در کانادا دسر چی بخوریم؟

فرهنگ غذایی هر کشوری میتواند برای مسافرین بخش مهمی از تجربه سفر باشد، کانادا هم که یک کشور چند فرهنگی با تنوع بالایی در ذایقه ها به شمار میشورد، این موضوع حتی در دسرها هم مشاهده میشود بیایید چند تا از دسر های خوشمزه کانادایی را مرور کنیم.

در کانادا دسر چی بخوریم؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کشور کانادا یکی از کشورهای محبوب و پرهوادار در بین گردشگران است. زیبایی های فوق العاده این کشور و بعلاوه منظره ها شگفت انگیز آن باعث شده تا سالانه افراد بسیار زیادی به این کشور سفر نموده و از آن تماشا نمایند.

بعلاوه کانادا به علت شرایط زندگی به عنوان مقصد محبوبی برای مهاجران نیز محسوب می گردد. با این حال یکی از بخش های کمتر کشور کانادا غذاها و دسرهای خوشمزه این کشور است.

کانادایی ها دسرهای خوشمزه و شگفت انگیزی دارند که متأسفانه از چشم بیشتر افراد دور مانده است. با این حال در این مطلب قصد داریم تا نگاهی به خوشمزه ترین دسرهای کشور کانادا انداخته و آن ها را به شما معرفی کنیم تا در زمان سفر به کشور کانادا این دسرهای خوشمزه را امتحان کنید.

بیورتیلز

بیورتیلز یکی از دسرهای محبوب و پرهوادار در کشور کانادا است. این دسر معمولاً در شیرینی فروشی های کشور کانادا به فروش می رسد. نکته بسیار مجذوب کننده این است که این دسر قدمت طولانی داشته و اولین بار در سال 1978 ساخته شده است.

روش درست کردن این دسر به این شکل است که خمیر سرخ شده را می کشند تا شکلی شبیه به دم سمور را به خود بگیرد. در واقع نام این دسر دم سمور است و نام این دسر از همین شکل خمیر سرخ شده الهام گرفته شده است.

سپس روی خمیر سرخ شده را با مواد خوراکی خوشمزه مثل نوتلا، کارامل، تکه های میوه مثل موز و توت فرنگی، شکلات، تکه های اوریو خرد شده و یا اسمارتیز می پوشانند.

یکی از نکات بسیار جالبی که بیورتیلز دارد همین داشتن روش های پخت و تنوع مختلف است که به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با مواد غذای مختلف و خوشمزه این دسر را پوشانده و آن را میل کنید.

بیگل های مونترال

بیگل نوعی نان خاص است که شکلی شبیه به دونات دارد و برای درست کردن آن، خمیر را به شکل حلقه به وجود می آورند و آن را در آب می جوشانند. در نتیجه این کار نانی به وجود می آید که مغزی متراکم و خوشمزه دارد.

سپس آن ها را با مواد مختلفی تزئین می نمایند و آن را به شکل های مختلفی در می آورند. بیگل های درست شده در کشور کانادا، به خصوص شهر مونترال در ظاهر تفاوتی با دیگر های معمولی ندارد، اما نکته بسیار مهم این است که این بیگل ها تماما با دست درست شده و بر روی آتش چوب پخته می شوند. به همین علت بیگل های مونترال مزه مجذوب کننده و منحصر به فردی دارند.

نانایمو

شیرینی های نانایمو نیز یکی از دسرهای خوشمزه ای است که در کشور کانادا می توانید آن را میل کنید. این دسر ها از سه لایه به وجود آمده اند. به عنوان بخش اولیه و پایه معمولاً از مواد خوراکی ترد مثل کراکرها و آجیل خرد شده استفاده می گردد. در بخش میانی از ماده ای به نام کاستارد استفاده می نمایند که مزه ای بسیار لذیذ و شگفت انگیزی دارند و روی نانایمو را نیز با شکلات می پوشانند. در این میان افراد می توانند با توجه به سلیقه خود مواد خوراکی مختلفی مثل موکا و یا نعنا را به نانایمو اضافه می نمایند و مزه شگفت انگیزی به این دسر می دهند.

تارت کره ای

تارت کره ای یکی دیگر از دسرهای خوشمزه و شاخص در کشور کانادا است. تارت به نحوی است که می توان به انتخاب سر آشپز آن را به شکل های مختلف به وجود آورد. برای فراوری تارت معمولاً از کشمش و گردو استفاده می گردد.

تارت در کشور کانادا محبوبیت بسیار زیادی دارد، چرا که این دسر بسیار شیرین و خوشمزه است و می توان آن را برای میان وعده میل کرد. خوردن تارت با قهوه می تواند تجربه شگفت انگیزی برای شما باشد.

بنوک

بنوک یکی از خوراکی های خوشمزه و اشتها آور است که در واقع یک نان ساده بوده و در زمان های قدیم به عنوان غذای اصلی مردم بومی کانادا محسوب می شد.

امروزه بنوک در دو نوع پخته می گردد. در نوع اول پخت نان سنگین و متراکم بوده و در نوع دوم مدل سرخ شده آن است که ورم و پف می نماید. امروزه از بنوک به عنوان یکی از دسرهای خوشمزه و محبوب در کشور کانادا یاد می گردد.

میپل تافی

میپل تافی نیز یکی از دسرهای مجذوب کننده و خوشمزه کشور کانادا است. شیوه درست شدن این دسر بسیار مجذوب کننده و بامزه است، چرا که برای درست کردن میپل تافی شیره افرا را بر روی برف می ریزند.

سرما موجود در برف سبب می گردد تا این شیره سریع سفت گردد، سپس آن را رول نموده و با چوب بستنی سرو می نماید. این دسر طعم بسیار مجذوب کنندهی دارد که در آن عطر افرا و بافت نرم و چسبناک اش وجود دارد. میل کردن این دسر، به خصوص در فصل زمستان یکی از کار های مجذوب کننده و لذت بخشی است که می تواند در کشور کانادا انجام دهید.

چیپس کچاپ

اگر در پی دسر های مجذوب کننده در کشور کانادا هستید، می توانیم به شما چیپس کچاپ را معرفی کرد. کانادایی ها هوادار پر و پا قرص این دسته از چیپس ها هستند. این چیپس ها به وسیله برند رافلز فراوری می گردد و این برند آن ها را در طعم های مختلفی مثل کچاپ، پیاز، نمک، سرکه، خامه ترش و باربیکیو ایجاد می نماید.

کچاپ و خیار شور از محبوب ترین محصولات فراوری شده به وسیله برند رافلز هستند که طعم آن ها خاص و فراموش نشدنی است. اگر در کشور کانادا در پی یک دسر خوشمزه هستید، اما نمی خواهید که جلوی غذای شما را بگیرد و می خواهید که دسر سبکی را امتحان کنید، چیپس کچاپ رافلز گزینه مناسبی برای شما است.

انتشار: 8 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 798

به "در کانادا دسر چی بخوریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "در کانادا دسر چی بخوریم؟" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کانادا دسر چی بخوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید