محله ایرانی ها در مونترال کانادا

ایرانی ها آنقدر به شهرهای مختلف کانادا مهاجرت کرده اند که برای خودشان محله هایی شکل داده اند که همدیگر را یافته یا با ارائه خدمات و فروش کالاها به یکدیگر یاد میهن را زنده نگاه دارند. در ادامه با محله ایرانی ها در مونترال آشنا خواهیم شد.

محله ایرانی ها در مونترال کانادا

به گزارش مجری سفرهای گردشگری: کشور کانادا دارای بافت چند فرهنگی است و طی سال های گذشته نیز سیاست های گسترده برای جذب مهاجران خارجی اتخاذ نموده است. تمام شهرهای کشور کانادا با استانداردهای بالایی ساخته شده اند و برای زندگی مجذوب نماینده به نظر می آیند. هر کدام از شهرهای کشور کانادا مجذوب نمایندهیت های خاص خود را برای زندگی دارد. اما مقصد اصلی ایرانیان مهاجر، سه شهر بزرگ ونکوور، تورنتو و مونترال است. شهر مونترال سومین مقصد برای مهاجران ایرانی محسوب می گردد. این شهر در استان کبک واقع شده است و دارای حال و هوایی اروپایی هم است.

شما در این شهر برای پیدا کردن کار، باید به زبان فرانسه تسلط داشته باشید. مردم در شهر مونترال معمولا با زبان فرانسوی صحبت می نمایند. اما اگر فعلا به زبان فرانسه تسلط ندارید، نگران نباشید صحبت کردن به زبان انگلیسی هم در این شهر رواج دارد. شهر مونترال معمولا به عنوان مقصد اصلی دانشجویان و مهاجران جوان کشور کانادا مطرح می گردد. تحصیل در دانشگاه های شهر مونترال نسبتا ارزانتر از شهر ونکوور است و فرصت های بی نظیری برای دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی وجود دارد.

آب هوای عجیب شهر مونترال باعث شده است که شما با زندگی در این شهر شش ماه از سال را در زمستان سپری کنید و شش ماه از سال را در تابستان. هر محله در شهر مونترال دارای شخصیت و بافت منحصر به خود است. اگر شما قصد مهاجرت و زندگی در شهر مونترال را دارید، ما در این مطلب سعی داریم تا شما را با محله های عمدتا ایرانی نشین در شهر مونترال آشنا کنیم. البته گفتنی است که مهاجران ایرانی در نقاط مختلف شهر مونترال ساکن هستند، پس در این مطلب سعی می کنیم تا درباره سایر محلات شهر هم شرح کلی به شما ارائه کنیم.

بافت منطقه ها شهری مونترال

شهر مونترال به عنوان بزرگترین شهر کبک و و دومین شهر بزرگ کانادا، سالیانه میزبان تعداد زیادی از مهاجران است. این شهر دارای 19 منطقه مختلف است که هر کدام از این منطقه ها حال و هوا و بافت مجذوب نماینده خود را دارند. برخی از منطقه ها شهر مونترال دارای ساختمان های بلند است و در برخی از منطقه ها این شهر بافت قدیمی نزدیک به شهر پاریس را خواهید دید. بنابراین پیدا کردن خانه بر اساس انواع مختلف سلیقه در شهر مونترال کاملا امکان پذیر است.

دو قسمت شرقی و غربی شهر مونترال اصلی ترین بافت شهری، شهر مونترال را تشکیل می دهند. باید خاطر نشان کنیم که مهاجران انگلیسی و فرانسوی این شهر تاسیس نموده اند. قسمت غربی شهر مونترال را خانه مهاجران انگلیسی زبان شهر مونترال محسوب می گردد و به قسمت انگلیسی نشین معروف است. قسمت شرقی شهر مونترال نیز خانه مهاجران فرانسوی شهر مونترال محسوب می گردد و به قسمت فرانسوی نشین معروفیت دارد.

همان طور که گفتیم بیشتر مردم شهر مونترال به زبان فرانسوی صحبت می نمایند. البته شهر مونترال دارای منطقه ها مختلفی است که مردم به زبان انگلیسی تسلط دارند و توانایی هم به زبان فرانسوی دارند و بعلاوه منطقه های که زبان اصلی ساکنین آن عمدتا فرانسوی است.

منطقه شرقی

تقسیم بندی های شهر مونترال تنها به بافت فرهنگی و زبانی مردم محدود نمی گردد. بافت ظاهری و معماری شهر مونترال نیز با توجه به این تقسیم بندی ها دارای تفاوت های فاحشی است. منطقه ها شرقی و مرکزی شهر مونترال جز منطقه ها قدیمی تر هستند و بافت و حال و هوای اروپایی شهر پاریس را دارند. این منطقه ها جز جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند و عمده مراکز فرهنگی، سرگرمیی و تاریخی شهر مونترال در این منطقه ها پیدا خواهید کرد. شما معمولا می توانید دانشگاه ها و کالج های مهم این شهر را نیز در این منطقه ها پیدا کنید.

منطقه غربی

منطقه ها غربی شهر مونترال میزبان مراکز صنعتی مانند صنایع داروسازی و شرکتهای بزرگ نرم افزار این شهر هستند. این قسمت از شهر مونترال دارای بافت مدرن تر و جدیدتر است و بیشتر شبیه شهرهای بزرگ آمریکای شمالی است. این منطقه ها نسبت منطقه ها شرقی نوساز تر هستند و معماری و بافت شهری در این منطقه ها دارای سبک معماری مدرن است.

بندر قدیمی یا مونترال قدیمی

اما نمی توانیم از تقسیم بندی های شهر مونترال حرف بزنیم و بندر قدیمی یا مونترال قدیمی را ذکر نکنیم. این منطقه جز میراث قدیمی و با ارزش شهر مونترال و البته استان کبک و کشور کانادا محسوب می گردد. این منطقه عمدتا میزبان گردشگران است که هر ساله به شهر مونترال می آیند. این قسمت از شهر مونترال در مجاورت مرکز شهر مونترال قرار گرفته است. بازدید از این قسمت از شهر مونترال با برنامه های فرهنگی متنوع و فستیوالهای بین المللی معروف خود و البته بافت معماری جالب توجه خود در فصل تابستان می تواند به شما یک تجربه بی نظیر تقدیم کند.

ایرانیان در کجای مونترال ساکن هستند؟

حالا می رویم به سراغ جواب سؤال اصلی، ایرانیان در چه منطقه های از مونترال سکونت دارند

محله ان دی جی (NDG) از اصلی ترین مقصد مهاجران ایرانی

این محله به محله ایرانیان شهر مونترال هم معروف است و اصلی ترین مقصد مهاجران ایرانی بشمار میرود. از ویژگی های این محله می توانیم به قیمت منصفانه خانه، دسترسی به سیستم حمل و نقل عمومی و مراکز عمومی گسترده اشاره کنیم. این محله دارای حال و هوایی نسبتا ایرانی است و در آن مراکزی مانند فرهنگسرای سینا، مدرسه ایرانی دهخدا، رستوران های ایرانی و فروشگاه اخوان وجود دارد. این محله معمولا برای سکونت اولیه مهاجران ایرانی توصیه می گردد.

این محله دارای بافتی چند فرهنگی است و اگر به زبان فرانسه تسلط کاملی ندارید، این محله برای سکونت شما گزینه مناسبی است. بعلاوه وجود امکانات آموزشی و فرهنگی و سرگرمیی گسترده برای کودکان و نوجوانان از ویژگی های شاخص این محله است. این محله در نزدیکی مرکز شهر مونترال و غرب خیابان شربروگ واقع شده است.

محله Côte-des-Neiges (محله کت دو نژ)

این محله در مجاور محله NDG واقع شده است و دومین محله ایی بشمار می رود که ایرانیان بیشتر تمایل برای زندگی در آن را دارند. این محله کمی بیشتر از محله NDG به مرکز شهر نزدیک است و البته نسبت به این محله هم گرانتر است. البته دسترسی به مراکز خرید در محله NDG بیشتر از این محله است. محله کت دونژ بیشتر سکونتگاه دانشجویان محسوب می گردد.

محله Côte Saint-Luc

این محله نیر در مجاورت محله NDG واقع شده است. درصد بالایی از ساکنین این محله از مهاجران کشور کانادا هستند. بیشتر ساکنین تسلط کامل به زبان فرانسه ندارند و زبان اصلی برای ساکنین محله زبان انگلیسی است. این محله کوچک نیز جز منطقه ها ایرانی نشین شهر مونترال بشمار می رود. این محله جز منطقه ها تازه احداث شهر مونترال محسوب می گردد.

منطقه ویل ماری

این محله جز منطقه ها مهم شهر مونترال به شمار میرود. این منطقه بخش مهمی از بخش های تاریخی و فرهنگی شهر مونترال یعنی مونترال قدیمی را در قلب خود دارد. این منطقه یکی از منطقه ها ایرانی نشین شهر مونترال به شمار میرود. این منطقه بزرگترین منطقه شهر مونترال است تپه بسیار مشهور مونت رویال، یکی از مهمترین قسمت های این منطقه بشمار می رود. این منطقه با جاذبه های غنی خود و تاریخچه جالب توجه درباره ورود اولین مهاجر فرانسوی به شهر مونترال دارای جاذبه های مجذوب نمایندهی برای مهاجران و البته گردشگران است.

شما می توانید در دامنه های زیبا و دلنشین تپه مونت رویال در شش ماه گرم سال شهر مونترال با گروه های بزرگ ایرانی که به قصد سرگرمی آمده اند برخورد کنید. این تپه حتی میزبان جشن سیزده بدر ایرانیان مقیم شهر مونترال نیز هست. ما گذراندن تعطیلات آخر هفته در دامنه های این تپه را به شما توصیه می کنیم.

منطقه westmount

این منطقه در جز منطقه ها اطراف شیب غربی تپه مونت رویال محسوب می گردد. این منطقه میزبان خانواده اشرافی و متمول شهر مونترال به شمار می رود. ایرانیان پولدار مقیم شهر مونترال معمولا در این منطقه زندگی می نمایند. البته جمعیت این مهاجران در حدی نیست که ما این منطقه را منطقه ایرانی نشین بنامیم. بیشتر ساکنین این محله انگلیسی زبان هستند و تسلط کمی به زبان فرانسوی دارند. نکته جالب توجه درباره این محله این است که شما در این محله می توانید با تعدادی زیادی از دولتمردان کشور کانادا همسایه شوید.

مرکز شهر یا Downtown

این منطقه در شیب جنوبی تپه مونت رویال واقع شده است. این منطقه جز منطقه ها مهم شهر مونترال محسوب می گردد و به عنوان قلب تجاری شهر مونترال و استان کبک قابل توجه است. خیابان شربروک مهم ترین و بزرگترین خیابان شهر مونترال است که در مرکز شهر مونترال واقع شده است. دانشگاه مک گیل و دانشگاه کنکوردیا، دو دانشگاه انگلیسی زبان شهر مونترال که به عنوان مشهورترین مراکز آموزشی استان کبک و کشور کانادا مطرح هستند در این منطقه قرار دارند. مرکز شهر مونترال دارای آسمان خراش هایی است که به مقدار سایر آسمان خراش های بقیه شهرهای آمریکای شمالی بلند نیستند اما زیبا و شکوه خود را دارند.

شهر زیرزمینی که جز جاذبه های اصلی شهر مونترال به شمار میرود در زیر همین منطقه واقع شده است. شهر زیرزمینی شهر مونترال میزبان 1600 شرکت، رستوران، مغازه و حتی موزه و دانشگاه در خود است و بزرگترین شهر ساخته شده به این سبک بشمار میرود. گفتنی است که اگر شما در مرکز شهر مونترال ساکن هستید، می توانید مانند بسیاری از ساکنین ساختمان های مسکونی و تجاری که در مرکز شهر قرار دارند از سیستم مشبک مترو شهر زیر زمینی بهره ببرید. اینگونه می توانید هم از ترافیک های مرکز شهر مونترال خود را نجات دهید و هم در هزینه های رفت و آمد خود به شدت صرفه جویی کنید.

قیمت مسکن در این منطقه نسبتا بالا است ولی این منطقه سکونتگاه دانشجویان نیز محسوب می گردد. عمدتا مساحت آپارتمان های این منطقه کمتر از سایر منطقه ها است و البته این آپارتمان ها هم معمولا قدیمی تر از سایر منطقه ها شهر مونترال هستند.

منطقه Westisland

این منطقه برخلاف اسمش یک جزیره نیست و در واقع در سمت غربی جزیره مونترال واقع شده است. البته این منطقه دارای بافت فرهنگی و جمعیتی خاصی است و دارای شکل و معماری مجذوب نماینده و منحصر به فردی است. این منطقه با بافت چند فرهنگی خود میزبان شمار زیادی از مهاجرین شهر مونترال بوده است. زبان مورد استفاده برای ساکنین این محله معمولا انگلیسی است. مدارس انگلیسی زبان دولتی شهر مونترال در این منطقه واقع شده است. بافت معماری این منطقه نسبتا نوساز است. بیشتر خانه های مسکونی این منطقه دارای یک یا دو طبقه بیشتر هستند و برج های بلند کمی در این منطقه قرار دارند. خیابان های موجود در این منطقه به صورت باز و منظم و زیبا ساخته شده اند. این منطقه جز منطقه های است که به تازگی در شهر مونترال احداث شده اند.

معمولا ساکنین ایرانی این محله شامل مهاجرانی است که چند سالی از مهاجرت آن ها گذشته است و اغلب مهاجران ایرانی که قصد خرید خانه در شهر مونترال را دارند این منطقه را انتخاب می نمایند. قیمت خرید خانه در این منطقه منصفانه تر از سایر منطقه ها است و اجاره بها این منطقه نسبتا پایین است. این درحالی است که خانه های این منطقه نوساز و مرتب هستند. با اینکه تمرکز مراکز فرهنگی، رستوران ها و فروشگاه های ایرانی در این منطقه نیست اما شعبه بسیار بزرگ فروشگاه اخوان در این منطقه واقع شده است. بعلاوه مدرسه ایرانی مونترال را می توانید در منطقه وست آیلند پیدا کنید.

انتشار: 6 آذر 1401 بروزرسانی: 26 آذر 1401 گردآورنده: bestcanadatours.com شناسه مطلب: 1183

به "محله ایرانی ها در مونترال کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "محله ایرانی ها در مونترال کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "محله ایرانی ها در مونترال کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید