سفر به ویکتوریا در سفر به کانادا

در تور کانادا به شهری سفر خواهیم کرد که هم نام ملکه انگلیس است، زیرا سالهای قبل توسط انگلیسی ها بنا نهاده شده و با وام دریافت از اسم ملکه انگلیس، ویکتوریا نام دارد، شهری قدیمی با باغهای زیبا و دانشگاه های معروف جهانی با کیفیت زندگی بالا برای شهروندان و آوغشی باز برای گردشگران، که حسابی ارزش دیدن را دارد.

سفر به ویکتوریا در سفر به کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: چرا در تور کانادا به ویکتوریا سفر کنیم؟

شهر ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا در غرب کانادا است. این شهر در جزیره وانکوور قرار دارد و دومین شهر پرجمعیت بریتیش کلمبیا است. ویکتوریا با معماری زیبای خود، فضای سبز و باغ‌های عمومی، بازارهای قدیمی، نمایشگاه ها، موزه ها، تالارهای هنری، شهرداری شخصیت دار، جزایر زیبای نزدیک، خیابان‌های دوچرخه‌سواری و امکانات رفاهی و گردشگری، برای گردشگران جاذبه‌ای بسیار مهم است. همچنین شهر ویکتوریا، به عنوان پایتخت بریتیش کلمبیا دارای اهمیت سیاسی و فرهنگی بسیاری است و مرکز اصلی صنایعی مانند حمل و نقل، گردشگری و خدمات است.

ویکتوریا، پایتخت استان بریتیش کلمبیا است که در انتهای جنوبی جزیره ونکوور قرار گرفته و به خاطر فعالیت های روباز آن شناخته شده است. این شهر در گذشته جزء مستعمره بریتانیا بوده و معرف معماری ویکتوریایی است که می توانید این اثر معماری را در قلعه مجلل کریگدارروچ (Craigdarroch Castle) مشاهده نمایید. باغ های بوچارت با 55 هکتار به خاطر وجود گل های زینتی اش به همراه مجسمه ها، آب نماها و چرخ و فلک به عنوان یکی از معروف ترین باغ های شهر محسوب می گردد. خود شهر دارای جمعیتی حدود 86 هزار نفر می باشد در حالی که محدوده شهری ویکتوریای عظیم بیش از 367 هزار نفر جمعیت دارد که جزء پانزدهمین محدوده شهری پرجمعیت کانادا است. ویکتوریا هفتمین شهر پرجمعیت کانادا است که تراکم جمعیت بیشتری نسبت به تورنتو دارد.

موقعیت و تاریخچه ویکتوریا کانادا

ویکتوریا جنوبی ترین شهر عظیم در غرب کانادا است و حدود 100 کیلومتری عظیمترین شهر استان بریتیش کلمبیا یعنی ونکوور قرار گرفته است. همین طور این شهر در 100 کیلومتری شهر سیاتل قرار گرفته که توسط هواپیما و کشتی های مسافربری که روزانه بین سیاتل و ویکتوریا تردد دارند قابل دسترسی می باشد.

شهر ویکتوریا بعد از ملکه ویکتوریای انگلستان به این اسم نامیده شد و در آن موقع، این شهر در آمریکای شمالی بریتانیا به عنوان یکی از قدیمی ترین شهر های شمال غربی اقیانوس آرام محسوب می شد که برای اولین بار در سال 1843 به عنوان محل سکونت بریتانیایی انتخاب شد. شهر ویکتوریا، تعداد زیادی از ساختمان های تاریخی خود به خصوص دو تا از برجسته ترین آن ها یعنی ساختمان مجلس (که در سال 1897 به سرانجام رسید و خانه مجلس قانونگذاری بریتیش کلمبیا) و هتل ایمپرس (که در سال 1908 افتتاح شد) را تا به امروز حفظ نموده است. محله چینی ها که معروف به چاینا تاون هست بعد از شهر سان فرانسیسکو به عنوان دومین منطقه قدیمی آمریکای شمالی محسوب می گردد. مردمان بومی ساحل سالیش اولین ملیت هایی هستند که انجمن هایی با قدمت طولانی قبل از سکونت غیر بومی ها در منطقه تأسیس نموده اند. احتمالا چندین هزار سال قبل از آن، در زمان اکتشاف اروپا، جمعیت زیادی داشتند.

گردشگری و اقتصاد شهر ویکتوریا کانادا

ویکتوریا معروف به شهر باغ، شهری جذاب و مقصد گردشگری پرطرفدار و پیروز در بخش تکنولوژی و فناوری است که عظیمترین تولیدکننده درآمد آن در بخش خصوصی اش هست. بر اساس گفته های نومبئو، ویکتوریا از نظر کیفیت زندگی جزء بیست شهر برتر دنیا است. این شهر دارای جمعیت دانشجویی وسیع غیر محلی است که برای شرکت در دانشگاه ویکتوریا، کالج کاموسون، دانشگاه روبال رودز، کالج هنری ویکتوریا، کالج هنر های نمایشی کانادایی و برنامه های دبیرستانی مربوط به سه مدرسه منطقه به این شهر می آیند. شهر ویکتوریا به خاطر وجود سواحل و خطوط ساحلی زیبای آن نزد قایقران ها بسیار محبوبیت دارد. همچنین این شهر، شهر محبوب و مورد علاقه بازنشستگان است و آن ها برای لذت بردن از آب و هوای معتدل و بدون برف منطقه و همچنین آرامش موجود در آن به این شهر می آیند.

ویکتوریا یکی از مقاصد مهم گردشگری است که بیش از 3.5 میلیون بازدیدکننده اقامتی در طول سال دارد که بیش از یک میلیارد دلار به اقتصاد محلی آن افزوده است. همچنین حدود 500.000 مسافر در طول روز دارد که به وسیله کشتی های کروز به نقطه اگدین (Ogden Point) نزدیک بندرگاه داخلی شهر (Inner Harbour) وارد می شوند. روزانه تعداد زیادی بازدید کننده برای تماشای نهنگ ها به این ساحل می آیند. در نزدیکی شهر ویکتوریا، پایگاه نیروهای کانادایی اسکوئیمالت که پایگاه نیروی دریایی اقیانوس آرام کانادا است قرار گرفته است.

مرکز شهر ویکتوریا اغلب به عنوان مرکز منطقه ویکتوریای عظیم فعالیت می نماید، مکانی است که بسیاری از باشگاه های شبانه، تئاتر ها، رستوران ها و کافه ها در دل آن جای دارد و محلی است که بیشتر رویداد های عمومی در آن برگزار می گردد. نمایش های آتش بازی روز ملی کانادا، Splash Symphony (این مراسم در یکشنبه قبل از تولد حضرت مسیح برگزار می گردد) و دیگر فستیوال های موسیقی و رویداد های فرهنگی بیش از ده ها هزار نفر بازدیدکننده را به مرکز شهر می کشاند. جشنواره موسیقی ریفلندیا و موسیقی الکترونیک، یکی دیگر از رویداد هایی است که مرکز شهر را به اوج شلوغی اش می رساند.

منطقه شهری ویکتوریا و حومه آن میزبان رویداد های ورزشی برجسته از جمله بازی های کشورهای مشترک المنافع سال 1994، مسابقات قهرمانی اسکاتیز در سال 2009، مسابقات دنیای قهرمانی مردان فورد در سال 2005 و اسکیت کانادا در سال 2006 بوده است. ویکتوریا میزبان بازی های جام دنیای فیفا در سال 2007 در پارک اتلتیک رویال (Royal Athletic Park) و مسابقات دوچرخه سواری در عظیمراه Bastion Square Grand Prix Criterium بوده است.

این شهر همچنین مقصدی برای کنوانسیون ها، جلسات و کنفرانس ها است که می توان به جلسه فرمانده نظامی سازمان متحد آتلانتیک شمالی که در هتل گرند پسیفیک در سال 2007 برگزار گردید، اشاره نمود. هر ساله رقابت های بین المللی قایقرانی سوئیفتسور (Swiftsure) برگزار می گردد که قایقران ها را از سراسر دنیا برای شرکت در این مسابقه به آب های جزیره ونکوور می کشاند و همچنین فستیوال قایق دراگون با بیش از 90 تیم از سراسر آمریکای شمالی برگزار می گردد. شهر ویکتوریا اغلب نقطه آغاز مسابقات قایق های بادبانی Vic-Maui است که طولانی ترین مسابقات دریایی سواحل غربی محسوب می گردد.

بندر ویکتوریا شامل سه قسمت است: بندر بیرونی که مورد استفاده کشتی های دریای عمیق است و بنادر درونی و بالایی که مورد استفاده ترافیک ساحلی و صنعتی قرار می گیرد. بندر ویکتوریا توسط یک موج شکن عمیق و وسیع حفاظت می گردد. این بندر هم یک بندر کاری و هم یک جاذبه توریستی و مقصد کشتی های کروز است. بندر اسکوئیمالت، یک بندر محافظت شده خوب با حوضچه عظیم و تأسیسات کشتی سازی و تعمیرات می باشد. ویکتوریا، چهار شهر خواهر دارد که Khabarovsk روسیه، Napier نیوزیلند، Morioka ژاپن و سوژو چین می باشند.

انتشار: 20 فروردین 1402 بروزرسانی: 22 فروردین 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 173

به "سفر به ویکتوریا در سفر به کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "سفر به ویکتوریا در سفر به کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ویکتوریا در سفر به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید