بیایید شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال را برای زندگی مقایسه کنیم

اگر برای زندگی در کانادا در بین شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال مردد هستید، بیایید این شهرها را با هم مقایسه کنیم.

بیایید شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال را برای زندگی مقایسه کنیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کدام شهر بروم؟

این سوالی است که برای مهاجرین کانادا پیش می آید، سه شهر عمده و مشهور کانادایی بین ایرانیان، شهرهای ونکوور، تورنتو و مونترال است، بخاطر همین یک مقایسه جالب گردآوری نموده ایم تا یک راهنمای اساسی برای مهاجرین باشد.

کانادا در یک نگاه

بهتر است در ابتدا نگاهی کلی به کشور کانادا داشته باشیم، کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده است. این کشور از شرق تا اقیانوس اطلس، از غرب تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده است و از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است.

کانادا دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، طولانی ترین مرز زمینی در جهان است.مرکز کانادا اُتاوا و تورنتو بزرگترین شهر این کشور است. کانادا متشکل از استان های بسیار زیبا و پرجنب و جوش است که هر کدام از آنها به معروفیت خاصی در جهان معروف و محبوب اند. سه شهر ونکوور، تورنتو و مونترال از مهاجرپذیرترین شهرهای کانادا هستند.

خب همان طور که گفتیم در این مقاله قصد داریم شما را با ویژگی های منحصر بفرد هر کدام از این شهرها آشنا کنیم تا شما بتوانید تصمیمی درست برای شهر مقصد خود بگیرید. گفتنی است که محتوای این مقاله به وسیله مصاحبه های واقعی با افرادی که اکثراً مهاجر هستند تهیه شده است و مطمئناً پس از خاتمه آن، دید واقعی تری نسبت به این سه شهر پیدا خواهید کرد.در ابتدا بهتر است با فضای کلی و عمومی سه شهر تورنتو، ونکوور و مونترال آشنا شوید و سپس به سراغ ویژگی های خاص هریک خواهیم رفت. با ما همراه باشید.

تورنتو چه طور شهریست؟

تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا است و احتمالاً مشهورترین شهر این کشور نیز هست. این کلانشهر شلوغ که در مرز شرقی کانادا قرار گرفته است، محل برج CN و جشنواره بین المللی فیلم تورنتو است و تنها 2 ساعت با آبشارهای معروف نیاگارا فاصله دارد.

برای کسانی که عاشق مهمانی و رقصیدن در کلاب ها هستند تورنتو بهترین انتخاب است. تورنتو یک شهر بسیار زیبا در آمریکای شمالی است که جنب و جوش زیادی را به همراه دارد. هر آخر هفته هزاران نفر برای میهمانی های شلوغ به این شهر می آیند.

ونکوور شهر زیبای مدرن و طبیعت

ونکوور نزدیکترین شهر به ایالات متحده آمریکا است و شما با مرز آمریکا و کانادا فقط 30 کیلومتر فاصله دارید. مشابه تورنتو به عنوان یک کلانشهر، بخشی از جاذبه های زیبای ونکوور متعلق به کوه های واقع در Whistler و Blackcomb است که در شمال این شهر واقع شده اند. ونکوور برای کسانی که عاشق ترکیب شهر مدرن و طبیعت هستند بهترین انتخاب است.

دو ساعت رانندگی به سمت دامنه های ویستلر برای جهانگردان و ساکنان این شهر از مجذوب کننده ترین تفریحات بشمار می آید. رشته کوه های زیبا با پیست های اسکی شگفت انگیز، سالانه هزاران جهانگرد را به خود جلب می کنند. از دیدنی های ونکوور می توان به محله چینی ها برای دوستداران غذاهای چینی، پارک استنلی برای طبیعت گردان، راجرز آرنا برای هواداران تیم Canucks و ساحل خلیج انگلیس برای عاشقان آفتاب در تابستان اشاره کرد.

مونترال شهر غرق در تاریخ

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا از نظر جمعیت است. مونترال در استان کبک واقع شده است و اولین شهر در فهرست ما است که فرانسه، زبان رسمی آن است. فرهنگ فرانسوی در کل شهر اعم از پارک ها تا موزه ها دیده می گردد. مونترال بهترین انتخاب برای آنانی است که عاشق آمیزه ای از شهر و فرهنگ هستند.

شهر مونترال در تاریخ غرق است و اگر بتوانید به خوبی فرانسوی صحبت کنید، مطمئناً تجربه ای مثال زدنی برای شما خواهد بود. تسلط به زبان فرانسه برای زندگی در مونترال امری لازم است زیرا فقط حدود 20 درصد از مردم این شهر انگلیسی زبان مادری شان است.

سبک زندگی و انواع جاذبه های شهری در ونکوور، تورنتو و مونترال کانادا

شهر مونترال هر سال بیش از چهار ماه زمستان دارد و استان کبک تنها استان کانادا است که انگلیسی حتی زبان رسمی آن نیست. کبک استانی غالباً فرانسوی زبان است، اما قطعاً مونترال یک شهر دوزبانه و پر جنب و جوش است. مونترال از ماه های دسامبر تا مارس بسیار سرد است، اما بعلاوه تابستان های گرم و بسیار خوبی برای لذت بردن از یک نوشیدنی در طول شبهای زیبای پاییز دارد. واقعیت این است که مونترال یک شهر زیبا و از نظر فرهنگی بسیار غنی است، با جشنواره های فراوان، از جمله جشنواره معروف جهانی جاز، جشنواره کمدی Just for Laughs Comedy و جشنواره موسیقی Osheaga، و بعلاوه بازارهای مواد غذایی و فعالیت های ورزشی که هر هفته می توانید در آن ها شرکت نمایید، حتی در زمستان!

بدون شک زندگی در مونترال فواید زیادی دارد اما ونکوور یکی از زیباترین شهرهای آمریکای شمالی است. ونکوور در سال 2020 ششمین شهر در فهرست بهترین شهرهای جهان برای زندگی انتخاب شد. زندگی در ونکوور به من این امکان را داده است که بدون احتیاج به سفر طولانی برای انجام این کار، مهارت های اسکی و اسنوبرد را بسیار بهبود بخشم. من چیزی بیش از بیدار شدن در صبح شنبه و برنامه ریزی سریع برای رفتن به یک اسکی بعد از ناهار را دوست ندارم. و با وجود Whistler، Squamish و Cypress Mountain در نزدیکی من، انجام این کار بسیار آسان است! علاوه بر این، استان بریتیش کلمبیا دارای بکرترین جنگل ها، کوه های باورنکردنی و خط ساحلی زیبای اقیانوس آرام است.

مهاجرانی که در تورنتو زندگی می کنند، اکثراً زندگی کاری شلوغی داشته و به صورت کوتاه مدت از شلوغی این شهر لذت می برند اما تمام کاری که در آخر هفته ها یا روزهای تعطیل انجام می دهند فقط خوردن و نوشیدن است. اگر زندگی شبانه و معاشرت برای شما مجذوب کننده است، باید بدانید که مهمانی ها و رویدادهای فرهنگی در تورنتو بیشتر از ونکوور است.

مقایسه قیمت ملک و اجاره در ونکوور، تورنتو و مونترال کانادا

مونترال یکی از ارزانترین شهرهای بزرگ آمریکای شمالی برای اجاره خانه است. در حقیقت، یک گزارش اخیر نشان می دهد که میانه قیمت یک آپارتمان یک خوابه در مونترال 800 دلار در ماه ارزان تر از یک ملک معادل آن در ونکوور و تقریباً 900 دلار کمتر از یک ملک در تورنتو است.

علاوه بر این، قوانین ملکی زیادی برای اجاره کنندگان در مونترال وجود دارد که در سایر نقاط کانادا وجود ندارد. به عنوان مثال، کبک تنها استان کانادا است که صاحبان خانه نمی توانند به طور قانونی از مستاجران ودیعه بابت ضمانت دریافت کنند. روند پرداخت اجاره در مونترال بسیار ساده است. تمام آنچه شما احتیاج دارید یک حساب بانکی کانادایی است و می توانید مستقیماً با استفاده از سیستم Interac اجاره ماهانه خود را پرداخت کنید.

وقتی صحبت از قیمت ملک و اجاره است، به قطع می توان گفت که ونکوور گران است و تورنتو از آن هم گران تر. علاوه بر این، در این دو شهر نرخ تقاضا اغلب بیش از اندازه عرضه است، خصوصاً در منطقه ها مانند East Van یا Queen West. تعداد متقاضیان خانه بسیار زیاد است. به همین علت اگر در پی خانه ای در تورنتو یا ونکوور هستید باید ماه ها قبل برنامه ریزی کنید و شکیبا باشید. طبق نظرات، جستجو و هزینه اجاره در ونکوور کمی خوشایندتر از تورنتو است، اما به هیچ وجه ارزان نیست. اگر به درستی انتخاب کنید و با مشاور املاک های خبره مشورت کنید و محله خود را با دقت انتخاب کنید، یافتن مکان عالی یا حداقل تا حدودی ارزان برای زندگی در هر دو شهر برای شما بسیار آسان تر خواهد بود.

با توجه به همه مواردی که در نظر گرفته شده است، اجاره بها معمولاً در مونترال نسبت به ونکوور و تورنتو بسیار ارزان تر است و حمایت های بیشتری از مستأجر نیز وجود دارد. این بدان معناست که قطعاً یافتن خانه اجاره ای برای مهاجران تازه وارد در مونترال، به ویژه خانواده ها پس از ورود به کانادا آسان تر است.

رابطه شهرهای ونکوور، تورنتو و مونترال کانادا با خوراک و نوشیدنی

مونترال دارای بهترین غذاهای فرانسوی در آمریکای شمالی است و بعلاوه دارای بسیاری از رستوران های خوشمزه یونانی، خاورمیانه و کارائیب است. بازارهای ژان تالون و اتواتر دو تا از شلوغ ترین بازارهای مواد غذایی دائمی در کانادا هستند و تعداد زیادی غذاخوری خوب و غذاخوری های ارزان قیمت برای سلایق مختلف وجود دارد. مونترال بهترین نانوایی ها و نان های جهان را نیز در خود جای داده است فقط کافیست بین فروشگاه های Fairmount و St. Viateur یکی را انتخاب کنید. بهترین پوتین (سیب زمینی سوخاری با سس مخصوصی) در تورنتو و ونکوور وجود دارد و البته بهترین سوشی های کانادا در این دو شهر ارائه می شوند. با توجه به تعداد بسیار زیاد مهاجران آسیایی در ونکوور، این شهر یکی از بهترین شهرها در حوزه غذاهای آسیایی علی الخصوص چینی است.

با این حال، باید گفت که طیف گسترده غذایی موجود در تورنتو با هر شهر دیگر در کانادا قابل مقایسه نیست. خواه در پی پیتزا در آخر شب، غذای چینی Dim Sum یا بهترین رشته فرنگی تایلندی باشید، همه و همه اینجاست. شکی نیست که تورنتو، مونترال و ونکوور همه طیف گسترده ای غذاهای متنوع را ارائه می دهند و بعلاوه روشن است که همه آنها به علت مهاجران زیادی است که هر شهر را خانه خود می نامند. با این حال، از میان این سه شهر، تورنتو نسبت به بقیه منو غذایی بهتر و متنوع تری دارد.

مقایسه آب و هوای ونکوور، تورنتو و مونترال

آب و هوای ونکوور در مقایسه با تورنتو دارای تابستانهای دلپذیر و زمستانهای قابل تحمل تری است. در مقابل، تورنتو دارای بارندگی کمتری است ولی بارش برف بیشتری نسبت به ونکوور دارد. درجه حرارت در تابستان ها می تواند به 28-30 درجه و در زمستان به منفی 20 درجه هم می رسد. دمای مونترال کمی سردتر از تورنتو و کمی برف بیشتر دارد. اما مونترال نیز کمی بیشتر از تورنتو آفتاب زمستانی می گیرد! اگر از زمستان های تورنتو جان سالم به در ببرید، تفاوت های مونترال چندان زیاد نیست!

مقایسه هزینه های زندگی در ونکوور، تورنتو و مونترال کانادا

زندگی در تورنتو، به ویژه در نزدیکی مرکز شهر، گران است. اجاره بها در تورنتو یکی از بالاترین نرخ ها در کانادا است، بعلاوه سایر هزینه های استاندارد ماهانه مانند هزینه تلفن همراه، مواد غذایی و حمل و نقل عمومی نیز ارزان نیست. خوشبختانه، حقوق ماهانه در تورنتو نیز از نظر طیف بسیار خوب است و دولت استان قوانینی را تصویب نموده است که از ژانویه 2017 حداقل دستمزد در انتاریو را از 11.6 دلار در ساعت به 14 دلار در ساعت افزایش داده است. بسته به منطقه ای از شهر تورنتو که در آن زندگی می کنید، یک لیوان نوشیدنی در تورنتو می تواند بین 7 تا 10 دلار هزینه داشته باشد.

در مورد شهر ونکوور باید گفت که اجاره در اینجا به شدت گران است. هزینه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر به طور میانه بین 1500 تا 200 دلار کانادا است. شما باید هزینه های ماهانه دیگری مانند تلفن همراه، مواد غذایی و حمل و نقل را نیز در نظر بگیرید که گران تر از بقیه شهرهای کانادا است. با این حال، دستمزد در ونکوور نیز کمی بالاتر است. سیستم حمل و نقل عمومی ونکوور TransLink نام دارد. این سیستم قابل اطمینان است و تقریباً کل منطقه ها شهری را پوشش می دهد. این شبکه به وسیله شبکه ای از اتوبوس ها، قطارها، کشتی ها (SeaBus) و سرویس قطار مسافربری تشکیل شده است. هزینه حمل و نقل ماهانه حدود 100 دلار کانادا برای شما هزینه دارد.

شرایط کار در ونکوور، تورنتو و مونترال کانادا

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهاست و به تبع آن، بازار کار مناسبی دارد. البته باید در نظر داشت که قوانین کاری در سراسر کانادا بسیار محکم و قانونی هستند. کارفرمایان در کانادا بسیار ماهر بوده و به همین علت در پی افراد متخصص و ماهر می گردند پس برای داشتن یک شغل خوب با عایدی مناسب باید ویژگی های استاندارد اعم از تسلط به زبان آن استان (انگلیسی یا فرانسوی)، مدرک تحصیلی متناسب، سابقه کار حرفه ای و… را داشته باشید.

مونترال شهری است که همیشه در حال رشد بوده و بنظر نمی رسد که قصد ایستادن داشته باشد! این شهر همیشه صنعت جدیدی برای رو کردن دارد و یک سکوی پرتاب عالی برای استارت آپ ها و بیزنس های کوچک به شمار می آید. مونترال قطب دانش، تکنولوژی های پیشرفته، فرهنگ و لذت زندگی در کانادا به شمار می آید. پرطرفدارترین کارها در مونترال صنایعی مانند ساخت و ساز و بهسازی زیرساخت ها، تکنولوژی، معدن کاوی، حمل و نقل و عمده فروشی هستند. مونترال در استان کبک واقع شده است و در استان در کبک، تعداد ساعت های کاری معمول در هفته 40 ساعت است. هر کارمندی که بیش از 40 ساعت در هفته کار کند، در واقع اضافه کاری نموده است و بر طبق قوانین این استان باید دستمزدی معادل یک و نیم برابر کار در ساعات معمول را دریافت کند. مشاغل حوزهٔ پزشکی، امور مالی و تکنولوژی بالاترین عایدیها را در این شهر دارند.

همانطور که در قبل اشاره شد تورنتو پر جمعیت ترین شهر کانادا است و مطمئناً به علت تجارت و سبک شغلی این شهر است که مردم زیادی را به خود جذب نموده است. مردم تورنتو هیچگاه از کار باز نمی ایستند پس اگر قصد کار در تورنتو را دارید باید رزومه ای بسیار قوی و توانایی های خاص خود را داشته باشید. صنایع هوایی، طراحی، آموزش، برگزاری مراسمات، مد، فیلم سازی، خدمات مالی، مواد غذایی و نوشیدنی، فضای سبز، موزیک، تکنولوژی، جهانگردی و … از بهترین صنایع تجاری در تورنتو هستند. طبق قانون کار، حداقل حقوق دریافتی کارمندان در تورنتو بر برای هر ساعت کاری تقریباً 14 دلار است. حداکثر ساعت کاری تعریف شده نیز 8 ساعت در روز و 48 ساعت در هفته است. باید متذکر شد که برخلاف مونترال شما نمی توانید به علاقه خود اضافه کاری داشته باشید بلکه باید از قبل تعداد ساعات اضافه خود را در قرارداد مکتوب کنید، در غیر این صورت کارفرما به شما حقوق اضافه ای پرداخت نخواهد کرد.

رسیدیم به شرایط کار در گران ترین شهر این فهرست! ونکوور را می توان لاکچری ترین گزینه در این فهرست را بشمار آورد. ونکوور محل بزرگترین فعالان عرصه های بین المللی است؛ بزرگ ترین شرکت های اروپایی، آسیایی و آمریکایی در این شهر بنا شده اند و به همین علت، این شهر یکی از قطب های تجاری در جهان شناخته می گردد. در ونکوور همه نوع شغلی اعم از کار در شرکت های فعال در زمینه های مالی، تکنولوژی، سینما، کسب و کار، مسافرت و جهانگردی، خدمات شخصی و مهمانداری وجود دارد. حداقل حقوق برای هر ساعت کار در ونکوور حدود 14 دلار است. همچون تورنتو، هیچ کارمندی حق ندارد بیشتر از 8 ساعت در روز کار کند و اضافه حقوقی به وی تعلق نخواهد گرفت.

سخن پایانی

بدون شک کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت، تحصیل و زندگی است. گستردگی این کشور باعث شده تا مردم زیادی از هر نقطه جهان به این کشور سفر کنند و این کشور را به یک قطب فرهنگ جهانی بدل کنند. شما در کانادا می توانید با هر قشری از هرجای جهان ارتباط بگیرید! سه شهر تورنتو، ونکوور و مونترال از بزرگترین و بهترین شهرهای کانادا هستند که البته جایگاه ویژه ای در مهاجران ایرانی نیز دارند. هر چند کانادا همین سه شهر را ندارد و زندگی در شهرهای کوچک کانادا نیز مزایا و معایب خود را دارد اما بیشتر مهاجران کانادا به سمت این سه شهر روانه می شوند، بطور خلاصه می توان گفت که اگر در پی یک زندگی آرام و به دور از شلوغی و هیاهو هستید و بودجه میانه یا روبه پایینی دارید، مونترال بهترین گزینه برای شما خواهد بود؛ البته گفتنی است که باید روی مهارت زبان فرانسوی خود نیز کار کنید. برعکس اگر بودجه کافی دارید و در پی یک زندگی پر از جنب و جوش و فعالیت و شلوغ هستید، تورنتو شهر مناسب شماست! و در خاتمه، ونکوور که تلفیقی از مدرنیته و طبیعت است می تواند یک انتخاب عالی برای رونق کسب و کار و پیشرفت شما باشد، البته اگر توانایی پرداخت هزینه آن را داشته باشید!

انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1188

به "بیایید شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال را برای زندگی مقایسه کنیم" امتیاز دهید

5 کاربر به "بیایید شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال را برای زندگی مقایسه کنیم" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "بیایید شهرهای تورنتو، ونکوور و مونترال را برای زندگی مقایسه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید