ریودوژانیرو را خانوادگی تجربه کنیم

ریودوژانیرو با تمام زیباییهایش برای خانواده شما امکاناتی را فراهم اورده تا حسابی به همه اعضا خوش بگذرد در ادامه راهنمایی را برایتان فراهم کرده ایم.

ریودوژانیرو را خانوادگی تجربه کنیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ریودوژانیرو کلان شهری بسیار بزرگ است، ولی بخش های جنوبی این شهر که بخش زیادی از گردشگری ریودوژانیرو نیز معطوف به آن است، همچنان شبیه محلات قدیمی، بی تکلف و روستایی به جای مانده و شور و حال سنتی خود را حفظ نموده است. اگر قصد دارید به صورت خانوادگی به این شهر سفر کنید، خوب است بدانید مردم برزیل عاشق بچه ها هستند، بنابراین خیالتان راحت باشد، چراکه از بچه ها شما به گرمی استقبال می گردد! در این مقاله به معرفی مکان ها و فعالیت های جالبی خواهیم پرداخت که می توانید در شهر ریودوژانیرو همراه با بچه ها خود انجام دهید و از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

هتل

پیش از هر چیز، انتخاب یک هتل را باید مدنظر قرار دهید که برای اقامت خانوادگی مناسب باشد. داشتن نمای مناسب و مجذوب نماینده، امکانات نگهداری بچه ها، دسترسی راحت به سرویس حمل و نقل عمومی و یا مرکز شهر را نیز می توان جزو بعضی از ویژگی هایی معرفی کرد که باید هنگام انتخاب هتل مدنظر داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر قرار است چند کودک نیز همراه با شما سفر نمایند، امکان پیاده روی در مسافت های طولانی را نخواهید داشت. علاوه بر این، دقت داشته باشید که این هتل به بعضی از امکانات مخصوص بچه ها نیز مجهز باشد. برای مثال می توان به وجود یک زمین بازی مخصوص بچه ها و یا بخش های کم عمق استخر اشاره نمود که مخصوص بچه ها طراحی شده اند.

بازدید از سواحل

اگر قصد دارید از سواحل دیدنی ریودوژانیرو دیدن کنید، توصیه می کنیم به ساحل لبلون (Leblon) بروید. لبلون برترین ساحل این شهر برای بچه ها است و بیشترین امکانات را برای آن ها فراهم می نماید. این منطقه به یک زمین بازی بزرگ مجهز است که تعداد بسیار زیادی از اسباب بازی های سرگرم نماینده برای بچه ها در آنجا قرار گرفته اند. علاوه بر این، امکانات رفاهی زیادی برای پدران و مادران نیز در نظر گرفته شده است. این بخش به صورت سرپوشیده ساخته شده تا امنیت بالایی برای بچه ها داشته باشد. البته بخش ساحلی نیز منطقه مناسبی برای بازی بچه ها است و در این ناحیه می توانند با ساخت مجسمه های شنی سرگرم شوند. ولی در نظر داشته باشید که نزدیک شدن آن ها به دریا می تواند بسیار خطرناک باشد، چرا که دریای این منطقه در بسیاری از مواقع موج هایی قوی دارد. بنابراین، حتی اگر بچه ها شما مشغول بازی در نواحی کم عمق هستند، باز هم بسیار مراقب آن ها باشید.

بازدید از تندیس مسیح

بازدید از شهر ریودوژانیرو بدون بازدید از نماد این شهر، یعنی مجسمه مسیح منجی، بی معنا است. جالب است بدانید این مجسمه 38 متری به عنوان پنجمین مجسمهٔ بزرگ دنیا شناخته می گردد. برترین راه برای دسترسی به این تندیس آن است که یک تاکسی به مقصد ایستگاه مترو کوزمه وِلو (Cosme Velho) بگیرید. در این ایستگاه می توانید یک بلیت ترکیبی که هم شامل قطار و هم بازدید از تندیس مسیح است را بخرید. این قطار به آرامی از ارتفاعات کوه کورکووادو (Corcovado) بالا خواهد رفت تا به این مجسمه برسید. در طول جهت، چشم انداز ها جنگلی فوق العاده ای انتظار شما را می کشد که قطعاً از دیدن آن لذت خواهید برد. هنگامی که به بالای کوه برسید، چشم انداز ها خارق العاده ای از شهر ریودوژانیرو دیده می گردد که قطعاً برای تمام افراد خانواده جالب خواهد بود. یک صفحه دیجیتالی زیر دست چپ مسیح وجود دارد که تاریخچه و حقایق جالبی درباره مجسمه در آن درج شده است. حتما آن را مطالعه کنید تا دید وسیع تری نسبت به این اثر تاریخی داشته باشید.

بازدید از موزه فردا

موزه فردا (Museum of Tomorrow)، یکی دیگر از جاذبه های شهر ریودوژانیرو است که بازدید خانوادگی از آن بسیار مناسب خواهد بود. نمای بیرونی این موزه و نحوه معماری آن به تنهایی بچه ها را هیجان زده خواهد نمود. نحوهٔ طراحی سقف این ساختمان یکی از جالب ترین و تأثیرگذارترین معماری های دنیا شمرده می گردد. حتماً از این چشم انداز بهره ببرید و چند عکس و سلفی یادگاری از خودتان بگیرید. البته دستگاه های اطلاع رسانی تعاملی و تصاویر دیدنی زیادی نیز در بیرون این موزه نصب شده است که عموماً مورد توجه بچه ها واقع می گردد. آنچه در موزه فردا دیدن می کنید، تصوراتی در خصوص آینده دنیا و بشریت است. تغییرات و دست آوردهای شگرف، اثرات و تغییرات دمای دنیا و روینمودهای توسعه پایدار جزو عواملی هستند که در ساخت آثار موجود در این موزه تأثیرگذار بوده اند. بازدید از این موزه را هرگز از دست ندهید، چراکه نه تنها بسیار مجذوب نماینده و سرگرم نماینده است، بلکه شما را یقیناً به فکر فرو خواهد برد.

بازدید از تالاب رودریگو

رودریگو د فریتاس (Lagoa Rodrigo de Freitas) تالابی فوق العاده دیدنی است که در بخش جنوبی شهر ریودوژانیرو قرار گرفته است و به خاطر چشم انداز ها کوهستانی دیدنی اطرافش معروفیت پیدا نموده است. در اطراف دریاچه یک جهت دوار 7.3 کیلومتری ساخته شده است که بسیاری از بازدیدنمایندگان از آن برای اسکی سواری، دوچرخه سواری، پیاده روی و یا دویدن استفاده می نمایند. در این منطقه ایستگاه های متعددی برای کرایه دوچرخه و یا اسکیت ساخته شده است. بنابراین خیالتان بابت تفریح بچه ها کاملاً راحت باشد! خود شما هم می توانید در چشم انداز ها سرسبز و خوش چشم انداز اطراف دریاچه پیک نیک نموده و لذت ببرید.

بازدید از باغ های گیاه شناسی

به باغ های گیاه شناسی شهر ریودوژانیرو برزیل لقب بهشت داده اند! بهشتی که شامل 6500 نوع گونه مختلف گل و گیاه و البته پرنده و میمون مختلف می گردد. این باغ مکانی فوق العاده، خاص و ایمن برای بچه ها خواهد بود تا تعامل با طبیعت را بیاموزند و در خصوص طبیعت و حیات وحش برزیل یاد بگیرند. باغ گیاه شناسی این شهر به چند بخش مختلف تقسیم می گردد. مثلاً بخش گیاهان آمازون و یا بخش ژاپنی. یادتان باشد حتماً به بخش های تحقیقاتی، بخش های فرهنگی و موزه های این مجموعه نیز دقت کنید، چرا که گنجینه و مجموعه های بسیار دیدنی زیادی در آن ها قرار گرفته است که یقیناً بچه ها از دیدنی آن ها لذت خواهند برد.

دیدنی حیات وحش برزیل در باغ وحش ریودوژانیرو

جنگل های آمازون و تنوع زیستی موجود در آن ها احتیاجی به توصیف بیشتر ندارند و شما نیز احتمالاً همچون بسیاری از افراد دیگر کنجکاو هستید تا از آن بازدید کنید. ولی بازدید از این جنگل همراه با بچه ها اصلاً توصیه نمی گردد و قطعاً شما نیز همچون سایر والدین از انجام چنین کاری اجتناب می کنید. در این شرایط، بازدید از باغ وحش شهر ریودوژانیرو گزینه ای فوق العاده برای شما خواهد بود تا بخشی از حیات وحش جنگل های آمازون را از نزدیک و البته در محیطی کاملاً امن دیدن کنید. این باغ وحش چندان بزرگ نیست، ولی تعداد زیادی از گیاهان بومی منطقه آمازون و تعداد زیادی از گونه های جانوری را در خود جای داده است که شمار آن ها به حدود 2000 رقم می رسد و بیشتر آن ها متعلق به برزیل هستند. البته پنج جانور بزرگ معروف (the big five) که شامل شیر، پلنگ، کرگدن، فیل و کیپ بوفالو می گردد در این باغ وحش نگهداری نمی شوند. مجموعه ای از حیواناتی که در این باغ وحش قرار گرفته اند اهمیت بسیار زیادی برای مقاصد تحقیقاتی و البته برای مقاصد حفاظتی دارند. با این حال، مطمئن باشید که بچه ها نیز از دیدن آن ها شگفت زده و بسیار سرگرم خواهند شد.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1062

به "ریودوژانیرو را خانوادگی تجربه کنیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "ریودوژانیرو را خانوادگی تجربه کنیم" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریودوژانیرو را خانوادگی تجربه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید