تور فستیوال زمستانی کبک کانادا، هتل یخی و کارناوال زمستانی کانادا

ساعت 7 صبح شده همه مسافران به محلی که اتوبوس تور ما قرار بود از آنجا سفر را شروع کنیم رسیده بودند، خوشبختانه همه برای شروع یک سفر خوب پر انرژی آماده شدیم و به سمت مونترال حرکت کردیم هوا سرد و زمستانی بود 8- درجه، ولی انرژی بالا و همه هیجان دیدن هتل یخی را داشتند. بعد از 1.5 ساعت حرکت به رستوران خیلی جالب کانادایی رسیدیم که کیک سیب هایش بسیار معروف است، نیم ساعت برای استراحت و صرف صبحانه گذراندیم سپس به سمت شهر زیبای تاریخی مونترال ادامه مسیر دادیم دانه‌های سفید برف روی درختان زیبایی خاصی را به جاده داده بود. بعد از 6 ساعت به شهر زیبای مونترال رسیدیم. هتل زیبای فرمانت واقع در مرکز شهر مونترال پذیرای مهمانهای عزیز تور کانادای زمستانی ما بود.

ویدئو تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

 
تور فستیوال زمستانی کبک کانادا، هتل یخی و کارناوال زمستانی کانادا

روز دوم سفر بعد از صرف صبحانه به دیدار شهر زیبای مونترال رفته و مناطق قدیمی و زیبای مونترال مانند old port و Notrodam basalica را به عنوان اولین مکانهای مورد بازدید انتخاب کردیم.

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

دوستان از فضای زیبا و قدیمی منطقه خوشحال و راضی بودن تور لیدر محلی کانادایی هم سرگرم توضیحات مفصل درباره بندر قدیمی که مونترال را به اقیانوس اطلس از طریق رودخانه سنت لورنس ارتباط می داد و تاریخ این منطقه و همچنین در رابطه با جنگهای آمریکا و کانادا در اواخر قرن 18، بود. 

نوبت به بازدید از کلیسای زیبا و تاریخی Notredam basalica رسید همانطور که میدانید استان کبک کانادا استان فرانسه زبان کانادا بوده و چون اولین مهاجران از کشور فرانسه به این استان آمده بودند این ناحیه به عنوان فرانسه جدید نام گرفت و سعی بر آن شد که بناهای هم نام در فرانسه و این استان بنا شود از جمله کیلیسای معروف Notre dame basalica.

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

بعد از بازدید از این منطقه و احساس سرما و گرسنگی یک ناهار خوب در رستوران ایرانی می توانست گزینه خوبی باشد، با مشورت دوستان با رستوران تهران تماس گرفتم و خبر دادم 40 نفر تا نیم ساعت دیگه میاییم برای ناهار بعد از رسیدن و خوش و بش با صاحب رستوران یک ناهار عالی خوردیم و به سمت دانشگاه مگ گیل رفتیم بناهای قدیمی و دانشکدهای معروف با رتبه زیر 50.

دوستان سوالات مختلفی از هزینه تحصیل در کانادا و رشته های تحصیلی و چگونگی اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا می‌پرسیدند از آنجایی که من فارغ التحصیل از کانادا بودم سوالات را با دقت جواب داده و قرار شد دوستان که علاقه بیشتری برای کسب اطلاعات مفصل شب در لابی هتل جمع بشیم. بلاخره بحث تحصیل تمام شد و به بالای تپه ای مونت رویال به زبان فرانسه یعنی کوه والا نامگذاری شده و نام شهر مونترال نیز به همین علت انتخاب شد.

روز سوم سفر هوای 10 درجه زیر صفر هست گروه ما هم یکی یکی در لابی هتل فرمانت مونترال حاضر شده و از کیفیت اتاقها و سرویس هتل ابراز رضایت می‌کنند تقریبا ساعت 9 و نیم صبح هست ما به سمت شهر زیبا وتاریخی کبک کانادا حرکت می‌کنیم مسافت حدود 250 کیلومتری مونترال قرار گرفته و حدود 3 ساعت طول میکشد. در مسیر گفتگوی دوستانه و جلسه پرسش و پاسخ داشتیم. بعضی ها در رابطه چگونگی خرید ملک در کانادا نحوه تهیه وام مسکن در کانادا، میزان رشد قیمت، نحوه تاسیس شرکت در کانادا، راهای گرفتن اقامت در کانادا از راههای سرمایه گذاری و تحصیلی و غیره را داشتیم ناگهان تابلو 10 کیلومتر به کبک را دیدم و به دوستان اعلام کردیم داریم وارد شهر میشیم اینجا بود که تور لیدر محلی شروع به توضیحات درباره این شهر تاریخی کانادا کرد.

شهر کبک (Quebec city) مرکز استان کبک و قدیمی ترین شهر کانادا است این شهر با بیش از پانصد میلیون جمعیت یکی از شهرهای جذاب کاناداست. بزرگترین فستیوال زمستانی دنیا در اوایل ماه فوریه به مدت 2 هفته برگزار شده و میلیونها بازدید کننده از اقسا نقاط دنیا این فستیوال را همراهی میکنند. گروه ما هم 14 فوریه وارد کبک شدیم که همزمان با این رویداد شاد و جهانی است. 

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

وارد شهر شدیم و قسمت قدیمی شهر که از طرف یونسکو محافظت شده است باعث حیرت مسافران شده بود که به محل هتل زیبا Fairmont Le Château Frontenac وارد شدیم که خوده این هتل یکی از سمبلهای شهر کبک هست. لابی مجلل و بینظیر همراه با تابلوهای هنری و زیبا، این هتل 5 ستاره را به عنوان بیشترین هتل که به تحت موضوع هتل عکاسی شده تبدیل کرده 

The most photographed hotel in the world - Review of Fairmont Le Chateau Frontenac

اتاقها را تحویل گرفته و توضیحات لازم جهت پیدا کردن بهترین رستوران را به دوستان داده و سر ساعت 2 در لابی قرار گذاشتیم تا به دیدن محل فستیوال کبک برویم در ضمن رژه اصلی این فستیوال امشب ساعت 8 شروع خواهد شد.

وارد محل فستیوال شدیم چهره آشنای سمبل فستیوال زمستانی کبک یعنی Bonhomme Carnaval این شخصیت جالب شهردار شهر کبک در مدت کارناوال خواهد بود و برنامه ایشان شاد کردن ساکنین کبک هست برنامه متتوع و فعالیتهای زمستانی از سروتمه سواری گرفته تا استخرهای آب گرم در فضای آزاد.

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

ساعت 6 عصر بود بعد از 2 ساعت بازدید فستیوال به هتل برگشتیم تا آماده شویم برای بازدید رژه بسیار دیدنی فستیوال زمستانی کبک. همه هیجان خاصی داشتند و در رابطه با صحنه های جالب که در محل فستیوال دیده بودند صحبت می کردند مخصوصا در رابطه با مجسمه های یخی و غیره. هزینه برگزاری این فستیوال توسط شرکتهای مختلف کبک پرداخت شده هر سال برگزار می شود. شب پر هیجانی بود و ما همه از این رویداد بی نظیر بسیار لذت بردیم تقریبا ساعت 11 شب به هتل برگشتیم.

روز چهارم سفر بعد از یک خواب خوب و صبحانه مفصل ساعت 10 صبح منتظر تور لیدر محلی هستیم، مارک که از دوستان قدیمی و تور لیدر ساکن کبک هست وارد شد و به همه گروه خوش آمد گفت قرار شده که تور بشکل پیاده روی اجرا شود چون محل هتل فرمانت در مرکز شهر قدیم کبک است. تور لیدر صحبت خود را از تاریخ 410 ساله کبک به عنوان اولین انتخاب مهاجران فرانسوی شروع کرده و نهایتا به جنگهای فرانسه و انگلیسیها در بدست آوردن این منطقه در اواخر قرن 18 اشاره نمود. 

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

بعدی بازدید از هتل هیجان انگیز یخی بود این شاید اولین تجربه مسافران عزیز بود همه هیجان زده بودن تور لیدر توضیح مفصلی داد که هتل یخی در کشورهای دیگر مانند فلاند، نروژ هم وجود دارد این هتل هر ساله اواخر ماه نوامبر ساخته می شود و تا آخر مارچ مورد بازدید هزاران توریست قرار گرفته و اگر جرات داشته باشید با پرداخت مبلغ حدود 300 تا 400 دلار امکان اقامت شبانه هم هست دوستان به حیاط هتل یخی کبک رسیدیم همه دوربینها را آماده کردند و یکی یکی وارد هتل شدیم اطاقها 1 تخته و 2 تخته، لابی و لوستر های یخی زیبایی خاص و منحصر بفردی را به این هتل زمستانی داده بود.

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

بعد از 1 ساعت بازدید گرفتن فیلم و عکسهای خوب ساعت حدود 2 شده و برنامه ناهار بوفه گرم در یک رستوران همه را خوشحال کرد. با کروه که حدود 30 نفر بودیم به رستوران رفتیم و جایتان خالی حسابی گرم شدیم و دلی از عزا در آوردیم، ساعت 4 هم به هتل برگشتیم تا هر کی با سلیقه خودش اوقات زمان آزاد را در مرکز شهر قدیمی کبک سپری کند، قرار شد فردا هم ساعت 10 صبح اطاقها را تحویل بدهیم و در لابی هتل آماده باشیم.

روز آخر صبح همه با انرژی آماده برگشت به خونه هاشون بودند و از اینکه این چند روز را با ما همراه شده بودند و توانسته بودند خاطرات جدید و زیبا را با ما خلق کنند ابراز رضایت می کردند من هم خوشحال بودم که توانستم به گنجینه دوستان خودم افراد ارزشمند جدیدی اضافه کنم به امید دیدار در سفرهای بعدی کانادا.

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

تور فستیوال زمستانی کبک کانادا

 
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 184

به "تور فستیوال زمستانی کبک کانادا، هتل یخی و کارناوال زمستانی کانادا" امتیاز دهید

9 کاربر به "تور فستیوال زمستانی کبک کانادا، هتل یخی و کارناوال زمستانی کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فستیوال زمستانی کبک کانادا، هتل یخی و کارناوال زمستانی کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید