آثار باستانی شهر کانکون

مایاها ساکنان بومی و باستان منطقه مکزیک هستند و امروزه آثار باستانی فراوانی از آنها باقی مانده است، در شهر کانکون نیز بسیاری از آثار تاریخی آنها به جای مانده است.

آثار باستانی شهر کانکون

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: افسانه ها، آداب و رسوم و مراسم های آیینی که مربوط به مایاهای دوران باستان می گردد، بسیار پر راز و رمز و مجذوب نماینده هستند. آثاری از این تمدن که در بخش هایی از مکزیک، بلیز، گواتمالا و هندوراس دیده می گردد، اعتقاداتی پایدار به چرخه حیات، کهکشان ها و نیروهای برتر را منعکس می نماید. چیزی که امروزه از مایاهای باستان به جای مانده را می توان در محوطه های باستان شناسی متعددی در سرتاسر منطقه کاوش کرد. بد نیست بدانید مایاها یک تمدن گمشده نبودند! بسیاری از وارثان آن قوم هنوز هم در این سرزمین زندگی می نمایند.

1. چیچن ایتزا

چیچن ایتزا (Chichen Itza) به عنوان یک محوطه باستانی به ثبت رسیده در لیست میراث دنیای یونسکو و یکی از معروف ترین محوطه های به جا مانده از ویرانه های باستانی مایاها شناخته می گردد. سالانه بیش از 1.5 میلیون بازدیدنماینده برای کاوش در این ناحیه به سمت چیچن ایتزا سرازیر می شوند. اینجا که در زمان خود یکی از بزرگ ترین شهر های این تمدن محسوب می شد، نامش به معنی در دهانه چاه ایتزا بوده و کاوشگران می توانند در آن یک روز کامل را صرف بازدید و گرفتن عکس های مجذوب نماینده برای اینستاگرام خود نمایند. بعضی از سازه های به جای مانده در چیچن ایتزا بیش از بقیه خودنمایی می نمایند که از این میان می توانیم به کوکولکان (Kukulkan) اشاره کنیم که اخیراً با 24 متر ارتفاع نامزد یکی از عجایب هفت گانه دنیا شد.

2. کوبا

محوطه کوبا (Cobá) اندکی از چیچن ایتزا کمتر معروفیت داشته و دسترسی به آن سخت تر خواهد بود. سپری کردن یک روز در ویرانه های کوبا بیشتر شبیه به ماجراجویی های ایندیانا جونز در میان جنگل است. پوشش گیاهی انبوه این منطقه آن را به زیبایی قاب می گیرد. یکی از شاخصه های قابل توجه کوبا، داشتن بیشترین تعداد مسیرهای سفید است که در گذشته مایاها از آن برای پیدا کردم مسیرشان به سمت دهکده های کوچک در شب استفاده می کردند. مسیرهای سفید، از معبد هرمی اصلی به سمت دهکده های باستانی مایایی کشیده می شدند. می توانید در طول کوبا به پیاده روی، دوچرخه سواری یا ماشین سواری بپردازید.

3. تولوم

شاید یک روز پر از بازدیدهای باستان شناسانه، تاریخ و صنایع دستی نتواند با سواحل شن سفید خیره نماینده دریای کارائیب رقابت کند، اما اگر این محوطه باستانی در کنار این منظره ها شگفت انگیز امتداد یابد چطور؟ ویرانه های تولوم (Tulum) تجربه ای بسیار متفاوت را برای گردشگران منطقه رقم می زند. اینجا در گذشته بندرگاهی دریایی برای تجارت یشم و فیروزه بوده است. نظریه ها و افسانه های زیادی حول سازه های مختلف تولوم وجود دارد اما به هر جهت بازدید و گشتن در بین ویرانه ها برای تمام مسافران کنجکاو گزینه ای غیر قابل اجتناب خواهد بود.

4. اِل ری

منطقه ال ری (El Rey) برای تمام مسافران کانکون به سادگی قابل دسترس بوده و می توانند در آن چند ساعتی را به کاوش در محوطه فرهنگی تاریخی پرداخته و به راحتی در شب به کافه های دلخواهشان برسند. اطلاعات زیادی درباره سازه های مختلف این محوطه باستانی در اختیار نیست اما بازدیدنمایندگان می توانند یک راهنما گرفته و داستان هایی را درباره رسوم و باورهای مایاهای باستانی بشنوند. اینجا با توجه به موقعیتی که دارد یکی از برترین گزینه های بازدید در وسط روز به شمار می رود.

5. سِلا

محوطه باستانی سلا (Xel-Há) بخش زیاد و وسیعی از تاریخ مردمان مایا را در خود نگهداری می نماید. باستان شناسان اهمیت این ویرانه ها را به باور مایاها به الهه باروری نسبت می دهند. سلا به عنوان دروازه ای برای دسترسی به سایر محوطه های اجرای مراسم آئینی استفاده می شد. چیزی که به مقدار داستان های مربوط به سلا اهمیت دارد، سرزمین های اطرافش با اکو-پارکی در نزدیکی و گودال های طبیعی آب است. یک بازدید ساده از این محوطه باستانی می تواند تبدیل به تفریحی یک روزه و کامل گردد.

انتشار: 10 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 925

به "آثار باستانی شهر کانکون" امتیاز دهید

1 کاربر به "آثار باستانی شهر کانکون" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار باستانی شهر کانکون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید