آشنایی با محله ژاپنی ها در سائو پائولو

سائو پائولو یک شهر چند ملیتی است اما ژاپنی ها اینجا برای خودشان برو بیایی دارند در ادامه با مهاجرین ژاپنی در سائو پائولو آشنا خواهیم شد.

آشنایی با محله ژاپنی ها در سائو پائولو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: یکی از پر تعدادترین جوامع مهاجران سائوپائولو، ژاپنی ها هستند که از آغاز قرن بیستم میلادی آغاز به مهاجرت به برزیل کردند. امروزه سائوپائولو خانه بزرگ ترین جمعیت ژاپنی های خارج از کشور محسوب می گردد. در نیمه قرن نوزدهم که تجارت قهوه در برزیل رونق گرفت و بردگی از میان برداشته شد، تعداد زیادی کارگران مهاجر از اروپا به ویژه ایتالیایی ها به این کشور جذب شدند. اگرچه مهاجران از دستمزدهای کم و شرایط نامناسب کار گلایه داشتند و این موجب شد ایتالیا قانون ممنوعیت مهاجرت به وسیله دولت را برای برزیل وضع کند و بدین ترتیب مزارع قهوه برزیل با کمبود کارگر روبرو شدد.

در همین زمان با لغو سیستم هان فئودال در ژاپن، گروه عظیمی از کارگران زراعتی در فقر فرو رفتند و همین امر موجب شد بسیاری از آن ها برای از سر گرفتن زندگی در پی جای جدیدی آن سوی آب ها به خصوص آمریکا باشند. مهاجران ژاپنی در مکزیک و پرو ساکن شدند اما مزارع قهوه سائوپائولو جایی بود که این جامعه پا گرفت. جامعه ژاپنی های سائو پائولو به سرعت در منطقه مرکزی لیبرداد (Liberdade) متمرکز شدند چرا که خانه در آن جا مقرون به صرفه بود. در مدت زمان کمی با رشد این جمعیت، بازارها و هتل های ژاپنی در خیابان های این ناحیه شکل گرفتند.

امروزه حدود 1.6 میلیون ژاپنی-برزیلی در سائوپائولو زندگی می نمایند که بزرگ ترین اجتماع از افراد ژاپنی تبار خارج از ژاپن را تشکیل می دهند. اگرچه منطقه لیبرداد امروزه محل سکونت مهاجرانی از دیگر کشورهای آسیای شرقی به خصوص چین و کره جنوبی هم است، اما به طور مشهودی، بافتی کاملا ژاپنی پیدا نموده است. خیابان های آن با ردیف تیرهای چراغ برق شرقی موسوم به سوزورانتو (suzuranto) و درخت های شکوفه گیلاس پوشیده شده و رستوران های سنتی و سوپرمارکت های ژاپنی در این خیابان های فعالیت می نمایند. آخر هفته ها در لیبرداد یک بازار خیابانی برپا می گردد که انواع خوراکی ها، صنایع دستی و آثار هنری شگفت انگیز را عرضه می نماید و هیچ گردشگری در سائوپائولو نباید آن را از دست بدهد.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1097

به "آشنایی با محله ژاپنی ها در سائو پائولو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محله ژاپنی ها در سائو پائولو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید