نیویورک یا ونکوور؟ کدام را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

برای مهاجرت بایست پارامترهای مختلفی را ارزیابی کنید و یکی از مهمترین آنها مقصد مهاجرت است، آمریکا یا کانادا هر دو از کشورهای محبوب برای مهاجرت هستند، شهرهای نیویورک و ونکوور از شهرهای مهم این دو کشور به شمار میروند و ممکن است در لیست مقاصد مورد توجه شما باشند در ادامه به مقایسه این دو شهر خواهیم پرداخت.

نیویورک یا ونکوور؟ کدام را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: ✅ نیویورک

شهر نیویورک در شمال شرقی ایالات متحده ، در جنوب شرقی ایالت نیویورک و تقریباً در نیمه راه واشنگتن دی سی و بوستون واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این شهر که در دهانه رودخانه هادسون و یک بندرگاه پناهگاه طبیعی و سپس به اقیانوس اطلس می رود ، به شهر کمک کرده است تا به عنوان یک بندر تجاری اهمیت ویژه‌ای پیدا کند. این شهر  با تخمین تقریبی سال 2019

8336817 نفر که  در حدود 302.6 مایل مربع (784 کیلومتر مربع) توزیع شده‌اند جمعیت دارد ، همچنین متراکم ترین شهر بزرگ ایالات متحده میباشد. نیویورک بزرگترین منطقه کلانشهر جهان توسط وسعت خشکی شهری نیز میباشد که با داشتن تقریباً 20 میلیون نفر در منطقه آماری کلانشهرها و تقریباً 23 میلیون نفر در منطقه آماری ترکیبی ، یکی از بزرگترین شهرهای بزرگ جهان است. شهر نیویورک به عنوان پایتخت فرهنگی ، مالی و رسانه ای جهان توصیف شده است و به طور قابل توجهی بر تجارت ،  سرگرمی ، تحقیق ، فناوری ، آموزش ، سیاست ، گردشگری ، هنر ، مد و ورزش تأثیر می گذارد همچنین  مقر اصلی سازمان ملل و  مرکز مهمی برای دیپلماسی بین المللی است.

شهر نیویورک دارای آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب است  و شمالی ترین شهر بزرگ قاره آمریکای شمالی نیز میباشد.

از دیدنی های نیویورک میتوان به مجسمه آزادی ،  ترمینال بزرگ مرکزی  ، امپایر استیت  ، مرکز تجارت جهانی یک  ، رصدخانه وان ورد در مرکز تجارت جهانی  ، موزه هنر متروپولیتن  ، برادوی و  پارک مرکزی نیویورک اشاره کرد.

✅ ونکوور

ونکوور یک شهر بزرگ در غرب کانادا است که در منطقه Main Mainland در بریتیش کلمبیا واقع شده است وبه عنوان پرجمعیت ترین شهر استان ، در سرشماری سال 2016 تعداد 631،486 نفر در این شهر ثبت شده است که این رقم در سال 2011 برابر با 603502 نفر بوده است. ونکوور با بیش از 5400 نفر در هر کیلومتر مربع بیشترین تراکم جمعیت را در کانادا دارد ، این شهر به طور مداوم به عنوان یکی از پنج شهر برتر جهان برای زیست پذیری و کیفیت زندگی نام برده می شود.. با این حال ، ونکوور به عنوان گرانترین شهر برای زندگی در کانادا رتبه بندی می شود  و به عنوان چهارمین بازار گران قیمت مسکن در سطح جهان. در سال 2011 ، این شهر قصد داشت تا سال 2020 به سبزترین شهر جهان تبدیل شود. ونکووریسم فلسفه طراحی برنامه ریزی شهری این شهر است.ونکوور یکی از گرمترین شهرهای کانادا در زمستان است. آب و هوای ونکوور از نظر استانداردهای کانادا معتدل است و به عنوان ساحل غربی اقیانوسی یا دریایی طبقه بندی می شود که با یک آب و هوای مدیترانه ای گرم و تابستانی هم مرز است. در حالی که در ماه های تابستان دمای داخلی به طور قابل توجهی بالاتر است ، ونکوور دارای بالاترین میانگین  دما در تابستان در میان کل کلانشهرهای اصلی کانادا است. ماههای تابستان معمولاً خشک است و در جولای و آگوست به طور متوسط ​​فقط از هر 5 روز یک  بار بارندگی رخ می دهد. از سال 2016 ، بندر مترو ونکوور چهارمین بندر بزرگ از نظر تناژ در قاره آمریکا ،  شلوغ ترین و بزرگترین کانادا و متنوع ترین بندر در آمریکای شمالی است. در حالی که جنگلداری به عنوان بزرگترین صنعت خود باقی مانده است ، ونکوور به عنوان یک مرکز شهری احاطه شده توسط طبیعت شناخته می شود و گردشگری را به عنوان دومین صنعت بزرگ خود می داند. بزرگترین استودیوهای تولید فیلم در ونکوور و برنابی در نزدیکی ، ونکوور بزرگ و مناطق اطراف آن را به یکی از بزرگترین مراکز تولید فیلم در آمریکای شمالی تبدیل کرده اند ، و به این ترتیب لقب "شمال هالیوود" را بدست آورده اند.

از جاذبه های ونکوور میتوان به پارک استنلی،  فلای اُور کانادا،  گستاون،  مرکز خرید متروپولیس، اتمتروتاون،  جزیره گرانویل و آکواریوم ونکوور اشاره کرد.

✅ مقایسه نیویورک و ونکوور کانادا از لحاظ شاخص ها

در ادامه چهار شاخص مهم برای مقایسه کیفیت زندگی نیویورک آمریکا و ونکوور کانادا در نظر گرفته شده است:

  1. شاخص ایمنی که شامل  دیجیتال، امنیت بهداشت، امنیت زیرساخت ها و امنیت شخصی و اجتماعی است.
  2. شاخص هزینه زندگی یک شاخص قیمت نظری است که هزینه نسبی زندگی را در طول زمان یا مناطق اندازه گیری می کند. این شاخصی است که اختلاف قیمت کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند و با تغییر قیمت امکان تعویض با سایر موارد را فراهم می کند.
  3. شاخص مراقبت های بهداشتی برآورد کیفیت کلی سیستم مراقبت های بهداشتی، متخصصان مراقبت های بهداشتی، تجهیزات، کارکنان، پزشکان، هزینه ها و غیره است. 
  4. از شاخص کیفیت هوا (AQI) برای گزارش کیفیت روزانه هوا استفاده می شود. این به شما می گوید که هوای شما چقدر تمیز یا آلوده است و چه اثرات سلامتی مرتبط ممکن است برای شما نگران کننده باشد. AQI روی تأثیرات سلامتی شما ممکن است در عرض چند ساعت یا چند روز پس از تنفس هوای آلوده متمرکز شود.

طبق آخرین آمار:

شاخص ایمنی ونکوور 63٪ و نیویورک 53٪ که نشان دهنده ایمنی بیشتر در ونکوور می باشد.

همچنین شاخص هزینه های زندگی در ونکوور 72٪  و در نیویورک 100٪ میباشد که نشان دهنده هزینه های کمتر زندگی در ونکوور میباشد

حال در بررسی شاخص مراقبت های بهداشتی مشاهده میشود که ونکوور با شاخص 75٪ کیفیت مراقبت های بهداشتی بهتری از نیویورک با شاخص 61٪ دارد.

نیویورک با شاخص 57٪ آلودگی هوای بیشتری از ونکوور با شاخص 23٪ دارد.

و در آخر هدف موسسه Best Canada tours کمک به شما برای پیدا کردن شهر مناسب با بالاترین کیفیت زندگی برای مهاجرت میباشد

سوالات خود را در زمینه مهاجرت و زندگی در کانادا و آمریکا از ما بپرسید

انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 329

به "نیویورک یا ونکوور؟ کدام را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

24 کاربر به "نیویورک یا ونکوور؟ کدام را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟" امتیاز داده اند | 4.3 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "نیویورک یا ونکوور؟ کدام را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟"

2 دیدگاه

امیرسبحان 26 شهریور 1400

سلام
به نظر من کانادا اونطور که فکر میکنید نیست
همگی به پیام من توجه کنید، کانادا همه چیزش دروغه نه کیفیت زندگی بالاش نه آموزش قوی و نه رفاه اجتماعی
فقط یه جوری دارن وانمود میکنن انگار همه چی عالیه
کاناداییا بفهمن که ایرانی هستی حالا اگه دختری بی حجابی حالا اگه پسری و عشق فرهنگ غربی میزنن میکشنت چون ایرانی هستی

نمیگم ایران بمون میگم برو خارج اما کانادا نرو

پاسخ به امیرسبحان

d 21 فروردین 1400

خوبه ولی من برای مهاجرت کانادا انتخاب کردم

پاسخ به d
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید