نحوه انتخاب مشاور املاک در کانادا

انتخاب مشاور املاک در کانادا یک تصمیم مهم است که می تواند تاثیر زیادی بر خرید یا فروش خانه شما داشته باشد. برای پیدا کردن یک مشاور املاک خوب و قابل اعتماد در کانادا، باید به چند نکته توجه کنید: اول از همه، باید وام خود را پیش تایید کنید تا بدانید چقدر می توانید برای خرید خانه هزینه کنید و به فروشندگان نشان دهید که جدی هستید1. دوم، باید چند مشاور املاک را مصاحبه کنید و درباره تجربه، آشنایی با منطقه، نرخ کمیسیون و روش ارتباطی آن ها سوال بپرسید23. سوم، باید از نوع نمایندگی مشاور املاک مطلع شوید. در کانادا، یک مشاور املاک می تواند به عنوان نماینده فروشنده، خریدار یا دو جانبه عمل کند2. باید مطمئن شوید که مشاور املاک شما منافع شما را حفظ و حراست می کند.

نحوه انتخاب مشاور املاک در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تلاش خود را به کار بندید تا یک مشاور املاک خوب و قابل اعتماد پیدا کنید. اهمیت این موضوع، وقتی که در یک کشور خارجی هستید، بیشتر می‌شود. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌های یک مشاور املاک خوب در کانادا می‌پردازیم.

در حال حاضر، تعداد زیادی مشاور املاک وجود دارد. تبلیغات فراوان در اینترنت و بروشورهای مشاوران املاک، امری سخت برای مشتریان ایجاد کرده است. در ادامه، به بررسی نکاتی می‌پردازیم تا ببینیم چه ویژگی‌هایی باید در یک مشاور املاک خوب وجود داشته باشد.

مراحل انتخاب مشاور املاک در کانادا

برای انتخاب مشاور املاک بهتر است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. قبل از اینکه با مشاور املاک صحبت کنید با صاحبخانه گفت و گو داشته باشد.

بعضی افراد سعی می نمایند یک مشاور املاک را به خدمت بگیرند و مستقیم وارد فاز جست و جو برای خانه شوند. اما بهتر است قبل از آن با صاحبخانه ها صحبت کنید تا از قیمت ها آگاه شوید و بدانید با بودجه ای که دارید می توانید دنبال چه خانه هایی بگردید.

2. مراجع معتبر را پیدا کنید و از اطلاعات آن ها بهره ببرید.

در بین دوستان و آشنایانتان پرس و جو کنید و بخواهید یک مشاور املاک که تجربه خوبی از کار کردن با او را داشته اند را به شما معرفی نمایند. بعلاوه در پی افرادی بروید که از نظر بودجه و خانه هایی که مدنظر داشتند شبیه شما باشند. این کار به شما یاری می نماید تا بتوانید مشاورین املاکی را پیدا کنید که هم مجوز قانونی دارند و هم سابقه خوبی از خود به جای گذاشته اند. همیشه استفاده از تجربه دیگران می تواند یاری نماینده باشد.

مشاورین املاک گواهی های متعددی دریافت می نمایند که نشان می دهد تا چه اندازه آموزش دیده اند و تخصصشان در چه زمینه ای است. از جمله این گواهی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

گواهی CRS: این گواهی نشان دهنده این است که مشاور املاک مدنظر آموزش تکمیلی در زمینه مدیریت املاک مسکونی را به خاتمه رسانده است.

گواهی ABR: این گواهی یعنی مشاور املاک توانسته آموزش تکمیلی را در زمینه نمایندگی خریداران در معاملات مسکن به خاتمه برساند.

گواهی SRES: این گواهی نشان می دهد دارنده آن آموزش های کامل را با هدف یاری به خریداران و فروشندگان 50 سال به بالا گذرانده است.

3. درباره گزینه هایی که مد نظر دارید تحقیق کنید.

به وب سایت مشاورین املاکی که قصد همکاری با آن ها را دارید بروید، شبکه اجتماعی آن ها را چک کنید و نظرات را بخواهید تا ببینید مشتریانش تا چه اندازه از کارش رضایت داشتند. یکی دو نظر منفی طبیعی است اما اگر که بیشتر از این شد باید کمی حواستان را بیشتر جمع کنید.

4. حداقل با سه مشاور املاک گفت و گو کنید.

این شانس را همیشه برای خود قائل باشید که افرادی که می خواهید با آن ها کار کنید را ارزیابی کنید. از آن ها بخواهید اطلاعاتی که دارند را کامل در اختیارتان قرار دهند و شرایط خود و بودجه تان را واضح برایشان توضیح دهید. بعلاوه مدارک و گواهی های مشاورین املاک را آنالیز کنید تا ببینید کدام یک از آن ها می تواند برترین گزینه مناسب برای شما باشد.

5. منابع و مدارک را از مشاور املاک بخواهید و آن ها را آنالیز کنید.

از مشاورین املاک بخواهید اطلاعات خانه هایی که در فهرست دارند را به صورت کامل در اختیارتان قرار دهند. شماره تماس مشتریان قبلی خانه را پیدا کنید و با آن ها اطلاعات اعلام شده از طرف مشاور املاک را چک کنید. بعلاوه می توانید از مشتریان قبلی تجربه کار کردن با این مشاور املاک را بپرسید و ببینید آیا آن ها او را تأیید می نمایند یا خیر.

6. با تمام وجود در پی خواسته خود بروید.

بعد از اینکه اطلاعات کافی و کامل را به دست آوردید و تمامی مراحل را به درستی انجام دادید، به خود شک و تردید راه ندهید و به انتخاب خود و مشاور املاکتان اعتماد کامل داشته باشید. اگر هم هر جایی از مسیر احساس کردید نمی توانید با مشاور املاکی که انتخاب کردید کنار بیایید به سادگی به همکاری تان خاتمه دهید و مطمئن باشید افراد زیادی هستند که می توانند شما را به خواسته تان برسانند.

7. مطمئن شوید در بازه زمانی دلخواه به هدفتان می رسید.

همه مشاورین املاک تمام وقت کار نمی نمایند. اندازه وقتی که مشاور املاک برای کارش می گذارد با اندازه دانش و تجربه او از بازار مسکن رابطه مستقیم دارد. پس در پی کسی بگردید که بیشترین توانایی را دارد می تواند شما را در بازه زمانی دلخواه به چیزی که می خواهید برساند.

8. مشاور املاکی را انتخاب کنید که همیشه در دسترس باشد.

شما به مشاور املاکی احتیاج دارید که همیشه پاسخ تماس ها، پیغام ها و حتی ایمیلتان را بدهد. مطمئناً در طول فرایند پیدا کردن خانه مناسب برای شما سؤالاتی به وجود می آید که باید از مشاور املاک خود بپرسید. پس به این مسئله توجه کنید که مشاور املاکتان چه زمان هایی را می تواند جوابگوی شما باشد و می توانید همیشه با او در ارتباط باشید یا خیر.

9. در پی مشاورین املاک با برنامه باشید.

مشاور املاکی که انتخاب می کنید باید برای خود برنامه کاری و استراتژی معینی داشته باشد. این افراد می توانند به راحتی احتیاجهای شما را شناسایی نمایند و طبق برنامه شما پیش بروند. بعلاوه داشتن یک برنامه معین نشان دهنده نظم خوب و وظیفه شناسی مشاور املاک است و قابل اطمینان بودن او را نشان می دهد.

10. با کسانی کار کنید که از ریسک های احتمالی با خبر هستند.

خرید یا فروش خانه همیشه ریسک خاص خودش را دارد. یک مشاور املاک خوب باید بتواند اندازه ریسک خرید و یا فروش خانه در محله مورد نظرتان را تخمین بزند و این توانایی را داشته باشد تا ریسک های احتمالی را کاهش دهد. برای این کار از مشاورین املاکی یاری بگیرید که از اطلاعات واقعی استفاده می نمایند و تحلیل هایی دقیقی از تمامی جنبه های خرید و یا فروش خانه در اختیارتان قرار می دهند.

11. قراردادی که می خواهید بنویسید را به دقت مطالعه و آنالیز کنید.

قراردادی که بسته می گردد باید تمامی موارد را به طور واضح و کامل توضیح داده باشد، از جمله حق کمیسیون مشاور املاک. طبق قانون فروشنده 6 درصد از مبلغ خانه را به عنوان کمیسیون باید پرداخت کند. نصف این کمیسیون به مشاور املاک فروشنده و نصف دیگرش به مشاور املاک خریدار پرداخت می گردد. البته در طول سالیان گذشته نرخ کمیسیون رایج 5 درصد بوده است.

مسئله دیگر مدت زمان قراردادی است که با مشاور املاک بسته می گردد. معمولاً قراردادهای فروش و یا خرید خانه بازه زمانی 30 روزه دارند. اگر مشاور املاک نتواند در ظرف این مدت خانه شما را با قیمتی که می خواهید بفروشد و یا نتواند خانه دلخواهتان را پیدا کند، شما می توانید مشاور املاک خود را عوض کنید و از شخص دیگری یاری بگیرید.

انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1250

به "نحوه انتخاب مشاور املاک در کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "نحوه انتخاب مشاور املاک در کانادا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه انتخاب مشاور املاک در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید