چطور میتوان در کانادا پزشک شد؟

اگر مایلید شغل سودمند با درآمد بالا و امنیت شغلی مناسب داشته باشید، پزشکی گزینه فوق العاده­ ای خواهد بود. پزشکان کانادایی علاوه بر کمک به دیگران و عملاً نجات دادن جان آنها، سالانه به طور متوسط 339.000 دلار درآمد دارند. پزشک شدن در کانادا طی فرایندی طولانی و چهارمرحله ­ای محقق می­شود؛ ادامه متن را بخوانید تا سیر تا پیاز این فرایند را بدانید.

چطور میتوان در کانادا پزشک شد؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مدرک دانشگاهی بگیرید

اول از همه، قبل از ورود به دانشکده پزشکی در کانادا بایستی از یک دانشگاه معتبر مدرک بگیرید. این مدرک حداقل باید کارشناسی باشد. اکثر دانشکده­ های پزشکی مدارکی را ترجیح می­دهند که بر پایه علوم باشند. البته مدرک کارشناسی همیشه ضروری نیست، اما با کسب آنها می­توانید درک پایه ­ای از مفاهیمی همچون زیست و شیمی داشته باشید. به این ترتیب تئوری­های پزشکی را آسان­تر خواهید فهمید. در تمام کتاب­های پزشکی لیستی از دوره­ های پیش­نیاز وجود دارد که اکثر آنها در زمینه علوم هستند، بنابراین تا وقتی در دانشگاه هستید حتماً تمام این پیش­نیازها را پاس کنید.

به دانشکده پزشکی بروید

در کانادا 17 دانشکده پزشکی وجود دارد که می­توانید از بین آنها انتخاب کنید؛ اما لازمه پذیرش اکثر دانشکده­ ها این است که مقیم همان استانی که دانشکده در آن واقع شده، باشید. خوب است با دانشکده­ های موردنظر خود تماس بگیرید تا از شرایط خاص پذیرش آنها اطمینان حاصل نمایید. برای ورود به بسیاری از دانشکده­ های پزشکی سراسر کشور، بایستی آزمون MCAT (آزمون پذیرش در دانشکده پزشکی) را بدهید. این مرحله بسیار مهم است. به لطف سیستم­های استاندارد درخواست آنلاین، ثبت درخواست برای ورود به دانشکده­ های پزشکی کانادا آسان­تر از قبل می­باشد.

به یاد داشته باشید که فقط یک چهارم دانشجویانی که برای دانشکده­ های پزشکی کانادا درخواست می­دهند، پذیرفته می­شوند. بنابراین داشتن مدارک قابل توجه و GPA دانشگاهی بالا به نفع شما خواهد بود. تحصیل در دانشکده پزشکی چهار سال طول می­کشد؛ در دو سال اول بیشتر در کلاس و آزمایشگاه خواهید بود و دو سال دوم را در کلینیک­های ثبت شده خواهید گذراند. در این کلینیک­ها باید تحت نظارت یک پزشک معتبر با بیماران کار کنید.

امتحان گواهی را بدهید و پاس شوید

پس از تکمیل دوره چهارساله در دانشکده پزشکی، باید یک امتحان گواهی بدهید تا قبل از شروع کار به عنوان پزشک در کانادا، دانش و صلاحیت شما ثابت شود. این امتحان تحت عنوان MCCEE یا امتحان ارزیابی کنسول پزشکی کانادا شناخته می­شود و مهم­ترین و سخت­ترین امتحانی است که اکثر دانشجویان خواهند گذراند. بهتر است زودتر آماده شوید و درس بخوانید. برای کسب بهترین نتیجه، از چندین روش برای مطالعه استفاده کنید. با استفاده از روش­های مطالعه گروهی، مطالعه در سکوت، نت برداشتن، فلش کارت و بانک­های سوال آنلاین می­توانید تجربه مطالعه کامل و مفیدی داشته باشید.

امور اقامت خود را تکمیل کنید

در نهایت پس از پاس کردن امتحان MCCEE و پذیرش به عنوان یک پزشک معتبر، طبق قانون کانادا باید قبل از شروع به کار مستقل یک برنامه اقامتی را تکمیل کنید. هدف این است که پزشکان تازه­وارد، در نوعی سیستم ارتباط با مربی قرار بگیرند و از پزشکان باتجربه­تر بیاموزند و با انتخاب­های شغلی جدید خود سازگاری پیدا کنند. زمان اقامت برای پزشکان عمومی حدود دو سال است اما برای متخصصان، اقامت می­تواند تا شش سال هم به طول بینجامد. به علاوه حتی می­توانید با کسب تخصص­های فرعی، دو تا سه سال دیگر به زمان اقامت خود بیفزایید.

پزشک شدن در کانادا حدود 10 سال تحصیل و اقامت می­طلبد. طی این فرایند، یکی از سخت­ترین امتحان­های دنیا یعنی MCCEE را خواهید گذراند. اگر پشتکار و اراده کافی داشته باشید و بخواهید که تمام عمر مشغول خدمت به دیگران باشید، می­توانید به یکی از برترین پزشکان کانادا تبدیل شوید.

منبع: canadaqbank.com
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 650

به "چطور میتوان در کانادا پزشک شد؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چطور میتوان در کانادا پزشک شد؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور میتوان در کانادا پزشک شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید