آبشار همیلتون کجاست؟

در میان شهرهای دیدنی کانادا، نام همیلتون خودنمایی می‌کند؛ شهری که با داشتن بیش از 150 آبشار، به عنوان "پایتخت آبشارهای جهان" شناخته می‌شود. این آبشارهای زیبا و بکر، مانند نگینی در دل طبیعت همیلتون می‌درخشند و مقصدی جذاب برای گردشگران و طبیعت‌دوستان سراسر جهان هستند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که شیفته صدای جریان آب و زیبایی مناظر طبیعی هستید، حتماً باید به این شهر زیبا سفر کنید و از تماشای این آبشارهای خارق‌العاده لذت ببرید.

آبشار همیلتون کجاست؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ممکن است که آبشارای نیاگارا، پر بازدیدترین آبشارها در آمریکای شمالی باشند اما مرکز آبشارهای دنیا جای دیگری است! این آبشارها به نام آبشارهای همیلتون در شهر کانادایی همیلتون قرار گرفته اند. جالب است که این آبشار، در قلب صنعتی ترین منطقه کانادا قرار گرفته است و در عین حال، این منطقه زیبایی بی نهایت فریبنده ای دارد.

آبشار همیلتون در کشور کانادا و در 50 مایلی غرب شهر همیلتون واقع شده است و علت معروف بودن این شهر، آبشارهای آن است. در همیلتون بیش از 100 آبشار وجود دارد و شاید برایتان جالب باشد بدانید که علت وجود این تعداد آبشار در یک شهر صنعتی چه می تواند باشد. علت این موضوع در واقع نزدیکی همیلتون به آبشارهای نیاگارا است که یک میزان از آن از نیویورک، انتاریو، میشیگان و ایلینویز می گذرد.

هر رودخانه و یا نهری که به سمت پرتگاه نیاگارا جریان داشته باشد، باعث ایجاد یک و یا تعداد بیشتری آبشار می گردد. از آنجاییکه همیلتون شهری تماما صنعتی بود که به ساخت و فراوری فولادش شهره داشت، تا سال 2008 هم آبشارهای این شهر حتی به وسیله ساکنانش چندان شناخته شده نبود. تا اینکه شخصی به نام کریس اکلوند که یکی از اهالی شهر همیلتون بود، آبشارهای این شهر را معروف کرد.

البته تا قبل از آن هم اهالی شهر همیلتون، آبشارهای عظیم آن را می شناختند و هم در آخر هفته ها از آن ها بازدید می کردند و هم در آن ها آب تنی می کردند اما هیچکس مقدار و ارزش واقعی آبشارهای همیلتون را نمی دانست.

حتی امروز هم هیچ کس به درستی نمی تواند میزان و تعداد دقیقی از آبشارهای این شهر داشته باشد، اگر چه تا حالا در آن 130 آبشار معرفی شده است اما برخی از منابع گفته اند که تعداد آن ها بیشتر از 130 و حدود 150 عدد است. علت این برآورد ها و مشخص نبودن تعداد دقیق آبشارهای همیلتون این است که 50 تا 60 عدد از آنها، فقط در یک دوره زمانی خاص جاری می شوند. در نتیجه تعداد دقیقه آنها بستگی به فصل های سال دارد و همین موضوع، باعث سردرگمی و سخت بودن شمارش تعداد آنها می گردد.

علاوه بر این موضوع، تعدادی از این آبشارها هم جز اموال شخصی محسوب می شوند ودر نتیجه نمی توان آنها را در تعداد نهایی حساب کرد. تعدادی از این آبشارها هم به خاطر افزایش جمعیت و ساخت و سازهایی که شده است، ناگهان ناپدیدد شده اند.

همیلتون، رودخانه ای ندارد اما مقدار آبشارهای آن در حال حاضر به مقدار آبشارهای نیاگارا است. اما در عوض، آبشارهای همیلتون، کوچک، آرام و ساکت هستند و تنوع آن ها بسیار بالا است. برای مثال آبشارهای روبانی شکل در این منطقه بسیار دیده می شوند که آبشارهایی با عرض کم اما طول بسیار هستند، آبشارهای کلاسیک، نوع دیگری از آبشارهای هملیتون هستند که در آن ها، طول و عرض آبشار یکی است و تقریبا با هم برابر است و آبشارهای پرده ای، که در واقع آبشارهایی با ارتفاع کم اما پهنای زیاد هستند و به همین علت به آنها پرده ای می گویند.

اما دیدنی ترین آبشار همیلتون، آبشار وبستر (Webster’s Falls) نام دارد، بلندترین آبشار، آبشار Tew’s Falls با 41 متر و کوچک ترین آبشار هم آبشار دیویس با 3 متر ارتفاع است.

منشأ آبشارهای همیلتون

همیلتون در منطقه‌ای واقع شده است که به "نیاگارا اسکارپمنت" (Niagara Escarpment) معروف است. این خط‌الراس عظیم، که در امتداد دریاچه‌های بزرگ کانادا کشیده شده، به دلیل فرسایش ناشی از آب و یخ به وجود آمده است. این فرسایش، منجر به ایجاد شیب‌های تند و دره‌های عمیق شده که آب با جریان یافتن در آنها، آبشارهای زیبایی را پدید آورده است.

چرا همیلتون به شهر آبشارها شهرت دارد؟

همیلتون با داشتن بیش از 150 آبشار، عنوان "پایتخت آبشارهای جهان" را به خود اختصاص داده است. این تعداد قابل توجه آبشار، در نتیجه موقعیت همیلتون در امتداد نیاگارا اسکارپمنت (Niagara Escarpment) ایجاد شده است. نیاگارا اسکارپمنت، یک خط الراس سنگی بزرگ است که از شمال ایالات متحده تا جنوب کانادا امتداد دارد و از طریق شهر همیلتون نیز گذر می‌کند. این خط الراس، محل عبور بسیاری از رودخانه‌ها و چشمه‌ها است که به زیبایی و تنوع آبشارهای همیلتون کمک می‌کنند.

تنوع بی‌نظیر آبشارهای همیلتون

آبشارهای همیلتون با تنوع بی‌نظیری که دارند، هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورند. از آبشارهای کوچک و آرام گرفته تا آبشارهای بلند و پرخروش، در این منطقه می‌توان انواع مختلفی از این پدیده‌های طبیعی را مشاهده کرد. یکی از ویژگی‌های خاص آبشارهای همیلتون، تنوع شکل آنها است. آبشارهای روبانی، آبشارهای کلاسیک و آبشارهای پرده‌ای، تنها چند نمونه از انواع آبشارهایی هستند که در این منطقه می‌توان یافت.

آبشارهای معروف همیلتون

در میان آبشارهای متعدد همیلتون، برخی از آنها به دلیل زیبایی‌شان یا اندازه‌شان، شهرت بیشتری دارند. برخی از این آبشارهای معروف عبارتند از:

  • آبشار وبستر (Webster Falls): بلندترین آبشار همیلتون با ارتفاع 41 متر، که چشم‌اندازی خیره‌کننده را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.
  • آبشار تی (Tew Falls): یکی از آبشارهای پرآب همیلتون که به دلیل صدای خروشان‌اش، بسیار معروف است.
  • آبشار لیتل دیویس (Little Davis Falls): کوتاه‌ترین آبشار همیلتون با ارتفاع تنها 3 متر، که با وجود اندازه کوچکش، زیبایی منحصربه‌فردی دارد.
  • آبشار بلک راک (Black Rock Falls): یک آبشار زیبا با نمایی خیره‌کننده از نیاگارا اسکارپمنت
  • آبشار گرین (Green Falls): یک آبشار آرام و زیبا با یک مسیر پیاده‌روی جذاب

مسیرهای گردشگری آبشارهای همیلتون

برای بازدید از آبشارهای همیلتون، مسیرهای گردشگری متعددی وجود دارد که به راحتی می‌توانید آنها را طی کنید. بسیاری از این مسیرها، دسترسی به آبشارها را آسان می‌کنند و امکان پیاده‌روی در دل طبیعت زیبا را فراهم می‌کنند. همچنین، برخی از این مسیرها، به سکوهای مخصوصی مجهز هستند که به شما امکان مشاهده کامل آبشارها را می‌دهند.

تجربه‌های منحصربه‌فرد در همیلتون

علاوه بر تماشای آبشارها، همیلتون جذابیت‌های دیگری نیز دارد که می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش برای شما رقم بزند. در این شهر می‌توانید از موزه‌های جذاب، باغ‌های زیبا و بازارهای دیدنی دیدن کنید. همچنین، فعالیت‌های مختلفی مانند قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در طبیعت، در این منطقه مهیا است.

همیلتون: شهری برای همه

همیلتون شهری است که برای همه افراد، از طبیعت‌دوستان و ماجراجویان گرفته تا خانواده‌ها و گردشگران علاقه‌مند به فرهنگ و تاریخ، جذابیت‌های خاص خود را دارد. اگر به دنبال تجربه‌ای بی‌نظیر در میان آبشارهای زیبا و طبیعت بکر هستید، حتماً همیلتون را در برنامه سفر خود قرار دهید.

منبع: smithsonianmag.com
انتشار: 23 آذر 1402 بروزرسانی: 23 آذر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 715

به "آبشار همیلتون کجاست؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "آبشار همیلتون کجاست؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار همیلتون کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید