زندگی در تورنتو چقدر هزینه دارد؟

این سوالی است که ذهن هر مهاجری به کانادا را به خود مشغول میکند، مخصوصا در ابتدای امر که شما تازه وارد به شهری هستید و میخواهید بدانید که باید انتظار چه میزان هینه را داشته باشید یا در تناسب با شغلتان چه مناطقی برای زندگی مناسبتر است.

زندگی در تورنتو چقدر هزینه دارد؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: بنابر اطلاعات اخیر وب سایت Urbanation، هر ساله بالغ بر 100 هزار نفر به جمعیت شهر تورنتو افزوده می شود که این موضوع باعث افزایش 16 درصدی اجاره بهای خانه های تورنتو نسبت به سال گذشته شده است و در عین حال مستاجران را با مشکل پیدا کردن خانه با قیمتی مناسب در این شهر روبرو نموده است.

پیش از پرداختن به موضوع هزینه زندگی در تورنتو، نکته قابل توجه اینست که میانگین درآمد ماهانه هر فرد بعد از پرداخت مالیات، مبلغی در حدود 3362 دلار کانادا میباشد، اجاره بهای آپارتمان کوچک یک خوابه در تورنتو تقریبا بیش از 2000 دلار است که با احتساب مجموع این مبلغ در سال، چیزی در حدود 25 هزار دلار کانادایی خرج اجاره مسکن در تورنتو خواهد شد که این موضوع به تنهایی سهم بزرگی در هزینه زندگی در تورنتو خواهد داشت.

بنابر افزایش هرساله قیمت ها و سرازیر شدن مهاجران جدید به شهرهای خوبی نظیر تورنتو پیشنهاد می شود که در صورت داشتن استطاعت مالی اقدام به خرید یا پیش خرید خانه نمایید تا همچون وضعیت بغرنج مستاجران تهرانی، درتورنتو نیز درگیر مشکلات مالی افزایش قیمت اجاره بها در هر سال نشوید و بتوانید به خوبی هزینه زندگی در تورنتو را کنترل نمایید.

البته لازم به ذکر است که متوسط قیمت خرید خانه در محدوده تورنتو و ونکوور چیزی در حدود 480 هزار دلار است که به نسبت دیگر شهرها، چیزی در حدود صد هزار دلار بیشتر است. به طور دقیق قیمت هر متر مربع در مرکز شهر تورنتو، متری 10 هزار دلار و در حومه، متری 7800 دلار است.

هزینه های خورد و خوراک در هزینه زندگی در تورنتو تاثیرگذار بوده و کاملا به انتخاب و توانایی های آشپزی فرد وابسته است. به طور میانگین در صورتی که تمایل به خوردن غذا خارج از خانه و در یکی از رستوران های تورنتو داشته باشید، هزینه یک وعده غذا در یک رستوران ارزان مبلغ 20 دلار و غذای فست فودی همچون مک دونالد و برند های مشابه 11 دلار است.

هزینه های حمل و نقل هم جزو مقوله هزینه زندگی در تورنتو به حساب می آید و کاملا وابسته به وسیله مورد استفاده شماست. اگر از وسیله شخصی استفاده کنید نیازمند پرداخت هزینه بیمه، مبلغ خودرو (به صورت لیزینگ یا خرید کامل)، هزینه تعمیر و رسیدگی خودرو، هزینه سوخت و موارد دیگر هستید.

اما در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی در تورنتو، هزینه های شما بسیار کمتر خواهد بود و می توانید هزینه زندگی خود در تورنتو را بهینه تر سازید. برای مثال چنانچه از اتوبوس یا مترو استفاده کنید، هزینه خرید بلیط تک مسیر برای افراد بزرگسال 3.25 دلار و برای دانش آموزان 13 تا 19 ساله و افراد بالای 65 سال 2.10 دلار است. مسافرین 12 ساله و کوچکتر نیز ملزم به پرداخت هزینه نیستند. البته بلیط هفتگی و ماهانه نیز قابل خریداری میباشد که به ترتیب 43.75 و 146.25 دلار هزینه در بر دارد.

هزینه کرایه تاکسی های تورنتو متناسب با فاصله و مسافت مسیر متغیر است. تاکسی ها یا همان cabs از تاکسیمتر استفاده می کنند و در حالت نرمال 4 دلار هزینه ورودی و شروع کار و به ازای هر یک کیلومتر 1.75 دلار دریافت می کنند، می توان گفت در کمترین حالت استفاده از تاکسی در تورنتو مبلغی معادل 20 دلار هزینه بر می دارد.

انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 88

به "زندگی در تورنتو چقدر هزینه دارد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "زندگی در تورنتو چقدر هزینه دارد؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در تورنتو چقدر هزینه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید