راهنمای سفر با کشتی کروز به آلاسکا: بهترین مسیرها، نکات برنامه ریزی و فعالیت ها

آلاسکا ممکن است یکی از زیباترین مکان های جهان باشد، اما رفت و آمد در آن می تواند دشوار باشد. این آخرین مرز طبیعت را با کشتی کروز کاوش کنید و به شهرهای گلد راش، یخچال های طبیعی، میراث بومیان آلاسکا و حیات وحش این منطقه با امکانات لوکس کشتی کروز سفر کنید.

راهنمای سفر با کشتی کروز به آلاسکا: بهترین مسیرها، نکات برنامه ریزی و فعالیت ها

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: هنگام برنامه ریزی سفر با کشتی کروز به آلاسکا، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید: چه زمانی برای تجربه ای که انتظار دارید انتخاب کنید، کدام خط کروز برای سبک سفر شما مناسب تر است، بهترین بنادر کروز آلاسکا برای بازدید و کدام فعالیت های ساحلی را می خواهید در اولویت قرار دهید. این نوع سفری نیست که بخواهید در آخرین لحظه آن را برنامه ریزی کنید، به خصوص از آنجایی که بهترین نرخ کرایه کشتی معمولاً به مسافرانی می رسد که زودتر رزرو می کنند.

اگر مشتاق هستید که عقاب های طاس را در طبیعت ببینید، سوار بر سورتمه سگی روی یک میدان یخی گردش کنید یا جستجوی طلا پس از یک وعده غذایی سالمون هستید، یک سفر دریایی به آلاسکا منتظر شماست. در ادامه همه نکات لازم برای برنامه ریزی سفر رویایی به شمال زمین را در راهنمای سفر با کشتی کروز به آلاسکا مرور خواهید کرد.

چه زمانی کشتی های کروز به آلاسکا می روند؟

تقریباً تمام خطوط کروز بزرگ از ماه می تا اواسط سپتامبر در آلاسکا حضور دارند و برخی از آنها در اوایل آوریل یا اواخر اکتبر نیز سفرهایی را ارائه می دهند. فصل مناسب سفر به دلیل آب و هوای بد کوتاه است. سرمای شدید، آب های یخ زده و فصل برفی طولانی برای سفرهای دریایی اوایل بهار و اواخر پاییز مناسب نیست.

آب و هوای آلاسکا در اوایل صبح و شب می تواند سرد (در حدود 40 تا 50 درجه فارنهایت) باشد. با این حال، اگر یک روز آفتابی تابستان باشد، دما می تواند به 70 و حتی 80 درجه فارنهایت برسد. در آلاسکا باران زیادی هم می بارد. بهار خشک‌تر از تابستان است.

زمان رفتن شما به این بستگی دارد که چه فعالیت‌هایی می‌خواهید انجام دهید، چقدر هوا و باران خنک را دوست دارید و قیمت آن چقدر است. سفرهای دریایی در ابتدای (آوریل و مه) و پایان (سپتامبر و اکتبر) فصل کروز آلاسکا به طور کلی کمی ارزان تر از سفرهای دریایی در ژوئن، جولای و آگوست هستند.

بهترین برنامه های سفر آلاسکا

کشتی‌های کروز آلاسکا به کجا می‌روند؟ اکثر آنها در امتداد گذرگاه داخلی (Inside Passage)، مسیر دریایی در امتداد ساحل جنوبی ایالت (و به بریتیش کلمبیا و ایالت واشنگتن) حرکت می‌کنند که در اطراف هزاران جزیره منطقه می‌چرخد. برخی دیگر به سمت شمال به خلیج آلاسکا می‌روند. اینها اغلب سفرهای دریایی یک‌طرفه هستند که در بنادر نزدیک انکوریج آغاز و پایان می‌یابند.

گذرگاه داخلی (Inside Passage)

گذرگاه داخلی محبوب‌ترین مسیر سفر با کشتی کروز آلاسکا است. برنامه‌های سفر یک هفته‌ای عموماً در سیاتل یا ونکوور، بریتیش کلمبیا آغاز می‌شوند، اگرچه برخی از برنامه‌های سفر در جونو آغاز می‌شوند.

یخچال‌های طبیعی این مسیر را مدت‌ها پیش تراشیده‌اند و امروزه کشتی‌های کروز و قایق‌های ماهیگیری از میان جزایر کوچک و کانال‌ها عبور می‌کنند تا برخی از دیدنی‌ترین مناظر طبیعی جهان را ببینند.

شما کوه‌های باشکوه (اغلب با قله‌های برفی، حتی در تابستان)، جنگل‌های انبوه، آبشارها و یخچال‌های طبیعی را خواهید دید. اگر برای دیدن جانوران دریایی آمده‌اید، آنها را به وفور خواهید یافت، از نهنگ‌ها و دلفین‌ها تا شیرهای دریایی و فوک‌های ساحلی. در خشکی، احتمالاً خرس‌ها و گوسفندان را خواهید دید، در حالی که عقاب‌ها، پافین‌ها و گروهی از پرندگان دریایی در بالا می‌چرخند.

بسیاری از مردم برای ارتباط گرفتن با طبیعت به آلاسکا سفر می‌کنند، اما تاریخچه‌ای که در اینجا وجود دارد را نباید نادیده بگیرید. فرهنگ‌های مردم بومی آلاسکا، و همچنین مردم روس در سیتکا و جویندگان طلا که در دهه 1890 در طول دوران بالاگرفتن تب جویندگان طلا در کلوندایک به اسکگوی نقل مکان کردند را میتوانید از تور لیدرهای محلی جویا شوید.

بندرهای پرطرفدار گذرگاه داخلی عبارتند از جونو، ایسی استریت پوینت، کچیکان، پترزبورگ، هینز و اسکگوی. اکثر سفرهای دریایی از سه یا چهار بندر بازدید خواهند کرد.

یکی از نکات خوب در مورد گذرگاه داخلی آرام بودن آب است زیرا شما در میان توده‌های خشکی حرکت می‌کنید. اگر نگران دریازدگی هستید، سفر گذرگاه داخلی بهترین برنامه سفر با کشتی کروز آلاسکا در مقابل سفر با قایق است که کشتی شما در آب‌های آزادتر و متلاطم‌تر حرکت می‌کند.

خلیج آلاسکا

اگر یک سفر دریایی در خلیج آلاسکا رزرو کنید، از کاوش در بخش هایی از گذرگاه داخلی و بنادر آن نیز لذت خواهید برد که می تواند شامل ترکیبی از جونو، اسکگوی، سیتکا، کچیکان، هینز و ایسی استریت پوینت باشد.

از آنجایی که سفرهای دریایی خلیج آلاسکا بیشتر به سمت شمال حرکت می‌کنند، مقاصد بین راه ممکن است علاوه بر خلیج گلایشر و یخچال هابارد، شامل فیورد کالج نیز باشد.

به طور کلی، این سفرهای دریایی یک طرفه از سوارد یا ویتیر (نزدیک ترین بنادر کروز به انکوریج) به ونکوور (یا بالعکس) سفر می کنند. اکثر برنامه های سفر هفت شب هستند، اما تعداد کمی از آنها طولانی تر هستند.

برای این برنامه های سفر، باید به داخل یا خارج از انکوریج پرواز کنید و با قطار یا اتوبوس به/از بنادر خروج کشتی کروز بروید که ممکن است یک یا دو ساعت طول بکشد. می توانید حمل و نقل را به تنهایی یا از طریق خط کروز خود رزرو کنید.

سفرهای دریایی خلیج آلاسکا، به ویژه آنهایی که در اواخر اوت و سپتامبر انجام می شوند، ممکن است در بخش خلیج سفر با دریای متلاطم مواجه شوند. اگر مستعد دریازدگی هستید، آمادگی داشته باشید.

سفرهای دریایی طولانی تر از ساحل غربی

در نهایت، شما برخی از برنامه های سفر رفت و برگشت از سانفرانسیسکو را خواهید یافت، معمولا 10 یا 11 شب طول می کشند و همچنین سفرهای دریایی طولانی تر بین سانفرانسیسکو و ونکوور. این سفرهای دریایی برای مسافرانی که عاشق سفر طولانی روی دریا هستند، مناسب ترین است.

شما چهار روز دریایی (به عنوان مثال، دو روز از سانفرانسیسکو به جونو) به علاوه یک روز گذرگاه تریسی آرم (یخچال های طبیعی توئین ساویر)، اندیکوت آرم، یخچال هابارد یا پارک ملی خلیج گلایشر خواهید داشت. آب‌های قبل از ورود به گذرگاه داخلی بسته به زمانی که می‌روید، می‌تواند آرام، خشن یا چیزی بین آنها باشد.

بنادر در این سفرهای دریایی طولانی تر ممکن است شامل جونو، اسکگوی، کچیکان، ایسی استریت پوینت و ویکتوریا، بریتیش کلمبیا باشند.

همچنین ممکن است سفرهای دریایی یک طرفه بین بنادر جنوب کالیفرنیا (لس آنجلس و سن دیگو) و ونکوور را در ابتدای یا انتهای فصل کروز آلاسکا یک کشتی پیدا کنید.

بهترین خطوط کروز آلاسکا

اکثر خطوط کروز بزرگ و لوکس هر تابستان حداقل یک کشتی کروز به آلاسکا می فرستند. برخی از بهترین خطوط کروز آلاسکا Holland America و Princess هستند زیرا سابقه ای طولانی در این منطقه دارند و سفرهای کروز و همچنین ترکیبی از تورهای کروز و زمینی را در چندین کشتی در هر فصل ارائه می دهند.

اگر به دنبال یک سفر در مناطق کمتر توریستی هستید، انتخاب عالی یک خط کشتیرانی کوچک است، از جمله متخصصان آلاسکا مانند Alaskan Dream Cruises و UnCruise Adventures.

کشتی ها در تمام محدوده های قیمتی طیف وسیعی از برنامه های سفر را ارائه می دهند، بنابراین اجازه ندهید بودجه مانع شما از بازدید شود. اگر به دنبال سفری لوکس هستید، می توانید خط هایی را پیدا کنید که در سفر شما به شمال از شما بهترین پذیرایی را داشته باشند.

بهترین خطوط کروز برای سفرهای طولانی به آلاسکا

اگر می خواهید در آلاسکا سفر کنید اما همچنین برخی از مناطق داخلی را ببینید و از اقامت در یک لژ یا هتل لذت ببرید، یک بسته تور کروز از Holland America یا Princess Cruises انتخاب کنید. هر دو دارای برنامه های سفر فوق العاده ای هستند که مسافران را نه تنها به گذرگاه داخلی، بلکه به انکوریج، پارک ملی Denali، یوکان، شبه جزیره Kenai، Talkeetna و Fairbanks می برند. Princess حتی تعدادی از لژهای خود را نیز در اختیار دارد.

بهترین سفرهای کروز آلاسکا برای خانواده های دارای فرزند

Carnival، Disney Cruise Line، Norwegian، Princess و Royal Caribbean همگی دارای باشگاه های کودکان در کشتی های خود هستند که به تمام سنین، از نوزادان تا نوجوانان، خدمات رسانی می کنند. بچه های کوچک عاشق ملاقات و سلام و احوالپرسی با شخصیت های مورد علاقه خود در سفرهای کروز دیزنی یا معاشرت با شخصیت های دکتر Seuss در هنگام سفر با کارناوال خواهند شد. بچه‌های بزرگتر عاشق دیوارهای صخره‌نوردی، ایستگاه‌های بازی ویدیویی، زمین‌های ورزشی، کارت‌های Go-kart و تگ لیزری در کشتی‌های رویال کارائیب و NCL خواهند شد.

بهترین خطوط کروز برای ماجراجویان

مسافران فعال ممکن است سفرهای دریایی در کشتی های کوچکتر ترجیح دهند که شامل زمان بیشتری برای فعالیت های ماجراجویانه مانند پیاده روی در جنگل ملی تونگاس، مشاهده حیات وحش و بازدید از یخچال با قایق های زودیاک یا کایاک یا حتی کمپینگ شبانه می شود. این کشتی‌ها اغلب دارای گشت‌های ساحلی رایگان، کایاک‌ها و دوچرخه‌ها برای استفاده مهمانان و دانشمندان و طبیعت‌شناسان هستند.

اگر نوجوانان فعالی دارید که به طبیعت و محیط زیست علاقه دارند، یک سفر اکتشافی می‌تواند دقیقاً چیزی باشد که آنها را درگیر و دور از موبایلها نگه می‌دارد. فقط انتظار داشته باشید که اکثر همسفرهای شما بزرگسالان مسن باشند.

برای بهترین سفرهای دریایی ماجراجویی به UnCruise Adventures، Alaskan Dream Cruises، Hurtigruten و Lindblad Expeditions مراجعه کنید.

بهترین برای گروه های سنی مختلف

با پدربزرگ و مادربزرگ، والدین، خاله، دایی و بچه ها سفر می کنید؟ Celebrity Cruises، Holland America و Princess Cruises را امتحان کنید. این خطوط کروز، به خصوص در کشتی های جدیدتر خود، چیزی برای همه ارائه می دهند.

کودکان می توانند در سالن های مخصوص وقت بگذرانند در حالی که والدین به اسپا می روند. همه می توانند برای شام و سرگرمی عصرانه یا فعالیت های کشتی مناسب برای همه سنین دور هم جمع شوند.

بهترین برای زوج ها و جشن های بزرگ

اگر زوج هستید و از سوئیت های بزرگ، غذای لذیذ، محیط آرامش بخش (بسیاری از خطوط لوکس، پیشخدمت هایی را برای پذیرایی از هر مسافر استخدام می کنند) و فرصتی برای ملاقات با سایر مسافران دریایی با طرز فکر مشابه لذت می برید، خطوط کروز لوکس بهترین گزینه برای شما هستند. خدمات شخصی و برنامه های لوکس این کشتی های کروز ممکن است برای هر کسی که یک رویداد مهم مانند سالگرد ازدواج، تولد یا بازنشستگی را جشن می گیرد نیز جذاب باشد.

به Oceania، Regent Seven Seas، Seabourn، Silversea و Viking نگاه کنید.

بهترین بنادر کروز آلاسکا

بهترین بنادر کروز آلاسکا همچنین شلوغ ترین بنادر هستند زیرا صرف نظر از نوع برنامه سفر و خط کروز، به احتمال زیاد از ترکیبی از بنادر مشابه بازدید خواهید کرد. منطقه بندری مجاور پر از مغازه ها و رستوران های توریستی خواهد بود. اگر می خواهید طبیعت را در بهترین حالت خود ببینید، باید یک تور رزرو کنید یا به مناطق دورتر بروید.

اگر می خواهید برخی از جذاب ترین روستاهای آلاسکا را ببینید یا در مکان های بکر بمانید، سفری را با خطوطی مانند Alaskan Dream Cruises و UnCruise رزرو کنید که از مقاصدی مانند جزیره Baranof، جزیره Chichagof، پترزبورگ و Wrangell بازدید می کند.

کچیکان (Ketchikan)

کچیکان به خاطر سه چیز شناخته شده است: توتم‌های بومی آلاسکا (Tlingit)، بنای یادبود ملی Misty Fjords و شهرت شهر به عنوان "پایتخت ماهی قزل آلا جهان". این شهر بیشترین تعداد توتم‌های ایستاده را در هر جای دیگری در ایالت دارد. آنها را در روستای بومی ساکسمن (Saxman) و مرکز میراث توتم ببینید. با قایق کایاک، هواپیمای دریایی یا کشتی کروز  به Misty Fjords بروید. سفرهای ماهیگیری نیز در اینجا فراوان است.

کچیکان جایی است که مردم برای دیدن نمایش Great Alaskan Lumberjack می روند، با ورزشکارانی که تبر و اره را برای چوب بری سنتی به کار می گیرند. همچنین محل مناسبی برای رفتن به تور ماهیگیری خرچنگ دریای برینگ است.

جونو (Juneau)

پایتخت آلاسکا جالب است زیرا هیچ جاده ای از اینجا به سایر نقاط ایالت منتهی نمی شود. در پای کوه جونو واقع شده است و تنها با قایق یا هواپیمای کوچک می توانید به آنجا بروید، حتی ساکنان باید اتومبیل های خود را با کشتی به جونو بیاورند. خانه یخچال مندنهال، این بندر محبوب برای پیاده‌روی، تورهای کایاک و فرود هلیکوپتر روی یخچال است.

برای دیدن شهر و بندر کروز، سوار تراموای کوه رابرتز شوید. انواع تورهای مشاهده حیات وحش (نهنگ، خرس و موارد دیگر) و بازدید از اردوگاه های سورتمه سگی و پخت ماهی قزل آلا از جونو حرکت می کنند.

اسکگوی (Skagway)

اگر به تاریخ تب طلای آلاسکا علاقه مند هستید، اسکگوی در 90 مایلی شمال غربی جونو، بندری است که نباید آن را از دست بدهید. در واقع، اینجا دروازه کلوندایک و منطقه معدنی داوسون در قلمرو یوکان کانادا است، جایی که جویندگان طلا در اواخر دهه 1890 به دنبال طلا بودند. منطقه تاریخی هنوز حال و هوای غرب وحشی را دارد، اگرچه برای عصر مدرن کمی تجاری شده است. این بندر می تواند در تابستان که چندین کشتی در یک روز می توانند به آنجا بیایند، شلوغ شود.

اسکگوی بندر آسانی برای مسافرانی که می خواهند شهر را کشف کنند یا به تنهایی برای پیاده روی بروند، است. این بندر به عنوان ایستگاه پایانی راه آهن White Pass به یوکان معروف است.

سیتکا (Sitka)

سیتکا به همان اندازه که یک مقصد گردشگری است، یک شهر ماهیگیری کارآمد نیز است. میراث روسی سیتکا نیز آن را از سایر بنادر آلاسکا در برنامه سفر کروز متمایز می کند. کلیسای ارتدکس سنت مایکل با گنبد پیازی و خانه اسقف روسی را ببینید.

قبل از آمدن روس‌ها، مردم تلینگیت در اینجا ساکن شدند. می توانید در مورد تاریخ و فرهنگ آنها در پارک تاریخی ملی سیتکا و موزه هنر بومی آلاسکا شلدون جکسون اطلاعات کسب کنید. علاقه مندان به حیات وحش ممکن است بخواهند از مرکز شکارچیان آلاسکا بازدید کنند یا به تماشای پرندگان و خرس ها بروند.

هینز (Haines)

طبق دفتر سرشماری ایالات متحده، جمعیت هینز کمتر از 2000 نفر باقی مانده است و هنوز به اندازه برخی از بنادر آلاسکا، مانند اسکگوی در نزدیکی، توریستی نیست. به دلیل ماهیگیری عالی (سالمون، هالیبوت و قزل آلا) و پناهگاه عقاب شناخته شده است، زیرا عقاب ها می دانند که بهترین ماهی ها در کجا یافت می شوند.

عاشقان حیوانات و کودکان تمایل دارند از بازدید از مرکز Kroschel برای حیوانات یتیم در اینجا لذت ببرند. برای یک تور ویژه، در گرگ و میش به تماشای خرس ها بروید.

ایسی استریت پوینت (Icy Strait Point)

ایسی استریت پوینت در میان بنادر کروز آلاسکا قابل توجه است زیرا این منطقه و جاذبه های آن همگی متعلق به بومیان آلاسکا هستند. اکثر کارکنان بندر و تور از Hoonah، بزرگترین روستای Tlingit آلاسکا، می آیند. این بندر در جزیره Chichagoff قرار دارد که به دلیل خرس های بزرگ منطقه  شناخته شده است. علاقه مندان به حیات وحش فرصت های زیادی برای جستجوی نهنگ ها و عقاب ها در اینجا دارند. ماجراجویان بهتر است ZipRider را با مسیر شش خط زیپ لاین از دست ندهند.

منبع: thepointsguy.com
انتشار: 12 آبان 1402 بروزرسانی: 13 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1283

به "راهنمای سفر با کشتی کروز به آلاسکا: بهترین مسیرها، نکات برنامه ریزی و فعالیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر با کشتی کروز به آلاسکا: بهترین مسیرها، نکات برنامه ریزی و فعالیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید