کانادا گذرنامه واکسن کووید برای سفر را آغاز کرد

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام نمود که کانادا درحال راه اندازی گذرنامه استاندارد واکسن کووید-19 است تا سفر شهروندان به خارج از کشور آسانتر شود.

کانادا گذرنامه واکسن کووید برای سفر را آغاز کرد

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مدرک دیجیتالی مشخص در روز پنجشنبه دارای کد QR برای اسکن در فرودگاه­ ها، ایستگاه­ های قطار و دیگر نقاط ورودی خواهد بود. 

ترودو گفت:« با توجه به اینکه کانادایی­ها بدنبال شروع دوباره سفر هستند، می­توانیم واکسیناسیون را به طور رسمی استانداردسازی کنیم. از کانادایی­هایی که واکسن نزده­اند خواسته می­شود تا در اسرع وقت واکسینه شوند. ما می­توانیم به این همه گیری پایان دهیم و به هرآنچه که دوست داریم برگردیم.»

طبق گفته مقامات دولتی، گواهی تایید واکسیناسیون دارای علامت شناسایی کانادایی و مطابق استانداردهای اصلی کارت بهداشت بین المللی می­باشد.

این گواهی شامل نام فرد، تاریخ تولد و سابقه واکسن کووید-19 از جمله دزهای دریافتی فرد و زمان تزریق وی می­باشد.

برطبق گزارش Our World in Data، یک گروه پیگیری مستقر در دانشگاه آکسفورد، بیش از 73 درصد از کانادایی­ها بطور کامل در برابر کووید-19 واکسینه شده­اند.

به گزارش روزنامه تورنتو استار، کانادایی­ها از 30 نوامبر نمی­توانند بدون گواهی اثبات واکسیناسیون، برای مسافرت­های خارجی یا داخلی سوار هواپیما شوند.

درحال حاضر، کانادایی­ها می­توانند با استفاده از تصویر یا کپی گواهی واکسن که توسط ایالتی صادر شده سفر کنند. البته همه افراد کد QR ندارند.

ترودو افزود:«دولت ملی برای تهیه گذرنامه استاندارد واکسیناسیون هزینه خواهد کرد. ما برگه ها را جمع خواهیم کرد.»

به گفته ترودو، برخی از ایالات، از جمله ساسکاچوان، اونتاریو، کبک، نوا اسکوشیا، نیوفاندلند و لابرادور و هر سه ایالت شمالی، از استاندارد ملی برای گواهی اثبات واکسیناسیون استفاده نموده­اند.

ترودو گفت:«شما اکنون می­توانید گواهی واکسیناسیون را بیدرنگ در تمام این ایالات نشان دهید. می­توانید آن را از طریق تلفن همراه خود رهگیری کنید یا چاپ کنید. اگر از این امکانات برخوردار نیستید، می­توانید نسخه­ای را از طریق پست درخواست کنید، درحال حاضر می­توانید گواهی اثبات واکسیناسیون را در تمامی این ایالات نشان دهید، سایر ایالات نیز با این برنامه موافقت کرده و تطبیق­های لازم را انجام می­دهند.»

در کانادا، مراقبت­های بهداشتی تا حدود زیادی توسط فرمانداری هر ایالت انجام می­شود و اکثرا توسط دولت ملی تامین می­گردد. البته گاهی اوقات به مشاجرات سیاسی در مورد صلاحیت قضایی و اینکه چه کسی برای چه چیز هزینه کند، منجر می­شود.

ترودو ماه گذشته برای سومین بار بعنوان نخست وزیر انتخاب شد، اما او بخشی از دولت را رهبری می­کند که برای تصویب قانون نیاز به حمایت احزاب دیگر دارد.

مقامات رسمی به رویترز گفتند که  مقامات کانادایی در حال گفتگو با سایر کشورهای پرطرفدار بین مسافران کانادایی هستند تا آنها را از استاندارد صدور گواهی جدید آگاه کنند.

یکی از مقامات رسمی کانادایی گفت: «بسیاری [کشورها] گفته­اند که می­خواهند مدرکی دیجیتال ... قابل تائید واکسیناسیون را ببینند، این همان چیزی ست که ما ارائه می­دهیم.»

کانادا اخیرا مرزهای خود را به روی مسافران بین المللی که گواهی واکسیناسیون دارند باز کرده است و شرایط قرنطینه را برای مسافران کانادایی که می­توانند اثبات کنند که واکسینه شده­اند، چشم پوشی کرده است.  

مرز زمینی کانادا و ایالات متحده از 8 نوامبر به روی مسافران واکسینه شده برای سفرهای غیرضروری شان، باز خواهد شد.

پیرو اطلاعیه گذرنامه ترودو، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی کریستیا فریلند چنین گفت :«کانادا 100 درصد از مشاغل زیان دیده در طول رکود اقتصادی را جبران کرده است، درحالیکه این رقم در ایالات متحده 78 درصد است.»

فریلند پیرو سخنان ترودو اظهار داشت :«دلایل زیادی برای خوش بین بودن به آنچه تاکنون بدست آورده­ایم وجود دارد. اقتصاد ما در حال بازگشت است و ما در مبارزه با ویروس کووید پیروز هستیم.»

به گفته فریلند، بسیاری از اعتبارات ویژه، وام­ها، کمک­های مالی و سایر برنامه­ ها که بمنظور حمایت از مشاغل و کارگران که در طول موج اول کووید-19 آغاز شده بودند، در 23 اکتبر به پایان خواهند رسید.

منبع: aljazeera.com
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 771

به "کانادا گذرنامه واکسن کووید برای سفر را آغاز کرد" امتیاز دهید

2 کاربر به "کانادا گذرنامه واکسن کووید برای سفر را آغاز کرد" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا گذرنامه واکسن کووید برای سفر را آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید