وسایل حمل و نقل عمومی تورنتو

سفر به یک شهر خارجی تماما در مورد دیدن جاذبه ها و مکان های دیدنی است. هر چه قدر این جابه جایی ها راحت تر و ارزان تر باشند، بازدیدها دلچسب تر خواهند شد. مسافران تور کانادا در شهر تورنتو می توانند از وسایل حمل و نقل عمومی متفاوت استفاده کنند تا به مقصد برسند.

وسایل حمل و نقل عمومی تورنتو

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برای استفاده از اتوبوس ها در تور کانادا به ساعت رفت و آمد آنها دقت کنید. در بعضی مسیرها فاصله رسیدن اتوبوس ها به ایستگاه بیشتر از دیگر اتوبوس ها است. وقتی سوار اتوبوس شدید کرایه خود را داخل صندوق بیاندازید. برای عوض کردن خط باید برگه ترانسفر را نشان دهید. اگر ندارید می توانید از راننده بگیرید. برای پیاده شدن از دکمه های Stop استفاده کنید. بهتر است از درهای عقب اتوبوس برای پیاده شدن استفاده کنید.

دو نوع تراموای قدیمی و جدید در تورنتو فعالیت می کنند. در ترمواهای قدیمی باید کرایه خود را در جعبه کرایه بیاندازید و برای عوض کردن مسیر باید برگه ترانسفر داشته باشید. مانند اتوبوس این برگه را می توانید از راننده بگیرید. در ترامواهای جدید پرداخت به صورت الکترونیکی است و اگر بخواهید نقدی پرداخت کنید باید از درهای وسط سوار شوید. برای خروج باید دکمه ی قرمز رنگ را بفشارید.

کشتی های جزیره تورنتو جدا از مجموعه حمل و نقل تورنتو کار می کنند. پیشنهاد می کنیم در تور کانادا خود وسط هفته را برای سر زدن به جزیره انتخاب کنید. چرا که در روزهای آفتابی آخر هفته، ممکن است صف هایی طولانی برای این کشتی ها تشکیل شوند.

دوچرخه سواری یکی از روش های عالی جا به جایی در تورنتو است. استفاده از دوچرخه به تمیز نگه داشتن شهر و زندگی سالم تر کمک می کند. خوشبختانه مسئولان شهر تورنتو متوجه این موضوع هستند و پارکینگ مناسب دوچرخه ها را در دسترس عموم قرار داده اند. مسیرهای مختلفی برای دوچرخه سواری در شهر وجود دارند. امکان استفاده از دوچرخه های اشتراکی و کرایه آنها هم وجود دارد. برای این کار باید برنامه ای را در موبایل خود نصب کنید.

وسایل حمل و نقل عمومی شهر تورنتو

شهر تورنتو یا همان تهرانتوی خودمان، بزرگ ترین شهر کانادا و مقصد بسیاری از تازه واردان به کانادا است. خبر خوب این است که در شهر تورنتو حمل و نقل عمومی به خوبی توسعه پیدا نموده و از همه جای شهر به آن دسترسی دارید، به همین دلیل بسیاری از افرادی که در این شهر زندگی می نمایند احتیاج چندانی به خرید اتومبیل شخصی پیدا نمی نمایند. استفاده از حمل و نقل عمومی یکی از برترین راه های گشت و گذار در شهر تورنتو است که می تواند در هزینه های شما هم تا مقدار قابل توجهی صرفه جویی کند.

مسئولیت بخش حمل و نقل عمومی تورنتو با کمیته حمل و نقل تورنتو (Toronto Transit Commission) است که به اختصار TTC نامیده می گردد. از TTC در صحبت عامیانه برای اشاره به سیستم متروی این شهر هم استفاده می گردد. سیستم حمل و نقل عمومی شهر تورنتو سومین سیستم حمل و نقل در آمریکای شمالی است. کمیته TTC با سازمان ها و نهادهای دیگری هم در ارتباط است که از آن ها می توان به Go Train اشاره نمود.

سیستم TTC ناحیه بزرگی را سرویس دهی می نماید که شامل تمام شهر تورنتو و بعلاوه منطقه ها اطراف آن است که به تورنتو بزرگ (Greater Toronto Area / GTA) مشهور است. در این مقاله به آنالیز انواع مختلف حمل و نقل عمومی که در شهر تورنتو وجود دارد و بعلاوه روش های استفاده از آن ها و مزایای مالی و زیست محیطی که دارد خواهیم پرداخت.

گزینه های موجود در استفاده از حمل و نقل عمومی در تورنتو بزرگ (GTA)

در منطقه GTA مدل های مختلفی از حمل و نقل عمومی برای استفاده عموم مردم در دسترس است.

کمیته TTC اجرای سیستم های حمل و نقل زیر را بر عهده دارد:

1. اتوبوس: اتوبوس ها به طور مرتب در تورنتو در حال رفت و آمد هستند و ورودی های مخصوصی برای ویلچر و یا کالسکه دارند تا همه با افراد با هر شرایطی که دارند بتوانند به راحتی از آن ها استفاده نمایند. ایستگاه های اتوبوس در هر دو طرف جاده قرار دارند و مقصد اتوبوس هایی که به آنجا می رسند با علامت های خاصی تعیین شده است.

مقصد و شماره مسیر اتوبوس ها هم در جلو و هم در عقب آنها نمایش داده می گردد. زمانی که سوار اتوبوس شوید ایستگاه بعدی به صورت مرتب به وسیله سیستم صوتی اعلام می گردد تا بدانید که در کدام ایستگاه باید پیاده شوید.

هزینه استفاده و یا به عبارتی بلیط اتوبوس هم در زمان ورود به وسیله دستگاهی که در کنار راننده قرار داده شده است دریافت می گردد.

قبل از سوار شدن به اتوبوس حتماً در خصوص نحوه استفاده از آن اطلاعات لازم را کسب کنید. ساعت کار اتوبوس ها در روزهای هفته و بعلاوه زمان های مختلف روز فرق دارد.

2. مترو: در تورنتو 4 خط مترو وجود دارد:

1. خیابان یانگ (Yonge) - دانشگاه: یک مسیر U شکل که از شمال خیابان یانگ تا ایستگاه Union ادامه دارد و بعد از آن به بزرگراه هفتم و خیابان جین (Jane) می رسد.

2. خیابان بلور (Bloor) - دن فورث (Danforth): این خط به نوعی شرق و غرب تورنتو و بعلاوه خطوط 1 و 3 را به هم متصل می نماید.

3. اسکار برو(Scarborough): این خط از مرکز شهر تورنتو تا شهرک اسکار برو امتداد دارد.

4. شپرد (Sheppard): این خط یک خط شرقی غربی است که از سمت شرقی خیابان شپرد تا جاده دان میلز (Don Mills) امتداد دارد و خط های 1 و 4 را به هم متصل می نماید.

مترولینکس (Metrolinx) در کوشش است تا خط های موجود را توسعه دهد و بعلاوه خط های بیشتری هم به این سیستم اضافه کند. با استفاده از زیرگذرهایی که در سطح شهر قرار دارند می توانید وارد مترو شوید. در ایستگاه های مترو تابلوهایی وجود دارد که اطلاعات کاملی از ساعت رفت و آمد قطارها، مقصدها و خبرنگاران کامل متروی تورنتو را می توانید در آن ها مشاهده کنید. در اینجا می توانید با قوانین، برنامه ها و راه های دسترسی به مترو آشنا شوید.

3. تراموای شهری: در تورنتو انرژی ترامواها با استفاده از کابل برق تأمین می گردد. سوار شدن آن ها مثل سوار شدن اتوبوس است، شما بعد از سوار شدن ایستگاهی که می خواهید در آن پیاده شوید را اعلام می کنید و زمانی که به مقصد رسیدید پیاده می شوید. این ترامواها به راحتی برای افراد معلول هم قابل استفاده است و صندلی های مناسبی برای همه مردم در آن ها قرار داده شده است.

4. قطارهای شهری: برای رفتن به سایر منطقه ها شهر می توانید از ایستگاه Union سوار قطارهای شهری شوید. این قطارها تحت مدیریت GO train در این شهر فعالیت می نمایند. در اینجا می توانید فهرست کامل مقصدها و برنامه کامل حرکت قطارها را مشاهده کنید. هنگام سوار شدن و پیاده شدن باید با کارت PRESTO خود قسمت های مربوط به ورود و خروج را به درستی لمس کنید تا کرایه خود را پرداخت کنید. حتماً برای ورود و خروج از کارت و دستگاه مناسب بهره ببرید تا جریمه ای شامل شما نگردد.

برای تعویض سیستم حمل و نقل خود لازم نیست هزینه بیشتری بپردازید. به عنوان مثال می توانید قسمتی از مسیر را با مترو و قسمتی را با اتوبوس طی کنید و کارت PRESTO شما به صورت هوشمند مسیرتان را شناسایی می نماید. اگر که کارت PRESTO نداشته باشید می توانید در ابتدای سفر خود یک بلیط یک بارمصرف دریافت کنید.

رفتن به خارج از شهر با استفاده از حمل و نقل عمومی در تورنتو

برای رفتن به مقصدهای دورتر مثل جزیره های تورنتو و یا شهر همیلتون شما باید از سیستم هایی به غیر از TTC بهره ببرید که البته روش پرداخت کرایه متفاوتی هم دارند. برای استفاده از این سرویس ها باید بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.

نکته: بیشتر وسایل حمل و نقل عمومی در تورنتو با ویلچر و کالسکه قابل استفاده هستند اما می توانید قبل از حرکت برای اطمینان بیشتر خبرنگاران ها و اطلاعات TTC را چک کنید. صندلی های مخصوصی هم در این وسایل برای افراد دارای معلولیت، افراد مسن، باردار و… قرار داده شده است که استفاده از این سیستم را برای همه افراد راحت نموده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به بخش پرسش های رایج در این مورد مراجعه کنید.

برنامه ریزی برای سفر در تورنتو

اگر که دسترسی به اینترنت داشته باشید راه های زیادی برای برنامه ریزی برای سفر در تورنتو برایتان وجود خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با سیستم حمل و نقل و تماشا خبرنگاران کامل و بعلاوه برنامه زمانی حرکت وسایل نقلیه می توانید به بخش خبرنگاران سایت TTC مراجعه کنید.

ممکن است که شما در نواحی مختلفی از تورنتو زندگی کنید و احتیاج داشته باشید که به مرکز شهر رفت و آمد کنید. برای همین توصیه می کنیم که از خبرنگاران کامل Go Train هم تماشا کنید تا بتوانید برنامه ریزی درستی برای سفر خود داشته باشید.

نکته: نرم افزار Rocketman یک نرم افزار مخصوص بخش حمل و نقل کانادا است که می توانید در آن اطلاعات کاملی در خصوص همه وسایل نقلیه کسب کنید. شما می توانید نرم افزار Rocketman را به صورت رایگان دریافت کنید.

روش های پرداخت کرایه در تورنتو

راه های زیادی برای پرداخت هزینه کرایه سرویس های حمل و نقل در کانادا وجود دارد اما کارت های PRESTO برترین و مقرون صرفه ترین گزینه برای این کار است.

کارت های PRESTO را برای حمل و نقل عمومی در شهر تورنتو از کجا می توان تهیه کرد؟

شما می توانید کارت های PRESTO را در تمامی ایستگاه های مترو و بعلاوه ورودی فرودگاه ها تهیه کنید و مقداری که دوست دارید آن را شارژ کنید. شما می توانید کارت خود را مجدداً به وسیله دستگاه های مخصوص این کار و یا استفاده از نرم افزار PRESTO شارژ کنید. با استفاده از این نرم افزار می توانید موجود خود را مشاهده کنید، شارژ کنید و حتی کارت خود را تعویض کنید. بعلاوه در صورت مفقود شدن و گم شدن کارت با استفاده از این نرم افزار می توانید اعتبار و شارژ کارت خود را برگردانید. کارت های PRESTO را می توان در سیستم های TTC و یا قطارهای GO Train استفاده کرد.

کارت های PRESTO به صورت پیش فرض هزینه یک فرد بزرگسال را از اعتبار کم می نماید اما بچه ها، دانش آموزان و سایر افرادی که واجد شرایط دریافت تخفیف باشند می توانند مبلغ کمتری هم بپردازند.

بعلاوه بلیط های روزانه و دو سفره هم برای استفاده از سرویس های حمل و نقل ارائه می شوند. شما باید در طول مسیر کارت و یا بلیط خود را به همراه داشته باشید تا هزینه کرایه شما به درستی محاسبه گردد.

ممکن است که بتوانید برای استفاده از اتوبوس و یا ترامواهای شهری با پرداخت هزینه دقیق سفرتان تا 2 ساعت از وسیله نقلیه مورد نظر بهره ببرید.

توکن های پرداخت دیگر در سیستم TTC مورد استفاده قرار نمی گیرند و نمی توانید از این توکن ها برای پرداخت هزینه های سفر خود بهره ببرید. اگر که این توکن ها را در گذشته تهیه نموده باشید ممکن است بتوانید از آن ها در بعضی از سرویس های حمل و نقل بهره ببرید.

حمل دوچرخه با استفاده از سرویس حمل و نقل عمومی در تورنتو

شما می توانید قسمتی از مسیر خود را مثلاً با قطار و بخش به جای مانده آن تا خانه و یا محل کار را با استفاده از دوچرخه طی کنید و با این کار هم در هزینه ها و هم در وقت خود صرفه جویی می کنید و هم اینکه از فواید دوچرخه سواری برای سلامتی خود بهره مند می شوید.

شما می توانید دوچرخه خود را در ساعاتی که خلوت تر است مستقیماً وارد مترو کنید. بیشتر اتوبوس های TTC هم جای مخصوصی برای حمل دوچرخه دارند. بیشتر ایستگاه های مترو هم دارای مکان مخصوص برای پارک دوچرخه و تجهیزات قفل و ایمنی لازم هستند تا بتوانید با خیال راحت دوچرخه خود را در آنجا قرار دهید.

اجاره دوچرخه در تورنتو چقدر هزینه دارد؟

سرویس Bike Share Toronto یکی از برترین و ارزان ترین سرویس ها برای افرادی است که قصد استفاده از دوچرخه و حمل و نقل عمومی را به صورت هم زمان دارند. شما می توانید یک دوچرخه را با هزینه 3.25 دلار برای یک سفر، 7 دلار برای یک روز و یا 99 دلار برای یک ماه در نرم افزار Bike Share یا کیوسک های آن کرایه کنید. ایستگاه های دوچرخه در سراسر شهر قرار دارند و می توانید در هر ایستگاهی که خواستید دوچرخه خود را تحویل دهید.

با تغییر شرایط اقلیمی و افزایش گازهای گلخانه ای شما در کانادا می توانید سهم فراوری این گازها را با استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش دهید. با انتخاب حمل و نقل عمومی به جای خرید ماشین می توانید هم پول خود را پس انداز کنید و هم به بهبود شرایط زیست محیطی کانادا یاری کنید. با انتخاب دوچرخه می توانید علاوه بر کاهش فراوری گازهای گلخانه ای به سلامتی خودتان هم یاری بزرگی کنید.

نکته: شما می توانید مقدار تقریبی کربن و گازهای گلخانه ای فراوری شده به وسیله خودتان را با استفاده از نرم افزار Natural Resources Canadas Greenhouse Gas Equivalencies محاسبه کنید.

حمل و نقل عمومی در تورنتو یک راه آسان و ارزان است که شما را به هر جایی از شهر که بخواهید می رساند. همه افراد تازه واردی که به تورنتو می آیند به سرعت به سیستم حمل و نقل عمومی عادت می نمایند و آن را یک راه عالی برای رفت و آمد در شهر تورنتو می دانند.

انتشار: 28 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 240

به "وسایل حمل و نقل عمومی تورنتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسایل حمل و نقل عمومی تورنتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید