آشنایی با محله چینی های ونکوور

یکی از محله های جالب توجه ونکوور محله چینی ها هست که در ادامه برایتان معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با محله چینی های ونکوور

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: این محله که در دهه 1890 میلادی ایجاد شده است بیش از یک قرن با رنگ های شاد و سرزنده، غذاهای عجیب و غریب و فرهنگی پر جنب و جوش، همهمه ای در منطقه به راه انداخته است. جمعیت چینی های ونکوور در اصل برای کار در معادن منطقه و ساخت راه آهن Trancs-Canada به کانادا سفر نموده اند. محله چینی های ونکوور که در بخش شرقی مرکز شهر قرار گرفته، از معماری و تاریخی غنی برخوردار است و از لحاظ وسعت بعد از محله چینی ها در سان فرانسیسکو و نیویورک قرار می گیرد. بخش تجاری این محله حدود 6 بلوک است.

در این محله تا دلتان بخواهد فروشگاه های کالاهای خاص و کلاسیک آسیایی وجود دارد که کالاهای خود را برای بازدید مردم در پیاده رو قرار داده اند. بعلاوه رستوران های دیم سوم (dim sum) یا دلمه چینی، عطاری و استراحتگاه های آرامی که وقفه ای برای دوری از همهمه ها و شلوغی ها به ارمغان می آورند به چشم می خورد. گرچه در این محله آثار سنتی فراوانی را خواهید دید اما به لطف کارآفرینان جوانی که فروشگاه های خود را در این محله برپا نموده اند با فروشگاه های مدرنی در خیابان Pender رو به رو خواهید شد.

جاذبه های محله چینی های ونکوور

امکان ندارد کسی به محله چینی های ونکوور قدم بگذارد و از باغ چینی کلاسیک دکتر سان یات سِن تماشا نکند. این باغ اولین نمونه از نوع خودش در کانادا محسوب می گردد. در این باغ علاوه بر لذت بردن از چشم انداز های زیبا، اصول مجذوب کننده فرهنگ و نمادشناسی چینی هم به شما ارائه خواهد شد. باریک ترین ساختمان تجاری جهان یعنی سام کی (Sam Kee) در گوشه خیابان ها Pender و Carrell قرار گرفته که ارزش بازدید را دارد؛ اما برترین قسمت وقت گذراندن در محله چینی ها، پرسه زدن در منطقه تجاری آن و تجربه این محله است. ضمناً هر سال در ماه اوت، یک فستیوال در این محله برگزار می گردد. مطمئن باشید که بازدید از این محله نیمی از روزتان را خواهد گرفت.

غذا و نوشیدنی

اگر نزدیک ظهر یا وقت ناهار قصد بازدید از محله چینی ها را دارید حتماً خوراک دیم سام را در یکی از رستوران های منطقه امتحان کنید. می توانید کمی پودینگ بخارپز میوه، نان کماج و دیگر خوراک های خوشمزه و شیرینی را همراه با چای خود میل کنید. اگر ترجیح می دهید غذای بیرون بر بخرید، به یکی از ده ها نانوایی چینی بروید و اسنک های خوشمزه و مقرون به صرفه قیمت سفارش دهید. علاوه بر غذاهای سنتی چینی می توانید در برخی رستوران ها غذاهای مدرن با افزودنی های امروزی هم بیابید و کوکتل های خوشمزه را امتحان کنید.

خرید و سوغاتی

در خیابان های محله چینی ها هیچ مسئله ای برای یافتن مرکز خرید ندارید. از سر زدن به مغازه های عطاری برای یافتن طب سنتی چینی تا خرید جواهرات ساخته شده از یشم سبز خوش یمن، همگی تجربیات سرگرم کننده و به یاد ماندنی برایتان رقم خواهد زد. در محله چینی های ونکوور علاوه بر فروشگاه هایی که جانوران دریایی زنده و کالاهای عمده و آخرین و برترین لوازم الکترونیکی می فروشند، تعداد زیادی فروشگاه خواهید دید که به وسیله نسل نو سرمایه گذاران چینی اداره می شوند و روح زندگی نوی را به محله بخشیده اند. در محله چینی ها می توانید به وضوح تفاوت تمدن به سبک غرب و چین را ببینید. برای رفتن به بخش های مختلف محله می توانید علاوه بر قدم زدن، از اتوبوس های تندرو بهره ببرید.

انتشار: 30 مهر 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 931

به "آشنایی با محله چینی های ونکوور" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با محله چینی های ونکوور" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محله چینی های ونکوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید