آب و هوای تورنتو چطور است؟

تورنتو هم مثل شهرهای دیگر کانادا شهری سرد به نسبت دیگر شهرهای جهان به شمار میرود ولی اگر این شهر را با شهرهای دیگر کانادا مقایسه کنید، گرمترین اب و هوا را دارد و شهری 4 فصل است.

آب و هوای تورنتو چطور است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: آب و هوای تورنتو به دلیل قرارگیری در سواحل دریاچه انتاریو، کاملا تحت تاثیر آن قرار گرفته است. آب دریاچه مسبب هوای گرم تر در زمستان و خنک تر در تابستان است! همچنین وجود مجموعه جزایر Great Lakes نیز منبع رطوبت فراوان آب و هوای تورنتو در تابستان میباشد. مقدار رطوبت هوا در این فصل به گونه ای است که برای بازدیدکنندگان و توریست ها غیر منتظره است.

تورنتو یکی از گرم ترین شهرهای کانادا در زمستان نیز هست، اما به هر حال باز هم نمی توان گفت که سرمای زمستانش شدت ندارد. از اواسط ماه آذر تا اواسط ماه اسفند یعنی به طور میانگین در 65 روز از سال، در بیشتر روزها، بر روی زمین برفی با عمق بیش از 1 سانت نشسته است.

برای اینکه بهتر موضوع گرم بودن آب و هوای تورنتو نسبت به دیگر شهر های کانادا را درک کنید، بهتر است بدانید که اوتاوا در نقطه شمالی تری از شهر تورنتو واقع شده اما در مجاورت دریاچه قرار ندارد و بدین خاطر، عمق برفی بیش از یک سانت را در 120 روز از سال به خود میبیند.

زمستان در تورنتو

در اوایل ماه دسامبر (آذر)، نخستین نشانه های زمستان در تورنتو پدیدار می گردد. براساس آمار، امکان تجربه پدیده کریسمس برفی و یا به اصطلاح white christmas در تورنتو در حدود 35 درصد است.

اما با این حال در ماههای دسامبر و ژانویه (دی) و حتی فوریه (بهمن) آب و هوای تورنتو سرد و همراه با بادهای فراوان است، ولی امکان تجربه برف فراوان خصوصا زمانی که در داخل شهر هستید بسیار کم است.

اگرچه٬ چنانچه از یک ژاکت و یا کاپشن و چکمه زمستانی، کلاه پشمی مناسب، شال گردن، دستکش برخوردار باشید، هیچ نگرانی برای سرمای زمستان در تورنتو نخواهید داشت. در صورتی که مایل به پوشیدن ژاکت و یا کاپشن ضخیم نبوده و می خواهید تحت هر شرایطی به فکر تیپ و استایل خود باشید، پیشنهاد می کنیم برای در امان ماندن از سرمای زمستان کانادا یک سویشرت در زیر کت خود بپوشید.

البته این نوع پوشش برای روزهای بسیار سرد تورنتو بوده و در روزهای با درجه دمای ملایم تر احتیاجی به پوشیدن سویشرت در زیر کت نیست. اما باید این موضوع را بخاطر داشته باشید که سبک پوشیدن لباس های ضخیم و یا لایه به لایه شما را از سوز و سرمای سخت زمستان کانادا بر حذر میدارد.

این بدین خاطر است که همیشه امکان کم کردن حجم لباس در صورت احساس گرما در تورنتو وجود دارد، اما در صورتی که لباس کمی پوشیده باشید و با تغییر درجه دما و سرمای شدید ناگهانی روبرو شوید، چاره ای به جز انتظار برای سرماخوردگی ندارید.

در مقایسه با بعضی از بخش های بسیار دوردست استان انتاریو٬ جایی که زمستان به طور معمول در ماه اکتبر (مهر) آغاز شده و در ماه آپریل (فروردین) با حجم زیادی از بارش برف و روزهای یخی و سرد به خاتمه می رسد، زمستان تورنتو آنچنان سرد و سخت نیست.

البته این موضوع برای ساکنین منطقه ها استوایی و یا گرمسیر نظیر جنوب ایران صدق ننموده و مطمئنا شوکه کننده خواهد بود.

به طور میانگین درجه دمای تورنتو در ماه ژانویه منفی 1.3 سانتیگراد است، این در حالی است که دمای روزانه ممکن است بین -22 تا 16 درجه سانتی گراد متغیر باشد.

معمولا هر ساله چندین سرمای شدید و ناگهانی و طوفان های برفی در زمستان تورنتو رخ می دهد. این در حالی است که زمستان تورنتو با روزهایی با آب و هوای ملایم و گرم شدن هوا نیز همراه خواهد بود.

در مقایسه با سایر شهرهای کانادا که در نزدیکی حجم زیادی از آب هستند، آب و هوای زمستان تورنتو آنچنان سخت و طاقت فرسا نیست. به بیانی دیگر با پوشش مناسب و گرم جای هیچگونه نگرانی برای حضور در تورنتو در فصل زمستان وجود ندارد.

بعلاوه برای حمل و نقل در تورنتو در فصل زمستان، چنانچه هنوز به شرایط رانندگی با وسیله شخصی در این شرایط آب و هوایی عادت ننموده اید٬ می توان به راحتی از وسایل نقلیه گسترده عمومی و یا تاکسی بهره ببرید.

در صورتی که در مرکز شهر تورنتو باشید، می توانید با دنبال کردن مسیر زیر زمینی و بدون احتیاج به بیرون آمدن در فضای باز، از نقطه ای به مکانی دیگر جا به جا شوید. این بدین خاطر است که مسیر زیر زمینی با طولی بیش از 27 کیلومتر فروشگاه ها، خدمات مختلف و مکان های تفریح را به یکدیگر وصل نموده است.

به طور معمول خیابان های شهر تورنتو در فصل زمستان آرام و خالی از جمعیت است، اما در عوض کلاب ها، تئاترهای زنده، مسابقات هاکی، بسکتبال و لاکروز در سراسر این فصل سرشار از جمعیت مردم است.

بهار در تورنتو

در اواسط ماه مارس (اسفند)، به تدریج نوبت به آمدن فصل بهار تورنتو شده و می توانید این تغییرات را در شرایط آب و هوا و حضور بیشتر مردم در فضای باز شهر حس و مشاهده کنید.

اوایل ماه آوریل (فروردین)، آغاز فصل بیسبال در کانادا در مرکز Rogers است و آب و هوایی عالی را برای هواداران مسابقات بیسبال تضمین می نماید.

در ماه می (اردیبهشت)، آب و هوا بسیار مطبوع بوده و پوشیدن یک ژاکت بهاره کفایت می نماید، ماه می برای بسیاری از رستوران ها فصل پذیرایی از مشتری های بیشتر در فضای باز و آغاز فصل patio است.

در حالت کلی درجه دمای هوا در تورنتو در ماه های مارس، آوریل و می از کمترین حالت یعنی منفی 2 تا بیشترین حالت یعنی 19 درجه سانتیگراد متغیر است.

فصل تابستان تورنتو

به طور معمول تابستان در تورنتو از ماه جون (خرداد) تا سپتامبر (شهریور) ادامه دارد. تابستان های تورنتو گرم و شرجی بوده و با روزهایی با مه و دود همراه است. به طور میانگین درجه دمای هوا در تابستان تورنتو بین 20 تا 35 درجه سانتیگراد است.

از این رو آب و هوای این فصل برای بیرون رفتن و انجام فعالیت های مختلفی در فضای باز شهر تورنتو و مکان ها و رویدادهای معروفی نظیر ٬Centre Island ٬Wonderlan باغ وحش تورنتو، فستیوال جاز Beaches، رانندگی به سمت شمال شهر برای تجربه عجایب موسکوکا و مشاهده دریاچه ها بسیار دلچسب خواهد بود.

پیشنهاد خبرنگاران به شما اینست که لباس های مناسب هوای گرم را پوشیده و به همراه داشته باشید و از آوردن یک ژاکت و یا سویشرت سبک برای عصر، خرید از فروشگاه و شام شب در فضای باز مطمئن شوید. (چون ممکن است با تغییرات آب و هوایی و درجه دما روبرو شوید)

به طور معمول هر کسی که در ماه های تابستان خصوصا ماه جولای (تیر) و آگوست (مرداد) به تورنتو کانادا قدم می گذارد، باید برای بارندگی در این فصل آمادگی لازم را داشته باشد. بعضی اوقات ممکن است در تابستان تورنتو با تاریکی آسمان و بارش شدید باران روبرو شوید. از این رو به همراه داشتن چتر و لباس ضد آب مناسب بارندگی بسیار به کار شما خواهد آمد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت داشتن آسم و هرگونه مشکل تنفسی به اخبار روزانه آب و هوای تورنتو برای احتمال بروز هشدار مه و دود غلیظ در این فصل توجه کنید.

در بعضی از مواقع، دمای هوا در ماه های تابستان یعنی جون، جولای و آگوست بین 15 تا 27 درجه سانتیگراد متغیر است و به طور میانگین امکان بارندگی برای حداقل 6روز در هر ماه این فصل وجود دارد.

پاییز تورنتو

معمولا ماههای سپتامبر (شهریور) و اوایل اکتبر (مهر) با آب و هوایی گرم و بارانی اندک برای گردشگران و مهاجران تازه وارد تورنتو بسیار مجذوب کننده است. با آغاز ریزش برگ درختان، حال و هوای فصل پاییز کانادا به راحتی از اواسط ماه اکتبر حس می گردد.

از این رو با رانندگی به سمت شمال تورنتو با صحنه های مجذوب کنندهی از رنگ های مختلف برگ های درختان و طبیعت منحصر به فرد کانادا روبرو خواهید شد. در این بین معمولا ماه نوامبر (آبان) خنک و بارانی است.

در فصل پاییز نیز درجه دمای تورنتو به طور میانگین در ماه های سپتامبر، اکتبر و نوامبر از بین 2 درجه تا 23 درجه سانتیگراد متغیر بوده و در هر ماه بین 8 تا 10 روز هوا بارانی خواهد بود.

انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 86

به "آب و هوای تورنتو چطور است؟" امتیاز دهید

9 کاربر به "آب و هوای تورنتو چطور است؟" امتیاز داده اند | 3.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب و هوای تورنتو چطور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید