آشنایی با باغ پرندگان ایگواسو (Iguazu)

برای دیدار از انواع پرندگان جنگلی و بومی برزیل باید سری به باغ پرندگان ایگواسو (Iguazu) بزنید.

آشنایی با باغ پرندگان ایگواسو (Iguazu)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: باغ پرندگان ایگواسو (Iguazu) پارکی با استانداردهای جهانی است که 4 هکتار جنگل نیمه گرمسیری را در برمی گیرد و می توانید در آزادراه کاتاراتاس (Cataratas)، آن طرف مرکز بازدیدنمایندگان پارک ملی ایگواسو و در دو کیلومتری فرودگاه بین المللی، این باغ را ببینید. بیش از 500 پرنده بومی و غیر بومی از قاره های دیگر در این مکان زندگی می نمایند که بازدیدنمایندگان می توانند بدون محدودیت قفس و حصارهای محافظ با آن ها در تماس باشند. بعلاوه، یک برنامه مهم بازپروری هم برای گونه های در خطر انقراض در حال انجام است که به وسیله متخصصین زیست شناسی، دامپزشکی و کشاورزی نظارت می گردد.

مساحت این پارک در اصل 17 هکتار است؛ اما تنها 4 هکتار آن به نمایش درآمده و باقی قسمت ها تحت حفاظت اند. باغ پرندگان به عنوان یک مجموعه خصوصی در سال 1994 تأسیس شده و هنوز هم به وسیله متخصصین و محافظت نمایندگان حرفه ای و آموزش دیده نگهداری می گردد. به طور کل 900 پرنده از 150 گونه مختلف در اینجا زندگی می نمایند که یک سوم آن ها در خطر انقراض هستند. تمام این پرندگان از باغ وحش ها یا پرورش دهندگان قانونی به پارک آورده شده اند. هرگز پرنده ای از منبعی نامعلوم یا منابع قاچاق حیوان به اینجا راه داده نمی گردد. تمام حیواناتی که در این پارک زندگی می نمایند گزارش سلامت سالانه دارند که برای انجمن باغ وحش برزیل و اداره ایباما فرستاده می گردد. حتی بعضی از این پرندگان تحت درمان قرار گرفته و نمی توانند دوباره به طبیعت باز گردند.

پرندگان در قفس نیز اطلاعات ارزشمندی را تأمین نموده و دانش متخصصین از جانوران یک اقلیم را بیشتر می نمایند. علیرغم زمان کمی که از تأسیس این مجموعه می گذرد، متخصصین آن توانسته اند با موفقیت بعضی گونه های در خطر را بازپروری نمایند. طوطی صورت بنفش هم در لیست گونه هایی است که انتظار می رود اطلاعاتی را برای محققین فراهم نموده و در آینده ای نزدیک از میان گونه های در خطر بیرون بیاید.

در پارک پرندگان ایگواسو، یک برنامه ی بازدید گروهی کاملاً رایگان برای بچه ها و دانش آموزان در جهت آموزشِ حفاظت از محیط زیست طراحی شده که حتی شامل بچه ها نابینا نیز می گردد. بازدید از مسیرهای معین در میان پوشش های گیاهی بومی آغاز شده و بازدیدنمایندگان از زیستگاه هایی با ابعاد طبیعی که هر کدام 630 متر مربع با 8 متر ارتفاع دارند، دیدن می نمایند. این زیستگاه ها شامل آبشارهای کوچک، پل ها و پوشش گیاهی مخصوص هستند که می توانید در آن ها از نزدیک با زندگی و رفتارهای گونه های مختلف پرندگان آشنا شوید. در قسمت های دیگر می توان پناهگاه پروانه های بومی و مرغان مگس خوار را دیدن کرد. حتی خزندگان مختلفی هم برای بازدید وجود دارد. بازدید از باغ، 1 ساعت به طول انجامیده و همه روزه از 8:30 صبح تا 6 عصر امکان پذیر است. به علاوه، برای بازدیدنمایندگانی که از ویلچر استفاده می نمایند، هم امکانات لازم را فراهم نموده اند.

منبع: aventuradobrasil.com
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1128

به "آشنایی با باغ پرندگان ایگواسو (Iguazu)" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با باغ پرندگان ایگواسو (Iguazu)" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با باغ پرندگان ایگواسو (Iguazu)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید