ویزای استارت آپ کانادا

اگر شما کارآفرین یا سرمایه‌گذار هستید، با ما در ادامه همراه باشید، چرا که مطمئنا این مطلب به کارتان خواهد آمد؛ به خصوص در این زمانه آشفتگی که گریبان‌گیر کل دنیا شده است. در هر جایی از دنیا که زندگی می‌کنید، در زمان‌هایی مانند این روزها خوب است که به گزینه‌های دیگر هم فکر کنید. در این مقاله می‌خواهیم یک مسیر عالی برای موفقیت را به شما معرفی کنیم، مسیری که بسیاری از کارآفرینان آن را پیموده‌اند و به یک زندگی راحت دست یافته‌اند. آن مسیر ویزای استارتاپ کانادا (Start Up Visa Program) است.

ویزای استارت آپ کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: موسسات تحقیقاتی و خبری در دنیا در چند سال اخیر، کانادا را به عنوان دارنده رتبه اول کیفیت زندگی در جهان معرفی کرده‌اند. این کشور یک سیستم سیاسی با ثبات و یک سیستم بانکی و مالی ایمن دارد (که گفته می‌شود اولین در جهان است)؛ و البته محیط زیستی پاکیزه و سالم. این کشور همچنین یک سیستم درمان عمومی خوب و یک سیستم آموزش عمومی کارآمد و به‌روز دارد.

ویژگی‌های مثبت این کشور پهناور به همین جا ختم نمی‌شوند. تورنتو (بزرگترین شهر کانادا)، سال‌ها است که جایگاه خود را به عنوان یکی از 5 شهر برتر قاره آمریکای شمالی در زمینه بازارهای پیشرو در فناوری تثبیت کرده است. به طور خلاصه می‌توان گفت کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای کار و زندگی است. دولت این کشور به تازگی اعلام کرده که برنامه دارد تعداد مهاجرانی که در هر سال می‌پذیرد را افزایش دهد، از جمله کسانی که از طریق کارآفرینی و یا ویزای استارتاپ کانادا به این کشور سفر می‌کنند.

یک برنامه فدرال مهاجرتی جدید با عنوان برنامه مهاجرتی اقامت دائم فعال، جایگزین برنامه سرمایه‌گذاری غیر فعال کبک شده است. این برنامه جدید توجه بسیاری از کارآفرینان و سرمایه‌گذارانِ علاقه‌مند به مهاجرت به کانادا را به خود جلب کرده است. در این میان برنامه ویزای استارت آپ کانادا فوق‌العاده جذاب است، چرا که در این برنامه مهاجرتی الزامی برای حداقل سرمایه‌گذاری نیست، نیازمندی ارزش خالص وجود ندارد، شخص متقاضیِ مهاجرت می‌تواند در هر جایی از کانادا زندگی کند و تنها نیاز است تا در آزمون زبان آیلتس امتیاز 5 یا بالاتر را دریافت کند.

در برنامه مهاجرتی با ویزای استارتاپ کانادا تنها نیاز است که شخص متقاضی، سرمایه مستقر شدن به مبلغ 10 هزار دلار آمریکایی (حدود 13 هزار دلار کانادایی) را داشته باشد. بعد از 3 سال زندگی در کانادا با اقامت دائم، شخص واجد شرایط خواهد بود تا برای شهروندی کانادایی و پاسپورت کانادایی اقدام کند.

برنامه ویزای استارت آپ کانادا چگونه کار می‌کند؟

برای گرفتن ویزای استارت آپ کانادا، شخص کارآفرینی که قصد مهاجرت به کانادا را دارد، باید یک پروژه اقتصادی و تجاری قابل اتکا و قابل رشد را آماده کند. این پروژه باید نیازمندی‌های ارزیابی صلاحیت (due diligence) را داشته باشد؛ این نیازمندی‌ها توسط یک نهاد منتخب تایید شده توسط دولت عنوان می‌شوند. در واقع شما 3 گزینه در پیش رو دارید:

  1. در برنامه تجاری یک رشددهنده (incubator) پذیرفته شوید، کسی که با شما همکاری می‌کند تا یک طرح کسب و کار (business plan) برای پروژه مد نظرتان ایجاد شود. رشددهنده محبوب‌ترین گزینه برای کسانی است که به دنبال اخذ ویزای استارتاپ کانادا هستند. این گزینه معمولا شامل ارائه حدود 70 هزار دلار امریکایی (100 هزار دلار کانادایی) به رشددهنده توسط کارآفرین یا همان متقاضی است. این مبلغ ارائه می‌شود تا رشددهنده وارد پروژه شود. در این برنامه شما باید مدتی را در کانادا سپری کنید و همراه با گروه رشددهنده کار کنید تا برنامه تجاری‌تان کامل شود. توسعه و شکل‌گیری پروژه در این حالت بین 4 تا 6 ماه به طول می‌انجامد.
  2. گزینه دیگرتان به دست آوردن پشتیبانی یک سرمایه‌گذار فرشته (angel investor) منتخب دولت است؛ سرمایه‌گذاری که حاضر باشد حداکثر تا 60 هزار دلار امریکایی (75 هزار دلار کانادایی) در پروژه شما سرمایه‌گذاری کند.
  3. گزینه سوم‌تان به دست آوردن پشتیبانی و حمایت یک سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر (venture capital یا VC) منتخب دولت است تا بیشتر از 150 هزار دلار امریکایی (200 هزار دلار کانادایی) در پروژه شما سرمایه‌گذاری کند.

در هر یک از این موارد، شما به عنوان کارآفرین می‌بایست در نهایت حداقل 10 درصد حق رای شرکت کانادایی که قرار است با کمک و همراهی آن پروژه انجام شود را داشته باشید. شما همچنین باید به صورت فعال در مدیریت شرکت جدید در کانادا سهیم باشید. هیچ شخص دیگری نمی‌تواند بیشتر از 50 درصد از حق رای شرکت جدید را داشته باشد.

اگر شما این شرایط را داشته باشید، یک نامه پشتیبانی یا یک تاییدیه تعهد از گروه حمایت‌کننده خود دریافت می‌کنید که درهای مهاجرت به کانادا و دریافت ویزای استارتاپ کانادا را به روی شما باز می‌کند. پردازش تقاضانامه اقامت دائم شما با داشتن نامه حمایت یا تاییدیه تعهد، حدود 18 ماه به طول می‌انجامد. با این حال وقتی شما نامه پشتیبانی یا تاییدیه تعهد خود را دریافت کردید، می‌توانید بی‌درنگ برای گرفتن اجازه کار کوتاه‌مدت اقدام کنید تا به وسیله آن به کانادا سفر کرده و بر روی پروژه‌تان در شرکت‌تان کار کنید. همسر شما می‌تواند یک اجازه کار باز دریافت کند و بچه‌ها می‌توانند در مدرسه‌های دولتی کانادا بدون نیاز به پرداخت شهریه درس بخوانند. شما همچنین بعد از 3 ماه از زمان ورودتان، بیمه درمانی رایگان دریافت خواهید کرد.

در این چند ماه حسابی درس گرفته‌ایم

اگر هیچ چیز از همه‌گیری جهانی کووید 19 یاد نگرفته باشیم، یک چیز را خوب فهمیده‌ایم. بهتر است برای تضمین زندگی بهترمان در آینده، تغییراتی جدی در حالمان ایجاد کنیم. در این مدت در نقاط مختلف جهان کارخانه‌های فراوانی به خاطر اختلال در تامین قطعات حیاتی و مواد اولیه از کار افتاده‌اند. در قاره امریکای شمالی به خاطر خطر بالقوه محصولات غذایی، سیاست‌های سختگیرانه بیشتری برای تامین غذا از کشورهای خارجی در حال اعمال است و سعی بر این می‌شود که بیشتر و بیشتر بر تولیدکنندگان داخلی تمرکز شود.

چنین اتفاق‌هایی و دیگر رویدادهای جهانی، همگی تاثیری منفی بر اقتصاد دیگر کشورهای دنیا خواهند گذاشت و در نتیجه آن علاقه بیشتری در مردم نقاط مختلف جهان به برنامه‌های مهاجرتی مانند ویزای استارت آپ کانادا خواهد بود. به همین خاطر هوشمندانه است که زودتر از همه دست به کار شوید، قبل از این که تاثیر کامل این رکود اقتصادی عالم‌گیر بیشتر از این در تار و پود زندگیتان حس شود.

منبع: forbes.com
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 279

به "ویزای استارت آپ کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "ویزای استارت آپ کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای استارت آپ کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید