ثروتمندترین کشورهای جهان احتمالا همان نیستند که انتظارش را داشتید!

ایالات متحده امریکا علی رغم عظمت اقتصادش، ثروتمندترین کشور دنیا نیست. حداقل از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP) به ازای هر شهروند که اینطور نیست. برای تعیین تمام ثروت یک کشور تقسیم بر جمعیتش، از این رقم استفاده می­شود. مدت­هاست که برای تعیین وضعیت زندگی حقیقی در کشورها، از GDP به ازای هر شهروند استفاده می­کنند. در سال 2019 مقدار نامناسبی از ثروت جهان در اختیار 1% کل جمعیت بود اما GDP به ازای هر شهروند، هنوز هم استاندارد مناسبی برای ارزیابی ثروت کشورها به شمار می­آید. در ادامه می­بینیم کدام کشورها پیشرو هستند، و احتمالاً از دیدن رتبه ایالات متحده در این لیست شگفت زده خواهید شد.

 
ثروتمندترین کشورهای جهان احتمالا همان نیستند که انتظارش را داشتید!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: انگلیس - GDP به ازای هر شهروند: 45.491$

انگلیس با GDP به ازای هر شهروند برابر 45.491 دلار، در صدر جدول کشورهای  برتر قرار دارد. چند دهه اخیر، به دلیل افزایش قیمت مسکن و قراردادهای مستمری به همراه افزایش صاحب­خانگی در دهه ­های 80 و 90، انگلیس به طور انفجاری ثروتمند شده است.

بیشتر ثروت در جنوب شرق انگلیس متمرکز بوده و شمال شرق از کمترین ثروت برخوردار است. بخش زیادی از ثروت کشور در اختیار شهروندانی قرار دارد که دهه 60 زندگی را می­گذرانند.

فرانسه - GDP به ازای هر شهروند: 45.586$

فرانسه با GDP به ازای هر شهروند برابر 45.586 دلار، رتبه نوزدهم را دارد. در سال 2018 اعلام شد که فرانسه از نظر ارقام اسمی، ششمین اقتصاد بزرگ دنیا را دارد. بزرگترین صنایع فرانسه شامل انرژی، کارخانه­جات و تکنولوژی، حمل و نقل، کشاورزی و توریسم می­باشند.

در ژانویه 2019 فرانسه حداقل حقوق را به 03/10 یورو در ساعت (22/1521 یورو در ماه) افزایش داد. این مقدار، برابر 24/11 دلار امریکا در ساعت یا 07/1705 دلار امریکا در ماه است. در حال حاضر حداقل دستمزد در امریکا برابر 25/7 دلار در ساعت است.

کانادا - GDP به ازای هر شهروند: 48.604$

کانادا، همسایه شمالی امریکا، رتبه 18 لیست را دارد. مقدار GDP به ازای هر شهروند در کانادا برابر 48.604 دلار می­باشد. بخش اعظم ثروت کانادا از صنعت خدمات به دست می­آید. حدود 70% از GDP کشور، از صنایع خدماتی حاصل می­شود. به علاوه کانادا یکی از پیشروهای تولید انرژی و صادرات است. صنایع ثانویه شامل کارخانه­جات، کشاورزی، معدن و ماهیگیری هستند.

حداقل دستمزد در اونتاریو (محبوب­ترین استان کانادا) برابر 00/14 دلار کانادا به ازای هر ساعت (حدود 11 دلار امریکا) می­باشد.

بلژیک - GDP به ازای هر شهروند: 49.095$

بلژیک با GDP به ازای هر شهروند برابر 49.095 دلار، رتبه 17 را از آن خود کرده است. زمین بین آنتورپ و بروکسل به یکی از نقاط اصلی تولیدی تبدیل شده است. صنایع اصلی این کشور شامل متالورژی، فولاد، نساجی، صنایع شیمیایی، شیشه، کاغذ و صنایع غذایی می­باشند.

اقتصاد بلژیک تا حد زیادی به تجارت بین المللی وابسته است؛ این کشور محصولات زیادی را صادر می­نماید. تری ام، کوکا کولا و اکسون­موبیل در بلژیک تولید می­شوند و سپس به سرتاسر دنیا صادر می­گردند.

هنگ کنگ - GDP به ازای هر شهروند: 50.216$

هنگ کنگ یک قلمرو خودمختار در چین است. GDP به ازای هر شهروند این ناحیه برابر 50.216 دلار می­باشد. چهار صنعت کلیدی در هنگ کنگ وجود دارند که به رشد اقتصادی آن کمک می­کنند. این صنایع عبارتند از خدمات مالی، توریسم، تجارت و لجیستیک.

با رشد این صنایع، بخش­های دیگر هم امکان رشد پیدا کرده اند و در نتیجه، نرخ اشتغال افزایش یافته و تا حدود زیادی اقتصاد کل کشور را بهبود بخشیده است. هنگ کنگ هنوز به سطح ایالات متحده نرسیده اما با توجه به پیشرفت کنونی، ممکن است روزی به حد امریکا نیز برسد.

آلمان - GDP به ازای هر شهروند: 51.642$

آلمان در رتبه 15 لیست 20 کشور ثروتمند دنیا قرار دارد و GDP به ازای هر شهروند آن برابر 52.642 دلار است. تا کنون، بزرگترین صنایع آلمان شامل ماشین آلات، تولیدات خودرو و صنعت طیور هستند. تنها در سال 2016 آلمان از صنعت طیور خود حدود 43 میلیارد سود به دست آورد. بعد از این صنعت، تولیدات مواد شیمیایی و دارویی، صنعت مشتری و خدمات، انرژی و تکنولوژی محیط زیست بزرگترین صنایع کشور آلمان هستند.

در ژانویه 2019 میزان حداقل درآمد در آلمان برابر 00/1557 یورو در ماه (یا 56/1744 دلار امریکا) بوده است که از فرانسه (22/1521 یورو در ماه) هم بیشتر می­باشد.

فنلاند - GDP به ازای هر شهروند: 52.320$

فنلاند یکی از کشورهای قدرتمند دنیاست که در رتبه 14 لیست ما قرار دارد. GDP به ازای هر شهروند این کشور برابر 53.320 دلار است. بزرگترین صنعت در فنلاند، تولیدات الکترونیک است که حدود 21 درصد از کل اقتصاد کشور را تشکیل می­دهد. صنایع ماشین آلات و خودروسازی و دیگر محصولات مهندسی فلزات، حدود 21 درصد را تشکیل می­دهند و صنایع جنگلی آن نیز حدود 13 درصد را تأمین می­کنند. فنلاند بدون تکیه بر کشورهای دیگر، با خودکفایی منابع طبیعی موردنیازش مانند الوار، مواد معدنی و آب شیرین را تأمین می­نماید.

اتریش - GDP به ازای هر شهروند: 54.606$

در فهرست 20 کشور ثروتمند دنیا، اتریش در رتبه 13 قرار گرفته است و GDP به ازای هر شهروند آن برابر 54.606 دلار می­باشد. صنعت اصلی اتریش توریسم است اما از صادرات صنایع و محصولات دیگری مانند ماشین آلات، محصولات متالورژیک و نساجی نیز سود می­برد.

اتریش به کاخ­ها، بناهای تاریخی و قلعه ­های قدیمی­اش معروف است. مردم از سراسر جهان به این کشور می­آیند تا جاذبه ­های معماری و مناظر آن را ببینند. اقتصاد اتریش به خوبی توسعه یافته و استاندارد زندگی نیز بالاست.

هلند - GDP به ازای هر شهروند: 52.320$

هلند با GDP به ازای هر شهروند برابر 56.415 در رتبه 12 فهرست 20 کشور ثروتمند دنیا قرار دارد. به علاوه هلند یکی از ده کشور برتر صادرکننده نیز می­باشد. اکثر صادرات هلند شامل مواد غذایی هستند. صنایع غذایی، بزرگترین صنعت کشور هلند است.

صنایع بزرگ دیگر شامل تولید انرژی، مواد شیمیایی، تجارت، متالورژی، محصولات و خدمات الکتریک و توریسم هستند. حداقل دستمزد در هلند به سن بستگی دارد اما حداقل دستمزد افراد بالای 22 سال برابر 80/1615 یورو در ماه است.

سوئد - GDP به ازای هر شهروند: 57.945$

سوئد با GDP به ازای هر شهروند برابر 57.945 دلار، یازدهمین کشور لیست است. این کشور یکی از صادرکننده ­های اصلی الوار و دیگر محصولات جنگلی جهان می­باشد، و از صنعت آهن و فولاد عظیمی نیز برخوردار است. اقتصاد سوئد تا حد زیادی به تجارت با کشورهای دیگر وابسته می­باشد.

سوئد طی جنگ جهانی دوم بی­طرف بود، بنابراین زیرساخت­های آن در جنگ تخریب نشدند و در نتیجه، نیازی به استفاده از منابع برای بازسازی و ترمیم شهرها و سیستم بانکی نبود. همین امر یکی از دلایل اصلی برتری اقتصاد سوئد نسبت به دیگر کشورهای اروپا می­باشد.

استرالیا - GDP به ازای هر شهروند: 58.820$

در فهرست ثروتمندترین کشورهای دنیا، استرالیا در رتبه 10 جای می­گیرد. بزرگترین صنعت استرالیا، صنعت خدمات است که بیش از 70 درصد GDP را تشکیل می­دهد. توریسم هم بخش زیادی از اقتصاد استرالیا را تأمین می­نماید.

صنایع دیگری نیز در این کشور وجود دارند که نقش کمرنگ­تری ایفا می­کنند؛ از جمله این صنایع می­توان به خدمات درمانی، رسانه و سرگرمی، اقتصاد، معدنکاری، کشاورزی و کارخانه­جات اشاره کرد. حداقل دستمزد ساعتی در استرالیا برابر 93/18 دلار است که از 13 دلار در امریکا اندکی بیشتر می­باشد.

سنگاپور - GDP به ازای هر شهروند: 62.690$

سنگاپور با GDP به ازای هر شهروند برابر 62.690 دلار، رتبه نهم لیست را دارد. بزرگترین صنعت سنگاپور، بخش کارخانه­جات است که 20 تا 25 درصد کل GDP کشور را تشکیل می­دهد. این بخش شامل تولید محصولات الکترونیک، تجهیزات پزشکی، مواد شیمیایی و مهندسی حمل و نقل می­باشد.

سنگاپور به منابع طبیعی زیادی دسترسی ندارد، بنابراین بخش زیادی از سود بخش تولیدی به واردات منابع طبیعی و مواد خام اختصاص داده می­شود.

دانمارک - GDP به ازای هر شهروند: 64.434$

دانمارک با GDP به ازای هر شهروند برابر 64.434 دلار، در رتبه هشتم جا می­گیرد. کشاورزی، صنعت عظیم دانمارک است. بیش از 60 درصد کل مساحت کشور به اهداف کشاورزی اختصاص داده شده است. توریسم نیز یکی از صنایع مهم دانمارک است . سالانه حدود 125 میلیارد دلار سود به کشور می­رساند.

صنایع ثانویه شامل انرژی و حمل و نقل هستند. حداقل حقوق رسمی در دانمارک تعیین نشده است، اما معمولاً کمترین میزان حقوق حدود 60/16 دلار امریکا در ساعت می­باشد.

ایالات متحده - GDP به ازای هر شهروند: 64.906$

دوستان امریکایی، ایالات متحده در فهرست 20 کشور ثروتمند دنیا رتبه هفتم را دارد. GDP به ازای هر شهروند این کشور، برابر 64.690 دلار است. بزرگترین صنعت امریکا، صنعت خدمات درمانی می­باشد. به همین دلیل مدام تبلیغات داروهای جدید (همراه با طومار عوارض جانبی!) در رسانه ­ها نمایش داده می­شود.

به علاوه امریکا از خدمات اقتصادی قدرتمند، محصولات تولید به مصرف، لجستیک، حمل و نقل، کسب و کار، بنگاه و صنایع ساخت و ساز برخوردار می­باشد. می­شود گفت امریکا از لحاظ اقتصادی قدرتمند است اما هنوز به برترین سطح نرسیده.

قطر - سرانه تولید ناخالص داخلی: 65،062 دلار

قطر با تولید ناخالص داخلی سرانه 65،062 دلار در رتبه 6 این لیست قرار دارد. بزرگترین صنعت قطر گاز طبیعی است. این کشور روی مقدار زیادی نفت خام و گاز طبیعی قرا گرفته است که کمک بزرگی به موفقیت اقتصادی کشور می کند.

قطر همچنین به صنعت فولاد ، صنعت مالی ، صنعت کود و تعمیر کشتی تجاری خود تکیه کرده است. جام جهانی 2022 قرار است در قطر اتفاق بیفتد که اقتصاد کشور را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

ایسلند - سرانه تولید ناخالص داخلی: 78181 دلار

ایسلند با تولید ناخالص داخلی سرانه 78 هزار و 181 دلار پنجمین کشور ثروتمند جهان است. صنایع عمده در ایسلند شامل گردشگری ، فرآوری ماهی ، ذوب آلومینیوم ، تولید فرو سیلیکون ، انرژی زمین گرمایی و نیروگاه آبی است.

متوسط ​​حقوق در ایسلند کمی بیشتر از حداقل دستمزد در این کشور است. متوسط ​​دستمزد ماهانه حدود 410،000 ISK خالص یا 3238.06 دلار آمریکا است. حداقل دستمزد ماهانه معادل 2400 دلار آمریکا است. ایسلند به نظر می رسد مکان بسیار خوبی برای زندگی است.

ایرلند - سرانه تولید ناخالص داخلی: 81،477 دلار

ایرلند با تولید ناخالص داخلی سرانه 81،477 دلار در رتبه 4 این لیست قرار دارد. همه ما آن را با طلا می شناسیم ، اما ایرلند ثروت خود را از طریق دیگری بدست می آورد. اقتصاد پر رونق ایرلند بیشتر به دلیل منابع طبیعی غنی این کشور و همچنین صنایع کشاورزی ، معدن ، جنگل و ماهیگیری است.

این کشور همچنین دارای صنایع دارویی قدرتمند و همچنین صنایع نرم افزاری ، مالی و تجاری قوی است.

سوئیس - سرانه تولید ناخالص داخلی: 83،832 دلار

بسیار خوب ، اکنون ما در رتبه 3 قرار داریم. سرانه تولید ناخالص داخلی سوئیس 83،832 دلار است. سوئیس اقتصاد متنوعی دارد و احتمالاً به همین دلیل است که این کشور از نظر اقتصادی از رونق خوبی برخوردار است. قویترین صنایع را داراست . صادرات شامل ماشین آلات ، مواد شیمیایی ، ساعت ، منسوجات ، ابزارآلات دقیق ، گردشگری ، بانک و بیمه است.

سوئیس حداقل دستمزد رسمی ندارد. دستمزد توسط شرکت های خصوصی تعیین می شود ، اما حداقل دستمزد ماهانه کارگران غیر ماهر حدود 2200 تا 4200 فرانک است. فرانک سوئیس از نظر ارزش بسیار شبیه دلار آمریکا است.

نروژ - سرانه تولید ناخالص داخلی: 86362 دلار

نروژ با تولید ناخالص داخلی سرانه 86362 دلار دومین کشور ثروتمند جهان است. صنعت نفت نروژ برای اقتصاد این کشور ضروری است. نفت و گاز به معنای واقعی این مکان را تأمین می کنند. نیروگاه برق آبی نیز یک صنعت عظیم در نروژ است.

نروژ به پرورش حیوانات آبزی ، کشتیرانی و جهانگردی نیز مشهور است. کشورهای اسکاندیناوی مانند نروژ و سوئد معمولاً حداقل دستمزد رسمی ندارند ، اما متوسط ​​حداقل حقوق در نروژ حدود 170 NOK در ساعت یا 21 دلار آمریکا در ساعت است.

لوکزامبورگ - سرانه تولید ناخالص داخلی: 119،719 دلار

ما به بالای لیست رسیده ایم. لوکزامبورگ با سرانه تولید ناخالص داخلی 119،719 دلار ثروتمندترین کشور جهان است. لوکزامبورگ دارای یک بخش مالی عظیم است که حدود 36 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد. صنایع فولاد ، مخابرات و جهانگردی در مجموع حدود 13 درصد و کشاورزی کمتر از یک درصد را تشکیل می دهند.

حداقل دستمزد در لوکزامبورگ از ژانویه 2019 2.071.10 یورو در هر ماه است. معادل 2321.21 دلار آمریکا است.

منبع: moneypop.com
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 587

به "ثروتمندترین کشورهای جهان احتمالا همان نیستند که انتظارش را داشتید!" امتیاز دهید

2 کاربر به "ثروتمندترین کشورهای جهان احتمالا همان نیستند که انتظارش را داشتید!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثروتمندترین کشورهای جهان احتمالا همان نیستند که انتظارش را داشتید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید