پرمخاطب ترین زبان در هر ایالت آمریکا (به جز انگلیسی و اسپانیایی)

در حالی که 78 درصد از آمریکایی ها فقط در خانه به زبان انگلیسی صحبت می کنند، بین 350 تا 430 زبان مختلف در ایالات متحده وجود دارد. اسپانیایی دومین زبان رایج است که در 62 درصد از خانوارهای غیر انگلیسی زبان صحبت می شود. در این تصویر، از داده های سرشماری برای کشف پرطرفدارترین زبان ها (به جز انگلیسی و اسپانیایی) در محله های آمریکایی استفاده کرده ایم.

پرمخاطب ترین زبان در هر ایالت آمریکا (به جز انگلیسی و اسپانیایی)

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: آلمانی پرطرفدارترین زبان در 13 ایالت است

در اواسط قرن 18، مهاجران آلمانی نقش مهمی در جامعه اولیه آمریکا ایفا کردند. آنها یک سوم جمعیت مستعمرات آمریکا را تشکیل می دادند و از نظر تعداد فقط بعد از انگلیسی ها در رتبه دوم قرار داشتند.

در نتیجه، آلمانی اکنون در 13 ایالت سومین زبان رایج است، با بیش از 40 میلیون آمریکایی که اجداد آلمانی دارند.

فرانسه با کمک های نظامی و ایدئولوژیک خود نقش محوری در موفقیت انقلاب آمریکا ایفا کرد. بیش از دو قرن بعد، تقریباً 9.4 میلیون نفر در ایالات متحده ادعا می کنند که اجدادی فرانسوی یا فرانسوی-کانادایی دارند.

در غرب آمریکا، فرانسه زبان پرطرفدارترین زبان (پس از انگلیسی و اسپانیایی) در چهار شهر بزرگ است. البته در شیکاگو، بزرگترین شهر غربی، لهستانی سومین زبان رایج است.

زبان های آسیایی در غرب آمریکا

غرب آمریکا میزبان 45 درصد از کل آسیایی های ایالات متحده است، به همین دلیل زبان های آسیایی پس از انگلیسی و اسپانیایی، پرطرفدارترین زبان ها در بسیاری از شهرهای این منطقه هستند.

تاگالوگ پرطرفدارترین زبان در نه شهر است، از آنکوریج، آلاسکا، که نیمی از جامعه آسیایی محلی فیلیپینی هستند، تا لاس وگاس، نوادا، که محل زندگی یکی از بزرگترین جوامع فیلیپینی-آمریکایی در کشور است.

چینی در کالیفرنیا و واشنگتن غالب است، در حالی که ژاپنی در هاوایی سومین زبان رایج است.

پرکاربردترین زبان‌ها در نیویورک

در اواخر قرن نوزدهم، مردم سراسر جهان تصمیم به مهاجرت به ایالات متحده گرفتند و به دلیل کمبود محصول، کمبود زمین و شغل، افزایش مالیات و قحطی خانه‌های خود را ترک کردند. بسیاری از مردم نیز ایالات متحده را سرزمین فرصت‌های اقتصادی می‌دانستند.

بیش از 70 درصد از تمام مهاجران از طریق شهر نیویورک وارد شدند که به «دروازه طلایی» معروف شد.

در نتیجه، این شهر امروزه ترکیبی از زبان‌های مختلف است.

در حالی که زبان‌های متعددی در سراسر آمریکا رونق دارند، برخی از آنها با خطر فراموشی مواجه هستند. این موارد شامل گویش‌های منطقه‌ای مانند فرانسوی Pawpaw در مینه سوتا و زبان‌های بومی می‌شوند.

طبق گفته کنگره ملی سرخپوستان آمریکایی، همه زبان‌های بومی آمریکایی زنده مانده به شدت در معرض فراموشی هستند و بیش از 90 درصد آنها تا سال 2050 در معرض خطر نابودی قرار دارند.

ابتکارات مختلفی از جمله استفاده از فناوری برای اطمینان از حفظ فرهنگ‌ها و زبان‌های متنوع در ایالات متحده پیشنهاد شده است.

منبع: visualcapitalist.com
انتشار: 8 آبان 1402 بروزرسانی: 12 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1280

به "پرمخاطب ترین زبان در هر ایالت آمریکا (به جز انگلیسی و اسپانیایی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرمخاطب ترین زبان در هر ایالت آمریکا (به جز انگلیسی و اسپانیایی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید