در سفر مردم برزیل را بشناسیم

 مردم برزیل بسیار مهمانواز هستند و مهمترین ویژگی آنها علاقه و تعصبشان به فوتبال میباشد، زیرا همیشه مدعی قهرمانی در جام جهانی فوتبال بوده اند.

در سفر مردم برزیل را بشناسیم

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: برزیل با کشورهای آرژانتین، کلمبیا، پاراگوئه، پرو، اروگوئه و ونزوئلا مرز مشترک دارد. آب و هوای برزیل عمدتاً استوایی بوده و در قسمت های جنوبی کشور، معتدل است. بر خلاف تصور عموم، 55 درصد جمعیت برزیل را سفید پوست ها تشکیل داده و سیاهپوست ها تنها 6 درصد از جمعیت کل را به خود اختصاص داده اند. برزیل ترکیبی از نژاد ها و قومیت های مختلف است که در مجموع رنگین کمانی غنی ار فرهنگ های متنوع را تشکیل داده است. بسیاری از پرتغالی هایی که به این کشور آمده اند با زنان بومی برزیل ازداوج نموده و نسل جدیدی را ایجاد نموده اند. خانواده در فرهنگ برزیل بنیان ساختار اجتماعی را تشکیل داده و مبنای ثبات برای بیشتر افراد است. خانواده های برزیلی معمولاً پر جمعیت هستند و اعضای خانواده از صمیمیت و نزدیکی برخوردارند و در زمان احتیاج به یاری هم می شتابند.

آداب معاشرت در برزیل

مردان برزیلی در هنگام دیدار با یکدیگر دست داده و مستقیم در چشم هم نگاه می نمایند. زنان اما در هنگام دیدار یکدیگر را بوسیده و این کار را ابتدا از گونه چپ آغاز می نمایند. بغل کردن و با کف دست به پشت طرف مقابل به آرامی ضربه زدن جزو آداب رایج احوالپرسی در میان دوستان به شمار میرود. اگر به خانه یک برزیلی دعوت شدید حتماً برای صاحبخانه گل یا یک هدیه کوچک تهیه کنید. در اینگونه مواقع ارکیده هدیه خوبی است البته یادتان باشد رنگ ارکیده ها بنفش نباشد. اصلا هیچ چیز بنفش یا سیاهی را به عنوان هدیه به کسی ندهید چون این دو رنگ در برزیل نماد سوگواری و ماتم هستند. اگر همان شب برای صاحبخانه هدیه ای نبردید، فرستادن گل در روز بعد هم همواره گزینه خوبی است. یکی دیگر از نکاتی که در برزیل رایج است این است که اگر برای صرف شام دعوت شدید حداقل نیم ساعت دیرتر از زمانی که گفته شده است به منزل میزبان برسید. اگر به یک مهمانی بزرگ دعوت شدید حداقل یک ساعت دیرتر به محل میهمانی برسید.

برزیلی ها در مهمانی های خود لباس های فوق العاده زیبایی می پوشند و دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت می نمایند. آنها معمولاً لباس های راحت اما زیبا بر تن می نمایند و به سلیقه خود در انتخاب رنگ های شاد و زیبا می بالند. آنها در قرارهای کاری خود کت و شلوارهای کلاسیک با رنگ های تیره به تن می نمایند. خانم های برزیلی به آرایش ناخن هایشان علاقه زیادی دارند.

جشن ها و کارناوال

همانطور که همه ما می دانیم برزیل را با جشن ها و فستیوال ها می شناسند. از مدارس فوتبال گرفته تا تعطیلات کاتولیک و مراسم مذاهب بومی،  سنت های به جای مانده از گذشته برزیل، فرهنگ عامه مردم را تشکیل می دهند.

کارناوال، جشن سنتی است که قبل از آغاز چله روزه (روزه ای که برای پرهیز بوده و تا شب عید پاک ادامه دارد) در برزیل برگزار می گردد. شهرهای ریودوژانیرو و سالوادور دارای رژه های مشهوری طی این جشن ها هستند. اجرانمایندگان ماه ها وقت صرف تمرین و آماده سازی می نمایند. درست دو هفته قبل از آغاز جشن، گروه های موسیقی محلی در محله های ریودوژانیرو به اجرا می پردازند. جشن های غیر رسمی قبل از آغاز جشن اصلی در همه جا به راه می افتد. مجالس رویایی پایکوبی در تمام محله های بالای شهر برگزار می گردد. جشن پایکوبی قصر کوپاکابانا نگین جواهر این جشن ها به شمار می رود. دیدنگران از یکشنبه شب تا صبح دوشنبه در خیابان های شهر شاهد پایکوبی زیبای سامبا هستند.

جشن های سال نو

ریودوژانیرو مرکز برگزاری رِوِیلون (Reveillon)، جشن روحانی سال نو است. در ظهر همان روز بسیاری از رستوران های محلی ناهارهای خاص سرو می نمایند. در هنگام غروب جمعیت در سواحل شهر جمع می شوند تا نمایش آتش بازی نیمه شب را دیدن نمایند. برای پیروان مذهب آفریقایی- بزریلی، جشن های سال نو شامل پوشیدن لباس های سفید، روشن کردن شمع و فرستادن قایق های کوچک پر شده از جواهر بدلی به اقیانوس برای پیشکش کردن به خدای دریاها است.

سنت های ملی

برزیل در کنار جشن های و فستیوال های متحرک و سرزنده، چندین سنت قدیمی ورزشی، پایکوبی و مراسم مذهبی دارد. کاپوئیرا (capoeira) که یک هنر رزمی بومی محسوب می گردد بر اساس تمرین های دفاع شخصی است که به وسیله بردگان آفریقایی مورد استفاده قرار می گرفته است. به علت اینکه از همان ابتدا لازم بوده که این فنون تغییر شکل داده شوند بنابراین کاپوئیرا بیشتر از آنکه شبیه جنگیدن باشد، نوعی پایکوبی را در فکر بیننده تداعی می نماید. اشتیاق و عشق برزیلی ها به فوتبال باعث شده که این ورزش در تمام جامعه یک فعالیت مقدس شناخته گردد. یکی از پر طرفدارترین موسیقی های سنتی برزیل موسیقی سامبا است که از آنگولا وارد برزیل شده است. این سوغاتی آفریقایی به مرور زمان تحول یافته و اشکال دیگری از موسیقی سنتی برزیل را ایجاد نموده است.

فرهنگ غذا در برزیل

زمان غذا در برزیل معمولاً رویدادی برای جمع شدن اعضای خانواده و دوستان است. در خانه هر خانواده برزیلی همواره کلی غذای اضافه برای مهمانان ناخوانده آماده می گردد. آنها در زمان صرف غذا لحظات خوشی در کنار یکدیگر دارند. در برزیل وعده ناهار به عنوان وعده اصلی به شمار میرود. آنها در هر دو وعده ناهار و شام یک فنجان کوچک قهوه غلیظ می نوشند. هر منطقه غذاهای مخصوص به خود را دارد. برزیلی ها معمولاً در وعده صبحانه از میوه های گرمسیری، آبمیوه یا چای استفاده می نمایند. برنج و لوبیا پای ثابت آشپزی در برزیل است. این دو ماده غذایی را عمدتاً با یک ماده پروتئینی مثل تخم مرغ یا گوشت، سالاد و آرد ذرت سرو می نمایند. اگر یک بار غذاهای برزیلی را بچشید عاشق طعم لذیذ و منحصر به فرد آن خواهید شد.

منبع: thefoodiebugle.com / traveltips.usatoday.com / commisceo-global.com
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1134

به "در سفر مردم برزیل را بشناسیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "در سفر مردم برزیل را بشناسیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر مردم برزیل را بشناسیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید