گردشی هیجان انگیز در ریودوژانیرو برزیل

سفر به ریودوژانیرو پر از جذابیت های پرهیجان خاهد بود این شهر ساحلی از انواع ویژگی های طبیعی و گردشگری شهری مملو است که حسابی برای شما جذاب خواهد بود.

گردشی هیجان انگیز در ریودوژانیرو برزیل

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ریودوژانیرو با داشتن ترکیبی مسحورنماینده از جنگل، ساحل و فرهنگ شهری، به مقصد جذابی برای سرگرمیات ماجراجویی تبدیل شده است. شکاف عمیق طبقاتی میان طبقه مرفه و فقرای مهجور، سبب خلق یکی از متمایزترین توسعه های اجتماعی (زاغه نشین ها) در ریو شده است. بااین حال، پیشرفت های اخیر در سیاست های اجتماعی، زاغه نشین های ریو و طبیعت اطراف شهر را در لیست گردشگران برای انجام فعالیت های ماجراجویی قرار داده است. این مقاله به آنالیز جاذبه های ماجراجویی در سراسر شهر ریودوژانیرو می پردازد.

غواصی

درست در شمال شهر ریودوژانیرو، شهر کوچکی به نام آرایال دو کابو (Arraial do Cabo) واقع شده است. وسعت کوچک شهر و ظاهر بکر این دهکده ماهیگیری ما را به این خیال وامی دارد که گردشگری در این منطقه به خاطر آب های فراوان و نه به خاطر جاذبه های مخفی زیر آب رشد نموده است. در زیر آب های این شهر اشکال صخره های ناهموار، کشتی های غرق شده، مرجان های رنگارنگ، ماهی هایی در رنگ های مختلف و لاک پشت های خجالتی دیده می گردد. این شهر یکی از برترین نقاط برای غواصی است و با توجه به زمان سال، وسعت دید غواصان می تواند تا 15 متر در زیر آب هم برسد. بسیاری از تورهای گردشگری از حضور غواصان مبتدی و حرفه ای در این منطقه استقبال می نمایند.

صخره نوردی

بدون شک، این صخره ها هستند که به ریو زیبایی وصف ناپذیری بخشیده اند. درواقع، تصور ریو بدون آن ها سخت است. بااین حال، این صخره های ناهموار و بکر تنها برای زیبایی اینجا نیستند؛ آن ها فرصتی برای یک صخره نوردی طبیعی برای ماجراجویان خلق نموده اند. کوه های مورو دا اورکا (Morro da Urca) و شوگرلوف دو گزینه محبوب برای صخره نوردی در شهر هستند. آن ها به خاطر منظره ها شگفت انگیز و سطوح سختیِ متعدد خود به معروفیت رسیده اند. مورو دا اورکا در توقفگاه اول و پیش از حرکت به سوی کوه شوگرلوف با تله کابین واقع شده است. کوه شوگرلوف 396 متر ارتفاع داشته و صعود به آن راحت تر است، هرچند این گزینه برای افرادی که دارای تجربه بیشتر هستند، مناسب تر به نظر می رسد.

موج سواری

این شهر با سواحل ماسه ای فراوان در میان تمامی شهرهای بخش شرقی کشور می درخشد و ورزش های آبی آن به طور طبیعی در صدر سرگرمیات گردشگران واقع شده است. از میان تمامی این ورزش های آبی، موج سواری از همه محبوب تر بوده و در ریو هواداران فراوانی دارد. باوجود سواحل عالی برای موج سواری، همیشه مکانی نو برای سرگرمیات آخر هفته، صرف نظر از شرایط آب وهوا، پیدا می گردد. یکی از محبوب ترین سواحل در ریو برای موج سواران حرفه ای، پراینیا (Prainha)، موسوم به ساحل کوچک، است که موج هایی بلند و قوی دارد. کلاس های موج سواری برای افراد مبتدی نیز در سواحل آرپوادار (Arpoadar) و کِبرا مار (Quebra Mar) به چشم می خورند.

کایت سواری

ریو با داشتن دریاچه ها، کوه های صخره ای و جنگل های انبوه، بدون شک شهری زیبا است. به علاوه، این شهر به لطف راستاهای کوهستانی خود می تواند تقریباً از هر زاویه ای مورد تحسین قرار بگیرد. بااین حال، هیچ راهی بهتر از دیدنی ریو از بالا نیست؛ جایی که می توان منظره ها ابدی شهر را در یک نگاه دیدن کرد. کایت سواری به شما این امکان را می دهد تا شهر را از نگاه یک پرنده تیزپرواز دیدن کنید و به عظمت جنگل تیجوکا (Tijuca) و ارتباط فضایی میان نقاط کلیدی شهر نظیر مجسمه مسیح، سواحل و محله مرفه لاگوا (Lagoa) پی ببرید. محبوب ترین نقطه در ریو برای کایت سواری پدرا بونیتا (Pedra Bonita)، قله ای در جنگل با سطحی صاف و باز برای انجام این سرگرمی در تمام نقاط سال، است.

زیپ لاین در میان درختان

زیپ لاین به مجموعه ای از طناب های فولادی نصب شده در ارتفاعات بالا گفته می گردد که به ماجراجویان امکان سُر خوردن از نقطه ای به نقطه دیگر در آسمان را می دهد. زیپ لاین شهر ریو، به طول یک کیلومتر، از میان جنگل انبوه تیجوکا عبور می نماید. این سرگرمی می تواند یکی از برترین ماجراجویی ها برای مسافران در شهر ریو باشد. 3 خط زیپ لاین موجود در این منطقه شما را به دل جنگل های تیجوکا می برند. اگر خوش شانس باشید، می توانید در حین حرکت در میان درختان، میمون ها را نیز در لابه لای شاخه ها دیدن کنید.

تورهای زاغه نشین ریو

زاغه نشین های ریو که اغلب نظرات متفاوتی در خصوص آن مطرح می گردد، موجب بحث و مجادله میان تمامی احزاب مختلف شده است. در حالی که بعضی مدعی هستند که برگزاری تورهای گردشگری به اقتصاد این منطقه یاری می نماید و موجب افزایش آگاهی در خصوص شرایط مثبت و منفی آن می گردد، عده ای دیگر معتقدند که این تورها نوعی بهره کشیِ شرم آور را به نمایش می گذارند. صرف نظر از این عقاید متفاوت، به ندرت می توان شاهد شکایت اهالی این زاغه نشین ها در خصوص تورهای گردشگری بود؛ آن ها از مواجهه با دیگر فرهنگ ها و آگاهی مردم از شرایط زندگی خود لذت می برند؛ به خصوص که کوشش می نمایند تا سوءبرداشت ها و پیش داوری ها را نیز از میان بردارند. رایج ترین تور زاغه نشین در محله روسینیا (Rocinha) برگزار می گردد. این زاغه نشین بزرگ در بخش جنوبی شهر واقع شده و توانسته در کنار حفظ معماری رایج زاغه نشین ها، به بانک، سوپرمارکت، کلینیک درمانی و مدرسه نیز دسترسی پیدا کند. گردشگر ها می توانند با یک خودروی جیپ به این منطقه رفته و علاوه بر مشاهده زندگی روزانه، با مردم محله صحبت نمایند و کالاهای محلی بخرند.

کوه نوردی

کوه نوردی یکی از برترین راه ها برای دسترسی به بعضی از زیباترین منظره ها ریو است. ریو خانه بعضی از زیباترین راستاهای کوهستانی در برزیل است که از نظر سختی در سطوح مختلفی دسته بندی شده اند. ساده ترین راستاها مورو دا اورکا و پدرا بونیتا هستند، درحالی که راستاهای پدرا دا گاویا (Pedra da Gavea) و پیکو دا تیجوکا (Pico da Tijuca) به خاطر طول راستا و احتیاج به وسایل کوه نوردی، سختتر از همه محسوب می شوند. تورهای متعددی در ریو وجود دارند که شما را در قالب سفری یک روزه، با خودروهای چهارچرخ محرک و راهنماهایی باتجربه، به دل کوه ها می برند.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 17 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1084

به "گردشی هیجان انگیز در ریودوژانیرو برزیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "گردشی هیجان انگیز در ریودوژانیرو برزیل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشی هیجان انگیز در ریودوژانیرو برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید