انگار مصری ها هر موجود زنده ای را مومیایی میکردند

کشف مومیایی گربه، تمساح و دو بچه شیر،  نشان میدهد که مصری ها علاوه بر انسان ها، به مومیایی کردن حیوانات نیز علاقه داشته اند.

انگار مصری ها هر موجود زنده ای را مومیایی میکردند

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: مصر از کشف چندین حیوان مقدس مومیایی شده شامل گربه، تمساح و دو بچه شیر، طی حفاری مقبره یک کشیش سلطنتی، خبر می دهد.

خالد العنانی، وزیر آثار باستانی مصر اظهار داشت که قدمت این مومیایی ها به قرن هفتم پیش از میلاد برمی شود که به خودی خود می توانند یک موزه را تشکیل دهند.

این کشف شامل 25 جعبه چوبی تزئینات هیروگلیفی مملو از گربه های مومیایی شده و 75 جعبه پر از مجسمه های گربه چوبی و برنزی است.

مصطفی وزیری، دبیر کل شورای عالی آثار باستانی مصر گفت مهم ترین یافته ها 5 گربه بزرگ مومیایی بودند. براساس یکی از پست های وزارت آثار باستانی در فیس بوک، نتیجه سی تی اسکن ها نشان می دهد که دو تا از این مومیایی ها توله شیر هستند. بعلاوه اظهار داشتند که مطالعات برای کشف جزئیات بیشتر ادامه خواهد داشت.

بااینکه گربه های مومیایی که در مصر باستان به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شدند، غیرمعمول نیستند، اما شیرهای مومیایی شده بسیار عجیب هستند.

پیش از این، الین زیوی، مصرشناس فرانسوی، مومیایی چند شیر نر را نزدیک همان مکان کشف نموده بود که بنا به گفته العنانی نشاندهنده موقعیت مقدس آن ها در مصر باستان است.

دیگر موارد مهم شامل یک سرگین چرخان بزرگ سنگی داخل یک جعبه چوبی، دو سرگین چرخان کوچک تر از جنس چوب و ماسه سنگ، سه مجسمه از تمساح با یک تماسح کوچک مومیایی شده در دل آن ها است.

چندین مجسمه از خدایان مصر باستانی نیز حفاری شدند که شامل 73 مجسمه برنزی از ازیریس است. وزیر اظهار داشت که باستان شناسان در کنار مارهای کبری و تمساح های مومیایی، سرگین چرخان هایی را پیدا کردند که به دقت مومیایی شده بودند.

مومیایی گربه ها و دیگر کشفیات در سقاره نزدیک اهرام جیزه، جنوب قاهره حفاری شدند.

این مکان منزلگاه یک مقبره شخصی 4000 ساله، متعلق به کشیش سلطنتی خاندان پنجم است که به خاطر نقاشی هایش که بسیار عالی حفظ شده اند معروف است. کشف این مقبره سال گذشته اعلام شد.

منبع: edition.cnn.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 890

به "انگار مصری ها هر موجود زنده ای را مومیایی میکردند" امتیاز دهید

1 کاربر به "انگار مصری ها هر موجود زنده ای را مومیایی میکردند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگار مصری ها هر موجود زنده ای را مومیایی میکردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید