برترین چشمه های آب گرم در کانادا

اگر دلتان برای آب تنی آرامش بخش در یک چشمه آب گرم معدنی طبیعی لک زده، حتماً به یکی از بهترین چشمه ­های آب گرم کانادا (که در ادامه نام آنها را ذکر خواهیم کرد) سفر کنید! این چشمه ­های آب گرم به کاهش استرس کمک می­کنند، عضلات دردناک را التیام می­بخشند و خواص درمانی دارند. به علاوه، در برخی از زیباترین چشم اندازهای کشور کانادا واقع شده اند.

برترین چشمه های آب گرم در کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: اماکن زیبایی مانند کوهستان راکی تا رودخانه ناهانی، دورنمای محشر بسیاری از این چشمه ­های آب گرم را تشکیل می­دهند و بعضی آنقدر بزرگ هستند که خود منبع چشمه آب گرم می­باشند. بیشتر چشمه ­های آب گرم کانادا در استان غربی بریتیش کلمبیا و آلبرتا واقع شده اند، اما خیلی جالب است که بدانید چه جواهرهایی در نواحی شمالی یاکان و استان­های شمال غربی پنهان شده اند. حتی در چمنزارهای کانادا نیز آبگیر آب گرم وجود دارند!

در این مقاله، نام بعضی از بهترین چشمه ­های آب گرم کشور را با توجه به خصوصیات و موقعیت آورده ایم. برخی از این چشمه ­ها در اعماق جنگل هستند و تنها با گلایدر یا قایق می­توان به آنها دسترسی پیدا کرد. برخی دیگر به شهر نزدیک­تریند و در مناطقی مجهز به هتل­ها و استخرهای لوکس واقع شده اند و به شما حس تازگی و شادابی می­دهند. چند چشمه نیز در نواحی روستایی هستند و در برخی دیگر، امکاناتی مانند کافه و کرایه مایو و حوله ارائه شده است. با خیال راحت می­شود گفت که در چشمه ­های آب گرم کانادا، برای همه امکانات جذابی پیدا می­شود!

چشمه ­های آب گرم کراوس

چشمه ­های آب گرم کراوس، جاذبه فوق العاده­ای هستند که کنار رودخانه ناهانی در بخش­های شمال غربی در پارک ملی حفاظت شده ناهانی واقع شده اند.

آب تنی در چشمه ­های آب گرم کنار رودخانه، یک تجربه منحصر به فرد است که می­توانید در دامان طبیعت کسب کنید. دمای آب استخر سنگچین کنار لبه رودخانه، دلپذیر بوده و به 32 درجه سلسیوس می­رسد. نمی­توان بوی ناخوشایند گوگرد (که شبیه تخم مرغ فاسد است) را نادیده گرفت، اما می­توانید با تماشای مناظر زیبای آب و صخره ­های اطراف از تجربه خود لذت ببرید.

این چشمه ­ها نسبتاً دورافتاده هستند و دسترسی به آنها دشوار است. یا باید با هواپیما از فورت سیمپسون به این محل بروید یا از سمت ناهانی مسیر را طی کنید. چشمه ­های آب گرم کراوس تنها در بهار قابل دسترس هستند بنابراین باید از قبل برنامه ریزی کنید!

چشمه ­های آبگرم می­یت

چشمه ­های آب گرم می­یت در پارک ملی جاسپر آلبرتا واقع شده اند و در آنها مجموعه­ای از استخرهای آرامبخش و زیبا وجود دارد که توسط پوشش درختی و کوهستان راکی کانادا دربر گرفته شده است. در سرزمین ملل اول، مردم از قرن­ها پیش از خواص ترمیم کنندگی آب­های سرشار از سولفات کلسیم و منیزیم بهره می­برند. چشمه ­های آب گرم برای اولین بار در سال 1938 در پارک ملی برای استفاده عموم آماده شدند.

مسیر زیبا و خوش منظره­ای که به چشمه ­های آب گرم می­رسد خود یک جاذبه طبیعی است. حتماً سر راه سعی کنید گوزن­های موس و دیگر حیوانات وحشی را ببینید.

اگر از جاسپر بازدید می­کنید، می­توانید برای تفریح به چشمه ­های آب گرم آن هم سری بزنید. برخی مسافران از فرصت استفاده می­کنند تا اطراف این محل کمی گردش نمایند. با این کار از آرامش استخرها لذت دوچندان می­برند!

دمای آبی که مستقیماً از چشمه ­ها می­آید تا 45 درجه سلسیوس نیز می­رسد، اما دمای استخرها تا حدودی خنک­تر بوده و در حد 40 درجه سانتیگراد تنظیم می­شود.

چشمه ­های آب گرم می­یت از اوایل ماه می تا نیمه اکتبر مهمان می­پذیرند و زمان فعالیت آنها در اوج ماه ­های تابستان به حداکثر می­رسد. برای ورودی و کرایه کمد از مسافران هزینه دریافت می­شود و اگر وسایل خودتان را همراه نیاورده باشید، می­توانید با پرداخت حداقل هزینه، یک مایو و حوله کرایه کنید.

چشمه آب گرم رودخانه لیارد

پارک استانی چشمه آب گرم شمال بریتیش کلمبیا، بهترین چشمه ­های آب گرم را دارد. در این ناحیه تاسیسات مدرنی احداث شده اند که محل مناسبی برای مسافران هستند. این پارک در ناحیه خلوتی قرار دارد و توسط پوشش درخت دربر گرفته شده، بنابراین ارتباط طبیعی با چشمه ­های آب گرم حفظ شده است.

استخر (بزرگترین استخر آب گرم در کانادا) توسط چشمه ­های آب گرمی که از سمت راست جاری هستند پر می­شود و دمای آب به حدود 52 درجه سلسیوس می­رسد. مسافران می­توانند از سمت چپ که دمای آب آن 42 درجه بیشتر نمی­شود وارد شوند و به آرامی به سمت گرم­تر حرکت کنند تا بهترین موقعیت را برای خود پیدا کنند.

یک استخر چشمه آب سرد نیز وجود دارد که اگر در استخر خیلی گرم شدید، بتوانید نفسی تازه کنید.

چشمه ­های آب گرم در موقعیت دورافتاده­ای قرار دارند و نزدیک مرز یاکان (در فاصله حدوداً چهار ساعتی از فورت نلسون) هستند. مسافران زمینی و افرادی که به سمت بزرگراه آلاسکا می­روند، زیاد به این محل سر می­زنند.

چشمه ­های آب گرم رودخانه لیارد تمام سال مهمان می­پذیرند. برای کسب یک تجربه جادویی می­توانید میانه زمستان به این چشمه ­ها بروید. در این هنگام، محل خلوت است و درختان اطراف از برف پوشیده می­شوند. به علاوه حتی ممکن است بتوانید شفق­های قطبی را هم ببینید!

خلیج چشمه آب گرم

اگر ترجیح می­دهید علاوه بر لذت بردن از چشمه آب گرم به ماجراجویی هم بپردازید، بهتر است به خلیج چشمه ­های آب گرم بریتیش کلمبیا سری بزنید.

این چشمه ­ها در پارک استانی ماکوینا مارین در جزیره ونکوور واقع شده اند و تنها راه دسترسی به آنها، از طریق قایق یا گلایدر است. می­توانید با قایق سرپوشیده یا زیپی زودیاک اطراف توفینو گردش کنید. در هر صورت، در مسیری که به خلیج ختم می­شود می­توانید مناظر زیبای ساحلی را ببینید. با دقت همه جا را زیرنظر بگیرید تا نهنگ­ها، خرس­ها، فوک­ها و شیرهای دریایی را ببینید.

وقتی به خلیج چشمه ­های آب گرم برسید، باید مسیری حدوداً دو کیلومتری را تا استخرها طی کنید. دمای آبی که مستقیم از چشمه وارد استخر می­شود، داغ و 50 درجه­ای است اما وقتی با آب­های خنک­تر اقیانوس آرام ترکیب می­شود می­توانید با آرامش در آن شنا کنید. هرچه به اقیانوس نزدیک­تر باشید دمای آب کمتر خواهد بود.

مناظر چشمه ­های آب گرم راکی واقعا خارق العاده هستند. اینجا اقیانوس آرام با زیبایی ابدی­اش مقابل شماست و آبشار معرکه­ای نیز از دیواره صخره­ای جاری است. به یک چیز دقت کنید: چشمه ­های آب گرم در ناحیه دورافتاده­ای واقع شده­اند اما در اوج تابستان، حجم جمعیت بازدیدکننده به طرز شگفت انگیزی زیاد می­شود.

چشمه ­های آب گرم تاکینی

چشمه ­های آب گرم تاکینی یاکان حدود نیم ساعت با وایت­هورس فاصله دارند و از دو استخر تشکیل شده اند که در تمام طول سال باز هستند.

دمای آب بین 37 درجه سلسیوس تا 42 درجه متغیر می­باشد. احتمالاً متوجه رنگ قرمز مایل به قهوه­ای آب خواهید شد؛ دلیل این رنگ غلظت زیاد کلسیم، منیزیم و آهن در آب است.

این چشمه ­های آب گرم عموماً توسط Ta’an Kwach’an ملل اول استفاده می­شدند اما امروزه بازدید از آن برای عموم آزاد است و حتی افراد غیربومی هم می­توانند از زیبایی آن بهره ببرند. همه بازدیدکنندگان باید یک جفت دمپایی یا صندل مخصوص آب برای رختکن و اطراف استخر همراه بیاورند. برای کسانی که وسایل خود را فراموش کرده باشند، امکان کرایه حوله و مایو وجود دارد.

چشمه ­های آب گرم هریسون

به مسافرانی که دوست دارند به چشمه آب­گرم سری بزنند، توصیه می­کنیم به چشمه ­های آب گرم هریسون بریتیش کلمبیا بروند. این مکان یکی از محبوب­ترین مقاصد سفر از ونکوور می­باشد. از اقامتگاه این محل، می­توان به استخر آب گرم لوکس حاوی آب سرشار از مواد معدنی دسترسی داشت که خواص درمانی طبیعی دارد.

در استراحتگاه و استخر چشمه ­های آب گرم هریسون، پنج استخر وجود دارد که از آب چشمه ­های طبیعی پر می­شود و هم در فضای مسقف و هم فضای باز می­توان به آنها دسترسی داشت. می­توانید در هر یک آب تنی کنید، چون دمای استخرها اندکی با یکدیگر متفاوت بوده و از 32 درجه تا 40 درجه سلسیوس متغیر می­باشد. برخی از استخرها فقط برای بزرگسالان هستند اما استخرهای مناسب برای کودکان نیز وجود دارند.

بسیاری از ویژگی­های استخرهای این محل، از عناصر طبیعی به دست می­آیند و امکاناتی از جمله ماسک پای علف دریایی و گِل، یا ماسک صورت غنی از مواد معدنی ارائه می­شود. دیگر بخش­های استراحتگاه (از جمله سوییت­های هتل مشرف به دریاچه، و کافه ­ها و رستوران­های کنار آب) نیز تجربه­ای آسان و آرامش­بخش برای مسافران به ارمغان می­آورند.

استخرهای این استراحتگاه برای مهمان­های خصوصی رزرو می­شوند اما عموم مردم می­توانند به استخرهای معدنی آب گرم عمومی شهر نیز سر بزنند که هر هفت روز هفته دایر هستند.

چشمه ­های آب گرم آینسورث

استراحتگاه چشمه ­های آب گرم آینسورث در امتداد سواحل دریاچه کوتنی دامنه کوهستان کوتنی بریتیش کلمبیا واقع شده است. مسافران می­توانند در این محل، داخل استخرهای بزرگ یا غارهای نعل اسبی (یا هردو!) آب تنی کنند و از دو تجربه متفاوت لذت ببرند.

استخر فضای باز دمای حدود 35 درجه دارد، اما دمای آب­ غارهایی که 150 فوت عمق دارند بیشتر بوده و به 40 درجه می­رسد. به علاوه یک استخر آب سرد کوچک هم وجود دارد که برای نفس تازه کردن می­توانید به آن سری بزنید.

آب هریک از این استخرها سرشار از کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، لیتیم و سیلیس می­باشد. سرعت جریان زیاد است و آب داخل استخرها همیشه تازه می­ماند. آب کل استخر در روز چهار بار تعویض می­شود، اما آب داخل غارها روزانه شش مرتبه کاملاً عوض و تازه می­شود.

مسافرانی که در استراحتگاه اقامت کنند می­توانند رایگان از استخرها و غارها بهره ببرند اما عموم افراد باید برای بازدید یک روزه، هزینه ورودی بپردازند. امکان کرایه مایو و حوله نیز وجود دارد.

منبع: planetware.com
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 26 فروردین 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 655

به "برترین چشمه های آب گرم در کانادا" امتیاز دهید

4 کاربر به "برترین چشمه های آب گرم در کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین چشمه های آب گرم در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید