22 شهر دیدنی در ایتالیا

در سفر به ایتالیا، آشنایی با شهرهای مهم و زیبای آن نظیر رم، پالرمو، فلورانس، ونیز، ورونا، پومپی، بولونیا و غیره اهمیت بسزایی دارد. بنابراین در ادامه با 22 شهر زیبای ایتالیا آشنا خواهید شد که هر یک می‌توان مقصد شما در تور ایتالیا باشد.

22 شهر دیدنی در ایتالیا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: رم

تمام افرادی که برای نخستین بار به ایتالیا مسافرت می‌کنند، نباید تجربه سفر به رم را از دست بدهند. وقتی جلوی بنای باستانی باشکوه کولوسئوم، بزرگترین آمفی‌تئاتر امپرطوری روم باستان، می‌ایستید، می‌توانید جنگ گلادیاتورهای باستانی را تجسم کرده وحتی صدای هیاهوی جمعیت را بشنوید. کلیساهای جذاب قرون وسطی، فواره‌های زیبا و موزه‌ها و کاخ‌های دوه رنسانس، همه جزو اماکن دیدنی رم هستند و باعث می‌شوند رم به مکانی بدل شود که باید حداقل یک بار از آن دیدن کرد. در کنار بنای باشکوه کولوسئوم، کلیسای سان کلمنته (Basilizca San Clemente)، فواره تروی (Trevi Fountain)، میدان پیازا ناوونا (Piazza Nzavona)، میدان رومی (Roman Forum) و واتیکان از دیگر جاذبه‌های گردشگری رم هستند. رم به عنوان پایتخت مدرن ایتالیا، دارای رستوران‌ها و غذاخوری‌های زیادی است و زندگی شبانه در آن جریان دارد.

سن گیمیگانو

سفر به سن گیمیگانو درست مثل این است که وارد زمان دیگری شده‌اید. این روستای محصور زیبا در توسکانی برای معماری قرون وسطی شهرت دارد. به‌دلیل وجود 14 برج سنگی که طول بنای آن‌ها از سایر ساختما‌های منطقه ییلاقی توسکانی بیشتر است، لقب "منهتن قرون وسطی" را به این شهر زیبای ایتالیا داده‌اند. این شهر در دوران اوج و شکوه خود دارای 72 برج به ارتفاع 48.76 متر بوده که هر یک توسط خاندان‌های بزرگ شهر در رقابتی برای به رخ کشیدن دارایی‌ها و ثروت خود بنا شده بودند. امروزه تنها 13 برج باقی مانده است. اما همین 13 برج نیز تاثیر بسزایی روی منظره شهر و دره اطراف آن نهاده‌اند و این منطقه را به یکی از جاذبه‌های ایتالیا تبدیل کرده است.

سیه نا

در طی هشت قرن اخیر، سیه‌نا دستخوش تغییرات بسیار اندکی شده است. قدمت میدان اصلی شهر، میدان دل‌کامپپو، به قرن سیزدهم باز می‌گردد و قلب شهر به حساب می‌آید و شهرت آن به دلیل مسابقات اسب‌دوانی بدون زین ایتالیا است که در هر تابستان دو بار در این مکان برگزار می‌شود. سیه‌نا که در جنوب شهر فلورانس قرار دارد، به نسبت همسایه خود، کمتر توریستی به حساب می‌آید و خلوت‌تر است. اگر دوست دارید از مناظر زیبای سیه‌نا و اطراف آن بهره‌مند شوید، می‌توانید از 500 پله کاخ سیویک بالا رفته و از آن‌جا به تماشای شهر بنشینید. بازدید از موزه سیویک و تماشای کارهای چشم‌نواز سیه‌نایی‌ها را نیز در تور ایتالیا از دست ندهید.

لچه

لچه یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای پوگلیا است. این شهر جنوبی باروک دارای حال و هوا و فرهنگ منحصربه فرد دریای آدریاتیک است و از مناظر و اماکن دیدنی جذابی نظیر سالن آمفی‌تئاتر رومی مربوط به قرن دو میلادی برخوردار است. ظرفیت این سالن در قرن دو میلادی برابر با 25000 نفر بوده است. هم‌چنین می‌توانید از قلعه قرن 16 و کلیسای صلیب مقدس (Holy Cross) که یکی از مهم‌ترین کلیساهای ایتالیا است، دیدن کنید. این کلیسا در سال 1353 بنا شد اما بیش از سه قرن طول کشید تا تکمیل شود. درسفر خود به لچه حتما از یکی از کلیساهای باشکوه و مجلل باروک که لچه شهرت خود را وام‌دار وجود آن‌ها است دیدن کنید. از زندگی شبانه لذت برده و حتما پاستای اورچیته (Orecchiette Pasta) را امتحان کنید.

ونیز

به سختی می‌توان شخصی را یافت که با زیباترین و رومانتیک‌ترین شهر ایتالیا، ونیز، آشنایی نداشته باشد. این شهر منحصربه‌فرد روی آب و در وسط یک تالاب بنا شده و در شمال شرق ایتالیا قرار دارد. با دیدن برخی اماکن زیبای این شهر، نظیر کلیسای سنت مارک و موزه‌ها، کاخ‌ها و کلیساهای بسیاری و بازدید از آثار هنری موجود در گالری دل ‌آکادمیا (Gallerie dell'Accademia) می‌توانید به جذابیت اقامت در این شهر بیافزایید. گردش در کانال‌های آب این شهر به تنهایی می‌تواند تجربه فراموش‌نشدنی برای شما رقم بزند.

ورونا

ورونا را بیش از هر چیز به نام شهر رومئو و ژولیت می‌شناسند اما یکی دیگر از دلایل شهرت این شهر، وجود محله رومی باستانی در این شهر است که از نظر بزرگی رتبه سوم را در ایتالیا دارد و محل برگزاری فستیوال اوپرا است. در این شهر بقایای مجموع قلعه‌های جالب رومی همراه با یکی از مراکز قرون وسطی نیز وجود دارد. بهترین شیوه برای بازدید از این شهر این است که یک دوچرخه کرایه کرده و در تمامی سطح شهر گشت بزنید. در مسیر خود می توانید سری به خانه ژولیت بزنیدکه به قرن سیزدم میلادی بر می‌گردد. هنوز هم می‌توان نشان خانوادگی را روی دیوار خانه مشاهده کرد. البته بخشی از بالکن خانه متعلق به قرن بیستم است.

بولونیا

در کشور ایتالیا که به داشتن غذاهای بسیار خوشمزه معروف است، شهر بولونیا به عنوان پایتخت غذا و غول‌های صنایع غذایی به شمار می‌آید. برخلاف باور عموم، اسپاکتی بولونیایی از این شهر نیامده است اما با این وجود بولونیا برای اختراع سس گوشت راگو معروف است که در دو غذای معروف و خوشمزه منطقه، تالیاتله و لازانیا، به کار می‌رود. هم‌چنین خیابان‌ها این شهر برای قدم زدن و پیاده‌روی بسیار مناسب است و دارای موزه قرون وسطی و کلیسای جامع پترونیوس است. این کلیسا دارای دو برج می‌باشد و یکی از مکان‌های زیبا و دیدنی شهر به حساب می‌آید. همچنین بهتر است که بازدید از مرکز رهبانی سانتو استفانو و موزه باستان‌شناسی را نیز از دست ندهید.

لوچا

این شهر که در حکم یک جواهر پنهان توسکانی است، خیلی به فلورانس نزدیک است و خیابان‌های سنگفرش‌شده، کاخ‌های مجلل، کلیساها و مجموعه‌ای از دیوارهای غنی‌سازی شده دوران رنسانس است که به مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تبدیل شده‌اند. در این شهر زیبای ایتالیا می‌توانید شاهد مجموعه‌ای از کلیساهای رومی، معماری دوره رنسانس وبعضی از زیباترین ویلاها و وسیع‌ترن باغ‌های منطقه باشید. با بازدید از میدان دل ‌آنفیتیاترو (Piazza dell'Anfiteatro) و بقایای باستان‌شناسی زیر کلیسای سان جیووانی و ریپاراتا (Saints Giovanni and Reparata) می‌توان به کشف تاریخ باستان پرداخت.

پمپئی

پمپئی یکی از شهرهای توریستی و پربازدید‌ ایتالیا به حساب می‌آید. این شهر، درحقیقت یکی از شهرهای معروف امپراطوری روم بوده که پس از فوران آتشفشان وزوویوس، نزدیک به 1700 سال زیر خروارها خاکستر آتشفشانی دفن شده بود. این شهر در نزدیکی ناپل قرار دارد. با دیدار از این شهر منجمد در زمان، می‌توانید دریابید که مردم در تاریخ 79 میلادی، یعنی حدود 1935 سال قبل، چگونه زندگی می‌کردند. با قدم زدن در خیابان‌های باستانی و قدیمی پمپئی می‌توان بقایای نانوایی‌ها، یک آمفی‌تئاتر، ساختمان‌های دولتی و حمام‌ها را مشاهده کرد.

هرکولانیوم

بازدید از ویرانه‌های هرکولانیوم با حجم عظیمی ازیافته‌های باستان‌شناسی از تبلیغات باستانی گرفته تا موزائیک‌های زیبا و شیک و حتی اسکلت‌ها وحشت‌آور،یکی از کارهایی است که حتما باید در تور ایتالیا انجام دهید. سرنوشت هرکولانیوم دقیقا به موازات شهر پمپئی پیش می رود. این شهر در زلزله سال 62 میلادی تخریب شد و 17 سال بعد فوران آتشفشان وزوویوس، شهر هرکولانیوم را غرق در گل کرده و در اصل شهر را به یک فسیل تبدیل کرد و حتی ظریف‌ترین اقلام از جمله لباس‌ها و مبلمان را نیز تبدیل به فسیل کرد.

فلورانس

فلورانس یکی از مهم‌ترن مراکز هنری و معماری رنسانس و یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا است. موزه‌ها، کاخ‌ها و کلیساهای فلورانس، مرکز غنی‌ترین گنجینه‌های هنری دنیا است. باسیلیکای سنت ماریا نولا و سانتا کروس را می‌توان از گالری‌های هنری این شهر به حساب آورد. گالری آکادمیا ( The Accademia Gallery) یکی از پربازدیدترین موزه‌های ایتالیا و دنیا است که اکثر کارهای میکلانجلو (میکل‌آنژ) در آن‌جا قرار دارد، از جمله: تندیس مرمرین داوود، که ارتفاعی حدود 4 متر دارد. برای دستیابی به بهترین منظره از شهر فلورانس بهتر است از تپه کلیسای سان مینیاتوال مونته بالا روید.

مناجیو

مناجیو یکی از مقاصد توریستی است که در ردیف ‌زیباترین سواحل دریاچه کومو در شمال ایتالیا جای می‌گیرد. این شهر بیشتر مناسب بازدیدکنندگانی است که می‌خواهند با جذابیت‌ها و زیبایی‌های طبیعی ایتالیا آشنا شوند. بازدید از این شهر، موقعیت خوبی است برای پیاده‌روی‌های لذت‌بخش و کوه‌نوردی و شنا و دوچرخه سواری در کوهستان. یکی از بهترین روش‌های بازدید از این شهر زیبا، کرایه دوچرخه و سر زدن به دریاچه و بازدید از ویلاهای باشکوه کنار آب است.

اوترانتو

این شهر تاریخی در کنار ساحل دریای آدریاتیک در جنوب ایتالیا، با ترکیبی از تاریخ، معماری، رستوران‌های مشرف به دریا، مناظر فوق‌ا‌لعاده و ساحل شنی سفید به یکی از زیباترین و جذاب‌ترین شهرهای پوگلیا تبدیل شده است. قلعه آرگونیز (Castello Argonese) یکی از جاذبه‌های تاریخی ایتالیا است که توسط امپراتور فردریش دوم تقویت شد و در انتهای قرن پانزدهم توسط آلفونسو دوم از ناپل بازسازی شد. دیوارهای قطور و برج‌های ستبر و قوی این قلعه بیش از هر چیز منظره شهر را تحت تسلط خویش دارند. با این حال، جاذبه اصلی این شهر، کلیسای لاتین زبان موزائیکی اوترانتو، متعلق به قرن 12 است که به سال 1088 تعلق دارد.

ریوماجیوره

ریوماجیوره، یکی از روستاهای ماهیگیری ایتالیا است که در زمره Cinque Terre قرار می گیرد و گفته می‌شود که قدمت آن‌ها به قرن 8 میلادی بازمی‌گردد. هنگامی که ساکنان دره وارا (Vara Valley) در جستجوی آب وهوایی معتدل بودند که بتوان بدون ترس از حمله احتمالی دزدان دریایی به کشت درختان انگورو زیتون بپردازند، این شهر را برای سکونت برگزیدند. این روستا در امتداد پشته مشرف به دریا بالا رفته و دارای خانه‌های سنگی با نمای رنگارنگ و سقف‌های تخته سنگی است. با سفر به ریوماجیوره، در قسمت بالایی کشور چکمه‌ای ایتالیا رو به خلیج جنوا، می‌توانید شاهد آبی‌ترین آبی بکر و آرام باشید. علاوه بر منظره‌ فوق‌العاده، این شهر دارای جاذبه‌های فرهنگی خاصی نیز هست که از آن جمله می‌توان به کلیسای سن جیوانی باتیستا، قلعه و موزه تاریخ محلی اشاره کرد.

میلان

میلان، مرکز اقتصادی، صنعتی و تجاری ایتالیا و پایتخت بین‌المللی دنیای مد و فشن، طراحی داخلی و معماری است. همچنین میلان به عنوان خانه تابلو "شام آخر" لئوناردو داوینچی قلمداد می‌شود زیرا این تابلو در سالن ناهارخوری صومعه سانتا ماریا دله گراتسیه در این شهر یافت شد. صومعه سانتا ماریا دله کلیسای گوتیک دیدنی و و جذاب شهر میلان و سومین کلیسای بزرگ اروپا است که تکمیل آن بیش از شش قرن به طول انجامید. این کلیسا با دارا بودن 3500 مجسمه و 135 مناره تاثیر بسیار زیادی بر منظره مجاور و همچنین منظره شهر دارد و در مرکز میلان قرار دارد.

پالرمو

سیسیل دارای جذابیت غیرقابل انکاری است و با بازدید از مرکز و قدیمی‌ترین شهر آن، یعنی پالرمو، شانس غذا خوردن در بهترین غذاخوری‌های خیابانی ایتالیا را خواهید داشت. این غذاخوری‌های خیابانی دارای سه بازار اصلی هستند: بالارو، کاپو و لاووچیریا (La Vucciria) مشهور که همگی دارای غرفه‌هایی خوش رنگ و بو هستند. همچنین در این شهر شاهد آثار هنرمندان ایتالیایی قرن 19 و 20 میلادی خواهید بود که با آثار هنرمندان به نام معاصر، نظیر فرانچسکو سیمتی (Francesco Simeri) ترکیب بی‌نظیری تشکیل داده‌اند. این شهر که موطن بسیاری از هنرمندان برجسته و به‌ نام سیسیل در زمینه تاریخ، معماری است، معرف خوبی برای این جزیره است. هنگام بازدید از این شهر، حتما سری هم به موندلو بزنید؛ دهکده‌ای ساحلی که تنها 25 دقیقه با پالرمو فاصله دارد. این دهکده دارای سواحل پودری شنی سفید است که با چترهای آفتابگیر و غرفه‌های فروش بستنی پوشانده شده است.

بلونو

بلونو شهری کوچک است که در بالای رودخانه پیاوه (Piave River) در ایتالیا قرار دارد و مرکز استانی با همین نام و دروازه جنوبی دولومیت زیبا است. این شهرعلاوه بر مناظر و چشم‌اندازهای زیبا، دارای محیط جذاب کوهستان آلپ است و یکی از ویژگی‌های اصلی بلونو سبک ونیزی آن همراه با عمارت‌هایی متعلق به دوره رنسانس و گوتیک است. در این شهر بهتر است گردشی در میادین، پیاده‌روها و ساختمان‌های تاریخی داشته باشید و از میدان دومو (Piazza Duomo) نیز دیدن کنید. این میدان؛ همچون نگینی بر تاج شهر است و کلیسای سانتا ماریا آسونتا (Santa Maria Assunta) و کاخ پلازا دی روتاری (Palazzo dei Rettori) در این شهر قرار دارند. یکی از جاذبه‌های این منطقه، تفریحاتی نظیر دوچرخه‌سواری در کوهستان، پیاده‌روی، کوهنوردی، قایق‌سواری، کانو سواری، و موج سواری است. در فصل زمستان سورتمه سواری، اسنوبورد و اسکی نیز به این فعالیت‌ها افزوده می‌شوند.

تورین

تورین که مقصد بازی‌ها و ورز‌ش‌های زمستانه 2006 و محل نگهداری کفن تورین (Shroud of Turin) است، مملو از معماری باروک می‌باشد که در کنار رشته کوه‌ آلپ، منظره فوق‌العاده چشمگیری به وجود آورده است. شهرهای بسیار کمی در دنیا از نظر تعدد کافه‌های تاریخی و قدیمی به پای این شهر می‌رسد و سفر به تورین موقعیتی برای رویارویی با فضای ادبی و انقلابی قرن نوزدهم را فراهم می‌سازد. به عبارتی تورین، مرکز قرون و همچنین مرکز شکلات ایتالیا است. در تورین حتما یک بار نوشیدنی بیسرین (bicerin) نوشیدنی محبوب ایتالیایی‌ها را امتحان کنید. این نوشیدنی از قهوه، شکلات و خامه درست می‌شود. همچنین کلیسای بزرگ تورین که مکان نگهداری کفن تورین است، یکی از مکان‌هایی است که حتما باید از آن بازدید کرد. باوجود اینکه موزه تمامی روزهای هفته باز است اما کفن تورین در هر دهه تنها یک‌بار به نمایش گذاشته می‌شود. گفته می‌شود که این کفن، کفنی بوده است که پیکر مصلوب مسیح در آن پیچیده شده بوده است.

اوربینو

اوربینو کمی تخریب شده و قدیمی است اما هنوز هم ارزش دارد که به آن سفر کنید. این شهر که در منطقه مارچه در مرکز ایتالیا قرار دارد، بر فراز تپه‌ای گراگرد یک کاخ متعلق به دوره رنسانس واقع شده است و اهمیت تاریخی آن به این دلیل است که موطن رافائل است و اهمیت آن در دنیای امروزی نیز به دلیل وجود دانشگاه اوربینو است؛ دانشگاهی برای دانشجویان بین‌المللی. بزرگترین کاخ این شهر، کاخ دوکال (Palazzo Ducale) نام دارد و یکی از تاثیرگذارترین کاخ‌های ایتالیا است که در نیمه دوم قرن 15 ساخته شده است. درون این کاخ، گالری ملی هنر مارچه قرار دارد که یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های نقاشی‌های دوره رنسانس جهان را دارد.

سیراکوز

سیراکوز که در نزدیکی گوشه جنوب شرقی سیسیل ایتالیا روی خط ساحلی قرار دارد، در سال 734 قبل از میلاد مسیح توسط یونانیان ساخته شد. این شهر دریچه‌ای است به سوی تاریخ باستانی مدیترانه و اروپا، ساراکوز یا سیراکوز، یکی از سایت‌های وسیع باستان‌شناسی است که در کنار یک شهر مدرن وجود دارد و پر از بقایای یونانی و رومی متعددی است که تا به امروز به خوبی محافظت شده‌اند. از این میان می‌توان به بنای تئاتر یونانی اشاره کرد که قدمت آن به نیمه قرن 5 پیش از میلاد بازمی‌گردد. گنجایش این سالن تئاتر 15000 نفر است.

پیزا

با وجود اینکه بسیاری بر این عقیده هستند که در تور ایتالیا تنها دلیل برای سفر به پیزا، گرفتن عکس‌های نمادین در ایتالیا است؛ اما جاذبه‌های پیزا به برج کج و جذاب آن ختم نمی‌شود. میدان کلیسای جامع شامل بناهای مذهبی اصلی پیزا است که به "میدان معجزه" شهرت دارد. همچنین در این منطقه، محل غسل تعمید و گورستان باشکوهی وجود دارد که همراه با تعدادی کاخ، نمادی از غنی بودن شهر از نظر هنری است.

جنوا

اغلب در تورهای ایتالیا اهمیت بیش از حدی به شهر جنوا داده می‌شود اما در مقام بزرگترین مرکز تاریخی ایتالیا و اروپا، بهتر است به این شهر سفری داشته باشید. شهر جنوا به شهری تاریخی و بزرگ معروف است که سبک‌های باستان‌شناسی آن به بیش از 1000 سال پیش برمی‌گردد. با گردش در خیابان‌های باریک و پرپیچ و خم جنوا می‌توان از کلیساهای جامع قرن سیزدهم، میادین دوره قرون وسطی و حتی خانه‌ کاشف معروف، کریستف کلمب، بازدید کرد. حتما در این شهر سس پستو را امتحان کنید زیرا جنوا زادگاه این سس است. پستو را می‌توان با ریحان خرد شده، آجیل و مغز گردو، سیر، روغن زیتون و چند نوع پنیر درست کرد. همچنین می‌توانید سری به بازار کشاورزان محلی بزنید و یک شیشه پستو تازه خریداری کنید.

انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 51

به "22 شهر دیدنی در ایتالیا" امتیاز دهید

35 کاربر به "22 شهر دیدنی در ایتالیا" امتیاز داده اند | 4.6 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "22 شهر دیدنی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید