نکته های جالب در مورد تورنتو که شاید ندانید

درست است که شهر دیگری در کانادا پایتخت است ولی شناخته شده ترین شهر کانادا تورنتو است، شهری که مرکز تجاری کاناداست و پرجمعیتترین شهر این کشور به شمار میرود.

نکته های جالب در مورد تورنتو که شاید ندانید

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: تورنتو عظیمترین و پر جمیعت ترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو است که سفر به تورنتو جدای از جاذبه های فراوانش، سفر به یکی از قطب های عظیم مالی دنیا و یکی از شهرهای ثروتمند دنیا است. این شهر دیدنی با پیشرفتی که در این چند سال داشته، به یکی از جذابترین شهرهای جهانگردی دنیا و یکی از برترین شهرهای دنیا برای زندگی تبدیل شده است.

★ نام تورنتو از کلمه ای سرخپوستی به نام Tkaronto گرفته شده است. این شهر 76 متر از سطح دریا بالاتر است.

★ نماد شهر تورنتو، برج سی ان تاور (CN Tower) است که در سال 1976 افتتاح شد و تا 10 سال پیش، بلندترین برج دنیا محسوب می شد. این برج هر سال 2 میلیون بازدید نماینده دارد.

★ شهر تورنتو یکی از قدیمی ترین منطقه ها مسکونی دنیاست به طوریکه از حدود 11 هزار سال پیش و در عصر یخبندان، سکونت انسان ها در این شهر آغاز شده است.

★ عظیم ترین و طولانی ترین زیرگذر دنیا به نام Path در تورنتو واقع شده است. این زیر گذر که حدود 30 کیلومتر طول دارد از خیابان های بیشماری می گذرد. 5 ایستگاه مترو در زیر این زیر گذر قرار دارند.

★ تورنتو با 3 میلیون جمعیت، عظیمترین و پر جمعت ترین شهر کانادا محسوب می شود و هر سال بیشتر از 40 میلیون جهانگرد را جذب خود می نماید.

★ تورنتو آب و هوای بسیار خوبی دارد و میانگین کمترین دمای آن منفی 4 درجه و میانگین بیشترین دمای آن 21 درجه است. البته در سال 1981، این شهر سردترین دما را در تاریخ خود تجربه کرد، دمایی معادل 32 درجه زیر صفر!

★ از آنجا که کانادا از استان های انگلیسی زبان و فرانسوی زبان تشکیل شده است، بیشتر از 30 درصد مردم این شهر می توانند علاوه بر زبان انگلیسی و فرانسوی، به یک زبان دیگر هم صحبت نمایند.

★ تورنتو شهری چند ملیتی است طوری که 11 درصد آن را چینی ها، 8 درصد آن را سیاه پوست ها و حدود 16 درصد آن را مردم آسیای جنوبی تشکیل میدهند.

★ تورنتو سومین شهر مهاجر پذیر دنیاست. رتبه اول مربوط به دبی با 71 درصد مهاجر، صندلی دوم شهر میامی با 60 درصد و رتبه سوم مربوط به تورنتو با 50 درصد مهاجر است.

★ در شهر تورنتو مذاهب مختلفی مثل اسلام و مسیحیت وجود دارد با این حال حدود 57 درصد مردم این شهر را مسیحیان تشکیل می دهند.

★ طولانی ترین خیابان دنیا در تورنتو واقع شده است. نام این خیابان Yonge است و قدمت آن به سال 1794 بر می شود.

★ باغ وحشی که در تورنتو وجود دارد با 16 هزار جانور، سومین باغ وحش عظیم دنیا است.

★ 7 درصد شغل مردم تورنتو را رستوران داری و کافه داری تشکیل می دهد، این شهر بزرگ بیشتر از 8500 رستوران و کافه را در خود جای داده است.

★ فرودگاه Pearson کانادا، شلوغ ترین فرودگاه کانادا و چهارمین فرودگاه پر رفت و آمد دنیا است.

انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 719

به "نکته های جالب در مورد تورنتو که شاید ندانید" امتیاز دهید

2 کاربر به "نکته های جالب در مورد تورنتو که شاید ندانید" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته های جالب در مورد تورنتو که شاید ندانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید