کانادا در تقاطع فرصت ها و چالش ها

کانادا در دو دهه گذشته رشد چشمگیری را تجربه کرده است، اما چالش های قابل توجهی در پیش است. برای ایجاد پایه ای برای موفقیت اقتصادی مداوم و کیفیت زندگی پایدار، تصمیمات آگاهانه و اقدامات جسورانه مورد نیاز خواهد بود.

کانادا در تقاطع فرصت ها و چالش ها

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در دوره 1995 تا 2016، کانادا به بالاترین نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (2.4 درصد) در بین کشورهای G7 دست یافت. اقتصادی که رشد خود را با این نرخ حفظ کند، هر 30 سال یکبار دو برابر می شود.

با این حال، به همان اندازه که دستیابی به این نرخ رشد مهم است، چالش حفظ آن نیز اهمیت دارد. چندین روند که نرخ رشد کانادا را در سال های اخیر هدایت کرده اند، در آینده رشدش را تهدید می کنند.

رشد تا به امروز ناشی از کار سخت تر، نه کار هوشمندانه تر بوده است. یعنی کانادا نیروی کار و سرمایه را اضافه کرده است، اما بهره وری را به همان اندازه افزایش نداده است. بهره‌وری نتیجه نوآوری، تغییرات تکنولوژیکی و روشهای مدرن بهبود آن است و یک محرک قدرتمند برای رشد تولید ناخالص داخلی است.

رشد ناشی از افزایش خرید مصرف‌کننده بوده و با رکورد بدهی گرفته است.

رشد کانادا همچنین از داغی بازار  املاک و مستغلات بهره مند شده است که به احتمال زیاد سرد می شود.

بخش زیادی از رشد کانادا و بسیاری از مشاغل ناشی از بخش انرژی بوده است، محرک رشد 1 تریلیون دلاری که با فشارهای قابل توجهی مواجه است.

کاهش قریب الوقوع نیروی کار در کانادا از طریق اهرم های سنتی به سختی قابل جبران خواهد بود.

اگر همه این تهدیدات بالقوه برای اقتصاد کانادا به طور کامل تحقق یابد، این کشور ممکن است رشد فوق العاده خود را متوقف کند و نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال های آینده 50 درصد یا بیشتر کاهش یابد.

یک دوراهی برای پیشرفت

عملکرد اقتصادی قوی کانادا در چند دهه گذشته به این کشور اجازه داده است تا رسیدگی به موانع رشد و بهره وری را به تعویق بیندازد، در حالی که بسیاری از کشورهای کم برخوردار مجبور شده اند به طور مستقیم با این چالش ها مقابله کنند.

اولین مجموعه اهرم هایی که باید کشیده شوند، تکمیل اصلاحات ناتمام برای افزایش بهره وری است. مجموعه دوم ارائه ایده های بزرگ، یعنی راه حل های نوآورانه و در مقیاس بزرگ، برای ایجاد رشد است.

چالش CanInfra و اجلاس زیرساختی تحول آفرین کانادا

یکی از اولین پروژه های انجام شده توسط مرکز آینده کانادا، چالش CanInfra و اجلاس زیرساختی تحول آفرین کانادا است. این ابتکار شش ماهه همکاری با The Globe and Mail و سایر شرکای بخش خصوصی است. این پروژه به دنبال پیشرفت کانادا با ترویج یک گفتگوی ملی در مورد زیرساخت ها است.

چالش CanInfra به همه کانادایی ها امکان می دهد تا ایده هایی را مطرح کنند که می توانند مزایای تحول آفرینی را برای کانادا به ارمغان بیاورند. این اجلاس رهبران فکری از سراسر کانادا را گرد هم می آورد تا در مورد بزرگترین مسائل زیرساختی ما و نحوه برخورد با آنها بحث کنند.

مرکز آینده کانادا از هر دو چالش و اجلاس حمایت می کند - و در ماه های آینده در مورد موضوعات زیرساختی نکاتی را به اشتراک خواهد گذاشت.

منبع: bcg.com
انتشار: 25 آبان 1402 بروزرسانی: 27 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1291

به "کانادا در تقاطع فرصت ها و چالش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا در تقاطع فرصت ها و چالش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید