گردش در پارک استنلی ونکوور کانادا

پارک استنلی ونکوور کانادا از جمله پارک های پر جنب و جوش و البته بزرگ کانادا به شمار میرود که هم برای محلی ها و هم برای گردشگران جذابیت های مختلفی دارد و ساعات سرگرم کننده ای را برای بازدیدکنندگان رقم خواهد زد.

گردش در پارک استنلی ونکوور کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شاید باور آن سخت باشد، اما پارک استنلی ونکوور از سنترال پارک نیویورک نیز بزرگ تر است. در این بهشت روح بخش با 400 هکتار مساحت، حتی شاید احساس نیاز به یک راهنما بکنید. قبل از سر زدن به پارک بد نیست یک نقشه از سایت رسمی شهر یا بخش اطلاعات، واقع در ورودی خیابان جورجیا (Georgia) در غرب پارک تهیه کنید.

تاریخچه پارک استنلی

پارک استنلی، هم مرز با مرکز شهر ونکوور است. این پارک تاریخ تحقیقاتی دارد و یکی از اولین منطقه های است که بازدیدکنندگان برای کاوش در شهر به آن می آیند. در سال 1886، این زمین پس از لرداستنلی که در آن موقع منصوب شده بود، اولین پارک شهر ونکوور نام گرفت. درواقع پارک استنلی خلق یک معماری نیست، بلکه زندگی یک جنگل و فضای شهری در طول سالیان متمادی است.

سازه های ساخته شده به وسیله انسان در پارک بین سال های 1911 و 1937 ایجاد شده اند. مکان هایی مانند نمایشگاه های خرس های قطبی، آکواریوم و قطار مینیاتوری از دوره های پس از جنگ بودند. بیشتر قسمت های پارک به صورت جنگلی به جای مانده است، درست مانند همان ظاهری که در آخرین دهه 1800 داشت.

این پارک، تقریباً نیم میلیون درخت دارد که ارتفاع بعضی از آن ها به 76 متر و عمر آن ها به صدها سال می رسد. در 100 سال گذشته، سه طوفان بادی بزرگ در پارک اتفاق افتاده است که سبب آسیب و از بین رفتن بسیاری از درختان شده و آخرین آن ها در سال 2006 بوده است.

ونکوور سیوال هر روز هزاران نفر از ساکنان و بازدیدکنندگان را به این پارک جذب می نماید. این پارک دارای مسیرهای جنگلی سرسبز، سواحل آرامش بخش، آکواریوم ونکوور و بسیاری از جاذبه های دیگر است.

اولین استفاده به وسیله مهاجران اولیه

مهاجران اولیه اسپانیایی در اواخر قرن 18 به پارک استنلی ونکوور کانادا آمدند و با مردم محلی تماس گرفتند و تجارت کردند، اما تا اواسط قرن 19 بود که در طول جنگ کریمه، این منطقه به عنوان یک استراتژی نظامی مورد توجه نهاده شد. این امر به تماس و همکاری بیشتر با بومیان در موقعیت دفاعی و توسعه آن به وسیله استعمارگران منجر شد.

پارک استنلی در قرن بیستم

در طول سه دهه اول قرن بیستم، پارک شاهد تغییرات زیادی بود. با ساخت گذرگاه گمشده و تالاب منتهی به دریاچه های آب شیرین و خارج شدن ساکنان قبلی، این منطقه به مرکزی محلی برای فعالیت های تفریحی تبدیل شد؛ به ویژه با اضافه شدن یک استخر شنا، مزرعه و دیوار دریایی در اطراف پارک، جمعیت زیادی جذب آن شدند.

مرداب گمشده دارای قایق های پارویی برای کرایه بود و تا دهه 70 این دریاچه به پناهگاهی برای تماشای پرندگان تبدیل شد.

استنلی پارک هنوز یک آکواریوم و مسیرهای پیاده روی زیادی دارد که سفر یک روزه عالی را برای مهمانان هتل های 2 خوابه در ونکوور ایجاد می نماید. مسیرهای پارک به وسیله پیاده روها و دوچرخه سواران استفاده می شود و برای هرکدام از آن ها خطوطی تعیین شده است.

علاوه بر این، میهمانان در این منطقه جاذبه های دست ساز را در کنار صنوبرهای داگلاس باستانی، درختان سرو قرمز و درختان صنوبر سیتکا خواهند دید. حیوانات بومی این منطقه شامل حداقل 200 گونه پرنده و بسیاری از راکون ها، کایوت ها، اسکانک ها و بیورها هستند.

جاذبه های پارک استنلی ونکوور

برای آن که طی بازدیدتان گیج نشوید در ادامه برای شما مواردی را که نباید در پارک استنلی از دست بدهید معرفی می کنیم.

قطار مینیاتوری

آن دسته افرادی که عاشق قطار و مسیرهای ریلی هستند می‌توانند در یک مسیر گردشی لذت بخش در پارک استنلی سوار یک قطار مینیاتوری شوند. طی این سفر دو کیلومتری از تونل‌ها و جنگل‌های بارانی عبور خواهید کرد. مسیر قطارها موضوعی بوده و بسته به فصل تغییر مینماید؛ در تابستان فرهنگ اقوام اولیه را در قطار شکارچی روح (Spirit Catcher) تجربه کنید، در اکتبر سوار قطار اشباح شوید و در زمستان نیز می‌توانید تعطیلات را در قطار شب‌های روشن جشن بگیرید که از مسیری روشن شده با دو میلیون چراغ چشمک زن عبور می‌کند. در جدول زمانبندی داخل سایت رسمی شهر می توانید برنامه این قطارها را ببینید.

آکواریوم ونکوور

آکواریوم معروف ونکوور و مرکز تحقیقاتی آن، با گونه‌های نهنگ بلوگا (beluga) و پنگوئن های آفریقایی که به تازگی جای خود را در قلب مردم باز کرده اند، یکی از دیدنی های مهم پارک استنلی به شمار می‌رود. در این آکواریوم 50,000 موجود آبی و خاکی زندگی میکنند. در این مجموعه می‌توانید قورباغه ها، عروس های دریایی و سمورهای دریایی را تماشا کنید. برای رویارویی نزدیک‌تر با حیوانات و شرکت در جلسات تعاملی، باید رزروتان را از قبل انجام دهید. این مجموعه در شرق جاده پایپ لاین (Pipeline) واقع شده است.

ستون های توتم

فرهنگ اقوام اولیه بخش مهمی از تاریخ پارک استنلی و ونکوور را تشکیل می دهد. بخش‌هایی از پارک در گذشته محوطه دهکده اقوام اولیه بوده اند. توتم ها و دروازه های براکتن پوینت (Brockton Point) در اواخر دهه 1880 تراشیده شده‌اند و در دهه 1980 آن ها را با نمونه هایی مشابه عوض کردند تا نمونه‌های اصلی آسیب نبینند. برای اطلاعات بیشتر درباره هنر این اقوام اولیه در پارک می‌توانید به سایت رسمی شهر سر بزنید. براکتن پوینت در شرقی‌ترین نقطه پارک استنلی و در 2/3 کیلومتری ورودی خیابان جورجیا قرار دارد.

تالاب گمشده

بر خلاف نامش، این تالاب به راحتی در ابتدای پارک، در غرب ورودی خیابان جورجیا از مرکز شهر ونکوور قابل شناسایی و در دسترس است. قبل از آن که جاده پارک استنلی در دهه 1920 ساخته شود، گاه جریان آب از این تالاب بیرون می‌زد. نام تالاب گمشده از شعر یک شاعر محلی به نام پائولین جانسن (Pauline Johnson) گرفته شد که نامش قصیده‌ای برای تالاب گمشده بود. این نقطه مکانی عالی برای تماشای طاووس ها و سایر جانداران به حساب می آید.

سد دریایی (seawall)

اگر فقط چند ساعت برای کاوش و گشتن در پارک وقت دارید، پیشنهاد می‌کنیم تمام قسمت های سیوال (seawall) که پیرامون پارک استنلی را گرفته‌اند بگردید. طی این گردش دوربین خود را فراموش نکنید زیرا با مناظر بسیار زیبا و دیدنی مرکز شهر ونکوور مانند خلیج کوچک بورارد (Burrard)، کوه‌های ساحل شمالی (North Shore) و پل لاینز گیت (Lions Gate) روبه رو خواهید شد. همچنین دیدنی های جالبی مانند مجسمه دختری در لباس شنا (Girl in a Wetsuit) که یک پری دریایی مدرنیزه شده ساخت الک ایمردی (Elek Imredy) است و صخره 32 میلیون ساله سیواش (Siwash) که از دل آب بیرون آمده را می توانید ببینید.

کالسکه سواری در پارک استنلی

بهترین شیوه برای دیدن منظره های پارک استنلی این تور هدایت شده است که در بین بچه ها و بزرگسالان به یک اندازه طرفدار دارد. اسب ها در کنار جزیره مَرد مرده (Deadmans Island)، پل لاینز گیت، طاق لامبرمن (Lumberman)، ستون‌های توتم، مناظر دیدنی مرکز شهر ونکوور و بسیاری جاذبه های دیگر پارک توقف می‌کنند.

باغ های پارک استنلی

غنچه‌ها و گل‌های زیبای باغ شکسپیر در پارک استنلی بسیار زیبا هستند. کمی دورتر زمین های گل رز و گیاهان همیشه سبز قرار دارند که با بیش از 3500 گیاه در فصول آفتابی طرفداران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. در فصل بهار نیز 4500 گل صد تومانی و آزالیا شکفته شده و باغ تد و مری گریگ (Ted and Mary Greig) را بسیار تماشایی می‌کنند. در حد فاصل ماه ژوئن تا تابستان نیز گیاهان مختلف دیگری شکوفا می شوند.

درخت مقدس پارک استنلی

تماشای ریشه بیرون زده این درخت سدر قرمز در اوایل قرن بیستم طرفداران زیادی داشت و آن را تبدیل به یک جاذبه بسیار معروف کرد. البته درخت مقدس مشکلات خاص خود را نیز داشت؛ همان طور که از هر چیزی با قدمت 750 سال انتظار می رود، بعد از طوفان شدید سال 2006 این درخت آسیب دیده و برای ایستایی خود نیاز به کمک جدی داشت. امروزه درخت مقدس تبدیل به یک گزینه عالی برای عکاسی شده و حتی با این که شکوه سابق خود را ندارد اما هنوز هم جای زیبایی برای تماشا به شمار می رود.

رستوران های پارک استنلی

در منوی رستوران بار اند گریل (Bar & Grill) پارک استنلی و کافه پراسپکت پوینت (Prospect Point) غذاهای معمول را پیدا می کنید. در چایخانه تاریخی نیز می توانید مناظر بی نظیری از ساحل شمالی را ببینید. در فیش هاوس (Fish House) برخی از بهترین غذاهای دریایی ممکن را در پارک استنلی به شما ارائه می کنند که همزمان مناظر فوق العاده ای از خلیج انگلیسی ها را نیز می توان از آن تماشا کرد.

پیاده روی و دوچرخه سواری در پارک استنلی ونکوور

دیوار دریایی ونکوور 22 کیلومتر در اطراف پارک استنلی ونکوور بوده و در دهه 30 ساخته شده است. با گذشت زمان تنها 8 کیلومتر پیشرفته است، اکنون نه تنها محیط پارک استنلی را در بر می گیرد، بلکه از سراسر نهر فالس و بانک های اسپانیا نیز می گذرد. Seawall طولانی ترین مسیر بی وقفه از جاده ساحلی در نوع خود است و برای گردشگرانی که از دوچرخه سواری، اسکیت سواری و پیاده روی در مسیرهای دیدنی لذت می برند، جذابیت زیادی دارد.

گل ها را در باغ استنلی پارک بو کنید

قدمت باغ استنلی پارک درواقع به قرن نوزدهم برمی شود و تنها پس از طوفان باد سال 2006 دوباره کشف شده است. این باغ های اصلی یکی از محبوب ترین جنبه های پارک بودند و اکنون در سه مکان باغ گل تغییر یافته اند. باغ رز پارک استنلی ونکوور در نزدیکی جاده پایپلاین هستند که بیش از 3500 گیاه را در گلستان ها و باغ های خود نگهداری می نماید. دومین باغ رودوندرون تد و مری گریگ هستند که بیش از 4500 گونه از گل های رنگارنگ را در خود جای داده و سومی، تختخواب های گل دار به سبک فرش در Prospect Point است.

سخن پایانی

پارک استنلی، نگینی در قلب ونکوور، با وسعتی بیش از 400 هکتار، گویی دنیایی از زیبایی و تنوع را در خود جای داده است. از جنگل‌های انبوه و سواحل آرامش‌بخش تا جاذبه‌های فرهنگی و تفریحی، این پارک برای هر سلیقه‌ای چیزی در چنته دارد.

قدم زدن در مسیرهای جنگلی، تماشای مناظر خیره کننده از روی دیوار دریایی، گشت و گذار در آکواریوم ونکوور، و یا سفری خاطره‌انگیز با قطار مینیاتوری، تنها گوشه‌ای از تجربیات بی‌نظیری هستند که در پارک استنلی منتظر شما هستند.

پس چه به دنبال آرامش و سکوت هستید و چه خواهان تفریحی هیجان‌انگیز، پارک استنلی با آغوش گرم خود پذیرای شما خواهد بود. در این بهشت زمینی، روح خود را جلا دهید و خاطراتی فراموش‌نشدنی را خلق کنید.

نکاتی برای برنامه‌ریزی سفرتان:

  • قبل از سفر، به وب‌سایت رسمی پارک استنلی مراجعه کنید و از برنامه‌های رویدادها و ساعات کاری جاذبه‌ها مطلع شوید.
  • قبل از سفر، نقشه پارک را از سایت رسمی شهر یا بخش اطلاعات تهیه کنید.
  • برای گشت و گذار در پارک، می‌توانید از دوچرخه، پیاده‌روی، یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید از آکواریوم ونکوور دیدن کنید، بهتر است از قبل بلیط تهیه کنید.
  • در پارک، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • برای حفظ زیبایی و پاکیزگی پارک، لطفا از ریختن زباله در محیط خودداری کنید.
  • اگر به دنبال آرامش هستید، به تالاب گمشده بروید و از تماشای طاووس ها و دیگر جانداران لذت ببرید.
  • برای تماشای مناظر دیدنی مرکز شهر ونکوور، در مسیر سیوال قدم بزنید.
  • در هر فصل از سال، زیبایی های منحصر به فردی در پارک استنلی منتظر شما هستند.

امیدواریم از سفرتان به پارک استنلی لذت ببرید!

انتشار: 15 اسفند 1402 بروزرسانی: 24 اسفند 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 126

به "گردش در پارک استنلی ونکوور کانادا" امتیاز دهید

1 کاربر به "گردش در پارک استنلی ونکوور کانادا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش در پارک استنلی ونکوور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید