ویزای کانادا برای معماران

متخصصان رشته های مختلف می توانند از روش های گوناگون برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنند. یکی از انواع ویزاها ویزای کاری کانادا است. معماری رشته ای پر طرفدار در این کشور است و متخصصان با تجربه و تحصیل کرده در این رشته می توانند برای گرفتن ویزای کانادا تلاش کنند.

ویزای کانادا برای معماران

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: استخدام معماران از طریق شرکت های معماری خصوصی و دولتی انجام می شود. این افراد می توانند به صورت خود اشتغالی هم فعالیت کنند. شغل معماری به چرخه اقتصادی و میزان فعالیت ساخت و ساز در یک منطقه وابسته است.

برخی از مناطق کانادا در آن حرفه معماری از تقاضای بیشتری برخوردار است و افراد شانس بیشتری برای دریافت ویزای کانادا دارند. رونق اقتصادی با محوریت صنعت ساخت و ساز در ساسکاچوان باعث ایجاد کمبود جدی نیروی کار، خصوصا در بخش غیر مسکونی شده است. این رونق، تقاضای بالایی برای استخدام معماران به وجود آورده است.

در مانیتوبا کانادا با توجه به چشم انداز اشتغال، میزان بالای تقاضا در حرفه معماری انتظار می رود. تعداد معماران فعال در استان مانیتوبا حدود 355 نفر تخمین زده می شود. با توجه به افزایش فعالیت در زمینه بازسازی خانه ها، ساخت آپارتمان های جدید، تبدیل ساختمان های قدیمی به اقامتگاه های چند منظوره و فراهم آوردن امکانات زندگی برای سالمندان، افزایش تقاضا برای نیروی کار در حرفه ی معماری وجود دارد.

فرصت های شغلی بسیار زیادی برای حرفه معماری در شهر وینیپگ وجود دارد و متقاضیان ویزای کانادا می توانند به این شهر توجه ویژه ای داشته باشند. به دلیل میزان ساخت و سازهای برنامه ریزی شده در بخش های صنعتی، تجاری، اداری و مسکونی در وینیپگ، چشم انداز فرصت های شغلی برای حرفه معماری بسیار مناسب است.

در انتاریو با توجه به افزایش هزینه های انرژی، تقاضا برای طرح های سازگار با محیط زیست و با محوریت صرفه جویی در انرژی رو به افزایش است. افراد با تجربه در زمینه ساخت و ساز ساختمان های سبز، بهترین فرصت های شغلی را خواهند داشت و می توانند برای دریافت ویزای کانادا اقدام کنند.

وظایف شغل معماری در کانادا

شغل معماری در کانادا شامل برخی یا تمام وظایف زیر می گردد:

رایزنی با مشتریان و معین نوع، سبک و هدف نوسازی یا ساخت بنای نو

طراحی و کشیدن نقشه ساختمان ها و توسعه طرح ها و نقشه هایی که ویژگی های طرح، مواد ساختمانی، هزینه ها و برنامه ساخت و ساز را توضیح می دهد

آماده کردن طرح ها و مدل ها برای مشتریان

آماده کردن یا نظارت بر آماده سازی نقشه ها، ویژگی ها و دیگر مدارک ساخت و ساز برای پیمانکاران و کارفرماها

آماده کردن اسناد مناقصه، مشارکت در مذاکرات عقد قرارداد و اعطای عقدر قراردادهای ساخت

نظارت بر فعالیت ها در محل های ساخت و ساز برای اطمینان از انطباق کار با ویژگی ها و تعیینات نقشه ها

بررسی های عملی بودن پروژه و بررسیهای مالی پروژه های ساختمانی.

معماران ممکن است در نوع خاصی از ساختمان تخصص داشته باشند، مثل ساختمان مسکونی، تجاری، صنعتی یا سازمانی

عناوین شغلی معماری در کانادا

  • معمار
  • معمار ساختمان های تجاری و صنعتی
  • معمار ساختمان مسکونی
  • متخصص استانداردهای معماری
  • سر معمار
  • مشاور معمار

میانگین عایدی معماری در استان های کانادا

نام استانحداقل عایدیمیانگین عایدیحدبیشتر عایدی
آلبرتا20.00 دلار کانادا38.46 دلار کانادا82.77 دلار کانادا
بریتیش کلمبیا23.93 دلار کانادا31.25 دلار کانادا45.00 دلار کانادا
مانیتوبا17.00 دلار کانادا35.00 دلار کانادا47.00 دلار کانادا
نیو برونزویک22.37 دلار کانادا34.62 دلار کانادا75.38 دلار کانادا
نووا اسکاشیا17.00 دلار کانادا32.21 دلار کانادا75.38 دلار کانادا
انتاریو19.71 دلار کانادا33.33 دلار کانادا63.46 دلار کانادا
کبک20.00 دلار کانادا30.00 دلار کانادا54.95 دلار کانادا

شرایط بازار کار شغل معماری در کانادا در ده سال آینده

شغل معماری در کانادا در قسمت های مختلف این کشور آینده شغلی متفاوتی دارد. طبق بررسی ها و تحقیقات آماری صورت گرفته، شرایط بازار کار شغل معماری در کانادا در ده سال آینده در استان های مانیتوبا، انتاریو، کبک و ساسکاچوان خوب است؛ در استان های آلبرتا، بریتیش کلمبیا و نووا اسکاشیا در ده سال آینده شرایط شغل اقتصاد میانه خواهد بود. برای دیگر استان ها شرایط بازار کار در ده سال آینده تعیین نشده است.

بازار کار شغل معماری در کانادا از توازن و بالانس قابل قبولی برخوردار است و عرضه و تقاضا برای این شغل در ده سال آینده متعادل خواهد بود. در سال 2018 مقدار اشتغال در حرفه معماری در کانادا 18،300 نفر، میانه سن افرادی که در این حرف مشغول فعالیت هستند 45 سال و میانه سن بازنشستگی آنان 65 سال بود.

شرایط استخدام معماری در کانادا

برای موفقیت در ورود به بازار کار معماری در کانادا، معمولاً باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

مدرک کارشناسی از یک مدرسه معتبر معماری یا به خاتمه رساندن برنامه درسی این رشته در موسسه سلطنتی معماری کانادا (RAIC) ضروری است.

ممکن است مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری لازم باشد.

تکمیل دوره کارآموزی سه ساله تحت نظر معمار دارای پروانه ضروری است.

موفقیت در آزمون نظام مهندسی.

ثبت نام در انجمن معماران استانی در استان محل کار خودتان.

گواهی مدیریت در طراحی انرژی و محیط زیست (LEED) را شورای ساختمان سبز کانادا صادر می نماید و ممکن است برخی کارفرمایان آن را از شما بخواهند.

مجوزهای لازم برای کار به عنوان معماری در کانادا

برای آغاز به فعالیت به عنوان معمار در کانادا ممکن است لازم باشد قبل از آغاز به کار از مقامی قانونی گواهی بگیرید. برای آگاهی از مجوزهای لازم برای شغل معماری در کانادا در استان یا سرزمین محل سکونت خود، لینک های زیر را مشاهده کنید.

آلبرتا: Alberta Association of Architects

بریتیش کلمبیا: Architectural Institute of British Columbia

مانیتوبا: Manitoba Association of Architects

نیو برونزویک: Architects Association of New Brunswick

نیو فاندلند و لابرادور: Architects Licensing Board of Newfoundland & Labrador

سرزمین های شمال غرب: Northwest Territories Association of Architects

نووا اسکاشیا: Nova Scotia Association of Architects

انتاریو: Ontario Association of Architects

جزیره پرنس ادوارد: Architects Association of Prince Edward Island

کبک: Ordre des architectes du Québec

ساسکاچوان: Saskatchewan Association of Architects

مهارت های مورد احتیاج شغل معماری در کانادا

مهارت ها و دانش:

مدیریت

سرپرستی و نظارت

بررسی

بررسی اطلاعات

برنامه ریزی

نتایج پروژه

ارتباطات

مشاوره

برقراری و ساخت شبکه

مذاکره و داوری

ارتباطات حرفه ای

تبلیغ و فروش

بیان خلاقانه

طراحی

نوشتن

دانش:

کسب و کار، امور مالی و مدیریت

خدمات مشتری

مهندسی و فناوری

ساختمان

طراحی

مهندسی و فناوری کاربردی

حقوق و امنیت عمومی

ایمنی و امنیت عمومی

کارآموزی به عنوان معماری در کانادا

اگر در آغاز کار هستید و می خواهید از فرصت های کارآموزی بهره ببرید، می توانید در سایت های کاریابی مثل ca.indeed.com و www.glassdoor.ca در پی فرصت های کارآموزی باشد. دوره های کارآموزی به شما این امکان را می دهند که رزومه کاری خود را قوی تر کنید و آینده شغلی خود را بسازید. در دوره های کارآموزی معماری مهارت های شما تحت نظر متخصصان این حرفه ارتقا می یابد. به این ترتیب می توانید در راستا آینده شغلی خود به موفقیت دست پیدا کنید.

نکته شایان توجه این است که دوره های کارآموزی برای شغل معماری در کانادا ضروری هستند و باید حداقل سه سال دوره کارآموزی نزد معماری دارای پروانه فعالیت کنید.

مهاجرت معماری به کانادا

با توجه به رونق مالی کانادا و احتیاج این کشور به پذیرش بیش از پیش مهاجر از یک طرف و وجود موقعیت شغلی بسیار برای شغل معماری در کانادا، دولت این کشور روش های مختلفی را برای مهاجرت متخصصان رشته معماری در نظر گرفته است. از طرفی موقعیت شغلی این رشته در ده سال آینده ثبات خواهد داشت.

اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن فرآیند مهاجرت خود را طی کنید، خبرنگاران برترین انتخاب شماست. مشاوران و وکلای ما در خبرنگاران با سال ها تجربه در زمینۀ مهاجرت از ابتدا تا انتهای راستا همراه تان خواهند ماند.

امنیت شغلی معماری در کانادا

در کشور کانادا امنیت شغلی از اهمیتی بالایی برخوردار است طوری که طبق تحقیقات و نظرسنجی هایی صورت گرفته، بیشتریت مردم این کشور در مشاغل خود از احساس امنیت شغلی می نمایند. این کشور ضمن ارائه فرصت های شغلی بسیار در حوزه های مختلف، از جمله برای شغل معماری و مشاغل وابسته به آن، اهمیت بسیاری نیز برای نیروی کار خود قائل است. شما می توانید برای آغاز یا ادامه فعالیت در بازار کار شغل معماری در کانادا، در شرکتی استخدام شوید که از هر لحاظ در آن احساس آرامش دارید و با توجه به حمایت های موجود، می توانید شغل خود را حفظ کنید.

نکته ای مهم که در این بخش باید به آن اشاره نمود، بیمه بیکاری برای شغل معمار در کاناداست. همانطور که گفتیم، دولت کانادا برای نیروی کار این کشور مهاجر پذیر اهمیت بسیاری قائل است. بنابراین، اگر به هر علتی شغل خود را از دست دادید، عایدی خود را از دست نخواهید داد. نرخ پایه برای محاسبه بیمه بیکاری، 55% میانگین عایدی هفتگی شما خواهد بود.

انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 267

به "ویزای کانادا برای معماران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کانادا برای معماران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید