برنامه سفر یک روزه به ریودوژانیرو

اگر در سفر به برزیل فقط یک روز را در ریودوژانیرو سپری خواهید کرد، از برنامه سفر پیشنهادی ما استفاده کنید.

برنامه سفر یک روزه به ریودوژانیرو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ریودوژانیرو دهه ها است که با کوهستان های سرسبز و سواحل خیره نماینده اش گردشگران زیادی را مسحور خود نموده و جزو سرزمین های رویایی آن ها به شمار می رود. تمام این جذابیت های طبیعی در زیر دستان گگردده مجسمه مسیح ناجی نهاده شده اند که با چشم انداز شگفت انگیزش یکی از معروف ترین مجسمه های دنیا محسوب می گردد. این شهر به خاطر میزبانی از جام دنیای یا بازی های تابستانی المپیک چند بار در مرکز توجه دنیایان نهاده شد. ریو با منطقه ها تاریخی و موزه های جدیدش مقصد جذابی به شمار می رود و انرژی زیادی را در محله های شلوغ مرکزی آن می توانید تجربه کنید. سواحل کوپاکابانا یا ایپانما هم قطعاً از گوهرهای ارزشمند این شهر هستند. اگر برای یک توقف 24 ساعته دنبال راهنما می گشت جای درستی را انتخاب نموده اید!

در پارک سرسبز لاژی گردش کنید

به سمت محله سبز و زیبای جاردیم بوتانیکو (Jardim Botánico) بروید و در کاسا کاراندای (Casa Carandaí) از غذاهای خوشمزه برزیلی مانند باگت ها، تِرین اردک، گویِرِس (gougères)، پروسچیوتو (prosciutto) یا کیجو کاناسترا (queijo canastra) لذت ببرید. این خوراکی خوشمزه را بردارید و با یک تاکسی به سمت پارک لاژی (Parque Lage) بروید که یک کاخ به سبک رومی را احاطه نموده است. این ساختمان امروزه محل مدرسه هنرهای تجسمی ریو بوده و فضای سبز اطرافش بیش از پارک های معمول برزیلی رسیدگی شده اند. بعلاوه در اینجا می توانید از بعضی نمایشگاه های هنری هم دیدن کنید. چشم انداز کوهستان کورکووادو (Corcovado) به طرز خیره نماینده ای نزدیک به نظر می رسد و مجسمه مسیح نیز از روی آن به آسمان پیوند می خورد.

منظره ها شگفت انگیز ساحلی را دیدن کنید

نمی توانید ریو را بدون دیدن کردن منظره ها شگفت انگیز ساحلی اش ترک کنید. باید حتماً به یکی از سواحل لِبلون (Leblon)، ایپانما یا کوپاکابانا سر بزنید و با یک دوچرخه نارنجی کرایه ای به گردش در تفریحگاه های ساحلی معروف بروید. در ورو (Vero) می توانید خود را به صرف بستنی یا شیره نارگیل دعوت کنید. با گردش در حوالی کوپاکابانا با منظره های باشکوه از کوهستان شوگرلوف (Sugerloaf) هم روبرو خواهید شد.

در کافه آدگا پرولا ناهار میل کنید

هیچ جایی مثل کافه های پرتغالی نمی تواند شما را با سبک زندگی قدیمی برزیل آشنا نمایند. پرتغال که زمانی برزیل را استعمار نموده بود، حتی بعد از استقلال این کشور باز هم به تأثیرات خود روی فرهنگ آن ادامه داد زیرا مهاجران پرتغالی به سفر به این سرزمین ادامه دادند. در آدگا پرولا (Adega Pérola) یک کافه کلاسیک با سقف بلند را می بینید که در پشت پیشخوانش غذاهایی به سبک تاپاس را به مشتریان ارائه می نماید. در میان این غذاهای لذیذ می توانید گزینه هایی مانند ساردین، ماهی کد نمک سود، سوسیس بره و غیره را پیدا کنید. قیمت ها نیز بسیار مناسب هستند و می توانید تمام این خوراکی های خوشمزه را با نوشیدنی فوق العاده ای همراه کنید. احتمالاً با ورود به اینجا حس کنید که به سال 1975 بازگشته اید.

استعداد های هنری را در موزه هنر ریو ببینید

نواحی بندری ریو که مدت های مدیدی رها شده بودند و بیشتر به عنوان نقطه خطرناک شهر بدنام بودند، بعد از پروژه بازسازی بزرگ بندر شگفت انگیز (Marvelous Port) تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگری شدند. شاید نتوانید تمام موزه ها و نمایشگاه هایش را دیدن کنید، اما پیشنهاد می کنیم به موزه هنر ریو که استعدادهای هنری برزیلی به نمایش گذاشته است سر بزنید. علاوه بر این باید حتماً موزه دیزاین کالاتراوا (Calatrava) را هم ببینید.

در رستوران تریس یک شام عالی صرف کنید

یک غذای عالی به همراه خدمات مجلل می تواند ترکیب خوبی برای یک خاطره شگفت انگیز از ریو باشد. تریس (Térèze) که در زمین های شیب دار هتل سانتا ترزا (Hotel Santa Teresa) واقع شده جزو رستوران های شیکی به شمار می رود غذاهای بین المللی را در کنار غذاهای برزیلی به مشتریان خود ارائه می نماید. یک خرچنگ گوشتی در کنار خورش ماهی سنتی یا ریزوتو می تواند تجربه خوبی باشد. با یک نوشیدنی عالی از اتمسفر آرام اینجا نهایت لذت را ببرید و حتماً دسرهای شگفت انگیزشان را هم امتحان کنید.

شبی پرشور را در محله لاپا به انتها برسانید

محله لاپا (Lapa) پر از موقعیت های گوناگون برای انتها بردن گردش 24 ساعته شما خواهد بود. می توانید به استودِنچینا موزیکال (Estudantina Musical) بروید که در یک ساختمان قدیمی در پراسا چیرادنتیس (Praça Tiradentes) واقع شده و در محیط پرشور آن حسابی انرژیتان را تخلیه کنید. یک جای دیگر برای سپری کردن ساعات آخر شب، لا پاز (La Paz) است که دی جی هایی از ژانرهای مختلف داشته و بدون توجه به سنتان می توانید ساعات خوشی را در آن رقم بزنید.

منبع: nytimes.com
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1127

به "برنامه سفر یک روزه به ریودوژانیرو" امتیاز دهید

1 کاربر به "برنامه سفر یک روزه به ریودوژانیرو" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر یک روزه به ریودوژانیرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید