سفرنامه کانادا، قطار کوههای راکی و ونکوور (تور غرب کانادا 13 روزه)

در ادامه سفرنامه کانادا با تور غرب این کشور همراه ما باشید. تقریبا نیم ساعت است که در فرودگاه ونکوور منتظر پرواز لوفت هانزا هستیم و با تابلوی خوش آمد گویی آماده ورود مسافران تور غرب کانادا از ایران شده ایم. کم کم مسافران تور کانادا بعد از انجام امور پاسپورت و ویزای کانادا وارد سالن شده و ما با گرمی از مهمانان عزیز استقبال و آنها را دعوت به یک چای و قهوه در یک کافی شاپ برند کاملا کانادایی می کنیم.

ویدئو تور غرب کانادا، تور قطار کوههای راکی و ونکوور

سفرنامه کانادا، قطار کوههای راکی و ونکوور (تور غرب کانادا 13 روزه)

بعد از کمی استراحت اتوبوس آماده حرکت به سمت هتل 5 ستاره پن پسفیک واقع در مرکز شهر ونکوور و در کنار خلیج با چشم انداز بی نظیر می‌شویم حدود نیم ساعت بعد وارد هتل شده و اتاقهای مسافران تحویل داده و راهنمایی لازم را کردیم، دوستان سوالات مختلفی داشتند بعضی ها دنبال اطلاعات مراکز خرید ونکوور بودند، بعضی ها دنبال پروازهای هواپیمای ملخی روی اقیانوس، در نهایت همه به اتاقهای خود رفتند تا استراحت کنند. صبح فردا قرار شد در لابی هتل پن پسفیک ساعت 10 صبح تور شهری ونکوور را شروع کنیم.

سفرنامه تور غرب کانادا

سفرنامه تور غرب کانادا

روز دوم: صبح که مسافران در لابی جمع شدند، در چهره آنها رضایت و خوشحالی را حس کردم گویا از منظره اتاقها و امکانات هتل خوشحال و راضی بودند. تور را با بازدید از منطقه زیبا و قدیمی Gastown شروع کردیم که در منطقه مرکزی و قدیمی ونکوور قرار داشته و با خیابانهای زیبای سنگفرش و رستورانهای متنوع، محلی زیبا و دلپذیر میباشد، دوستان ضمن شنیدن اطاعات جامع، وقت گرفتن عکس در کنار اولین ساعت بخار جهان در این خیابان را داشتند.

منطقه Gastown ونکوور کانادا

مقصد بعدی بازدید از پارک زیبای استنلی در مرکز شهر ونکوور هست در هنگام بازدید از این پارک زیبا از نشانه‌های و معابد ساخته سرخ پوستان بومی دیدن کرده هر کدام از این علامتها نشانه و مفهوم خاصی داشته و توضیحاتی در این مورد دادیم این نشانه ها Totem Poles نامیده می‌شود.

Totem Poles پارک استنلی ونکوور در تور کانادا

این پارک در یکی از بهترین مناطق ونکوور قرار گرفته و وسعت آن 405 هکتار می باشد، بهترین محل برای ورزش صبحگاهی است.

دوستان که عاشق طبیعت و زیبایی‌های ونکوور شده بودند به فکر مهاجرت و خرید ملک در این شهر زیبای کانادا افتادند و سوالات بسیاری از من پرسیدند، غرق در مصاحبت و پرسش و پاسخ بودیم که متوجه شدیم حدود یک ساعت و نیم وقت در پارک صرف کردیم و یواش یواش وقت ناهار شده، برای این منظور به سمت شمال ونکوور رفتیم محلی که پر از فروشگاها و رستورانهای ایرانی هست. تا ساعت سه و نیم مشغول گشت گذار در خیابان لانزدل که یکی از خیابانهای ایرانی ونکوور است، بودیم. به عنوان آخرین مقصد بازدید از پل معلق کاپالینو (Capalino bridge) رفتیم این پل که به ارتفاع 70 متر بر روی رودخانه‌ای به طول 140 متر بدون پایه در سال 1889 ساخته شده سالانه مورد بازدید میلیونها توریست بوده و یکی از جاذبه های اصلی شهر ونکوور محسوب می‌شود، دوستان در حین گذر و پیاده‌روی بر روی این پل زیبا هیجان زده بودند و حتی کمی ترسیدند. حدود ساعت شش و نیم به سمت هتل حرکت کردیم. 
مسافران عزیز هم بعد از یک روز پر خاطره از شهر ونکوور در وقت آزاد خود به گشت و گزار اطراف هتل پرداختند. 

تور کانادا ونکوور capalino bridge مجری مستقیم کانادا BestCanadatours.com

روز سوم سفر را به بازدید شهری و مناطق غرب ونکوور و جزیره زیبای گرنویل ایلند و کمی وقت خرید از پسفیک مال و قدم زدن در خیابان رابسون اختصاص دادیم دوستان هم کم کم با تغییر 10 ساعته زمان به وقت ایران عادت کرده و این مشکل هم رفته رفته در حال رفع شدن بود.

روز چهارم سفر مسافران 8 صبح آماده حرکت به سمت بندری شدیم که در فاصله زمانی تقریبا 45 دقیقه ای ونکوور قرار داشته جایی که هر ساعت کشتی های مسافرتی ارتباط ویکتوریا مرکز بریتیش کلمبیا را با این بندر با مدت زمان سفر دریایی 90 دقیقه بر قرار می‌کند. وقت سوار شدن به کشتی رسید و اتوبوس وارد کشتی شده در داخل پارکینگ کشتی پارک کرد از مسافران خواهش کردیم هنگام رسیدن به مقصد حتما به این محل برگشته و داخل اتوبوس باشند.

در حدود 90 دقیقه سفر دریایی این امکان برای مسافران بوجود آمد تا اوقاتی را بر عرشه کشتی گذرانده و امکان تماشای نهنگ‌هایی که گاهی ظاهر می شوند بپردازند. یک چای یا قهوه داغ بهترین گزینه در حین گذراندن وقت بر روی کشتی هست. با اعلام کاپیتان کشتی همه مسافران به وسایل نقلیه خود که در پارکینگ کشتی بوده برگشتند و با اتوبوس از کشتی خارج شدیم. مقصد اول بازدید از پارک زیبای بوچارت بود خوشبختانه هوا بسیار دلپذیر و آفتابی بود یک ساعت و نیم زمانی بود که به بازدید از این پارک گل زیبا با تنوع بی نظیر گیاهی و محوطه سازی یکی از جاذبه های توریستی ویکتوریا محسوب شده و سالانه حدود 1 میلیون بازدید کننده دارد.

butchart garden victoria با مجری مستقیم تور کانادا BestCanadatours.com

butchart garden victoria با مجری مستقیم تور کانادا BestCanadatours.com

بعد از بازدید پارک و گرفتن عکس یادگاری به سمت مرکز شهر ویکتوریا رفته و از ساختمان زیبای پارلمان بریتیش کلمبیا بازدید و وقت آزاد برای قدم زدن و با گرفتن عکسهای زیبا از این شهر منحصر به فرد کانادا خاطرات زیبای سفر کانادا را ثبت کنیم. در این میان تعدادی از مسافران تور کانادا به فکر برگشت با استفاده از هواپیماهای ملخی که از روی آب برخاسته و بر روی آب فرود می آیند افتادند، حدوه 10 نفر از آنها ترجیح دادند این تجربه زیبا را امتحان کنند و با پرداخت 150 دلار به محوطه هتل پن پسفیک که در کنار آب قرار گرفته برگشتند. ما هم با همان روش که آمده بودیم به هتل برگشتیم و از مسافران عزیز در خواست کردیم فردا را استراحت کرده و پس فردا صبح ساعت 6 صبح، در لابی هتل برای تجربه بی نظیر قطار لوکس شیشه ای کوهای راکی آماده شوند.

روز ششم سفر است مسافرها ساعت 6 صبح آماده حرکت به سمت ایستگاه اختصاصی قطار لوکس کوهای راکی (Rocky mountaineer) هستند، قطار لوکس با سقف شیشه ای می باشد که از استان بریتیش کلمبیا ضمن عبور از طبیعت بی‌نظیر کوهای راکی و دیدن حیات وحش موجود به استان زیبای آلبرتا شهرهای بنف و جسپر می رسد و برای همیشه در ذهنها می ماند. 

قطار لوکس کوهای راکی (Rocky mountaineer)

ساعت 7 صبح است در ایستگاه قطار آماده پذیرش هستیم چمدانها را تحویل داده و سوار این قطار زیبا شدیم مورد جالب اینکه چمدانها در اتاقهای هتل کملوبس در مسیر و هتل ریم راک در بنف توسط همین شرکت انتقال پیدا می کند و مسافران هیچ زحمتی برای نقل و انتقال نخواهند داشت.

وقت صرف صبحانه شد به طور کاملا جالب مهمان دار کابین گروه ما ایرانی بود و بعد از دیدن ما هیجان زده به خوش آمد گویی و احوالپرسی پرداختند. صبحانه گرم و خوب در قطار همراه با صحبتهای شیرین این خانم ایرانی شروع بسیار زیبا و خوبی را رقم زد. تا 4 ساعت اول حرکت در استان بریتش کلمبیا شاهد منظره کوهستانی با پوشش گیاهی انبوه و دریاچه های زیبا بودیم حین بازدید از دیدنیها پذیرایی هم ادامه داشت گاهی بر فراز سقف شیشه ای پرواز پرنده های زیبا و حتی عقاب هیجان خاصی به سفر منحصر بفرد کانادا می‌داد بعد از صرف ناهار اندک اندک از پوشش گیاهی کاسته شده و تراکم کوهستان و دره زیاد می شود.

طار لوکس کوهای راکی (Rocky mountaineer)

حدود ساعت 8 شب به شهر کوچک میان راهی کمپلوس نزدیک شدیم حدود 15 اتوبوس آماده انتقال مسافرها به هتل جهت استراحت بودند. اتاقها را تحویل گرفته و وارد اتاق شدیم همانطوریکه در ابتدای سفر توضیح دادم چمدانها قبل از ما به اتاقها منتقل شده بودند. شب را در هتل استراحت کرده صبح طبق برنامه برای طی مسیر اصلی کوهای راکی به سمت بنف راهی شدیم. مناظر بی‌نظیر و خارق العاده و پذیرایی کامل نماینگر یک سفر لوکس به کشور زیبای کانادا هست. خوشحالی و ابراز تشکر مسافران تور کانادا انرژی زیادی به من می‌داد و از اینکه در ارائه خدمات تور کانادا تا اینجا بی نقص عمل کرده بودیم خوشحال بودم. 

این روز هم با همه زیبایی هایش به پایان نزدیک می‌شد و ما به منطقه محافظت شده بنف نزدیک می‌شدیم بعد از دقایقی سوت قطار اعلام پایان یک سفر خاطره انگیز و منحصر بفرد را اعلام کرد و مسافرها شروع به خداحافظی مخصوصا خدمه ایرانی قطار شدند. اتوبوس شماره 6 به گروه ما اختصاص داده شده بود با رسیدن به هتل زیبای ریم راک به اتاقهای مان رفتیم تا با مرور صدها عکس و فیلم های که طی سفر گرفته بودیم مروری بر یک روز خاطره انگیز در قطار کوهای راکی کرده باشیم.

سفر به بنف

سفر به بنف

روز هشتم سفر در منطقه زیبای بنف با یک منظره بی‌نظیر کوهستانی صبحانه خوب را میل کردیم همه صحبت از طبیعت و زیبایی می‌کنن هوای پاک و بی آلایش انسانهای صمیمی و شاد می‌توان گفت که زیباترین لحظات زندگی نمی‌تواند جز این باشد. اتوبوس آماده شده و مسافران گفتگو کنان با یکدیگر بسمت اتوبوس آمده ضمن احوالپرسی با همدیگر تور بنف را شروع کردیم اولین مقصد دیدار از آبشار بو فالز (Bow falls) و هتل تاریخی فرمانت بنف بود لازم به یادآوری است این هتل سال 1888 همزمان با افتتاح خط راه آهن غرب کانادا شروع به کار کرده و سال 1924 دوباره با ساختمان جدید بازگشایی شده است دیدن این هتل همراه با داستان هنر پیشه ها و افراد بنام دهه های گذشته و همچنین منظره تراس زیبا این هتل را به یک مرکز گردشکری معروف تبدیل کرده هست. مقصد بعدی دریاچه لویس (Lake Louise) شاهکار آفرینش در این منطقه جنگل دریاچه و یخچال طبیعی روی کوهستان در یک نقطه به هم رسیده‌اند. با رانندگی 40 دقیقه‌ای به این منطقه رسیدیم. یک ساعت و نیم وقت آزاد برای بازدید و عکاسی و در صورت علاقه صرف ناهار در هتل بی نظیر فرمانت دریاچه لویس. درصورت علاقه مندی می توان نیم ساعت بر روی دریاچه از قایقهای یک نفره دستی استفاده کرد.

دریاچه لوئیس

بعد از اتمام بازدید بسمت دریاچه مورین یکی دیگر از دریاچه های زیبای منطقه بنف رفته و نهایتا در شهرک بنف برای قدم زدن و خرید اوقاتی را سپری می‌کنیم ساعت 7 در هتل خواهیم بود. به خاطر دارم بعد از رسیدن به هتل با گروهی که می‌خواستند تجربه تله کابین را داشته باشند به محل تله کابین بنف رفتیم و بعد از خرید بلیط 55 دلاری تصمیم گرفتیم در بلندترین استارباکس کانادا چای و قهوه با کیک و شکلات بخوریم سپس سوار کابین شده و 20 دقیقه بالا رفتیم ودر ارتفاع 2450 متری پیاده شدیم آن بالا حال و هوایی دیگر داشت یک رستوران با شومینه زیبا و همچین چند نقطه برای استراحت و شومینه‌های موجود و غروب زیبا با همراهی گیتار چند توریست دیگر لحظه ای آفریده شد که پیش بینی نشده بود.

دریاچه مورین

دریاچه مورین

روز نهم سفر امروز می خواهیم سمت یکی دیگر از منطقه های محافظت شده در آلبرتای کانادا جسپر را ببینیم فاصله بنف تا جسپر حدود 288 کیلومتر می باشد.

بعد از تحویل اتاقها بسمت جسپر حرکت می کنیم اولین ایستگاه دریاچه شگفت انگیز پی تو بوده سپس به محله یخجال طبیعی کلومبیا خواهیم رفت.

جسپر

جسپر

ساعت 1 بعداز ظهر به محل یخچالهای طبیعی رفتیم و با خرید بلیط با استفاده از ماشینهای مخصوص که روی یخ می‌وانند راه بروند سوار شده و بالای کوه رفتیم، بسیار منطقه زیبا و خاصی بود. حدود ساعت 5 بسمت جسپر حرکت کرده و اطاقهایمان را از هتل فرمانت جسپر تحویل و وقت آزاد جهت استراحت داشتیم.

روز دهم روز زیبای طبیعت گردی بود گروهی تور اسب سواری در جنگل را انتخاب کردند و گروه دیگر پیاده روی و عکاسی در طبیعت بهر حال امروز روز خود درمانی طبیعت (Ecotherapy) نامیدیم، روشی است که در آن به طبیعت رفته و با اعمال رلکسیشن انرژی درونی خود را بالا می بیریم. 

Ecotherapy

Ecotherapy

روز یازدهم سفر، امروز به سمت شهر کلگری حرکت می‌کنیم و در مسیر شهرک کن مور را برای استراحت و ناهار انتخاب کرده و سپس در هتل شرایتون مرکز شهر کلگری اقامت کردیم.

روز دوازدهم را صرف خرید و تور شهر کلگری گذراندیم و آماده برگشت به کشورمان. 

انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 174

به "سفرنامه کانادا، قطار کوههای راکی و ونکوور (تور غرب کانادا 13 روزه)" امتیاز دهید

23 کاربر به "سفرنامه کانادا، قطار کوههای راکی و ونکوور (تور غرب کانادا 13 روزه)" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرنامه کانادا، قطار کوههای راکی و ونکوور (تور غرب کانادا 13 روزه)"

2 دیدگاه

محسن کریمی 13 فروردین 1400

سلام
سفرنامه را مطالعه نمودم خیلی زیبا بود حتما با این تور سفر به غرب کانادا بویژه دیدار از مناطق زیبای کوه های راکی انشاءاله خواهم داشت

پاسخ به محسن کریمی

کارشناس سفر 23 تیر 1400

ممنون از اینکه وقت گذاشتید این تور برای تابستان 1400 در صورت رفع محدودیتهای کرونا قابل انجام هست

پاسخ به کارشناس سفر
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید