مقاصد گردشگری جاده ای کانادا

اگر شما هم در سفر دلتان می خواهد دل را به جاده بزنید و از میان طبیعت و هیجان جاده ها برنامه سفرتان را بچینید با مقاصد گردشگری جاده ای کانادا همراه ما باشید.

مقاصد گردشگری جاده ای کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: با 9.8 میلیون کیلومتر مربع، کانادا دومین کشور بزرگ دنیا است، که بدین معنا است که برترین راه برای گشت ­و­گذار کردن در آن، قدم برداشتن به سمت اتومبیل و رانندگی است! رانندگی در طول راستاهای جاده ای محصور شده با انبوهی از درختان سربه فلک کشیده، قله های تراشیده شده به وسیله یخچال های طبیعی، تالاب هایی با گونه های مختلف از پرندگان و هر چیزی را که تنها در عکس ها وفیلم ها دیده اید، سفر را برای شما خاطره انگیزتر می نماید. توقفگاه های زیادی برای تماشای چشم انداز ها وجود دارد، با استراحت در آبگرم های محلی خستگی ناشی از سفر جاده­ای خود را از تن به­در کنید. اما دانستن اینکه کدام منطقه و جاده را در چنین سرزمین وسیع و متنوعی انتخاب کنیم، ممکن است دلهره آور به نظر برسد. جای نگرانی نیست، ما در ادامه پنج تا از برترین سفرهای جاده ای در کشور کانادا را معرفی خواهیم کرد.

پارک ملی کوه های تارنگت

چندین پارک ملی در کشور کانادا وجود دارد که در دل کوه و جنگل بنا شده اند، پارک ملی تارنگت یکی از زیباترین و مجذوب نماینده ترین مقاصد گردشگری جاده­ای برای گردشگر ها به شمار می رود. پارک ملی کوه های تارنگت (Torngat Mountains) یک پارک ملی کانادایی است که در شبه جزیره لابرادور در استان نیوفاندلند و لابرادور واقع شده است. این پارک شامل 9700 کیلومتر مربع (2،400،000 هکتار) زمین کوهستانی بین شمال کبک و دریای لابرادور است. نام این کوه و پارک ملی از کلمه اینوکتیتوت Tongait گرفته شده است که به معنای “مکان ارواح” می باشد.

این رشته کوه ها شامل بلندترین کوه های سرزمین کانادا در شرق راکی هستند. کوه های تارنگت جنب شمالگان، سرزمین و زادگاه اینویت ها هستند و گنجینه ای از داستان ها قدرتمند، روحیه ها و سنت های مسافران قرن های گذشته را در خود محفوظ نموده اند. این پارک بزرگ ترین پارک ملی در اقیانوس اطلس کانادا و جنوبی ترین پارک ملی در قطب شمال است. هدف از احداث پارک ملی کوه های تارنگت حفاظت از از حیوانات وحشی نظیر گوزن کانادایی، خرس های سیاه، گروه گرگ ها، دو گونه روباه، خرس قطبی، شاهین معمولی و عقاب طلایی و… است. شما با سفر جاده ای به این پارک ملی می توانید علاوه­بر لذت بردن از جاده های سرسبز و کوهستانی از فعالیت های تفریحی مانند پیاده روی، کوه نوردی و کایاک سواری موجود در این پارک نیز، استفاده کنید.

یخچال هابرد

اگر بخواهیم یکی از خاص ترین منطقه ها تفریحی جاده ای در کشور کانادا را به شما معرفی کنیم، بی شک یخچال هابرد (Hubbard Glacier) در صدر این فهرست قرار خواهد گرفت. این جاذبه طبیعی در شرق آلاسکا قرار گرفته است و بخشی از استان یوکون کانادا می باشد. تورهای گردشگری با کشتی های کروز سفر شما را در دل این یخچال طبیعی لذت بخش تر خواهند کرد.

در سفر خود از مهیج ترین گنجینه های طبیعی آلاسکا تماشا خواهید کرد، چشم انداز ها اطراف شما کاملاً تصویری از این کوه یخ باشکوه را از هر زاویه به نمایش می گذارد. در هنگام سفر خود در آلاسکا به یخچال طبیعی هوبارد، هنگامی که کشتی شما از آب های سرد عبور می نماید، چشم انداز ها یخی خیره نماینده ای را مشاهده می کنید، این یخچال های زیبا از خلیج یاکوتات به خلیج باریک Disenchantment ادامه دارد و در نهایت راستا خود با یخچال فوق العاده هوبارد روبه رو می شوید.

جریان های شدید و شکاف هایی که بین نقطه گیلبرت و یخچال طبیعی جریان دارد باعث می گردد که روزانه شکاف های عظیمی در این یخچال رخ دهد و تکه های عظیمی از یخ به خلیج Disenchantment بریزد. شما در این سفر می توانید بازی و شکار نهنگ ها، فک های بندرگاه و سمورها را در آب های خلیج Disenchantment ببینید. این سفر جاده ای و دریایی یک ماجراجویی برای تمام عمر است.

دریاچه امرالد در بریتیش کلمبیا

دریاچه امرالد (زمرد) در پارک ملی یوهو، بریتیش کلمبیا، کانادا واقع شده است، این دریاچه به رنگ سبز زمردی است که ناشی از پودر سنگ آهک ته نشین شده در کف دریاچه می باشد. امرالد بزرگترین دریاچه در بین 61 دریاچه و تالاب یوهو است و بعلاوه یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این پارک محسوب می گردد. Emerald Lake Lodge، یک اقامتگاه مرتفع که در حاشیه دریاچه قرار گرفته است، محل اقامت محلی را برای گردشگران فراهم می نماید. یک راستا پیاده روی 5.2 کیلومتری دریاچه را محصور نموده است که نیمه اول آن برای گذر جایگاه های چرخدار و کالسکه ها قابل دسترسی است. در فصل تابستان، می توانید با اجاره قایق های بلم (کانو) در دریاچه نیز گردش کنید. با رسیدن در زمستان، این دریاچه به یک مقصد محبوب برای اسکی بازان تبدیل می گردد.

این دریاچه به وسیله رشته کوه های پرزیدنت و بعلاوه کوه مونت برگس و کوه واپتا محصور شده است. این آبگیر طوفان ها را به دام انداخته و باعث باران مکرر در تابستان و بارش شدید برف در زمستان می گردد. در طی قرن ها، این هجوم رطوبت با ارتفاع کم دریاچه ادغام شده و مجموعه ای منحصربه­فردی از پوشش های گیاهی را فراوری نموده است. درختانی که در اطراف دریاچه امرالد وجود دارند بیشتر از نوع درختانی نظیر سدر قرمز غربی، سرخدار غربی، کاج شوکران غربی و کاج سفید غربی است. بروز مخروط افکن در ساحل شمال شرقی در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه به وفور باعث رشد گل های وحشی می گردد و چشم انداز ها چشم نوازی را در موقع پیاده روی خلق می نماید.

جاده یخی اینوویک- اکلاویک، سرزمین های شمال غربی

اگر قصد دارید در فصل زمستان دل به دریا زده و سفر جاده ای خود را در کانادا آغاز کنید، بهتر است راستا خود را به شهر افسانه ای یلونایف (Yellowknife) کج کنید. سفر خود را از جاده یخی 2000 کیلومتری اینوویک- اکلاویک آغاز کنید، این جاده یخی در سرزمین های وسیع شمال غربی کانادا قرار گرفته است و در بیشتر ماه های سرد سال سرتاسر پوشیده از برف و یخ است. برای ارتباط 12 شهر و ساکنان آن ها با دنیای خارج این زمین ها را برف و یخ روبی می نمایند. مردمان محلی این منطقه این جاده یخی زیبا را بسیار “زیبا و افسانه ای” می دانند. هنگام عبور از دلتای مکنزی تماشا از چشم انداز ها کوه ریچاردسون و شفق های قطبی لذت تمام را ببرید. در طول زمستان، بازدید نمایندگان بین المللی بسیاری برای تماشای شفق های قطبی به یلونایف سفر می نمایند. در ادامه سفر جاده ای خود می توانید از پارک های جنگلی نزدیک به این منطقه نیز تماشا کنید. پنج منطقه جنگلی حفاظت شده نیز تحت مدیریت Parks Canada در داخل این قلمرو یخی واقع شده اند. پارک ملی اولویک و پارک ملی Tuktut Nogait در قسمت شمالی این منطقه واقع شده اند. بخش هایی از پارک ملی Wood Buffalo نیز در منطقه ها شمال غربی واقع شده است.

پارک ملیGrasslands، ساسکاچوان

یکی از برترین گردش های جاده­ای را از جاذبه های چشم­نواز شهر ساسکاچوان داشته باشید. با افتتاح پارک Badlands Parkway در سال 2019، اکنون می توانید پارک ملی Grasslands را نه در یک سفر بلکه در دو سفر جاده ای خاطره انگیز مشاهده کنید. پارک ملی Grasslands یک پارک ملی در کشوز کانادا است که در مجاورت دهکده وال ماری، ساسکاچوان واقع شده و یکی از 44 پارک ملی و پارک محافظت شده در سیستم پارک های ملی کانادا است. این پارک ملی در شمال استان مونتانا آمریکا واقع شده و در مجاورت مرز بین المللی قرار گرفته است.

برای آغاز سفر خود، از دهکده Wood Mountain، به سمت جنوب برانید تا به بزرگراه هفت مایلی سنگفرش شده در بلوک شرقی پارک برسید در این هنگام چشم انداز ای از چمنزارهای وحشی اما چشم نوازی را خواهید دید که شما را کاملا محسور می نمایند. در صورت تمایل می توانید ماشین خود را در گوشه متوقف نموده و پیاده روی دل پذیری به سمت راستاهای بلوک غربی درست در جنوب وال ماری داشته باشید. در این دشت زیبا شما شاهد گشت ­وگذار گاومیش های کوهان دار آمریکایی و راسوهای پاسیاه خواهید بود، در طرف دیگر خانه و مزارع کشاورزان محلی را خواهید دید.

Bruce Peninsula

پارک ملی Bruce Peninsula در Tobermory آنتاریو در سواحل خلیج Georgian Bay قرار داشته و بخاطر آب های فیروزه ای، صخره های مرتفع، غارهای دریایی و درختان بلند سرو که زیستگاه گونه های مختلف جانوری ازجمله خرس سیاه هستند، معروفیت بسیار دارد. شما می توانید در این منطقه به تماشای حیات وحش نشسته، پیاده روی نموده، به قایق سواری بروید و در سواحل آهکی آن غواصی کنید.

در این پارک محل های معین برای اقامت روزانه یا کمپینگ در ساحل Cyprus Lake، یورت ها و اقامتگاه های گوناگون در نزدیکی بزرگراه 6 و Owen Sound پیشبینی شده است. شما می توانید با چهار ساعت رانندگی از تورنتو خود را به این منطقه برسانید. پارک ملی Bruce Peninsula قلمرو مردمان Saugeen Ojibway است.

Thousand Islands

این منطقه در جنوب شرق آنتاریو در رودخانه St Lawrence و مرز ایالات نیویورک قرار داشته و متشکل از 1,864 جزیره تماشایی با تاریخ غنی است.

مقصد رویایی مذکور از حدود 150 سال پیش مقصد مسافران بوده و امروزه می توان در جزایر و دژهای تاریخی آن گشت وگذار کرد، در سواحل کمپ زد، ماهی گرفت و به شنا و قایق سواری پرداخت.

Banff

بنف با قلل مرتفع و تماشایی، دریاچه های فیروزه ای، دامنه های جنگلی و یخچال های بزرگ یکی از زیباترین نقاط کانادا برای سفر است. ازجمله بومیان این منطقه می توان به Iyarhe Nakoda، Blackfoot Confederacy، Tsuutina، Ktunaxa، Secwepemc، Mountain Cree و Metis اشاره نمود.

شما می توانید در بنف اقامت چند روزه داشته باشید و به کوهنوردی، طبیعت گردی، کمپینگ، قایق سواری و دیگری تفریحات هیجان انگیز بپردازید.

دسترسی به بنف از مرکز شهر کلگری با دو ساعت رانندگی ممکن بوده و همین موضوع باعث می گردد در تابستان بسیار شلوغ و پر از طبیعت دوست باشد.

Pemberton

تجربه رانندگی در بزرگراه Sea to Sky برای همواره در یاد شما خواهد ماند. این جاده دیدنی از Horseshoe Bay آغاز شده و تا Squamish و Whistler ادامه دارد و از میان منظره ها کوهستانی دیدنی و تنگه Howe Sound عبور می نماید.

بزرگراه در نهایت به Pemberton، دهکده ای کوهستانی در همسایگی Whistler، می رسد که به نواحی کوهستانی اطراف ازجمله پارک استانی Joffre Lakes بسیار نزدیک است. در این ناحیه قبایل بومی Lilwat و NQuatqua زندگی می نمایند و منظره ها جنگلی آن نفس را در سینه حبس می نماید.

Ucluelet and Tofino

این دو شهر در دو سوی پارک ملی Pacific Rim واقع شده و مقصدهای عالی برای برنامه ریزی سفری جاده ای محسوب می شوند. هر دو شهر در Vancouver Island قرار داشته و منزلگاه یکی از محبوب ترین پارک های ملی کانادا با منظره ها طبیعی چشم نواز هستند. سواحل شنی وسیع منطقه آن را به بهشت موج سواران تبدیل نموده و معمولا در تمام ماه های سال، حتی در ژانویه، می توان آن ها را در میان امواج دید.

Tofino قلمرو بومیان Tla-o-qui-aht بوده و علاقه مندان برای ملاقات از شهر، سواحل تماشایی و راستاهای پیاده روی خود را به آنجا می رسانند. در این شهر می توان Tacofino را در دل بازار یافت، به رستوران های محله Shelter رفت و منو غذاخوری کره ای Jeju را امتحان کرد، بنابراین یک گشت وگذار خوشمزه خواهید داشت.

Ucluelet نیز قلمرو مردمان Yuułuʔiłʔatḥ بوده و به میزان Tofino مجذوب کننده و تماشاییست و در آنجا می توان بعضی از برترین غذاهای دریایی را امتحان کرد. همچنین این شهر در راستا تماشایی Wild Pacific Trail قرار داشته که از میان صخره های ساحلی عبور نموده و تجربه ای عالی برای سفری تابستانی خواهد بود.

منبع: dailyhive.com
انتشار: 11 آذر 1402 بروزرسانی: 23 آذر 1402 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 797

به "مقاصد گردشگری جاده ای کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "مقاصد گردشگری جاده ای کانادا" امتیاز داده اند | 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاصد گردشگری جاده ای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید