دیدن بارش شهابی برساوشی (Perseid meteor shower) در کانادا

اگر در کانادا هستید و یا سفر شما در روزهای پیش رو خواهد بود، حواستان به آسمان باشد، پدیده بارش شهابی برساوشی (Perseid meteor shower) در روزهای آتی و همچنین آخرین ابرماه 2022 در روز پنجنشبه اتفاق خواهد افتاد.

دیدن بارش شهابی برساوشی (Perseid meteor shower) در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: براساس اعلام American Meteor Society بارش شهابی برساوشی (Perseid meteor shower) از تاریخ 14 جولای تا 1 سپتامبر 2022 در آسمان قابل مشاهده بوده و برترین زمان برای تماشای این بارش شهابی از تاریخ 11 تا 13 آگست است.

البته کامل بودن ماه در طول این روزها تماشای شهاب سنگ ها را سخت نموده و طلوع Supermoon در روز پنجشنبه 11 آگست به رصد یاری نخواهد کرد. با اینحال می توان تعداد قابل توجهی شهاب سنگ را با وجود ماه کامل در آسمان دید.

Its a shine off!

This years Perseids meteor shower will have to contend with the full Moons brightness. Look up if youre outside after midnight (local time) on Aug. 12 or 13, when itll be at its peak-you might be lucky and see the brightest ones. https://t.co/vFkqWhKOmi pic.twitter.com/iPP9lsYmzx

- NASA (@NASA) August 1, 2022

در اطلاعیه ناسا آمده: با توجه به درخشان بودن شهاب های Perseids معمولا خطی نورانی پس از عبور شهاب از اتمسفر در پشت آن ها ایجاد می گردد. بارش Perseids به علت عبور ستاره دنباله دار 109P/Swift-Tuttle در 133 سال پیش از مدار خورشید پدید آمد. این بارش هرسال با سقوط ذرات بجای مانده از این ستاره دنباله دار به جو زمین قابل مشاهده است.

تماشای این بارش شهابی هیچگونه خطری ندارد. بارش برساوشی با ورود ذرات غبار در ابعاد میلی متری به اتمسفر زمین با سرعت های فراصوت و در حدود 60 کیلومتر در ثانیه پدیدار می گردد.

در توضیحات دانشگاه Western University درباره بارش برساوشی آمده: با وجود کوچک بودن ذرات غبار، آن ها هنگام برخورد با مولکول های هوا انرژی بسیار زیادی از خود آزاد می نمایند. الکترون های اتم های اتمسفری و ذرات شهاب طی این برخورد شکسته شده و همین پدیده باعث درخشش آن ها در آسمان می گردد.

بنابراین اگر قصد تماشای این پدیده نجومی مجذوب کننده در آسمان تابستانی را دارید حتما در مکانی به دور از آلودگی های نوری و با آسمان صاف کمپ زده و تا صبح از این نمایش درخشان لذت ببرید.

منبع: dailyhive.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1078

به "دیدن بارش شهابی برساوشی (Perseid meteor shower) در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیدن بارش شهابی برساوشی (Perseid meteor shower) در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدن بارش شهابی برساوشی (Perseid meteor shower) در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید