آشنایی با پل معلق کاپیلانو (capilano bridge) ونکوور کانادا

امروز با یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری کانادا آشنا خواهیم شد، پل معلق کاپیلانو (capilano bridge) از جذابترین های ونکوور به شمار می‌رود، محلی که بیشتر در بازی های کامپیوتری یا فیلم های سینمایی به تصویر کشیده شده است.

آشنایی با پل معلق کاپیلانو (capilano bridge) ونکوور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این پل در پارکی به همین نام قرار گرفته و با بازدید از این پارک سفری پرهیجان، تاریخی و فرهنگی خواهیم داشت. سالانه 800.000 نفر به این پارک می آیند و بر روی پل کاپیلانو قدم می زنند پس باید جای خوبی باشد.

این پل تقریبا باریک 140 متر ارتفاع دارد و 70 متر بالاتر از رودخانه ساخته شده است، دو طرف پل به صخره های گرانیتی اطراف وصل شده و کاملا با 12 نقطه اتصال قوی محکم شده اند، در حال حاضر هم جنس پل چوب های بسیار مستحکم و بعضی نقاط شیشه های بسیار زخیم و سیم های مفتولی فلزی میباشد. ترس و دلهره زیاد مزه این گشت کوتاه است ولی نگران نباشید این پل در ارتفاع بالایی قرار دارد اما پیر و جوان از 2 تا 92 سال همه روی آن قدم می زنند ولی خب بیماران قلبی نمی توانند بر روی پل بروند.

در ابتدای پل پیاده رو های پایین پل را می شود دید و پل کمی پیچ دارد و در بعضی از مناطق این پیاده رو ها کف پل شیشه ای است تا حس ترس و وحشت بیشتری را القا نمایند، اما چون ارتفاع زیر پل در ابتدای راه کم است می توان کمی روی پل ایستاد و از مناظر اطراف لذت برد، اما کم کم که پیش می رویم پل صاف و یک نواخت می شود.

پل هایی بر بالای درختان

در 10 سال اخیر قسمت تازه ای به ابتدای پل کاپیلانو اضافه شده است، قبل از رسیدن به پل، پل های چوبی و کم مسافتی ساخته شده است که درختان کاج را به هم وصل می کند و گرداگرد درختان می پیچد و پیش می رود، بر روی این پل ها که قرار می گیریم انگار از درختان بالا می رویم درست مثل سنجابی که از درختی به درخت دیگر می پرد به همین دلیل هم هست که این مجموعه پل ها، به پل های سنجابی معروف شده اند.

طبیعت زیبای اطراف پل کاپیلانو

منظره ای که از روی پل دیده می شود چشم ها را خیره می کند؛ این پارک جنگلی پر است از درختان همیشه سبز کاج و سرو و صنوبر که رو به آسمان رفته اند و برخی از آنها بسیار قدیمی و کهنسال هستند و سنشان به 400 سال هم می رسد، هنگامی که روی پل قدم می زنید بوی درختان کاج با همراه با رطوبت هوا مشامتان را پر می کند و اگر خوش شانس باشید شاید سنجاب هایی که در این پارک جنگلی زندگی می کنند را هم روی درختان ببینید. ونکوور آب و هوایی مرطوب دارد جنگل های این منطقه ما را یاد جنگل های شرجی شمال ایران می اندازد، پارکی همیشه مرطوب و دوست داشتنی.

چرا پل کاپیلانو ساخته شد

ساخت پل کاپیلانو به قرن 19 میلادی باز می گردد و دلیل ساخت آن در ابتدا مشخص نیست اما گفته می شود که برای جذب گردشگران به این منطقه و لذت بردن از مناظر و منابع طبیعی بوده است ، امروزه هم بازدیدکنندگان با تورهای تفریحی برای بازدید پل می آیند و در این تورهای تفریحی و گردشگری راهنمایان از اهمیت جنگل و نقش درختان در اکوسیستم و زندگی و ارزش وجود درختان توضیح می دهند، کارکنان پارک کاپیلانو هم همگی تحصیل کرده و مهارت های لازم را دارند و در همه جای پارک اطلاعات با ارزش طبیعی را به بازدیدکنندگان می دهند.

این پل به نمادی برای اهمیت به طبیعت و محیط زیست تبدیل شده است و در فیلم های زیادی از جمله لغزنده (Sliders)، کلاغ (The crow)، پلکانی به سوی بهشت (stairway to heaven) و... هم پل کاپیلانو نمایش داده شده است.

کریسمس بر بلندی درختان

اینجا بلندترین کریسمس دنیا برپا می شود، هرسال در تاریخ 24 نوامر تا 8 ژانویه همه پارک کاپیلانو کریسمسی می شود، تمام پل و درختان کاج و سرو پارک پر می شود از رنگ و بوی کریسمس و همه جا شیرینی های مخصوص کریسمس سرو می شود، حتی در تعطیلات سال نو جغدهای جنگلی را هم می توانیم در پارک کاپیلانو در هر گوشه و کناری ببینیم.

بسیاری از بازدید کنندگان به این پل می آیند تا تعطیلاتشان را در این مکان زیبا و وصف نشدنی کنار خانواده و دوستانشان بگذرانند، حتی آوردن سگ و حیوانات خانگی به این پل هم ممنوعیتی ندارد و همین دلیلی شده بر افزایش بازدیدکندگان در تعطیلات کریسمس.

انتشار: 22 دی 1397 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 100

به "آشنایی با پل معلق کاپیلانو (capilano bridge) ونکوور کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با پل معلق کاپیلانو (capilano bridge) ونکوور کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پل معلق کاپیلانو (capilano bridge) ونکوور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید