آشنایی با جاذبه های گردشگری کانکون مکزیک

کانکون با سواحل استثنایی و جذابیت های باستان بهترین مقصد گردشگری در سفر به مکزیک میباشد.

آشنایی با جاذبه های گردشگری کانکون مکزیک

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در طی ده سال گذشته، این شهر تفریحی بزرگ با تمام جاذبه‌های آن از جمله سواحل زیبا، بانک‌های مرجانی و ساحل‌های سفید، توجه بیش از چهار میلیون گردشگر جهانی که مکزیک را برای سفر خود انتخاب کرده‌اند را به خود جلب کرده است. تا به امروز، کانکون هیچ رقیبی در میان دیگر مناطق مکزیک نداشته است. در ادامه به مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر کانکون خواهیم پرداخت:

سواحل زیبای کانکون:

بیشتر نقاط دیدنی کانکون، با چشم اندازی استثنایی آرامش‌بخش و مشرف به آب‌های شفاف دریا، در نزدیکی سواحلی قرار دارند که به زبان محلی "پلایاس" نامیده می‌شوند. ساحل‌هایی همچون لاس پرلاس ده، جوونتود، لیندا، لانگوستا، پاسئو کوکولکان و تورتوگاس از محبوبیت بیشتری برخوردارند. همچنین برای علاقه‌مندان به ورزش گلف، در فاصله هفت و نیم کیلومتری از پاسئو کوکولکان، یک زمین گلف عمومی نیز وجود دارد.

خرابه‌های ال ری مایا:

تنها چند دقیقه پس از پونتا نیزوک در جنوب کانکون، خرابه‌های باقیمانده از خانه‌های سرخپوستان که به ال ری (EL REY) معروف هستند، قابل مشاهده هستند. این مکان شامل 47 خانه و چندین مقبره است که توسط سرخپوستان‌ها درست شده و تاریخ آن به اوایل سال 900 میلادی بازمی‌گردد. این مکان یک جاذبه توریستی است که دو ناحیه مهم در آن وجود دارد؛ ناحیه اول برگزاری مراسم تشریفاتی است و ناحیه دیگر مناسب برای استراحت و آرامش مسافران می‌باشد!

موزه مایا:

موزه مایا در مرکز کانکون، حداقل یکبار برای بهتر فهمیدن تاریخ غنی و ارزشمند کانکون، دیدن شدنی است. این موزه که پس از موزه تمپلو مایار در مکزیک و در سال 1987 تأسیس شده است، توانسته است به خوبی ریشه‌های فرهنگ سرخپوستی (مایا) را از گذشته تا امروز روایت کند. در این موزه، 350 مجسمه و آثار باقیمانده از اطراف کانکون، از جمله باقایای اسکلت تولوم (که قدمت آن به 14000 سال پیش برمی‌گردد) و بقایای زنان نخل (با قدمت 1000 سال) به نمایش گذاشته شده است. همچنین، نقاشی‌های معماری مایا و مجسمه‌هایی از چیچن ایتزا، هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند.

موزه زیرآبی کانکون:

یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر کانکون، موزه زیرآبی است که در سال 2009 به دلیل خساراتی که توسط طوفان به پارک ملی دریایی کانکون وارد شده بود، تأسیس شد. این مکان برای غواصان ماجراجو و حفظ منابع طبیعی بسیار مناسب است. در عمق سه تا شش متری دریا، بیش از 500 مجسمه انسان در حالت‌های مختلف و یک اتومبیل بتنی قرار دارد که توسط شش هنرمند مکزیکی و بریتانیایی برای این موزه آماده شده است.

توصیه ویژه: اگر به غواصی علاقه‌مند نیستید، می‌توانید این مجموعه را در حالی که درون قایق‌های شیشه‌ای قرار دارید، بازدید کنید.

مکان باستانی ال مکو (مجموعه باستان‌شناسی ال مکو)

مکان باستانی ال مکو یکی از جاذبه‌های دیدنی کانکون است که در شمال سواحل اصلی واقع شده است و تاریخ بازگشایی آن به سال 300 میلادی برمی‌گردد. این مکان در طولهای زمانی از سال 1100 تا قرن شانزدهم و در زمان ورود مردمان اسپانیایی به این شهر، به عنوان مرکز تجاری سرخپوستان مایا شناخته می‌شد. قصر ال کاستیلو با ارتفاع 12.5 متر، یکی از منحصر به فردترین هرم‌هایی است که در این منطقه ساخته شده است. در بالای هرم، با تماشای باقیمانده‌های قدیمی مقابر با دید به شهر، جهانگردان را مبهوت می‌کند.

آکواریوم کانکون

آکواریوم کانکون یک مکان مناسب برای فهمیدن زندگی دریایی است. پس از پوشیدن کفش غواصی و لوله تنفس، شما می‌توانید در آب‌های این مکان شنا کنید و به هر کجا که دلتان می‌خواهد از زندگی اسب‌های دریایی تا شنا با ماهی‌های جذاب. یکی از تجربه‌های برجسته و جالب این گردش یک روزه، شنا با دلفین‌ها است که این موجودات زیبا و آرام دریا را درک می‌کنید.

برج اسنیک (برج منظره)

اولین و مهم‌ترین فعالیتی که در سفر خود به کانکون باید انجام دهید، بازدید از برج اسنیک است. این برج به ارتفاع 110 متر واقع شده و اطراف آن را سواحل کانکون دربر می‌گیرد؛ همچنین داشتن نگاهی جامع به سراسر

 شهر را از دست ندهید. اگرچه می‌توانید با سرعت شیب‌های اطراف به بالای برج صعود کنید، اما بهترین روش برای رسیدن به قسمت بالای برج، استفاده از آسانسورهای سریع است که شما را در عرض ثوانی به بالا می‌برند. این برج به ویژه در شب و هنگام روشن شدن چراغ‌های شهر، زیبایی بی‌نظیری دارد.

پارک اوربانو کابا

در قلب کانکون، پارک اوربانو کابا یک مکان مناسب برای قدم‌زنی، دویدن و پیک‌نیک است. این پارک با درختان نخل بلند و چمن‌های سبز و شاداب پوشیده شده و به دلیل وجود زمین‌های بازی و باغ وحش، جزیره محبوبی برای مسافرانی است که با کودکانشان به این پارک می‌آیند. در اینجا می‌توانید حیوانات وحشی مانند خرس راکون، خوک وحشی، گاومیش و گاهی هم میمون‌های عنکبوتی را مشاهده کنید. در فصل زمستان، مهاجرین پرندگان از آمریکا و کانادا جزء زیبایی‌های بی‌نظیر پارک اوربانو هستند. ارتباط این پارک با یک موزه باستانی که تاریخچه این منطقه را از گذشته تا به امروز به تصویر می‌کشد، جذابیت آن را تکمیل می‌کند.

جزیره موخره (جزیره موخرس)

مقصد بعدی، جزیره‌ای دوست‌داشتنی به طول 7 کیلومتر و عرض 650 متر است که در فاصله 13 کیلومتری کانکون واقع شده است. این جزیره به دلیل موج‌های بلند سواحل شرقی و محبوبیت خود در میان علاقمندان سوارکاری موج، جذابیت ویژه‌ای دارد. همچنین برای مسافرانی که از شلوغی شهرهای بزرگ خسته شده‌اند، انتخابی مناسب است زیرا ترافیک در این جزیره به تنهایی به حرکت وسایل نقلیه عمومی و تاکسی خلاصه می‌شود. در رستوران‌های بی‌نظیر این جزیره، در حالی که رو به دریا می‌نشینید، می‌توانید غذاهای خوشمزه و سنتی این منطقه را تجربه کنید.

گشت و گذار در خرابه‌های چیچن ایتزا و تولوم

گردشگرانی که به کانکون سفر می‌کنند، نباید دیدن عمارت‌های مایایی را از دست بدهند. یکی از تورهای یک روزه محبوب در کانکون، بازدید از منطقه چیچن ایتزا است که فاصله آن تنها 3 ساعت با ساحل غربی است. این محل تاریخی، که 1000 سال پیش ساخته شده است و سازه‌های باشکوهی مانند قلعه ال کاستیو را در خود جای داده است، به ارتفاع 30 متر توسط سرخپوستان مایا ساخته شده و امروزه یکی از برجسته‌ترین اهرام‌های کشور مکزیک است. تولوم با صخره‌های بلند، ساختمان‌های باستانی با دیوارهای ضخیم و نقاشی‌های برجسته‌ای، برای مسافرانی که وقت کمتری دارند، گزینه مناسبی است.

انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 24 خرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 927

به "آشنایی با جاذبه های گردشگری کانکون مکزیک" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با جاذبه های گردشگری کانکون مکزیک" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های گردشگری کانکون مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید