مکان های دیدنی استان کبک کانادا

کبک یکی از دیدنی ترین استان های کانادا است؛ شهر کبک هم گل سرسبد این استان است. جایی که مسافران تور کانادا می توانند از دیدن تعداد زیادی جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی لذت ببرند. در ادامه برخی از مکان های دیدنی کبک را به شما معرفی می کنیم.

مکان های دیدنی استان کبک کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: در فاصله 150 کیلومتری مونترال مکانی زیبا به نام مونت ترمبلانت وجود دارد. ساختمان های رنگارنگ و رستوران های زیادی در این منطقه وجود دارند. می توانید قبل از ورود به منطقه اتومبیل خود را در پارکینگ پارک کنید. بعد می توانید با اتوبوس های رایگان وارد مونت ترمبلانت شوید. گاهی فستیوال های موسیقی در این منطقه برگزار می شوند.

اگر می خواهید در تور کانادا خود سفری به گذشته داشته باشید، این جاذبه گردشگری کبک را از دست ندهید. تراس دافرین در اطراف قصر فرانتناک قرار دارد. با بازدید از تراس دافرین با حال و هوای گذشته های دور کبک آشنا شوید.

محله رویال در سال 1608 تاسیس شده است و به نوعی پایتخت فرانسوی کانادا است. هنوز هم می توان ساختمان های قرن هفدهم و هجدهم را در این قسمت از شهر دید. کلیسایی دیدنی با نام نوتردام هم در این محله قرار دارد.

آبشار مونت مورنسی، خلیج هادسون، جزیره بوناونچر، قلعه فرونتناس، مونترال قدیمی، موزه مدنی کانادا، باغ گیاه شناسی مونترال و پارلمان هیل از دیگر مکان های دیدنی کبک هستند که می توانید در تور کانادا خود از آن ها دیدن کنید.

پارک ملی پینگولوئیت

پارک ملی پینگولوئیت با بیش از هزار کیلومتر مربع مساحت، در حفاظت از گودال پینگولوئیت که در اثر برخورد شهاب سنگ ایجاد شده است، افتتاح شد. بازتماشامایندگان می توانند از راستا گودال پینگولوئیت برای گشت و گذار در پارک و بازدید از گودال استفاده نمایند. این راستا نسبتا آسان، 2.5 کیلومتر طول دارد. گودال پینگولوئیت به عنوان اصلی ترین جاذبه پارک، با آب شفافی که در آن جمع شده است، لقب چشم کریستال نوناویک را دارد.

دره براس دو نورد

دره براس دو نورد با 80 کیلومتر راستا پیاده روی و 100 کیلومتر راستا دوچرخه سواری، یکی از برترین مقاصد برای گذراندن روزی پرهیجان در طبیعت کانادا است. راستا پیاده روی این منطقه از معروفیت زیادی برخوردار است و شامل قسمت هایی برای مبتدی ها، نیمه حرفه ای ها و حرفه ای ها می شود. بعلاوه هشت اقامتگاه در طول راستا وجود دارد که راهپیمایان می توانند در آن به استراحت بپردازند. این اقامتگاه ها، در تمام ساعات شبانه روز و کل سال، آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

پارک ملی فوریلون

پارک ملی فوریلون با 244 کیلومتر مربع مساحت، اولین پارک ملی کبک به شمار می رود. این پارک شامل جنگل ها، سواحل، باتلاق های نمکی، تپه های شنی، صخره ها و انتهای شرقی رشته کوه آپالاش می شود. راستا راهپیمایی لس لکس در این پارک از معروفیت زیادی برخوردار است. در این راستا می توان چشم مقدارای بی نظیری را از دره رود موریس و دریاچه های آن تماشا کرد. این راستا 35 کیلومتری به راستا بین المللی آپالاشیان منتهی می شود. گونه های جانوری متعددی از جمله نهنگ ، فک، پرندگان دریایی، روباه قرمز و خرس سیاه در این پارک زندگی می نمایند.

پارک ملی لا موریسی

پارک ملی لا موریسی با 536 کیلومتر مربع، شامل 150 دریاچه و آبگیر می شود. بعضی از گونه های جانوری ساکن در این پارک شامل موس، خرس سیاه آمریکایی، سگ آبی آمریکای شمالی و سمور رودخانه ای آمریکای شمالی می شود. از جمله بعضی از فعالیت های محبوب در لا موریسی می توان به کمپینگ، قایق رانی و کایاک سواری اشاره نمود. بعلاوه راستا معروف دوک کریک (Deux-Criques) در این پارک جای گرفته است. از این راستا به عنوان یکی از چالش برانگیز ترین راستاهای راهپیمایی کانادا یاد می شود و طولی معادل 17 کیلومتر دارد. برترین زمان برای پیاده روی در این راستا، از ماه آوریل تا اکتبر است و برای طی آن به همراه داشتن وسایل و تجهیزات مناسب لازم خواهد بود.

پارک ملی آبدره ساگونی

پارک ملی آبدره ساگونی با 319.3 کیلومتر مربع، در استان کبک کانادا قرار گرفته است. این پارک دارای 100 کیلومتر راستا پیاده روی و 50 کیلومتر راستا اسکی است. کمپینگ، قایق رانی، کایاک سواری، ماهیگیری و تورهای آبدره از دیگر فعالیت های رایج در این پارک ملی هستند. برای اقامت نیز تعدادی کابین، محوطه کمپ و کلبه در نظر گرفته شده است.

راستا استری

راستا استری با طولی برابر با 200 کیلومتر در استان کبک کانادا امتداد یافته است. این راستا پیاده روی فوق العاده از چندین کوه مشهور همانند ساتن و اورفورد که از گزینه های بسیار مناسب برای اسکی روی برف شناخته می شوند، عبور می نماید. بعلاوه در طول راستا می توانید محوطه های کمپینگ ، پانسیون ها و مهمانخانه های متعددی را برای اقامت کوتاه مدت به همراه صبحانه بیابید.

جشنواره بالون هوای گرم گاتینو

جشنواره بالون هوای گرم گاتینو یکی از بزرگ ترین جشنواره های دنیا است. در طول این جشنواره بالون های هوای گرم با شکل ها، رنگ ها و مقدار های متفاوت به هوا فرستاده می شوند و در کنار آن حدود 300 برنامه متنوع اجرا می شود. این جشنواره را به مدت چهار روز در اواخر آگوست و اوایل سپتامبر برگزار می نمایند.

راستا چامپلین (راستا شامپلین)

راستا چامپلین که با نام راستا شامپلین نیز شناخته می شود، راستای کوتاه و ساده است و طولی برابر با 1 کیلومتر و 300 متر دارد. طی این راستا با پای پیاده تنها 30 دقیقه طول می کشد. چشم مقدارای بی نظیر در چامپلین، از مزایای منحصربه فرد و قابل توجه این راستا است و طبیعت گردان و گردشگران ضمن عبور از آن می توانند از منظره ها دره اتاوا لذت ببرند.

پارک ملی مجمع الجزایر مینگان

پارک ملی مجمع الجزایر مینگان در استان کبک کانادا قرار گرفته است و شامل مجموعه ای از 40 جزیره می شود. با 151 کیلومتر مربع مساحت، در این پارک می توانید به راهپیمایی بپردازید یا از پیک نیک و کمپینگ در این طبیعت مجذوب کننده لذت ببرید. بعلاوه قایق سواری و کایاک سواری از دیگر فعالیت های محبوب در این پارک هستند. فرم های صخره ای این پارک که در اثر امواج آب شکل گرفته اند، فانوس های دریایی و گیاهان و پرندگان کمیاب نیز فرصت های جالبی برای عکاسی در اختیار شما می گذارند.

پارک ملی هوت گورگس رودخانه مالبی

پارک ملی هوت گورگس رودخانه مالبی با 224.7 کیلومتر مربع، در استان کبک کانادا قرار گرفته است. این پارک پیرامون دره رود مالبی قرار گرفته است که در ذخیره گاه زیست کره شارلوا واقع شده است. راستا لاکروپول دس دراورز (L’Acropole des Draveurs) در این پارک معروفیت زیادی دارد. این راستا پیاده روی بسیار سخت؛ اما محبوب و دوست داشتنی است و طولی برابر با 10 کیلومتر و 400 متر دارد. زمان لازم برای طی این راستا بین 4 الی 6 ساعت برآورد می شود. هرچند این راستا با سختی های خاص خود همراه است؛ اما زیبایی طول راه و چشم مقدارای راستا ارزش صرف زمان و انرژی را خواهد داشت. در طول راستا می توان از منظره ها پانورامای بسیار زیبایی لذت برد که خود از دلایل محبوبیت آن در بین گردشگران و طبیعت گردان است.

کبک قدیم (اولد کبک)

کبک قدیم (اولد کبک) نام محله ای تاریخی است که در کبک، کشور کانادا قرار گرفته است و نام آن در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. این محله به دو بخش تقسیم می شود. قدمت بیشتر ساختمان های بخش بالا به اوایل قرن نوزدهم برمی شود. یکی از این ساختمان ها تالار شهر کبک است که در تاریخ 1896 ساخته شد. در قسمت پایین محله نیز، بیشتر بناها در قرون 17 و 18 ساخته شده اند.

پلکان خطرناک کبک

پلکان خطرناک (Breakneck Steps) از دیگر مکان های تماشای مشهور در منطقه پتی چاپلین است که قدیمی ترین پلکان کبک سیتی است. این پلکان در سال 1635 ساخته شده است. نام فعلی این پلکان در اواسط قرن 19 و به علت شیب تند آن انتخاب شده است.

کارناوال زمستانی کبک

کارناوال زمستانی کبک (Quebec Winter Carnival) معروفیت زیادی دارد و از سال 1894 برپا می شود. هر ساله حدود یک میلیون نفر در این جشنواره شرکت می نمایند. این رویداد یکی از بزرگ ترین جشنواره های زمستانی در دنیا است که در آن مراسم هایی مانند رژه های روزانه و شبانگاهی، بالماسکه در هتل شاتو فرانتناک و چندین رویداد ورزشی در فضای باز برگزار می شود.

هتل شاتو فرانتناک

هتل شاتو فرانتناک (Château Frontenac) از حیث بلندی سردمدار برج های شهر کبک است. این بنا که یک هتل است، به وسیله معماری آمریکایی به نام بروس پرایس بنا به درخواست کمپانی کانادایی پسیفیک ریل وی در سال 1893 ساخته شده است. این بنا با معماری زیبای خود به عنوان پرعکس ترین هتل دنیا شناخته شده است.

آکواریوم کبک

آکواریوم کبک 16 هکتار مساحت دارد و با فعالیت های مفرح و ماجراجویی های آموزنده، مقصد مناسبی برای خانواده ها به همراه بچه ها است. این مجتمع که فاصله کمی با مرکز شهر و مراکز خرید اصلی دارد، شامل مجموعه ای از آکواریوم ها و مخازن بزرگ می شود که حیات وحش متنوع و مجذوب کننده رود سن لوران را به نمایش می گذارند. در آکواریوم کبک بیش از 1000 گونه ی مختلف آبزیان، از ماهی های آب شور و آب شیرین گرفته تا خزندگان، دوزیستان، بی مهرگان و پستانداران دریایی و بعلاوه دو خرس قطبی، تعدادی گراز دریایی و فک نگهداری می شود. از دیگر بخش های این مجموعه می توان به رستوران، زمین بازی بچه ها، محوطه ی پیک نیک و پارکینگ رایگان اشاره نمود.

کلیسای جامع نتردام کبک

کلیسای جامع نتردام کبک از جاذبه های گردشگری اصلی شهر و از قدیمی ترین کلیساهای آمریکای شمالی به شمار می رود. با ساخت در سال 1647، این کلیسا از نظر معماری از ارزش زیادی برخوردار است. نمای داخلی تأثیرگذار و باابهت کلیسا را با عناصر خاص معماری نئوباروک و آثار هنری باورنکردنی تزئین نموده اند. بعلاوه پنجره های زیبای کلیسا با شیشه های رنگارنگ، نقاشی هایی با موضوع داستان های مذهبی، محرابی با روکش طلایی و تاج جواهرنشان اسقفی جلوه ای به یادماندنی را در کلیسا ایجاد می نمایند. گورستان زیرزمینی کلیسا نیز آخرین منزلگاه اسقف ها و کاردینال های مشهور کبک و همین طور تعداد زیادی از کشیش ها و ساکنان شهر است.

آبشار مونتمورسی

آبشار مونتمورسی (Montmorency Falls) آبشاری در استان کِبِک کانادا است که در پارکی به همین نام قرار گرفته است. بر روی این آبشار پل معلقی ساخته شده تا بازتماشامایندگان نهایت لذت را از تماشا این مکان ببرند. سعی کنید در فصل تابستان به این منطقه سفر کنید؛ مسابقات آتش بازی در این فصل برگذار می شود که البته مراسم باشکوهی هم هست و تماشا آن خالی از لطف نیست.

خیابان پتی شامپلن (محله پتی شامپلن)

خیابان پتی شامپلن قدیمی ترین خیابان کبک به شمار می رود و به افتخار بنیان گذار این شهر نام گذاری شده است.با رستوران های عالی، کافه های دنج، گالری های هنری و فروشگاه های تخصصی صنایع دستی عرضه نماینده ی انواع زیورآلات و لوازم تزیینی از جنس چوب، پارچه و... این خیابان محل مناسبی برای گشت وگذار و خرید محسوب می شود. پتی شامپلن در زمان حکومت فرانسوی ها، مرکز صنعتگران شهر بود و در قرن نوزدهم به محل سکونت خانواده های ایرلندی طبقه ی کارگر تبدیل شد. در حال حاضر این منطقه که با نام محله پتی شامپلن نیز از آن یاد می نمایند، مرکز شهر کبک و بهشت عاشقان خرید است.

ارگ کبک

ارگ کبک از مشهورترین جاهای تماشای شهر زیبای کبک به شمار می رود و با قدمتی که به سال 1673 بازمی شود، همچنان سالم و دست نخورده به جای مانده است. این قلعه در جنگ های میان فرانسه و سرخ پوستان به عنوان پایگاه عملیات مورد استفاده قرار می گرفت. در بازدید از این قلعه می توانید از سلاح ها و ادوات جنگی آن موقع تماشا کنید. ارگ کبک که قدیمی ترین ساختمان نظامی کانادا محسوب می شود، در لیست آثار تاریخی ملی این کشور به ثبت رسیده است.

انتشار: 16 تیر 1402 بروزرسانی: 23 تیر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 217

به "مکان های دیدنی استان کبک کانادا" امتیاز دهید

3 کاربر به "مکان های دیدنی استان کبک کانادا" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی استان کبک کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید