انجام این کارها در مکزیک ممنوع!

بهتر است قبل از سفر به مکزیک بدانید که چه کارهایی را بهتر است انجام ندهید تا به درسر نیفتید!

انجام این کارها در مکزیک ممنوع!

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مکزیک کشوری بزرگ و زیبا با مردمی مهمان‌نواز و صمیمی است. اما مانند سایر کشورهای خارجی، بازدیدکنندگان ممکن است به دلیل ناآشنایی با فرهنگ و قوانین نانوشته آن، دچار اشتباه شوند. برای پرهیز از این اشتباهات، می‌توانید به فهرست ما از رایج‌ترین اشتباهات گردشگران در مکزیک نگاهی بیندازید تا سفری عالی در این کشور داشته باشید.

1. از آب شیر نخورید

هرگز در مکزیک از آب شیر ننوشید. نوشیدن آب شیر می‌تواند باعث بیماری شدید شود. تعداد کمی از رستوران‌ها، به ویژه در شهرهای بزرگ، آب شیر به مشتریان می‌دهند. اما اگر قرار است در نقاط دورتر یا حومه‌ی شهرها غذا بخورید، حتماً چک کنید سالاد و یخ‌ها از آب معدنی تهیه شده باشند.

2. در پی سس تند نگردید

غذاهای مکزیکی معمولاً بسیار ادویه‌ای و تند هستند. اگر از طعم‌های تند خوشتان نمی‌آید، ممکن است اذیت شوید. حتی اگر دوست‌دار غذای تند هستید، در روزهای اول ملایم‌تر شروع کنید. بعد از عادت کردن می‌توانید سس‌های تندتر را امتحان کنید. اسهال در میان گردشگران شایع است، پس قبل از عادت کردن به سیستم غذایی، غذاهای خیلی تند نخورید.

3. شکیبا باشید

اگر مردم دیر به قرار برسند، زیاد به خودتان نگیرید. معمولاً بهانه‌هایی مثل ترافیک یا اتوبوس‌های دیرکرده می‌شنوید. اما دیر رسیدن در فرهنگ مکزیک ریشه دارد. سعی کنید ریلکس باشید و از سفر لذت ببرید. زمان‌بندی مکزیکی‌ها انعطاف‌پذیر است و استانداردهای زمانی خارجی در اینجا کارآمد نیست.

4. انعام دادن را از قلم نیاندازید

شاید فرهنگ انعام دادن در مکزیک جانفتاده باشد، اما همچنان یک عادت رایج است و حداقل 10 درصد از مبلغ صورتحساب در رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی بارها به عنوان انعام به پیشخدمت‌ها داده می‌شود. بگذارید این را همیشه به خاطر داشته باشید، این مبلغ را به پیشخدمت در هنگام پرداخت یا وقتی صورتحساب به شما داده می‌شود، انعام دهید.

5. از غذای مکزیکی انتقاد نکنید

مکزیکی ها به غذاهایشان افتخار می نمایند، پس حواستان باشد برای جلوگیری از بروز ناراحتی، جلوی مردم از غذاهایشان انتقاد نکنید. شاید هوادار تورتیلاهای چرب یا پنیر آب شده نباشید، اما حتی یونسکو هم غذاهای مکزیکی را در سال 2010 به لیست میراث فرهنگی خود اضافه نمود. هر کدام از منطقه های گوناگون این کشور، مواد اولیه و تکنیک های آشپزی بی همتای خود را دارند که شکل نهایی غذاهایشان را معین می نماید.

6. گشتن بازارها را از قلم نیاندازید

بازارها در مکزیک مراکز مهمی برای تجربه فرهنگ و خرید انواع کالاها از پوشاک بومی و جواهرآلات تا صنایع دستی هستند. اگر اسپانیایی بلد باشید، می‌توانید مهارت مذاکره خود را امتحان کرده و قیمت را تا حداقل برسانید. به فروشنده اجازه دهید ابتدا قیمت را معرفی کند و سپس سعی کنید آن را کم کنید.

7. اشیاء گران قیمت خود را به نمایش نگذارید

گرفتن عکس یادگاری در تعطیلات مشکلی ندارد؛ اما دوربین یا گوشی را وقتی استفاده نمی‌کنید در جای امن نگه دارید. ساده‌ترین زیورآلات را بپوشید. حلقه‌ها و جواهرات گران‌قیمت را در خانه بگذارید. ویزا و پاسپورت را در جای قفل‌شده نگهداری کنید. در شهرهای بزرگ باید از وسایلتان مراقبت کنید.

8. کنار خیابان تاکسی نگیرید

به دلایل امنیتی، بهتر است در شهرهای بزرگ از هتل یا سایت‌های رسمی تاکسی بگیرید، نه کنار خیابان. از تاکسی‌های معتبر استفاده کنید تا مشکلی پیش نیاید.

9. کفش های پیاده رویتان را از قلم نیاندازید

شاید با شنیدن مکزیک به سواحل و صندل‌ها فکر کنید، اما پوشیدن کفش مناسب برای پیاده‌روی در بسیاری از مناطق ضروری است. خیابان‌های شیب‌دار مکزیکوسیتی ممکن است ناراحت‌تان کند. البته در شهرهای کوچک‌تر پیاده‌روهای سنگفرش نیز وجود دارد.

10. تماشا حومه شهرهای بزرگ را از دست ندهید

از گشت‌وگذار در حومهٔ شهرهای بزرگ غافل نشوید. آنها شما را به قلب فرهنگ مکزیکی می‌برند. شهرک‌هایی مثل تپوزتلان و تاپالپا به شما اجازه می‌دهند طعم واقعی مکزیک را تجربه کنید.

انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 922

به "انجام این کارها در مکزیک ممنوع!" امتیاز دهید

4 کاربر به "انجام این کارها در مکزیک ممنوع!" امتیاز داده اند | 4.8 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "انجام این کارها در مکزیک ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید