نکته هایی که میتوانند حین سفر به کانادا شما را نجات دهند

وقتی به کانادا سفر میکنید، باید نکات فراوانی را به خاطر داشته باشید که تا حد امکان سفر بیخطری را سپری نمایید. مثلاً خیلی مهم است که بدانید از کدام مکانها دوری کنید، شمارههای اورژانسی را بدانید و چطور برای شرایط آب و هوایی کانادا آماده باشید. در ادامه چند نکته برای مسافرت به کانادا آورده ایم که ممکن است حتی جان شما را نجات بدهند!

نکته هایی که میتوانند حین سفر به کانادا شما را نجات دهند

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: بدانید چه چیزی باید بپوشید.

اقلیم و آب و هوای نقاط مختلف کانادا با یکدیگر متفاوت هستند، به همین دلیل قبل از سفر باید حتماً تحقیق کنید. مثلاً آب و هوای زمستانی ونکوور با زمستان وینیپگ خیلی تفاوت دارد. فرقی ندارد به کجای کانادا میروید. لازمه های آب و هوای زمستانی شامل بوته ای مناسب برای برف، البسه پشمی و ژاکت ضدآب هستند.

خود را از جرمهای جزئی دور نگه دارید.

متاسفانه در اکثر کلانشهرهای سراسر جهان، جرمهای جزئی به وفور اتفاق میافتند. اکثر دزدها جاذبه های توریستی و هتلها را هدف قرار میدهند چون به نظرشان کسانی که به تعطیلات آمده اند هدفهای راحتی هستند. نکات ساده و مؤثری هستند که به شما کمک خواهند کرد؛ مثلاً پاسپورت خود را در بخش امانتداری هتل بگذارید و یک فتوکپی از آن را همراه داشته باشید. همچنین بهتر است وسایل خود را دور از دید و در اتومبیل قرار بدهید و وسایل ارزشمند را حتی در اتومبیل قفل شده نگذارید.

آماده شرایط آب و هوایی باشید.

کانادا به شرایط سخت آب و هوای زمستانی معروف است، به همین دلیل حتما به آب و هوای شدیداً متغیر این کشور دقت داشته باشید. شبکه آب و هوا سایت خوبی است که از طریق آن میتوانید وضعیت کشور را بررسی کنید. در زمستان خود را برای راه بندان ناشی از بهمن و طوفان برف آماده کنید. اگر در زمستان رانندگی میکنید مطمئن شوید اتومبیل کرایه ای زنجیر چرخ و تایر مخصوص برف دارد.

بازدید از پارکهای ملی

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است و پارکهای ملی فوق العاده و متعددی دارد. هر پارک بسته به حیات وحشی که در بر میگیرد، میتواند خطراتی هم همراه داشته باشد. سایت پارکهای کانادا منبعی عالی است که فهرستی از نکات ایمنی برای بازدیدکنندگان از پارکهای ملی را ارائه میدهد.

بیمه سفر

فرقی ندارد اهل کدام کشور باشید، بیمه سفر همیشه یک آیتم ضروری است. اکثر شرکتهای بیمه یک سیاست اضافی دارند که اگر قصد دارید اسکی و اسنوبورد را هم به سفر خود اضافه کنید، باید از آن بهره ببرید. اگر میخواهید به این فعالیتهای زمستانی مفرح اما تا حدودی خطرناک بپردازید، خیلی مهم است که قبل از سفر به کانادا حتماً بیمه سفر خریداری کنید.

مراقب خرسها باشید!

طی تابستان ممکن است در پارکهای کانادا خرس گریزلی و خرس سیاه وجود داشته باشد؛ این حیوانات به طور بالقوه خطرناک هستند. هنگام بازدید از پارکهای ملی مطمئن شوید که هیچ ماده غذایی در معرض دید خرسها نباشد. زباله ها را دور بیندازید، برای نگهداری مواد غذایی از ظروف دردار استفاده کنید و اگر میخواهید چیزی بپزید این کار را دور از نواحی کمپ انجام بدهید. درباره امنیت در مقابل خطر وجود خرس بیشتر یاد بگیرید. اگر از چرچیل و خرسهای قطبی دیدن میکنید، خیلی مراقب باشید چون خرسهای قطبی تنها حیواناتی هستند که به وفور انسانها را دنبال میکنند.

حمل و نقل

شهرهای اصلی کانادا گزینه های مختلفی برای حمل و نقل ارائه میدهند. در ونکوور، اسکایترین (وسیعترین سیستم اتوماتیک بدون راننده جهان) در دسترس است اما در تورنتو امکاناتی مانند مترو، اتوبوس و شبکه حمل و نقل با سواری عمومی وجود دارند. هنگام بازدید از مناطق روستایی بهتر است اتومبیل کرایه کنید چون در غیر اینصورت ممکن است نتوانید به راحتی از نقطه A به نقطه B بروید. در نواحی شهری میتوانید به تاکسی و اوبر هم دسترسی داشته باشید.

امنیت در مقابل آب

کانادا یکی از طولانیترین خطهای ساحلی جهان را دارد، بنابراین طی تابستان نقاط زیادی برای شنا کردن وجود خواهد داشت. به علاوه دریاچه های آب شیرین زیادی هم در کانادا وجود دارند. با این وجود دقت کنید که اگر شناگر ماهری نیستید، وارد آب نشوید. مراقب جریانهای قوی اقیانوسی باشید و در ساحلهای سنگی کانادا داخل آب شیرجه نزنید. شناگران کم سن حتماً باید تحت نظارت بزرگسالان باشند.

شماره های اورژانسی

خیلی مهم است که هنگام سفر به هر کشوری شماره های اورژانسی آن کشور را بدانید. در کانادا نیز مانند ایالات متحده، شماره اورژانس 911 است. در برخی مناطق مانند کالگری، ادمونتون، ونکوور، هالیفاکس و وینیپگ میتوانید برای موارد غیراورژانسی با 311 تماس بگیرید.

هنگام رانندگی مراقب حیوانات باشید.

در سراسر کانادا علایم هشداری برای حیات وحش وجود دارند که به رانندگان نشان میدهند باید هنگام رانندگی مراقب باشند. یک برنامه جلوگیری از تصادف با حیوانات وحشی نیز در کانادا راه اندازی شده که نکته های مفیدی برای اجتناب از تصادف با حیوانات به رانندگان میآموزد و به افراد نشان میدهد در صورتی که نتوانند از برخورد با یک حیوان جلوگیری کنند باید چه کاری انجام دهند. توجه به نکات ایمنی میتواند جان شما را نجات دهد. در راکیز پلهای هوایی خاصی وجود دارد که برای پیشگیری از اینگونه حوادث ساخته شده اند.

انعام دادن

این مورد لزوماً شما را نجات نمیدهد اما مهم است که بدانید در صنعت مهمان نوازی، توریسم و خدمات از شما انتظار میرود انعام بدهید. مبلغ استاندارد 15 تا 20% است. در اکثر اماکن یک دستگاه کارتخوان برای شما میآورند که اگر بخواهید با کارت انعام پرداخت کنید، به راحتی مبلغ را بر حسب دلار یا درصد بپردازید.

امنیت حین اسکی و اسنوبورد

بسیاری از افراد برای تجربه اسکی و اسنوبورد به کانادا میروند، اما این دو فعالیت خطراتی نیز دربر دارند. افرادی که در سراشیبی اسکی میکنند باید همیشه خود را کنترل کنند، هنگام انتخاب مسیر حد و حدود خود را بدانند و به یاد داشته باشند حق تقدم با افرادی است که جلوتر هستند.

انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 452

به "نکته هایی که میتوانند حین سفر به کانادا شما را نجات دهند" امتیاز دهید

3 کاربر به "نکته هایی که میتوانند حین سفر به کانادا شما را نجات دهند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته هایی که میتوانند حین سفر به کانادا شما را نجات دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید