نکات سفر به ریودوژانیرو برزیل

ریودوژانیرو شهری ساحلی و بزرگ است که از توریستی ترین مقاصد دنیا به شمار میرود و در اکثر مواقع سال شلوغ است، بهتر است قبل از سفر نکاتی را با هم مرور کنیم.

نکات سفر به ریودوژانیرو برزیل

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برترین راه تجربه کردن شهر ریودوژانیرو با تمام شکوه و زیبایی سواحل طلایی اش، تجربه کردن آن به شیوه مردم بومی منطقه است. حتی جا افتاده ترین مسافران نیز گاهی در سفرها درگیر گردش های روتین جهانگردی می شوند، اما برای آن که شما دچار این مشکل نشده و بتوانید به تمامی از تماشای های این شهر زیبا لذت ببرید، پیشنهاد می کنیم ابتدا بایدها و نباید های فرهنگی و اجتماعی مردمان ریو را به وسیله این مقاله یاد گرفته و سپس زندگی روزمره واقعی شهر را تجربه کنید.

1. لباس هایی که از دور جهانگرد ها را لو می دهند

ما قصد نداریم به شما بگوییم که در سفرتان چه چیزی بپوشید یا نپوشید. در واقع ریودوژانیرو یک شهر آزاد با مردمان با فرهنگ است که هیچ کس اهمیت نمی دهد شما چه چیزی به تن نموده اید؛ اما بلوز های هاوایی، کلاه های کوبایی و گردنبند های چرمی سبب می شوند که بتوان به سادگی جهانگرد ها را شناسایی نموده و احتمالاً بعضی جاها به همین دلیل هزینه های بیشتری را به شما تحمیل نمایند. برترین راه همرنگ بودن با مردم محلی خواهد بود!

2. حتماً از کرم ضد آفتاب بهره ببرید

آفتاب ریودوژانیرو می تواند در برابر پوست های حساس و روشن بسیار بی رحم باشد. این مقوله حتی برای کسانی که در آفتاب گرفتن قهار هستند نیز صدق می نماید. ظاهر قرمز و آفتاب سوخته شما ممکن است تعطیلات ارزشمند و دلچسبتان را خراب کند پس بد نیست کرم های ضد آفتاب را به یاد داشته باشید.

3. آشغال نریزید

این امر دو بخش دارد، اولی به سادگی درباره رفتار مناسب و فرهنگ شما بوده که نباید محلی را که بازدید می کنید کثیف کنید. شاید در سواحل جهانگردی ریو زباله ببینید اما بد نیست خودتان یک الگوی خوب و مناسب باشید و آشغال هایتان را درون سطل زباله بریزید. علت دوم این نکته، قانون بدون زباله است که افرادی که در اماکن عمومی آشغال بریزند را جریمه های سنگینی می نماید. اگر کسی حین آشغال ریختن (حتی یک ته سیگار) دستگیر گردد باید خود را برای این هزینه قابل توجه آماده کند.

4. وسایل قیمتی خود را به نمایش نگذارید

هر وقت در فضاهای عمومی بودید حتماً مراقب وسایل خود باشید. دوربین های گران قیمت و گوشی های تلفن همراه اگر حواستان نباشد می توانند توجه بعضی دزدها را به خود جلب نموده و زمانی که مشغول صحبت یا سرگرمی هستید آن را از دستتان بقاپند. چه در یک خیابان خلوت بودید یا نقاط جهانگردی شلوغ، حتماً از وسایل ارزشمندتان به دقت مراقبت کنید. البته جواهرآلات از این قاعده مستثنا هستند، اما اگر آن ها نیز خیلی گران قیمت بودند توصیه می کنیم بگذارید در خانه باقی بمانند.

5. منتظر نباشید همه زبان شما را بفهمند

انتظار نداشته باشید تمام مردم ریو زبان انگلیسی را بلد باشند و منظور شما را بفهمند. علاوه بر این شما در برزیل یک بازدید نماینده هستید و اگر بتوانید با مردم چند کلمه ای به زبان خودشان صحبت کنید برای آن ها بسیار مجذوب کننده خواهد بود. اگر چند عبارت کاربردی را به زبان پرتغالی یاد بگیرید، مطمئن باشید درهای بیشتری به رویتان باز شده و مردم این کشور با آغوش بازتری شما را پذیرا می شوند. پس استفاده از چند کلمه به زبان بومی را دست کم نگیرید!

6. در محله های فقیر نشین پرسه نزنید

شهر ریو به خاطر خشونت و خطرناکی بعضی محله هایش بدنام است. هر چند این ادعاها خیلی هم بی اساس نیستند، اما توصیه می کنیم با پرهیز از نواحی مستعد اتفاق های ناگوار، از تعطیلات خود خاطرات خوب به جای بگذارید. برترین کار گردش در نواحی توریستی جنوبی و فاصله گرفتن از محله های فقیر نشین خواهد بود. خشونتی که این شهر به خاطرش بد نام شده بیشتر مواقع در همین محله ها اتفاق می افتد پس با دوری از آن ها از خود مراقبت کنید.

7. در رستوران های ساحلی کوپاکابانا غذا نخورید

شاید یک بار غذا خوردن در رستوران های ساحل کوپاکابانا بد نباشد. غذای اینجا عالی بوده و در بین منوها انواع غذای دریایی، پیتزای تازه و گوشت های آبدار را پیدا می کنید. هر چند این غذاها هم بسیار گران هستند و هم آشپزی اصیل بومی را منعکس نمی نمایند. اگر به خارج از نواحی جهانگردی بروید می توانید غذاهایی اصیل تر با قیمتی مناسب تر پیدا کنید.

8. فقط کباب نخورید

کباب های برزیلی بی نظیر هستند و باید حتماً آن ها را امتحان کنید؛ اما قطعاً نباید غذاهای بی همتای دیگر برزیلی مانند فیژوادا (feijoada) را از دست داد. برای آشنایی با گستره فوق العاده غذاهای برزیلی توصیه می کنیم به مقاله اختصاصی آن سر بزنید. یکی از تجربه های سفر همواره درباره غذاهای بومی منطقه ها بوده و بد نیست شما هم با گشت و گذاری در این طیف وسیع و لذیذ تجربیات هیجان انگیزی را ثبت کنید.

9. بعد از نوشیدن میزان زیادی موهیتو شنا نکنید

شهر ریو در ماه های تابستان می تواند بسیار گرم و سوزان باشد و یکی از برترین راه های فرار از این گرما نوشیدن موهیتو در ساحل است. این کار بسیار منطقی بوده و می توانید از آن بسیار لذت ببرید، اما توجه داشته باشید که بعد از نوشیدن میزان زیادی از موهیتو شنا نکنید. جریان های آب در این نواحی بسیار قوی بوده و گاهی با قدرت امواج بزرگ ترکیب شده و می توانند شرایط مهلکی را فراهم نمایند.

10. از تماشا کیک روی میز صبحانه تعجب نکنید

شاید کیک ها مجذوب کننده ترین بخش صبحانه برزیلی باشند. این خوراکی لذیذ یکی از موارد مرسوم صبحانه های سنتی برزیل بوده و همواره آن را روی میز خواهید دید. چه در هتل باشید یا هاستل یا در کافه ای در سطح شهر صبحانه سفارش دهید، می توانید منتظر کیک های مجذوب کننده و وسوسه انگیز باشید. البته این کیک ها از نوع خامه ای و سنگین نیستند و بیشتر کیک های سبک موزی یا پرتغالی برای صبحانه صرف می شوند.

11. آخر هفته ها به سمت جاذبه های توریستی نروید

این مورد را به ویژه در فصل شلوغی توریستی باید حتماً رعایت کنید. در حوالی کریسمس یا کارناوا ل ها جمعیت زیادی به سمت این نقاط سرازیر می شوند. مجسمه مسیح یا کوه شوگرلوف، دو منطقه توریستی برجسته هستند که باید حتماً آن ها را طی سفر ببینید اما برترین کار بازدید در طول هفته و پرهیز از آخر هفته است. اگر مجبور بودید آخر هفته به تماشای این جاذبه ها بروید توصیه می کنیم حتماً صبح خیلی زود به سمتشان راهی شوید. آخر هفته ها صف هایی بسیار طولانی انتظار بازتماشامایندگان را می کشند.

12. برزیل را یک کشور جهان سومی خطاب نکنید

هرگز برزیل را یک کشور جهان سومی خطاب نکنید! این امر واقعیت نداشته و این سرزمین در اقتصاد و سیاست جهان سهم خود را دارد. جهان سومی نامیدن این کشور نه تنها بسیار ناآگاهانه است که بی ادبانه بوده و به عنوان یک توریست خوب و دوست داشتنی هیچ کس آن را از شما نخواهد پذیرفت.

منبع: theculturetrip.com
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 22 شهریور 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1132

به "نکات سفر به ریودوژانیرو برزیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "نکات سفر به ریودوژانیرو برزیل" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات سفر به ریودوژانیرو برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید