آشنایی با محله های معروف مونترال

گردش در خیابانها و کوچه پس کوچه های مونترال بسیار لذت بخش است، با ما در محله های مونترال قدم بزنید.

آشنایی با محله های معروف مونترال

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: شهر مونترال با شرایط دو زبانه و حال و هوای خلاقی که دارد، می تواند به نوعی مرکز فرهنگی کانادا نامیده شود. در اینجا تنوع و شگفتی های زیادی را می بینید و گستره وسیعی از منطقه ها مسکونی، تجاری و سرگرمیی وجود دارد که می توانید آن ها را کشف کنید. در مونترال 19 منطقه وجود دارد که هر کدام به چندین محله تقسیم می شوند. هر محله، تاریخ، معماری، ساکنین و انرژی خاص خود را داراست. در این مقاله به معرفی بعضی از معروف ترین و جالب ترین محله های شهر پرداخته ایم.

ویل مری

محله ویل مَری (Ville-Marie) که در بین ساکنین دهکده هم خوانده می شود، بسیار سر زنده بوده و زمانی یک منطقه کارگریِ فقیر محسوب می شد. همانطور که شهر آغاز به تحول و توسعه کرد، ویل مری هم به منطقه ای سر زنده برای صرف شام، نوشیدنی و سرگرمی شد. در اینجا بیش از 80 کافه، رستوران وجود دارد که به اقشار مختلف سرویس دهی می نمایند.

محله لاتین

در غرب دهکده، می توانید محله لاتین (Quartier Latin) را پیدا کنید که در کنار کمپ دانشگاه کبک قرار گرفته است. این محله حال و هوای بسیار پر انرژی داشته و مملوء از کافه، رستوران، تئاتر و سایر اماکن مناسب برای معاشرت و دورهمی ها است. معمولاً شب ها جمعیت بیشتری در این حوالی دیده می شود. بد نیست بدانید که کتابخانه بزرگ کبک هم در همین محله قرار گرفته است.

مونترال قدیم

مونترال قدیم یکی از توریستی ترین نواحی شهر بوده و قدیمی ترینِ آن هم به شمار می آید. در این منطقه تاریخی، می توانید در بین مغازه های گوناگون و مجذوب کننده یا حتی گالری هایی که در دو طرف خیابان های باریک سنگفرش قرار دارند، گردش کنید و از شکوه معماری تاریخی آن که به قرن هفدهم بازمی شود، لذت ببرید.

لو پلتو

لو پلَتو (Le Plateau) که در اصل یک محله کارگری فرانسوی بوده، از آن موقع تا کنون به محله ای شیک، مدرن و هنری تغییر چهره داده است که هر روز هم بیشتر پیشرفت می نماید. معروفیت بوهمی این محله هنوز هم به جای مانده و حال و هوای حاکم بر آن با جوانان هماهنگی دارد. در لو پلاتو تنوع زیادی از کافه، رستوران و مغازه های مدرن را می بینید که همگی در کنار هم لقب جوان پسندترین محله مونترال را رقم زده اند.

مایل اند

مایل اند (Mile End) زمانی به عنوان گوشه شمال غربی لو پلتو شناخته می شد، اما امروزه خود محله ای جدا به شمار میرود. این محله از نظر قومیت و زبانی بسیار تنوع داشته و در آن ترکیبی از زبان های انگلیسی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی و غیره را می شنوید. اینجا هم مانند پلتو، حال و هوای هنری داشته و نوازندگان و موزیسین های برجسته ای را تحویل جامعه داده است.

روزمون لپوتیت پتری

محله روزمون لَپوتیت پَتری (Rosemont-La Petite-Patrie) یا ایتالیای کوچک، بعد از تورنتو، بزرگ ترین جامعه ایتالیایی هایِ کانادا را تشکیل می دهد و این تاریخ دراز مهاجرت، جامعه ای پویا را در شمال پلاتو شکل داده است. در اینجا می توانید طیفی از مغازه ها و رستوران های ایتالیایی-کانادایی را ببینید که در کنار بازار بزرگ و جهانی ژان تَلون (Jean-Talon) حال و هوایی بسیار سر زنده را به آن داده اند. این بازار یکی از قدیمی ترین بازارهای عمومی مونترال محسوب می شود.

اوشولاگا مزونوو

محله اوشولاگا مِزونوو (Hochelaga-Maisonneuve) در جنوب و جنوب غرب ورزشگاه المپیک مونترال کشیده شده و یکی از معدود منطقه های است که به نام اولین ساکنان اصلی آن نامگذاری شد. اوشولاگا نام یک دهکده بومی بود که به وسیله یک کاوشگر فرانسوی به نام ژاک کارتیه در دهه 1530 میلادی کشف شد. امروزه جمعیت این محله رو به رشد، ترکیبی از قشر فرانسوی زبانِ کارمند، دانشجو و مهاجرین تازه وارد است. یکی از ویژگی های قابل توجه اوشولاگا که نباید از آن غافل شد، بازار مزونووْ، یک بازار عمومی واقع در بنایی سنگی متعلق به قرن بیستم خواهد بود.

انتشار: 13 مهر 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 939

به "آشنایی با محله های معروف مونترال" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با محله های معروف مونترال" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با محله های معروف مونترال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید