سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

به محض رسیدن بلافاصله با سالن پذیرایی مهمانان ویژه هتل هیلتون تورنتو تماس گرفتم و خبر دادم که گروه ما حدود 7 عصر برای شام در آنجا خواهند بود. مهمانان تور نوروزی کانادا مکزیک که تعداد آنها 27 نفر بودند یکی پس از دیگری وارد سالن انتظار شده و با دیدن تابلوی خوش آمد گویی بسمت من آمدند. حدود ساعت 5 و نیم بود که همه مسافران طبق لیست من حاضر بودند من هم با راننده هماهنگ کردم تا اتوبوس را به نزدیکترین درب  سالن فرودگاه آورده وسپس به سمت هتل هیلتون دان تاون تورنتو حرکت کنیم بعد از نیم ساعت به هتل رسیدم و طبق هماهنگی قبل اتاقها را تحویل و سپس از دوستان خواستم برای صرف شام سبک به طبقه 34 هتل تشریف بیاورند.

ویدئو سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

شام دورهمی خوب و صمیمی بود دوستان با خودشان شور و حال بهار و نوروز را آورده بودند و در رابطه با دیدنی های کانادا و مکزیک سوالاتی داشتند که یکی یکی جواب دادم تقریبا ساعت 9 شب شده بود که از دوستان خواهش کردیم که به اتاقها رفته و استراحت کنند.بعد از خداحافظی چند قدمی به سمت درب خروجی نرفته بودم که یکی از مسافران که پارسال هم در تور ما بود با قدمهای سریع تر به من نزدیک شد و صدایم زد تا برگشتم دیدم کیسه ای در دست داشت و باصدای گرم و صمیمی گفت قابل شما را نداره سوغات وطنه.جملات تعارف و تشکر من با جمله فردا صبح می بینمت قطع شد و من هم خداحافظی کردم و به سمت منزل حرکت کردم.

 
سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

روز دوم سفر کانادا: امروز روز خاصی برای همه ما ایرانی هاست روز نوروز و عید.قرار ساعت 1:04 دقیقه ظهر سال تحویل بشه من روز هم سر حال تر از همیشه در لابی هتل منتظر مسافران عزیر تور کانادا هستم که صدای سلام علیک یکی از مسافران عزیز نظر من را جلب کرد و اولین سوالی که پرسید سال تحویل کجاییم و پیشنهاد داد که در یک رستوران همه دوستان دور هم جمع شویم و سال نو را تحویل کنیم و جشن بگیریم من هم گفتم پیشنهاد خوبیه.تقریبا 5 دقیقه نشد که همه دوستان حاضر و آماده در لابی جمع شدن و ما تور را شروع کردیم.اول با اتوبوس سعی کردم خیابانهای معروف تورنتو را معرفی کنم و ساختمان پارلمان استان انتاریو سپس میدان اصلی شهر تورنتو و نهایتا بازدید از کاخ معروف کاسا لوما حدود ساعت 12 بود که اتوبوس نشسته بودیم که تعداد بیشتری ار مسافران دوباره در رابطه با سال تحویل سوال کردن که من گفتم برنامه سورپرایز داریم.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

like university ave, Bloor street, DUNDAS square, Ontario Parliament, Casa Loma, CN Tower,

 ساعت تقریبا 12:30 دقیقه بود که اتوبوس ما را دم سی ان تاور پیاده کرد که به برج ملی کانادا به ارتفاع 553 متر و تا سال 2007 بلندترین سازه مستقل دنیا حساب می شد.

CN TOWER (CANADA NATIONAL TOWER OPENED 1976 553 M HIGH WORLD TALLES STRUCTURE TILL 2007)

بعد از پیاده شدن و تهیه بلیط بسمت داخل رفته و با آسانسورهای بزرگ به محل رستوران چرخان برج رفته وبعد از 2 دقیقه وارد رستوران شدیم که بشکل اختصاصی از طرف شرکت رهتورز برای برگزاری مراسم سال تحویل در نظر گرفته شده بود.

سفره 7 سین در بلند ترین نقطه کانادا شاید هم در جهان - سورپرایز خوبی برای همه مسافران عزیز بود دوستان بعد از گرفتن عکسهای یادگاری برای تحویل سال نو پشت میزهای آماده شده نشستن تقریبا 2 دقیقه به تحویل سال نو مانده بود که دعای مخصوص سال نو در زیز زبانها خوانده میشد که صدای بلند شمارش معکوس 4 3 2 1 و آهنگ دلپذیر نوروز شروع دیگری برای همه ما را به ارمغان آورد سال 1397.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

نوبت تبریکات و آرزو ها ی خوش رسید و افراد تک به تک به همدیگر سال نو را تبریک می گفنن خدمه رستوران گردون سی ان تاور هم آماده بودند که سفارشهای غذا را گرفته و یک نهار خوب را با منظره بی نظیر سرو کنند.از تلویزیون کانادا هم برای تهیه گزارش سال نو و نوروز که برای اولین بار در کانادا در بلندترین برج کانادا برگزار می شد آمده بودند بهر حال همه چیز خوب و عالی بود جای شما خالی.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

وقتی که ساعت 3 و نیم شده بود و بعد از بازدید کامل سی ان تاور پایین برج آمده و بازدید آکواریم معروف کانادا که بزرگترین آکواریم های جهان بوده با وسعت آبی 5.7 میلیون لیتر و با بیش از 450 گونه موجودات آبزی شروع کردیم.

همانطوری که همه می‌دانیم آب مظهر روشنایی و زندگی است لذا این بازدید به خاطر یمن خوشش بعد از چند ساعت گذشتن از سال تحویل انتخاب خوب و به جایی بود.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

ساعتها گذشت و به هتل برگشتیم و همه خوشحال از روز خوب خدا حافظی کرده به اتاقهاشون رفتن.

روز سوم سفر کانادا: طبق قرار قبلی ساعت 10 صبح در لابی هتل مسافران عزیز آماده بودن که تور شهری تورنتو را شروع کنیم از راننده اتوبوس خواستم که اتوبوس نزدیک در هتل بیاورند چون هوا هم کمی سرد بود. بعد از سوار شدن به سمت محله های شمال تورنتو خواهیم رفت، بله نورت یورک محله ایرانی ها، بعد از 30 دقیقه به شمال خیابان یانگ یعنی پلازای ایرانی ها رسیدیم دوستان با دیدن تابلوهای کاملا فارسی شروع به گفتگو و نشان دادن تابلوها کردن من هم تصمیم گرفتن نیم ساعت وقت آزاد به دوستان بدیم تا خودشون از نزدیک با مهاجران ایرانی کانادا بیشتر آشنا شوند.

بعد از نیم ساعت دوستان برگشتن و هر کدوم چند تا مجله فارسی زبان که به شکل رایگان توزیع میشود که همراه خودشان آوردند و شروع به ورق زدن کردند  و ما هم برای ادامه تور به سمت محله پست رود رفتیم جایی که خانه های چندین میلیون دلاری در این محل قرار دارند و بعد از 45 دقیقه گشت و گزار به محله قدیمی در شرق مرکز تورنتو که مغازه های قدیمی و جالب هست رفتیم 
1 ساعت و نیم کافی بود تا دوستان که ناهار را میل کنند و از این محله زیبا دیدن کنن.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

POST ROAD -BRIDEL PATH - Distillery District Toronto - Iranian Plaza Toronto- Toronto city tour Eton Centre Toronto- 

ساعت حدود 5 بعداز ظهر بود که دوستان را به یکی از مراکز خرید تورنتو بردیم که در چند 100 متری هتل بود و ضمن دادن اطلاعات به ایشان نحوه برگشتن به هتل و قرار فردا را گذاشتیم.

روز چهارم سفر کانادا مکزیک: امروز روز راحتری هست برای اینکه می خواهیم فقط به خرید برویم، ساعت 11 شروع برنامه بود اول سر راه رفتیم یکی از بهترین دانشگاههای دنیا یعنی دانشگاه تورنتو را بینیم یکی از بهترین ها از هر نظر.  دانشگاه تورنتو با بیش از 62000 دانشجو و رتبه جهانی 20 در سال 1827 تاسیس و یکی از معتبر ترین دانشگاهای جهان می باشد که مورد توجه دانشجویان بین المللی زیادی بوده و در مرکز شهر تورنتو قرار گرفته البته در شرق و غرب تورنتو هم شعبه دارد. تا به امروز این دانشگاه افتخار 10 جایزه نوبل 5 جایزه تورینگ و 1 جایزه مدال فیلدز در ریاضیات را در کارنامه درخشان خود دارد.

چند دقیقه هم برای گرفتن عکس اختصاص دادیم و دوباره در اتوبوس مشغول جواب دادن به سوالات تحصیل در کانادا و هچنین اردوهای تابستانی زبان و گرفتن ویزای تحصیلی کانادا ادامه میدادیم که دیدم اتوبوس جلوی مال وان میلز ایستاده این مرکز خرید بهترین جا برای خرید سوغاتی و لباسهای مارک دار هست به دوستان گفتم راحت باشید ساعت 5 می آییم دنبال شما.

دوستان به خرید رفتند و ما هم به کافی شاپ رفتیم تا قهوه ای گرم بخوریم.

روز پنجم سفر کانادا مکزیک: ساعت 9 صبح همه چمدان ها پایین ردیف شده جلوی در هتل مسافرها دارند یکی یکی اتاقها را تحویل می دهند و می آیند که سوار اتوبوس شوند تا به سمت فرودگاه تورنتو حرکت کنیم و با پرواز ساعت 1 به سمت شهر گرم و ساحلی کنکون مکزیک راه بیفتیم، بعد از گرفتن کارت پرواز تقریبا 1 ساعتی وقت داشتیم، من از دوستان خواهش کردم 12:15 جلوی درب سوار شدن به هواپیما حاضر بشوند. تقریبا 4 ساعت پرواز طول کشید همانطور که می دانید با داشتن ویزای مولتی 5 ساله کانادا شما احتیاجی به گرفتن ویزای مکزیک ندارید ( لطفا در زمان سفر دوباره این موضوع را چک کنید چون ممکن است قوانین تغییر کنند). پرواز نشست و خلبان ضمن خوش آمدگویی به کنکون مکزیک اعلام کرد هوا 28 درجه هست و آفتابی این برای کسانی که از کانادا می‌آیند همیشه یک خبر هیجان آنگیز و خوشحال کننده است.

همین که از در فرودگاه خارج شدیم، دوست مکزیکی خوبمون به اسم لینو آمد جلو دست داد و خوش و بشی با من و مسافران کرد بعد از نیم ساعت وارد هتل ریو کنکون شدیم، درست در مرکز شهر و نزدیک به مراکز تفریحی و پشت هتل ساحل شنی بی نظیر و استثنایی و دریایی آبی پر رنگ.
 
بعد از تحویل گرفتن اتاقها و برنامه کل هتل که به شکل پذیرای صبحانه ناهار و شام بود ومعرفی امکانات هتل ودسترسی ها به مراکز خرید دوستان به اتاقهاشون که همه منظره زیبای دریا را داشتن تشریف بردن فردا هم برنامه استراحت در هتل و استفاده از امکانات ساحل و بازیهای آبی بود.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

روز ششم سفر کانادا مکزیک: امروز روز استراحت در هتل و استفاده از هوای گرم و آفتابی است، وقتی کانادا زندگی کنید این چنین روزهایی برای شما خیلی دلچسب و راضی کننده هست، من هم چون وقت آزاد بود حسابی از این فرصت استفاده کردم. چند ساعتی در استخر شنا و بعد هم یک نوشیدنی خنک و قدم زدن در ساحل و بوفه ناهار و دیدن مسافرها سر ناهار و خوش و بش دوستانه و صمیمی، بلاخره همه چیزی که شما برای استراحت  وتفریح می خواستید هتل برایمان فراهم کرده بود.

جایتان خالی روز هفتم سفر بود که قرار شد گشتی در شهر بزنیم و بعد با قایقهای لوکس و سریع یک گشت آبی هم در خلیج مکزیک داشته باشیم.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

1 ساعت بعد از گشت دریایی در هوای دلچسب کنکون در اسکله کوچکی که مخصوص این قایقها بود پیاده شدم و به Kukulcan shopping mall cancun که یک مرکز خرید زیبا بود رفتیم و 2 ساعت وقت دادیم تا همراهان خریدهای مورد نیاز خودشون انجام بدهند.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

روز هشتم سفر کانادا مکزیک: امروز تور کامل به یکی از بی نظیر ترین پارکهای طبیعی مکزیک بنام اکس کارت داریم منطقه ای که با حفظ طبیعت بکر خود با برنامه های متتوع سعی در معرفی فرهنگ و تمدن کهن مایا ها کرده است، تقریبا ساعت 9 بود که بسمت پارک که در منطقه پلی د کارمل حدود 1 ساعتی از محل هتل قرار گرفته رفتیم و به دوستان قول دادیم برگشتنی در Xcaret playa del Carmen Mexico یک ساعت وقت آزاد برای خرید بدیم و دوستان هر سوغاتی که دوست داشتن از این محله 5th Ave Playa del Carment زیبای مکزیکی تهیه کنن.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

روز نهم سفر: امروز روز مرور به تاریخ کهن و مرموز تمدن مایا ها خواهیم پرداخت سفر به معبد چیچن ایتسا (Chichenitza hichenitza Yucatan) این تور یکروزه یکی از مهمترین بازدیدهای مکزیک به حساب می آید، همانطور که می دانید مایاها قدیمی‌ترین مردمانی بودند که مهارتهای زیادی در ریاضیات نجوم و معماری و کشاورزی داشتند قدمت آنها به 2000 سال قبل از میلاد برمی‌گردد.

شاید داستان تقویم مایاها در سال 2012 برای همه ما آشنا باشد چون آنها تا سال 2012 را در تقویم خود جا داده بودن و مردم اعتقاد داشتند چون مایاها بیش از این تاریخ در تقویم ندارند با توجه به پیشرفته بودن آنها در نجوم به غلط این تصور ایجاد شده بود که سال 2012 سال پایان دنیا خواهد بود. بهرحال من ضمن توضیحات درباره این تمدن، بعد از 3 ساعت به رستوران سنتی رسیدم که توسط مایاها اداره می‌شد، 1 ساعت برای صرف ناهار و کمی برای خرید در این منطقه صرف کردیم و بعد به سمت چچن ایتسا حرکت کردیم حدود نیم ساعت نگذشته بود که اتوبوس به پارکینگ این مکان توریستی مکزیک رسید.

تقریبا بالای 80 اتوبوس در آنجا حضور داشت کارمندی که آنجا بود آمد و یک شماره بزرگ به راننده داد شماره 34 این شماره اتوبوس ما بود من هم ضمن درخواست از دوستان که به شکل گروهی بازدید را انجام دهیم اطلاعات مربوط به برگشت و ساعت برگشت را اعلام کردم.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

ساعت تقریبا 2 بود که راهنمای محلی اتوبوس ما هم رسید و به سمت معبد چی چن ایتسا رفتیم این معبد هرمی شکل 600 بعد از میلاد ساخته شده و یکی از مراکز توریستی دنیا محسوب می شود که سالانه یک میلیون و دویست هزار نفر از این معبد بازدید می کنند. بعد از رسیدن به نزدیکی هرم بزرگ، تور لیدر شروع به توضیح دادن تاریخ و چگونگی ساخت این هرم و داستانهای مهم مربوط به تمدن مایاها کرد. یکی از جالب ترین آ نها نشانگر پیشرفته بودن علم ریاضی و مهندسی این قوم را نشان میداد نحوه تنظیم ساخت پله ای و رابطه بازگشت صدا یا اکو این هرم بود ظاهرا در تمدن مایا پرندها مقدس و نشانه نور و هوای تازه بودند، معمار این هرم را طوری طراحی کرده که در صورت کف زدن در مقابل این هرم بازگشت صدا همان آواز آن پرنده خاص هست ما نیز این مسله را امتحان کردیم و از دقت و طراحی این بنای تاریخی متعجب شدیم. حالا دیگر نوبت عکاسی و وقت آزاد است دوستان هم سر ساعت 4 قرار شد حاضر بشوند و دسته جمعی برگردیم هتل.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

kukulkan pyramid - Chichen itza Mexico -Resplendent quetzal

تقریبا ساعت 8 شب بود به هتل برگشتیم و به دوستان اعلام کردم فردا راحت باشند و از هتل و ساحل زیبای کنکون استفاده کنند فقط دوستان ماجراجویی که می خواهند غواصی کنند و از تنها موزه زیرآبی دنیا بازدید کنند 11 صبح در لابی آماده باشند. من هم رفتم به رستوران مکزیکی که امشب رزرو کرده بودم در هتل شام بخورم جایتان خالی بود.

روز دهم سفر بود ساعت 11 تقریبا 8 نفر از مسافران ماجراجو که ابراز علاقه کردند از موزه زیر زمینی کنکون دیدن نمایند در لابی حاضر شدند و ما به اتفاق به سمت پارکی که در کنار خلیج قرار داشت رفتیم. این موزه شامل 500 مجسمه که اکثرا متعلق به یک مجسمه ساز انگیسی و بقیه از مجسمه سازان مکزیکی در سال 2010 افتتاح شده است، بعد از رسیدن به محل 10 دقیقه آموزشهای لازم داده شد و به همراه مسافران با پوشیدن لباس غواصی و کپسول اکسیژن به راهنمایی مربی ویژه یکی از هیجان انگیزترین لحظات را تجربه کردیم، گویی وارد دنیای جدید شدیم ماهیهای با رنگها پر تنوع و موجودات دریایی، تازه کم کم وارد بخش موزه شدیم مجسمه ویژه تحت عنوان تکامل تنهایی مجموعه ای از مجسمه های آدم که با فاصله کنار هم قرار گرفته اند، ولی هیچ امکان ارتباط ندارند شاید این مفهوم دوستانی باشند که دور شما در فضای مجازی حلقه زده اند، ولی چون توانایی درک شما را ندارند هیچ وقت کسی برای شکستن تنهایی شما توان نزدیک شدن به شما را ندارد. حدود نیم ساعت از ماجراجویی دریایی ما گذشته بود که همه در اتاق رختکن مشغول پوشیدن لباسهای خود بودیم تقریبا ساعت 1 شده بود که به هتل برگشتیم و دوستان هماهنگ کردم 10 صبح در لابی آماده برگشت به کشور آرام و زیبای کانادا باشند.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

روز 11 سفر: ساعت 11 بود که فرودگاه کنکون رسیدم و ضمن تحویل بارها و گرفتن کارت پرواز آماده سوار شدن به هواپیما شدیم. پرواز آنجام شد و ما به سلامتی در هتل هیلتون نیاگارا بودیم مسافران اشاره میکردند اطاقها طبقه بالا باشن که به همگی گفتم، همه طبقه 43 با دید آبشار هست نگران نباشید. همه تورهای اجرا شده توسط شرکت رهتورز در آبشار نیاگارا همیشه در اتاقهای رو به آبشار بوده و مسافران از این بابت همه خوشحال و راضی هستند. قرار شد ساعت 8 صبح در رستوران طبقه 33 برج جنوبی صبحانه در دور هم میل کنیم.

روز سیزدهم سفر: صبح دوستان یکی یکی وارد رستوران شده و از ویو و منظره بسیار دیدنی رستوران لذت بردن این رستوران ویژه مهمانهای وی آی پی در نظر گرفته شده من هم ضمن خوش آمدگویی راهنمایی لازم انجام دادم، قرار شد ساعت 10 صبح تور آبشار نیاگارا را شروع کنیم آبشار نیاگارا سالانه با داشتن بیش از 15 میلیون بازدید کننده یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی کانادا محسوب می شود، هوا تقریبا 12 درجه بود هتل تا کنار آبشار حدود 400 متر بیشتر فاصله نداشت تصمیم گرفتیم تور را به شکل پیاده روی انجام بدهیم، همه حس خاصی داشتند همه دوربینها آماده بود من هم ضمن توضیحات کلی به دوستان 30 دقیقه وقت آزاد برای عکاسی وقت دادیم. آبشار نیاگارا از سه آبشار تشکیل شده و در مرز کانادا و ایالات متحده آمریکا واقع شده است، آبشار نعل اسبی متعلق به کانادا و بزرگترین این آبشارهاست که با جریان 6400 متر مکعب در ثانیه از بزرگترین و باشکوهترین آبشارهای دنیا به شمار میرود. آبشار آمریکا دومین آبشار از این مجموعه است که 10٪ در آمریکا و 90٪ آن در کانادا واقع است، پل رنگین کمان یکی از مرزهای ایالات متحده و کانادا به شمار میرود که نزدیک این آبشار قرار دارد. سومین آبشار این گروه Bridal Veil نام دارد که کاملاً در ایالات متحده واقع شده است و از آبشار نعل اسبی توسط جزیره Goat جدا شده است. اولین نیروگاه هیدرولیک جهان در حدود سال 1890 در رودخانه نیاگارا با مشارکت نیکولا تسلا، جورج وستینگهاوس تأسیس شد. تقریبا نیم ساعت تموم شد قرار شد که با اتوبوس دوری تو شهر بزنیم اولین جا خیابان معروف کلیفتون هیل (Clifton Hill Niagara Falls) بود، خیابان جالب پر از بازیها و موزه ها، شاید اسم کتاب گینس را شنیده باشید بله در همین خیابان واقع است، قرار شد وقت آزاد بعد از ناهار دوباره برگردیم و2 ساعت وقت برای بازدید بگزاریم که ناگهان دوستان با اشاره به همدیگر خانه وارونه را نشون دادن.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

ساعت تقریبا 1 بود طبق برنامه قبلی قرار شد در ارتفاع 100 متری مقابل آبشار در رستوران گردون اسکای لون نهار بخوریم به محل برج رفتیم و با آسانسور به رستوران رسیدیم و جای شما خالی یک ناهار دلچسب را با دوستان خوبمون خوردیم.

سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز

ساعت 3 بعد از ظهر بود که تصمیم گرفتیم به سمت دهکده قدیمی نیاگارا برویم جاده بسیار زیبا و توضیحات جنگهای امریکا و کانادا در اواخر قرن 18 و مجسمه سرباز کانادایی همه داستاتهایی بود که من طی این 30 دقیقه با دوستان در میان گزاشتم بعد از بازدید این دهکده زیبا وخوردن چای و قهوه بسمت هتل برگشتیم تقریبا هوا تاریک بود و خیابان پر زرق و برق Clifton Hill Niagara Falls مملو از توریست بود که من توضیحات برگشت به هتل را دادم که حدود 15 دقیقه پیاده راه بود و با تعدادی از دوستان که ترجیح دادند استراحت کنند به هتل برگشتیم.

روز 14 سفر کانادا مکزیک: امروز روز برگشت به خانه عزیزمان ایران هست پرواز ساعت 10 بعداز ظهر میباشد، ما هم قرار است ساعت 12 اتاقها را تحویل بدهیم و به یک مرکز خرید خوب برویم که دوستان امکان انجام آخرین خریدهای خودشان را داشته باشند، این چند ساعت هم گذشت که در سالن فرودگاه تورنتو داشتم با تک تک مسافرها خداحافظی می کردم، اکثرا می گفتند دوباره تابستان میآییم، همین جمله برای من یک دنیا ارزش داشت، یعنی من و گروه تور های رهتورز کانادا توانستیم به گنجینه دوستانمان، اعضای جدید اضافه کنیم.

خدا حافظ و به امید دیدار در تورهای BestCanadaTours.

انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 194

به "سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز" امتیاز دهید

9 کاربر به "سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز" امتیاز داده اند | 4.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرنامه تور ترکیبی کانادا مکزیک نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید