آشنایی با سیدنی (Sydney) کانادا

امروز با شهر سیدنی کانادا آشنا خواهیم شد که در ساحل شرقی جزیره کیپ برتون در نوا اسکوشیای کانادا که در محدوده شهرداری منطقه کیپ برتون واقع است، سی هزار نفر جمعیت دارد و بیست و نه هزار کیلومتر مربع مساحت آن است. سیدنی در سال 1785 به وسیله دولت انگلیس تاسیس و در سال 1904 به عنوان یک شهر شناخته شد. سیدنی به عنوان مرکز مستعمره جزیره کیپ برتون شناخته می شد، تا اینکه در سال 1820، این مستعمره با نوا اسکوشیا ادغام شد و مرکز به هالیفاکس منتقل شد.

آشنایی با سیدنی (Sydney) کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: توسعه سریع جمعیت درست پس از شروع قرن بیستم، هنگامی که سیدنی محل اصلی یکی از کارخانه های اصلی فراوری فولاد در آمریکای شمالی بود، رخ داد. در طول جنگ جهانی اول و دوم، این منطقه صحنه اصلی کاروان های ارسالی به انگلیس بود. دوره پس از جنگ شاهد کاهش عمده ای در تعداد افراد شاغل در کارخانه فولاد Dominion Steel and Coal Corporation بود و دولت نوا اسکوشیای کانادا مجبور شد برای نجات بزرگترین کارفرمای منطقه، این صنعت را ملی کند و شرکت فولاد سیدنی را تشکیل دهد.

امروزه صنعت اصلی این شهر را گردشگری تور کانادا تشکیل می دهد. همراه با معادن موجود در سیدنی، شمال سیدنی، نیو واترفورد و خلیج گلاس، منطقه ای تشکیل می شود که به طور سنتی به آن کیپ برتون می گویند.

آب و هوای سیدنی

سیدنی دارای تابستانی خنک و زمستانی مرطوب و طوفانی است. نسخه ای از آب و هوای مرطوب قطبی که با نزدیکی آن به اقیانوس اطلس به طور قابل توجهی تعدیل می شود. بالاترین دمای ثبت شده در سیدنی در 38 آگوست 1935 درجه حرارت 36.7 درجه سانتیگراد (98 درجه فارنهایت) بوده است. کم ترین دمای آن نیز در 31 ژانویه 1873 به مقدار منفی 31.7 درجه سانتی گراد به ثبت رسیده است.

به علت تأثیر نسبتاً زیاد آب های اقیانوسی، سیدنی تاخیر فصلی زیادی را تجربه می نماید، به این معنی که فوریه به طور میانه سردترین ماه و آگوست به طور میانه گرم ترین ماه است. در مقابل، در بیشتر منطقه ها آب و هوایی قاره ای در نیم کره شمالی، ژانویه سردترین ماه و ژوئیه گرم ترین ماه است.

از جنبه های دیگر، آب و هوای سیدنی به طور قابل توجهی از منطقه ها دیگر با آب و هوای قاره ای مرطوب تفاوت دارد. مهم ترین تفاوت این است که سیدنی تابستان های غیرمعمولی خنک و زمستان هایی همراه با باد، رطوبت و طوفان را نسبت به سایر منطقه ها مرطوب جهان مانند منطقه ها داخلی آمریکای شمالی تجربه می نماید. در عوض دمای سالانه آن تقریباً شبیه منطقه ها اطراف دریای بالتیک در شمال شرقی اروپا در عرض های جغرافیایی بالاتر است، هرچند که تاخیر فصلی سیدنی شدیدتر است.

اگرچه سیدنی از بعضی تأثیرات دریایی برخوردار است، اما عرض های جغرافیایی مشابه در آن سوی اقیانوس اطلس دارای آب و هوای به طور قابل توجهی معتدل در تمام فصول به جز تابستان است. سیدنی در جهت مستقیم طوفان های پاییزی و زمستانی است که از ایالات شمال شرقی و نیوانگلند ایالات متحده حرکت می نماید. این طوفان ها می توانند زمانی که به سیدنی نزدیک می شوند، با وزش باد شدید، برف سنگین، یخبندان و یا باران، که عمدتا از اکتبر تا مارس اتفاق می افتد، شدت زیادی پیدا نمایند.

در حالی که گاهی اوقات رعد و برق و باران می تواند در تابستان رخ دهند، ماه ژوئن تا آگوست به طور میانه خشک ترین ماه سیدنی است و چرخه بارندگی سالانه سیدنی این واقعیت را منعکس می نماید. خشک ترین ماه سال به طور میانه جولای است؛ مرطوب ترین ماه آن نیز دسامبر است. میانگین بارندگی سالانه در سیدنی بیش از 1500 میلی متر است که تقریباً بیشترین مقدار بارش در هرجای کانادا در خارج از ساحل بریتیش کلمبیا است. بارش برف در این شهر سنگین است و به طور میانه در هر فصل زمستان تقریباً 300 سانتی متر است. با این حال، طوفان های فصل زمستان متغیر است و می تواند انواع بارشی را تغییر دهد، معمولاً از یخ/ برف به باران و احتمالاً دوباره به یخ / برف تغییر می نماید.

به همین ترتیب، ارتفاع برف نیز متغیر است. یک طوفان زمستانی می تواند حجم بزرگ برف را در پی داشته باشد و در پی آن باران شدید و سپس بازگشتی کوتاه به برف یا یخ می تواند اتفاق بیافتد. به طور کلی، آب و هوای سیدنی از پاییز تا اوایل بهار نسبتاً سرد و کاملاً متغیر، مرطوب، طوفانی و همراه با وزش باد است و در تابستان پایدارتر و خشک تر است.

تاریخچه سیدنی

تاریخچه این شهر تقریبا به 300 سال پیش باز می شود، اما قرن معاصر یعنی در اواخر دهه 1960 که صنایع ذغال سنگ و فولاد در شرایط سختی قرار گرفتند، نقش کلیدی در تاریخ این شهر داشته است. در تاریخ آدینه 13 اکتبر 1967 که به آدینه سیاه معروف شد هوکر از صاحبان کارخانه فولاد گفت که در آوریل 1968 آن را تعطیل خواهند کرد. در پی این اعلام شهروندان کیپ برتون در 19 نوامبر 1967 بزرگترین اعتراض در تاریخ شهر را برگزار کردند: رژه نگرانی. حدود 20،000 نفر در مسافتی حدود یک مایل از دروازه های کارخانه تا پیست اتومبیلرانی پیاده روی کردند تا حمایت خود را از کارخانه فولاد نشان دهند. نخست وزیر تازه منصوب شده نوا اسکوشیا در آن موقع و وزیر بهداشت فدرال و نماینده بهداشت کیپ برتون، با مردم صحبت کردند و به آنها اطمینان دادند که دولت متبوع آنها قصد یاری دارد. سپس چهار روز بعد دولت گفت که آنها از سال 1968 کارخانه را خریداری خواهد نمود.

فعالیت صنایع فولاد و زغال سنگ تا خاتمه قرن بیستم تحت مالکیت دولت ادامه یافت. در اوایل دهه 1990، هر دو صنعت مجدداً با مشکل روبرو بودند و در خاتمه سال 2001 برای همواره بسته شدند. اما پاکسازی حوضچه های آنها تا سال 2013 با افتتاح Open Hearth Park، که در سایت مستقیم کارخانه ذوب آهن سابق واقع شده ادامه یافت و از آن پس این محل میزبان رویدادهایی مانند کنسرت Aerosmith بوده است.

انتشار: 2 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 867

به "آشنایی با سیدنی (Sydney) کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با سیدنی (Sydney) کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با سیدنی (Sydney) کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید