دلایل مهم برای داشتن وصیت نامه در انتاریو کانادا

یکی از مواردی که مشاورهای مالی و حقوقی در انتاریو از شما خواهند پرسید این است که وصیت نامه خود را تنظیم کرده اید؟

این که تصمیم بگیرید وصیت نامه خود را روی دستمال بنویسید، یک کیت وصیت نامه آنلاین را تکمیل کنید یا از مشاوره حقوقی حرفه‌ای استفاده کنید، تقریباً هر نوع وصیت نامه‌ای بهتر از هیچ وصیت نامه‌ای است.

دلایل مهم برای داشتن وصیت نامه در انتاریو کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در ادامه 11 دلیل مهم برای داشتن وصیت نامه را ذکر می‌کنیم.

اهمیت وصیت نامه

وصیت نامه یک سند حقوقی مهم است که نحوه توزیع دارایی های شما و همچنین تعیین قیم قانونی فرزندان خردسال شما را پس از مرگ شما مشخص می کند. برخی از بخش های مهم وصیت نامه عبارتند از:

  • تعیین مجری وصیت نامه
  • تعیین وارثان
  • تعیین نحوه و زمان دریافت دارایی های شما توسط وارثان
  • تعیین قیم قانونی برای فرزندان خردسال شما

1. اگر وصیت نامه نداشته باشید چه اتفاقی می افتد؟

نداشتن وصیت نامه می تواند آینده عزیزانتان را به خطر بیندازد و مشکلات غیرضروری ایجاد کند. اگر بدون وصیت نامه فوت کنید، اموال شما طبق قانون جدید ارث در انتاریو توزیع می شود و روند دریافت اموال شما توسط عزیزانتان را کند می کند. علاوه بر این، کسی باید به دادگاه درخواست دهد تا حق اداره اموال شما را به او اعطا کند. این فرآیند طولانی و غیرضروری است و مهم است که با ایجاد وصیت نامه، عزیزانتان را از این دردسرها محافظت کنید.

2. شما تصمیم می گیرید که دارایی های شما چگونه تقسیم شود

داشتن وصیت نامه اطمینان می دهد که شما تصمیم می گیرید که دارایی های شما چگونه تقسیم شود و نه دادگاه. جالب است بدانید که در انتاریو، همسر معمولاً قبل از تقسیم دارایی در بین سایر وراث باقی مانده، مستحق اولین 200,000 دلار دارایی است. هر دارایی بیش از آن بین همسر و وراث تقسیم می شود.

برای مثال، یک فرد متاهل با 2 فرزند خردسال، دارای اموالی به ارزش 500,000 دلار است. اگر وی به طور غیرمنتظره فوت کند، اولین 200,000 دلار به همسر تعلق می‌گیرد، در حالی که 300,000 دلار باقی مانده بین همسر و 2 فرزند خردسال تقسیم می شود. از آنجایی که کودکان سن قانونی ندارند، دادگاه می تواند تا زمانی که به سن قانونی برسند به عنوان متولی سهم صغیر عمل کند و سهم کودکان از اموال را برای سال ها معلق نگه دارد.

3. شما کنترل می‌کنید که چگونه دارایی‌های شما خرج می‌شود

در مثالی که در بالا ذکر شد، فراتر از تقسیم دارایی، شما می‌توانید کنترل کنید که چگونه دارایی‌های شما خرج شود. شاید نگران عادات خرج کردن یکی از وارثان خود باشید و بخواهید زمان و نحوه دسترسی آنها به این دارایی‌ها را کنترل کنید. شاید بخواهید بخشی از دارایی‌های خود را با پرداخت های سالانه به اخیر بی‌اندازید تا زمانی که وارث به سن معینی برسد. شاید می‌خواهید مطمئن شوید که همسر شما  فوری به وجوه املاک دسترسی داشته باشد. داشتن وصیت نامه به شما اجازه می‌دهد تا نحوه توزیع دارایی‌ها را طبق خواسته خودتان مشخص کنید، نه دادگاه.

4. شما انتخاب می‌کنید چه کسی از فرزندان خردسال شما مراقبت کند

وصیت نامه به شما این امکان را می‌دهد که مطمئن شوید چه کسی از فرزندان خردسال شما مراقبت خواهد کرد. بدون وصیت نامه، دادگاه‌ها کنترل را در دست می‌گیرند و می‌توانند از بین اعضای خانواده یا قیم منصوب شده توسط دادگاه، کسی را که مناسب می‌دانند انتخاب کنند. داشتن وصیت نامه به شما آرامش خاطر می‌دهد که فرزندان شما توسط کسی تربیت و حمایت می‌شوند که شما مناسب می‌دانید.

5. به حداقل رساندن مالیات بر ارث

وصیت نامه به شما این امکان را می‌دهد که مطمئن شوید دارایی‌های شما به نحوی توزیع می‌شود که مالیات بر ارث به حداقل برسد. یک وکیل وصیت نامه باتجربه می‌تواند به شما در طراحی وصیت نامه‌ای کمک کند که از نظر مالیات بر ارث مقرون به صرفه باشد.

6. به حداقل رساندن هزینه‌های رسیدگی به پرونده انحصار وراثت

بسیاری از مردم نمی دانند که برخی از دارایی ها در انتاریو مشمول رسیدگی به پرونده انحصار وراثت هستند (به یاد داشته باشید که برخی از دارایی ها مانند وجوه بیمه عمر مشمول رسیدگی به پرونده انحصار وراثت نیستند). با این حال، تفاوت این است که داشتن وصیت نامه می تواند به طور قابل توجهی این فرآیند را تسریع کند و در نتیجه هزینه های حقوقی و هزینه های احتمالی مجری وصیت را برای دارایی ها کاهش دهد.

7. به حداقل رساندن تأخیر در رسیدگی به پرونده انحصار وراثت

بدون وصیت نامه، دارایی‌ها می‌توانند ماه‌ها و گاهی سال‌ها در سیستم دادگاه‌ها گیر کنند. داشتن وصیت نامه می تواند از تأخیرهای طولانی و غیرضروری برای عزیزان شما جلوگیری کند، در حالی که در عین حال، هزینه های ذکر شده در بالا را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

8. به جا گذاشتن میراث

داشتن وصیت نامه به شما این امکان را میدهد تا از داریی باقیمانده خود به یک یا چند خیریه مورد نظر شما کمک مالی کنید. این می تواند یک اعتبار مالیاتی هم برای دارایی شما فراهم کند و در عین حال به شما فرصتی برای به جا گذاشتن یک میراث ماندگار می دهد.

9. تعیین مجری وصیت برای رسیدگی به امور خود

داشتن وصیت نامه به شما اجازه می دهد تا تصمیم بگیرید چه کسی امور مالی شما را رسیدگی می کند، نه دادگاه ها. مجری وصیت نامه مسئولیت موارد زیر را بر عهده دارد: تامین و ارزیابی ارزش دارایی ها، درخواست رسیدگی به پرونده انحصار وراثت در صورت لزوم و پرداخت مالیات و بدهی های املاک. با توجه به نقش حیاتی که مجری وصیت نامه ایفا می کند، داشتن وصیت نامه تضمین می کند که شخصی را که به او اعتماد دارید انتخاب کنید.

10. اجتناب از ادعای غیرمنتظره

در حالی که هر کسی می تواند ادعایی نسبت به دارایی های یک املاک داشته باشد، داشتن وصیت نامه به طور قابل توجهی احتمال موفقیت یک مدعی ناخواسته را کاهش می دهد. داشتن وصیت نامه به دادگاه ها اجازه می دهد تصویری بسیار روشن تر از وراث مورد نظر داشته باشند.

11. اجتناب از گیرنده ناخواسته

آخرین دلیل از 11 دلیل ما برای داشتن وصیت نامه در انتاریو این است که داشتن وصیت نامه به شما اجازه می دهد افرادی را که در غیر این صورت ممکن است مستحق بخشی یا تمام املاک شما باشند، حذف کنید. وصیت نامه به شما اجازه می دهد دقیقا مشخص کنید که چه کسی از دارایی شما ارث ببرد و چه کسی حقی نداشته باشد.

محافظت از شریک زندگی مشترک شما

در انتاریو، شریک زندگی مشترک از مزایای مشابه همسران، تحت قانون ارث برخوردار نیست. به طور خلاصه، شریک زندگی مشترک مستحق ارث بردن از املاک شریک فوت شده نیست و همچنین تحت قانون خانواده در رابطه با تساوی اموال تحت حمایت نیست. با ایجاد وصیت نامه، می توانید شریک زندگی خود را در صورت فوت خود در ارث سهیم کنید.

منبع: protectyourwealth.ca
انتشار: 30 مهر 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1270

به "دلایل مهم برای داشتن وصیت نامه در انتاریو کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل مهم برای داشتن وصیت نامه در انتاریو کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید