کانادا یا ایالات متحده: کدام یک برای تحصیل بهتر است؟

کشورهای توسعه یافته اقتصادی مانند کانادا و ایالات متحده آمریکا اولین انتخاب برای تحصیل با کیفیت هستند. با وجود نزدیک بودن این دو کشور و روابط دوستانه بین آنها، تفاوت های قابل توجهی در سیستم های آموزشی آنها وجود دارد.

بنابراین، اجازه دهید پرده از روی واقعیت های پنهان پشت نمایش های دبیرستان هالیوودی عاشقانه برداشته و تفاوت در هزینه های زندگی و شهریه، سیستم های ارزیابی تحصیلی، و الزامات واجد شرایط بودن را در نظر بگیریم تا ببینیم کدام کشور بیشترین نیاز شما را برآورده می کند.

کانادا یا ایالات متحده: کدام یک برای تحصیل بهتر است؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: سیستم های آموزشی کانادا و آمریکا

اول بیایید ببینیم تفاوت بین سیستم‌های آموزشی کانادا و آمریکا برای تحصیل چیست. به طور کلی، مؤسسات آموزشی کانادا تشویق به چند فرهنگی بودن و تفکر انتقادی دارند و در مورد نمرات ممکن است به دانشجویان خود یک "شانس دوم" برای موفقیت بدهند. در حالی که در ایالات متحده، آموزش در سیستم نمره‌دهی آنها رقابتی‌تر هستند، با تأکید بر ورزش و فعالیت‌های بدنی در مقاطع پایین. طبق گزارش OECD کانادا در حال حاضر رتبه 7 جهان را به عنوان بهترین کشور برای آموزش دارد، در مقایسه با ایالات متحده، که رتبه 8 را دارد.

سیستم‌های ارزیابی

مدل ارزیابی برای هر دو کشور متفاوت است، اما عملکرد آنها بسیار شبیه است. در دبیرستان‌های کانادایی، در دوره درخواست برای مؤسسات آموزش عالی، مدارس کانادایی میانگین نمره دانش‌آموزان را از پایه‌های 11 و 12 (دو سال آخر دبیرستان) در نظر می‌گیرند و ممکن است برخی از دوره‌هایی که برای تحصیلی مورد نظر ضروری هستند را درخواست کنند،  در حالی که در ایالات متحده همه نمرات دبیرستان با استفاده از سیستم نمره‌دهی 4 امتیازی (GPA) با یکدیگر جمع می‌شوند.

معیارهای واجد شرایط بودن

یکی از تفاوت‌های اصلی شرایط واجد شرایط بودن برای دانشگاه‌های کانادا این است که دانشگاه‌های کانادا به‌خلاف ایالات متحده نیازی به SAT (آزمون استعداد تحصیلی) برای پذیرش ندارند. در کانادا، آموزش در هر استان به‌طور متفاوتی تنظیم می‌شود، که شامل ارزیابی پس از متوسطه بر اساس میانگین کلی، آزمون‌های خاص یا امتحانات است. در ایالات متحده، SAT برای ارزیابی متقاضیان دانشگاه در همه ایالات استفاده می‌شود.

دانشجویان بین‌المللی که مایل به درخواست برای تحصیل در مدارس کانادا هستند و واجد شرایط تحصیل در کانادا هستند، نیاز به نمره بالایی در دوره‌های تحصیلی خود دارند، اما باید قانونی ویزای دانشجویی و اجازه اقامت معتبر را از خدمات مهاجرت کانادا دریافت کنند. پس از اتمام تحصیلات، کسانی که دارای مستندات معتبر اجازه اقامت دانشجویی هستند ممکن است برای مجوز کار پس از تحصیل و سپس شهروندی کانادا درخواست دهند.

لازم به ذکر است که مدارک تحصیلی و مدارک دانشگاهی کانادا در سراسر جهان بسیار ارزشمند و شناخته شده هستند زیرا موسسات کانادایی به دانشجویان خود آموزش مهارت، رویکرد به روز ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر یک دانشجوی بین‌المللی از یک مدرسه پس از تحصیل در کانادا فارغ التحصیل شود و تصمیم به کار در کشور خود یا کشورهای دیگر بگیرد، یک دیپلم کانادایی آنها را در رقابت از سایرین پیش خواهد انداخت.

برنامه درسی دانشگاهی و ساختار کلاس ها

به طور کلی، برنامه درسی تحصیلی و ساختار کلاس ها در هر دو کشور بسیار مشابه است. با این حال، ممکن است بسته به مدرک تحصیلی، تفاوت هایی در برنامه ها وجود داشته باشد. به عنوان مثال، افرادی که علاقه مند به برنامه های ورزشی در ایالات متحده هستند باید تاریخ مسابقات را در نظر بگیرند.

در کانادا، سه نوع نهاد آموزشی وجود دارد: کالج، دانشگاه و موسسات. در بیشتر موارد، سال تحصیلی پس از دوره متوسطه به دو ترم تقسیم می‌شود: سپتامبر تا دسامبر و ژانویه تا آوریل. دانشجو می‌تواند در ترم تابستان اختیاری تحصیل کند تا مدرک خود را سریع‌تر بگیرد یا تکالیف عقب افتاده را در بین دو ترم اصلی بین ماه‌های مه تا اوت جبران کند.

برنامه انعطاف پذیر و دو هفته تعطیلات بین جلسات سیستم های آموزشی کانادا، به دانشجویان این امکان را می دهد که قبل و بعد از کلاس های خود کار کنند. دانشجویان بین المللی با وضعیت ویزای معتبر میتوانند  در طول تحصیل خود تا 20 ساعت در هفته کار کنند.

هر دو کشور انگلیسی زبان هستند، اما کانادا دو زبان رسمی دارد: فرانسه و انگلیسی. در بیشتر استان ها، زبان اول انگلیسی است، اما در کبک اولین زبان رسمی فرانسوی است. در ایالات متحده، اسپانیایی به عنوان دومین زبان پرکاربرد در نظر گرفته می شود.

هزینه‌ها و مخارج

هزینه‌ها عامل مهمی هستند که باید هنگام تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید. به طور متوسط، تحصیل در کانادا ارزان‌تر است و هزینه‌های کمتری نسبت به ایالات متحده دارد.

کانادا: شهریه

طبق گزارش دولت کانادا، دانشجویان داخلی و دانشجویان دارای اجازه تحصیل می توانند بین 2500 تا 11400 دلار (CAN) در سال هزینه کنند. قیمت بسته به انتخاب برنامه و موسسه متفاوت است. به عنوان مثال، رشته های حقوق، در مقایسه با رشته های علوم اجتماعی، ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند. دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که بین 7000 تا 40000 دلار در سال برای تحصیل خود هزینه کنند.

در کانادا، هزینه زندگی ممکن است در بین استان ها متفاوت باشد، زیرا استان های پرجمعیت ممکن است هزینه های زندگی بالاتری داشته باشند. به طور متوسط، دانشجویانی که خارج از پردیس زندگی می کنند می توانند انتظار داشته باشند که در ماه حدود 2500 دلار (CAN) هزینه کنند، در حالی که دانشجویانی که در خوابگاه زندگی می کنند می توانند انتظار داشته باشند که بین 8000 تا 11000 دلار در ماه هزینه کنند. دوباره، قیمت ها ممکن است بسته به موسسه و اقامتگاه مورد نظر شما متفاوت باشد.

شهریه و هزینه زندگی در ایالات متحده

طبق گزارش‌های سال 2021، اکثر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده برای شهروندان کشور حدود 10000 دلار (USD) در سال هزینه دارند، که برای دانشجویان بین‌المللی بیش از دو برابر است. با این حال، دانشگاه‌های برتر ممکن است تا 80000 دلار در سال هزینه داشته باشند. گزینه‌های ارزان‌تری در کالج‌های بخش عمومی وجود دارد.

مانند کانادا، هزینه زندگی بسته به ایالت و منطقه انتخابی متفاوت خواهد بود، اما به طور متوسط، دانشجویانی که در ایالات متحده تحصیل می کنند می توانند انتظار داشته باشند که بین 1000 تا 1500 دلار (USD) در ماه هزینه کنند.

منبع: marcusimmigration.ca
انتشار: 20 آذر 1402 بروزرسانی: 20 آذر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1298

به "کانادا یا ایالات متحده: کدام یک برای تحصیل بهتر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا یا ایالات متحده: کدام یک برای تحصیل بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید