آشنایی با کلیسای جامع سائوپائولو

کلیسای جامع سائوپائولو با گنبد رنسانسی و سردابی که محل دفن اشخاص سرشناس در گذشته بوده است از جاذبه های دیدنی انی شهر به شمار میرود.

آشنایی با کلیسای جامع سائوپائولو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اگر از بلوار میدان سه (Sé) با ردیف درختان نخلش پایین بروید، با کلیسای جامع سر به فلک کشیده سائوپائولو، بزرگ ترین کلیسای شهر و محل استقرار اسقف اعظم روبه رو می شوید. از آن طرف میدان، برج های سر به فلک کشیده دوقلوی کلیسا با منارهای آبی رنگشان خودنمایی می نمایند. برای ورود به ساختمان باید از بین آن دو عبور نموده و وارد راهروی اصلی شوید. سرداب زیر زمینی و مقابر نیز همین جا قرار دارند. می توانید در یک مراسم عشای ربانی شرکت نموده یا به همراه تورهای راهنمایی شده درباره تاریخ ساختمان باشکوه کلیسا اطلاعاتی کسب کنید. کلیسای امروزی که شاهدش هستیم، در سال 1954 و همزمان با سالگرد چهارصد سالگی سائوپائولو تکمیل شد. این کلیسا از قرن 16 همیشه در مرکز جامعه رومن کاتولیک سائوپائولو بوده است. بنایی که در گذشته یک عبادتگاه ساده و کوچک با دیوارهای گلی بود، امروزه یکی از بزرگ ترین کلیساهای نئوگوتیک جهان محسوب می گردد.

برای آن که خاطره خود از بازدید کلیسا را جاودان کنید، می توانید در میدان عکسی فوری با آن بگیرید. البته توصیه می کنیم خیلی اموالتان را به معرض نمایش نگذارید زیرا جیب برهای زیادی در اینجا کمین نموده اند. برای دیدنی راهروی اصلی با گنجایش 8000 نفر، باید وارد کلیسا شوید. اگر سرتان را بالا بگیرید، گنبد بی همتای آن شما را مسحور خواهد نمود. این گنبد رنسانسی را از کلیسای جامع فلورانس الهام گرفتند و فضای داخلی، پر از عناصری از طبیعت برزیلی است. در بین تزئینات دیواری می توانید آناناس، شاخه های قهوه و گورکن ها را ببینید. از دیگر جاذبه های تزئینی کلیسا می توان به پنجره های رز با شیشه های رنگی و تزئینات مرمری اشاره نمود.

اگر به بخش سرداب در زیر راهروی اصلی بروید، مقبره اسقف های بزرگی را می بینید. مقبره برنزی پدر دیوگو فیژو (Diogo Feijó) و رئیس تیبیریسا (Tibiriçá) یک رهبر قبیله ای بومی که به مسیحیت گروید نیز در این بین به چشم می خورند. اگر می خواهید مراسم عشای ربانی را دیدن کنید باید صبح یکشنبه به اینجا بیایید. بعد از مراسم نیز می توانید به همراه یکی از تورهای راهنمایی شده، درباره تاریخ و سبک های معماری و ساخت و ساز بنا اطلاعاتی کسب کنید.

منبع: expedia.com / brazilmycountry.com
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1130

به "آشنایی با کلیسای جامع سائوپائولو" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با کلیسای جامع سائوپائولو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کلیسای جامع سائوپائولو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید