اول از سائوپائولو دیدن کنید و بعد به ریودوژانیرو بروید!

برای تان خواهیم گفت که چرا بهتر است اول از سائوپائولو دیدن کنید و بعد به ریودوژانیرو بروید! سائوپائولو، بزرگترین شهر برزیل، زیر سایهٔ زیبایی‌های طبیعی ریودوژانیرو قرار گرفته است. با اینحال، گردشگران کمتر به آن توجه می‌کنند. اما این شهر بزرگ پر از جاذبه‌های دیدنی است. از ترکیب جالب فرهنگ‌ها گرفته تا رستوران‌های عالی و زندگی شبانهٔ منحصربه‌فردش.

اول از سائوپائولو دیدن کنید و بعد به ریودوژانیرو بروید!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این نوشته به دلایلی می‌پردازد که چرا سائوپائولو ارزش دیدن بیشتر از ریودوژانیرو را دارد.

سائوپائولو بین المللی ترین شهر در آمریکای جنوبی است

درحالی‌که سایر شهرهای برزیل فرهنگ و اصالت خاص خود را دارند، سائوپائولو شهری است که متعلق به سراسر دنیاست. این شهر پذیرای مهاجران نسل اول، دوم و سوم از سرتاسر دنیا است. سائوپائولو خانه‌ای بزرگ برای مردم پرتغال، ایتالیا، بولیوی و ژاپن است. بزرگترین گروه مهاجر در این شهر ژاپنی‌ها هستند. به همین دلیل، سائوپائولو شبیه به ده‌ها شهر در یک شهر به نظر می‌رسد. یعنی همیشه چیزی به سلیقه هرکسی در این شهر پیدا می‌شود.

سائوپائولو بهترین رستوران های برزیل را دارد

سائوپائولو به عنوان یک شهر بین‌المللی، تنوع زیادی از رستوران‌های مختلف دارد. میزبانی از مهاجران سراسر دنیا باعث شده غذاهای چینی، کنگویی، پرتغالی و بسیاری دیگر در این شهر پیدا شود. چون سائوپائولو بزرگ‌ترین شهر برزیل است، بهترین سرآشپزها سعی می‌کنند رستوران‌های خود را در آنجا باز کنند و بهترین غذاها را ارائه دهند. مثلاً رستوران D.O.M متعلق به آلکس آتالا تنها رستوران دو ستاره میشلن برزیل است. رستوران اسکینا موکوتو هم به خاطر آشپز مشهورش رودریگو اولیویرا شناخته شده است.

سائوپائولو یک شهر واقعی است

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سائوپائولو اصالت پایدار آن است. شما همان چیزی را می‌بینید که هست و کمتر چیزی در این شهر برای جلب توریست طراحی شده‌است. شاید این موضوع ترسناک به نظر برسد، اما یکی از برتری‌های سائوپائولو همین است. مردم از سراسر دنیا می‌توانند از اصالت این شهر لذت ببرند؛ چیزی که در بیشتر مقاصد گردشگری دنیا پیدا نمی‌شود. گردشگران می‌توانند در مدت کوتاهی خود را با این شهر بزرگ و جذاب وفق دهند و بخشی از آن شوند.

سائوپائولو آب و هوای بهتری دارد

چون ریودوژانیرو نزدیک ساحل است، همیشه از سائوپائولو گرم‌تر است. شاید خوشایند باشد اما ریو در تابستان غیرقابل‌تحمل می‌شود و می‌تواند برای گردشگران ناراحت‌کننده باشد. اما آب‌وهوای سائوپائولو مطلوب است و تعادل بین گرما و سرما را ایجاد می‌کند.

کلاه برداری از جهانگرد ها کمتر است

سائوپائولو هرگز مقصد گردشگران عادی نبوده‌است، بنابراین کلاهبرداری از آنها جدی گرفته نشده‌است. اما گردشگران تجاری زیادی دارد. اینجا شهر ارزانی نیست و کافه‌ها و رستوران‌های لوکس دارد، اما گردشگران معمولی مثل مردم بومی برای دریافت خدمات پول می‌دهند. آنها می‌توانند از مهمان‌نوازی برزیلی بدون پرداخت هزینه اضافی لذت ببرند.

سائوپائولو می داند چگونه توریستان را سرگرم کند

این شهر سخت تلاش کرده تا گردشگران را سرگرم نگه دارد. وقتی خورشید غروب می‌کند، سائوپائولو زنده می‌شود. با وجود بارهای فراوان، از سنتی تا لوکس‌ترین‌های آمریکای جنوبی، کمبودی برای یافتن جایی برای نوشیدن وجود ندارد. اگر دوست‌دار رقص هستید، سائوپائولو با بهترین کلوپ‌ها شهر محبوب شماست. موسیقی الکترونیک زیرزمینی و گروه‌های مستقل موسیقی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای گردشگران ایجاد می‌کنند.

سائوپائولو یک بوم نقاشی شهری است

سائوپائولو با آسمان خراش‌هایش، مثل یک جنگل بتنی به نظر می‌رسد. اما در واقعیت، این تصور از شهر زشت و خاکستری، اصلاً درست نیست. اینجا شما معماری‌های فوق‌العاده زیبا و حتی مناطق قدیمی با هنر خیابانی و تفکرات جالب تزئین شده‌اند. قانون شهر تمیز در سال 2007 مانع نصب بیلبوردها و تبلیغات غیرقانونی شد، به جای آن نقاشی‌های دیواری زیبا در سائوپائولو زیبایی به شهر افزوده‌اند. برای تجربه هنر گرافیتی، به خیابان بتمن (Batman) بروید، که یکی از جذاب‌ترین نقاط شهر برای عکاسی است.

سائوپائولو مرکز فوتبال برزیل است

سائوپائولو به عنوان مرکز فوتبال برزیل شناخته می‌شود. این شهر میزبان سه باشگاه معروف فوتبال کورینتیانس (Corinthians)، پالمیراس (Palmeiras) و سائوپائولو است. مردم اینجا به فوتبال علاقه بیشتری دارند و سائوپائولو دارای چهار ورزشگاه اصلی به نام‌های آلیانز پارک، آرنا کورینتیانس، مورومبی (Morumbi) و پاکائمبو (Pacaembu) است.

سائوپائولو موزه های شگفت انگیزی دارد

عاشقان هنر و فرهنگ می‌توانند از موزه‌های شگفت‌انگیز سائوپائولو لذت ببرند. موزه هنر سائوپائولو در خیابان معروف آوِنیدا پائولیستا (Avenida Paulista) قرار دارد و اثار هنرمندان برزیلی و بین‌المللی را به نمایش می‌گذارد. همچنین موزه‌های دیگر نیز نمایشگاه‌های جذابی دارند. پیناکوتکا (Pinacoteca) نیز به عنوان یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های هنر سائوپائولو شناخته می‌شود و بزرگ‌ترین کلکسیون هنر برزیلی را در اختیار دارد.

لهجه مردم سائوپائولو قابل فهم تر است

لهجه مردم سائوپائولو در مقایسه با لهجه مردم ریودوژانیرو قابل فهم‌تر است. لهجه کاریوکا در ریو با ادای آهسته و کلماتی غیر معمول مشخص می‌شود، درحالی‌که لهجه سائوپائولو تحت تأثیر مهاجران ایتالیایی قرار گرفته و به راحتی توسط خارجی‌ها درک می‌شود. البته ترجیح لهجه به عهده هر کسی است.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1068

به "اول از سائوپائولو دیدن کنید و بعد به ریودوژانیرو بروید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "اول از سائوپائولو دیدن کنید و بعد به ریودوژانیرو بروید!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اول از سائوپائولو دیدن کنید و بعد به ریودوژانیرو بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید