آشنایی با اتاوا پایتخت کانادا

اتاوا (Ottawa) از سال 1855 پایتخت کاناداست و طی 5 سال گذشته از دیدگاه مجله های مختلف به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی انتخاب می گردد این رجحان دلایلی دارد که در ادامه برایتان خواهیم گفت.

آشنایی با اتاوا پایتخت کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: پایتخت کانادا، اتاوا میباشد که در استان انتاریو واقع شده است. این شهر در امتداد جنوب رودخانه اتاوا و در ناحیه جنوب شرقی استان قرار گرفته است. اتاوا در تلاقی سه رودخانه اتاوا، گاتینو و کبک واقع شده است. مساحت اتاوا حدود 1/072 مایل مربع و جمعیت آن 960/754 نفر می باشد. اتاوا چهارمین شهر پرجمعیت کانادا به شما میرود.

تاریخچه اتاوا پایتخت کانادا

به دلیل موقعیت مکانی اتاوا که در کنار رودخانه و جلگه ای حاصلخیز واقع شده، نواحی اطراف اتاوا برای هزاران سال محل سکونت انسان ها بوده است. نزدیکی اتاوا به محل تلاقی سه رودخانه، آن را به شهر مهمی برای سفر و تجارت تبدیل نموده است. در سال 1610 یک سیاح اروپایی برای اولین بار این جلگه را کشف کرد. با این کشف روابط تجاری بین اروپایی ها و بومیان محلی شکل گرفت و پس از آن نیز مهاجرین به آن منطقه پا گذاشتند.

تا سال 1800، اولین محل سکونت اروپاییان، Wrightsville در قسمت شمالی رودخانه اتاوا بوده، اجتماع اروپاییان وارد صنعت چوب شدند. این صنعت کم کم تبدیل به یک فعالیت مالی مهم و پر رونق شد. در سال 1826 انگلیسی ها آغاز به ایجاد کانال در جنوب رودخانه اتاوا نمودند و صدها نفر از مهاجران تازه وارد مجذوب اتاوا شدند. در آن موقع اسم شهر اتاوا، Bytown بوده است.

در سال 1855، نام Bytown به اتاوا تغییر یافت و دو سال بعد ملکه ویکتوریا، این شهر را به دلیل موقعیت استراتژیک آن، به عنوان پایتخت کانادا معرفی نمود. امور مربوط به توسعه اتاوا ادامه پیدا کرد و تا سال 1885 اتاوا اولین شهر کانادا با چراغ های خیابانی تمام الکتریک شد. در طی دهه 1950 کوشش هایی برای بازسازی مجدد عظیمراه ها و عدم تمرکز چندین ساختمان دولتی شکل گرفت. این بازسازی ها با موج عظیمی در ساخت و ساز همراه بود که تا سال 1980 ادامه یافت و پس از آن صنعت و فناوری رونق یافت. در سال 2001 با ادغام شهرداری های نزدیک بهم یک شهر واحد تشکیل داده شد.

نقش کنونی اتاوا به عنوان پایتخت کانادا

در حال حاضر اتاوا مکان استقرار چندین سازمان دولتی است. درواقع، دولت فدرال عظیم ترین کارفرمای شهر است. مجلس هیل، کتابخانه مجلس، دیوان عالی و محل اقامت نخست وزیر در اتاوا واقع شده است. اتاوا شهری است که مقامات دولتی برای مذاکره و تصمیم درباره آینده کشور در آن با هم دیدار می نمایند.

اقتصاد اتاوا

اتاوا دارای استانداردهای بالای زندگی و نرخ پایین بیکاری است. پایتخت کانادا در میان شهرهای عظیم کانادا دارای چهارمین نرخ رشد فراوری ناخالص داخلی GDP در سال 2007 بوده است. این نرخ برابر با 2.7% بوده است که از متوسط نرخ GDP شهرهای دیگر کانادا که 2.4% است، بالاتر است. منطقه اتاوا گاتینو سومین شهر پردرآمد در میان شهرهای عظیم کاناد است. هزینه سالیانه زندگی در پایتخت کانادا در سال 2007 تا 1.9% افزایش یافت. شرکت Mercer اتاوا را به عنوان سومین شهر باکیفیت برای زندگی در میان شهرهای آمریکا و شانزدهمین شهر با کیفیت در میان شهرهای جهان رده بندی نموده است.

آب و هوای شهر اتاوا

آب و هوای اتاوا مانند سایر منطقه ها کانادا، سردسیر می باشد؛ در واقع اتاوا یکی از سردترین مرکز های در جهان می باشد و زمستان های آن سرمای طاقت فرسایی دارد. برترین زمان برای سفر به شهر اتاوا کانادا ماه های مارچ و می است.

فستیوال های شهر اتاوا

جشنواره گل لاله در ماه می در شهر اتاوا برگزار می شود.

جاذبه های مهم گردشگری در اتاوا

ساختمان مجلس هیل (Parliament Hill)

ساختمان هیل در منطقه ای معروف در قسمت جنوب رودخانه اتاوا واقع است، که ساختمان رو به روی آن روی تپه ای قرار گرفته است که محل مجلس کانادا هم می باشد و از اهمیت بسیار زیادی هم برخوردار است. در سال 1916 در حادثه ی آتش سوزی قسمت بلوکی این ساختمان نابود شده و به شکل امروزی در آمده است. این ساختمان یکی از نمادهای شهر اتاوا می باشد.

موزه جنگ (War Museum)

این موزه تو شهر اتاوا نمایشگاهی از برنامه های عمومی بای تاکید تجربه های انسانی طراحی شده که مجموعه از تاریخ جنگ کانادا از اولین ساعات عصر حاضر هست که تاریخ کانادا به اون افتخار می نماید. توپخانه ها، لباس های نظامی، مدال ها و بیش از 13000 هزار اثر هنری در این موزه می باشند.

گالری ملی کانادا (National Gallery of Canada)

این موزه دیدنی یکی از بزرگترین مجموعه از هنر و فرهنگ در کاناداست که آثار هنری و یا نقاشی های فوق العاده ای از نمادهای هنری کانادا را به نمایش گذاشته می گردد. حدود 40000 اثر هنری در این مجموعه گردآوری شده است و گردشگران بسیاری از سراسر جهان به تماشای این اثر می فرایند. علاوه بر نقاشی این مجموعه دارای کلکسیون عکاسی های خاص جهان است که نزدیک به 19000 عکس از اوایل قرن 19 نگه داری می گردد.

آبشار Chaudière

یکی از زیباترین نماهای آبشار در شهر اتاوا همین آبشار است. اگر به این شهر سفر کردید حتما له آن سفر بزنید.شاید دسترسی به آن کمی برایتان سخت باشد اگر نام آن را به محلی های آن منطقه بگویید به راحتی شما را هدایت می نمایند.

مراکز خرید اتاوا کانادا

مرکز خرید Bayshore Shopping Centre

یکی از مراکز خرید بسیار بزرگ که نزدیک به مرکز شهر اتاوا است Bayshore می باشد. این مرکز خرید در شهر اتاوا تمام احتیاج های شما را براورده می سازد.

شماره تلفن: 0016138297491

آدرس: کانادا - اتاوا 100 Bayshore Dr، Nepean، ON K2B 8C1، Canada

پاساژ Rideau Centre

یکی از برترین مراکز خرید در شهر اتاوا کانادا Rideau center است. شما در این پاساژ می توانید انواع لوازم مورد احتیاجتان را تهیه کنید.

شماره تلفن: 0016132366565

آدرس: کانادا - اتاوا 50 Rideau St، Ottawa، ON K1N 9J7، Canada

بازار ByWard

حس و حال خرید در بازار را هیچ فروشگاه مدرن و شیکی نمی تواند به وجود بیاورد، برای همین شما در شهر اتاوا اگر خواستید تجربه بازار را داشته باشید می توانید به Byward بروید.

آدرس: کانادا - اتاوا 24 Byward Market Square، Ottawa، ON K1N 1K1، Canada

انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 154

به "آشنایی با اتاوا پایتخت کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با اتاوا پایتخت کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با اتاوا پایتخت کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید