دانشجویان حین تحصیل در کانادا کجا ساکن شوند؟

یکی از دغدغه های یک دانشجو محل اقامتش میباشد، در کانادا شما گزینه های مختلفی را در پیش رو دارید که در تناسب با بودجه میتوانید در آنجا ساکن شوید.

دانشجویان حین تحصیل در کانادا کجا ساکن شوند؟

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: خوابگاه دانشجویی، خوابگاه‌ها Dormitories  و خانه‌های شهری

عموما اغلب کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا، خدمات اقامتی دانشجویی داخل دانشگاه و یا به اصطلاح on-campus و همچنین نزدیک به دانشگاه را ارائه می‌دهند. خوابگاه‌‌ها معمولا ساختمان‌های بزرگی هستند که دانشجویان زیادی در آنجا اسکان پیدا می‌کنند؛ اما در عین حال خانه‌های شهری، فضاهای مستقل و جدا از خوابگاه‌های دانشجویی هستند که بین 3 تا 6 دانشجو را در خود جای می‌دهند. خوابگاه‌های دانشجویی دارای فضاها و امکانات متداولی نظیر بخش سرگرمی، پخت و پز ، ورزش و امکانات و تجهیزات اشتراکی شستشوی لباس و حمام هستند. این‌گونه از خوابگاه‌ها توسط دانشگاه و موسسه آموزشی مربوطه در کانادا مدیریت شده و به طور معمول در هر یک از اتاق‌ها برای 1 تا 2 نفر امکانات استراحتی وجود دارد.

خانه‌های شهری و یا به اصطلاح Townhouses معمولا از 3 تا 6 اتاق خواب یک نفره (بدون هم‌اتاقی)، حال، آشپزخانه و امکانات و فضای معمول برای زندگی دانشجویان برخوردار است. این نوع از خانه‌ها و اقامتگاه‌ها عموما توسط دانشجویان سال دوم تا چهارم و یا دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های کانادا رزرو می‌شود. در هر 2 حالت مذکور خوابگاه، این امکان وجود دارد تا امکانات غذاخوری نظیر کافه‌تریا و یا فودکورت در داخل و یا در نزدیکی دانشکده و دانشگاه مورد نظر قرار گرفته باشد که مکان ایده‌آلی برای صرف غذای روزانه دانشجویان بوده و با خدمات متنوع و کم‌هزینه‌ای نظیر گرمایش، آب داغ و اینترنت همراه می‌شود.

لازم به ذکر است که بنابر نوع دانشگاه و خدمات ارائه‌شده، بودجه موردنیاز برای استفاده از اقامتگاه‌ های دانشجویی دانشجویان بین‌المللی از سالی 3000 تا 7500 دلار کانادا متغیر است. برای درک بهتر هزینه‌های متداول استفاده از خوابگاه‌ها و اقامتگاه‌های درون دانشگاهی در کانادا بد نیست به چند نمونه اشاره کنیم:

  • اتاق‌های تک‌نفره و اشتراکی به همراه وعده‌های غذایی در توتم‌پارک Totem Park دانشگاه بریتیش‌کلمبیا، به صورت ماهانه بین 527 تا 725 دلار کانادا هزینه در بر دارد.
  • هزینه ماهانه استفاده از خدمات یک اتاق یک‌خوابه در داگلاس هال Douglas Hall دانشگاه مک‌گیل معادل با 1.275 دلار کانادا است.
  • هزینه سالانه یک اتاق‌خواب به همراه خدمات شستشو مجزا و وعده غذای مختصر در مرکز بین‌المللی زندگی و آموزش دانشگاه رایرسون کانادا معادل 11.031 دلار کانادا است و همچنین
  • هزینه سالانه اتاق‌خواب با وعده غذایی در اقامتگاه چست‌نات Chestnut دانشگاه تورنتو بین 14.000 تا 18.000 دلار است.

آپارتمان‌های اشتراکی خارج از دانشگاه

این دسته از آپارتمان‌های اشتراکی به هر یک از دانشجویان یک اتاق خواب مجزا و تجهیزات زندگی در کنار یک یا چند هم‌خانه اعطا می‌کند. آپارتمان‌های اشتراکی و یا به اصطلاح Condominium شبیه خانه‌های شهری townhomes دارای اتاق‌خوابهای یک نفره و مجزا بوده و از آشپزخانه، حمام، حال و سالن غذاخوری مشترک برخوردار هستند. باید به این نکته توجه داشته باشید که تمامی کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا نمی‌توانند در مقوله پیدا کردن اقامتگاه خارج از محیط دانشگاه به شما کمک کنند.

از این رو، ممکن است که موسسه آموزشی مربوطه شما را به یک آژانس ملکی معتبر معرفی کرده و به طور کامل جستجوی اقامتگاه را به دانشجو محول کند. لازم به ذکر است که اجاره بهای خانه‌ها و اقامتگاه‌های خارج از دانشگاه و یا همان off-campus بسیار متغیر بوده و در شهرهای بزرگی نظیر ونکوور، تورنتو و مونترال هزینه بالاتری خواهد داشت. به طور معمول برای استفاده ماهانه از خدمات آپارتمان‌های خارج از دانشگاه،‌ حداقل به چیزی در حدود 250 تا 700 دلار کانادا نیاز پیدا خواهید کرد. بر همین اساس، هزینه تقریبی و ماهانه زندگی در آپارتمان‌های اشتراکی سه‌خوابه در شهرهای بزرگ و معروف کانادا از قرار زیر است:

  • تورنتو : ماهانه 1900 دلار کانادا
  • ونکوور: ماهانه 1950 دلار کانادا
  • اتاوا: ماهانه 1300 دلار کانادا
  • مونترال: ماهانه 1.050 دلار کانادا
  • ادمونتون: ماهانه 1500 دلار کانادا
  • کلگری: ماهانه 1600 دلار کانادا

اقامت در خانه در کنار یک خانواده واقعی

زندگی در کنار یک خانواده که به host family شناخته می‌شود، می‌تواند به راحتی حس واقعی امنیت و زندگی در وطن را به هنگام تحصیل در کشور کانادا به شما القا کند. این نوع از اقامت معمولا شامل یک اتاق‌خواب مجزا ، 1 تا 3 وعده غذایی و دسترسی به اینترنت می‌شود. همچنین خانواده میزبان و پذیرای شما به عنوان یک دانشجو می‌تواند به سوالات شما درباره شهر پاسخ داده، فرهنگ و رسوم کانادایی را به شما معرفی و سر یک سفره غذا را با شما میل کند.

البته ممکن است استفاده از اقامتگاه به صورت اشتراکی و یا استفاده از جای خواب بدون وعده‌های غذایی، به عنوان گزینه‌های کم‌هزینه‌تر در دسترس دانشجو قرار بگیرد. چنانچه بخواهید از این گزینه برای ادامه تحصیل در کانادا استفاده کنید، باید برای رسیدن به کالج و یا دانشگاه خود مسافت 30 تا 50 دقیقه‌ای را از طریق مترو و یا اتوبوس طی کنید و به طور معمول برای استفاده از خدمات homestay به همراه غذا در کانادا باید به صورت ماهانه بین 400 تا 800 دلار کانادا پرداخت نمایید.

اجاره‌بهای آپارتمان‌های مبله و غیرمبله

عموما این امکان برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که حتی پیش از رفتن به کشور کانادا از طریق وب‌سایت‌های معروفی نظیر Airbnb، Craigslist ، HouseTrip و Wimdu برای اجاره یک آپارتمان مناسب، مجهز و مبله اقدام کنند.

انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 615

به "دانشجویان حین تحصیل در کانادا کجا ساکن شوند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "دانشجویان حین تحصیل در کانادا کجا ساکن شوند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان حین تحصیل در کانادا کجا ساکن شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید